UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Highlighted
Użytkownik
18 0 0

Connect Box - Wifi przerywa

Cześć,

 

Od około 2-3 tygodni zacząłem mieć problemy z rozłączającym się internetem, szybko okazało się, że problem jest tylko z wifi, ponieważ przez cały okres szukania przyczyn, który zaraz opiszę ani razu nie rozłączyło mnie będąc na kablu.Rozłączanie wygląda tak, że na okresy między 2, a 10 sekund tracę połączenie, ale w taki sposób że nawet o tym nie wiem o ile nie jestem na jakimś callu albo w coś nie gram. Na routerze nic się zapala, a wszystkie urządzenia normalnie pokazują połączenie z Wifi. Sprawę oczywiście zgłosiłem do UPC, było 'poprawianie sygnału', była wizyta techników i wstępna diagnoza, że kabel doprowadzający internet do mieszkania jest nieco stary i przez to sygnał mógłby być nieco lepszy(ale znowu bez dramatu, poza tym przez LAN działa), była wreszcie wymiana routera na nowy - niestety sytuacja dalej bez zmian, kabel ok, wifi nie.

Czytałem milion wątków na forum, testowałem różne kanały, 2,4Ghz, 5Ghz i na zmianę i razem. Używałem Wifi tylko dla pojedyńczych urządzeń, tak aby nie obciążać sieci - nic nie pomaga. Jestem na IPV4, Guest network mam wyłączone, wszystkie firewalle obecnie też, DHCP i UPnP włączone.

Co ciekawe w większości przypadków te rozłączenia wifi w ogóle nie odbijają się w logach, tak jak widać na screenaach - uptime monitor pokazuje dwa pady w ciągu 7 minut, a w logu cisza. Za to nagminnie widać tam jakieś timeouty i dropped packety.

Czy zanim rozpocznę kolejną batalię z infolinią jest mi ktoś w stanie coś doradzić? Mam internet w UPC czwarty rok i nigdy nie miałem absolutnie żadnych problemów, a teraz już szału dostaję szczególnie, że pracuję z domu.

Z góry dzięki za poscreencapture-192-168-0-1-2020-05-05-13_55_13.pngmoc!

 

 

 

 

logi.PNGnetuptime.PNGscreencapture-192-168-0-1-2020-05-05-13_56_08.pngupstream.PNG

37 ODPOW. 37
Highlighted
Tytan
2680 572 129

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Wspominasz coś o zmianie kanałów Wi-Fi, ale konkretnie które kanały próbowałeś i w 2,4 GHz i w 5 GHz? SSIDy rozdzielone? Zmieniałeś też szerokość kanałów i tryb Wi-Fi? Jaki masz soft w Compalu? Na jakich urządzeniach jest problem z Wi-Fi?

Highlighted
Użytkownik
18 0 0

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Na 5 GHz na pewno 40 i 44, na 2,4GHz niestety teraz nie pamiętam. SSIDów nie rozdzielałem, ale na pewno zawsze testowałem tak, że jedno było zupełnie wyłączone. Tryby i szerokości wszystkie, ale tylko na 5Ghz, na którym jestem cały czas przez te cztery lata.

Problem jest na każdym urządzeniu które jest połączone do wifi. Gram na PS4 i słucham przez chromecasta audio - w momencie muzyka przestaje grać i wyrzuca mnie z gry. Jeśli przerwa jest ta z tych 10 sekundowych to na telefonie czy laptopie w tym momencie też nie mam internetu. Jeśli w takiej sytuacji miałem akurat włączonego drugiego lapka na kablu do testu to tam neta nie przerywało

 

Edit: dodam jeszcze, że na 2,4Ghz siedzi oczywiście 95% bloku i jest mega ścisk, a na 5 poza mną wykrywa mi 2 inne urządzenia

Soft Compala to 

Software version:CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH

 

Highlighted
Tytan
2680 572 129

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Na 5 GHz tylko te 2 kanały sprawdzałeś? A na 36, 38, 42, 46 lub 48 kanale też są problemy?

Highlighted
Użytkownik
18 0 0

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Na pewno było ich więcej, ale niestety nie zanotowałem sobie tego. Przejdę od 36 w górę i zobaczę jak będzie to wyglądało.

Highlighted
Innowator
14 1 1

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Jeżeli wczytasz się w kilka ostatnich wątków na tym forum to zobacz że dużo problemów z wifi zaczęło się po najnowszej aktualizacji oprogramowania CB wykonanej przez UPC (CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH). Bardzo możliwe że twój przypadek również z tego wynika.

 

Jeżeli chodzi o przerywanie wifi to u mnie też to występuje przez jakiś czas po zmianie kanału. Po około godzinie jest już stabilnie (lub po restarcie urządzenia).

 

 

 

Highlighted
Użytkownik
18 0 0

Re: Connect Box - Wifi przerywa

To co można zrobić z tym softem? Jest szansa na jakiś downgrade? Sprawdziłem specjalnie dzisiaj po kolei 36,40,44,48 i na każdym prędzej czy później mnie wyrzuca

Highlighted
Innowator
14 1 1

Re: Connect Box - Wifi przerywa

@m1et Można tylko czekać i liczyć na to że upc łaskawie naprawi to w kolejnej wersji oprogramowania (o ile taka jest przyczyna w tym przypadku).

 

Jeżeli chodzi o kanały w paśmie 5Ghz to jeżeli masz ustawioną automatyczną szerokość kanału 20/40/80 Mhz to w praktyce CB zawsze trzyma szerokośc 80 Mhz. To oznacza że kanały 36-48 łączą się w jeden 20 + 20 + 20 + 20 Mhz = 80 Mhz, więc nie ma sensu zmieniać kanałów w tym zakresie. W praktyce są do wyboru są 4 kanały:

 

- 36- (wszystko jedno który z zakresu 36-48 wybierzesz)

- 58 - (wszystko jedno który z zakresu 52-64 wybierzesz)

- 106 - (wszystko jedno który z zakresu 100-112 wybierzesz) 

- 122 - (wszystko jedno który z zakresu 116-128 wybierzesz). Ten ostatni kanał na moim CB  z nieokreślonych przyczyn nie działa.

 

 

Detailed-5-GHz-Channel-Allocations.jpg

 

Polecam ci zainstalować sobie na smartfonie jakiś skaner wifi np. https://play.google.com/store/apps/details?id=net.techet.netanalyzerlite.an&hl=pl .Dzięki niemu zobaczysz który kanał jest wolny.

 

aaa.jpg

Highlighted
Użytkownik
18 0 0

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Dzięki za info o tych szerokościach, oczywiście od samego początku używam wifi analyzera i wybieram ta kanały, które są wolne. Do 64 kanału jest u mnie kompletnie pusto więc w teorii nie widzę powodu dlaczego coś miałoby przerywać między 36, a 48... Nie mniej jednak spróbuję jeszcze 58 i 106 i zobaczę jak to wygląda.

Highlighted
Zawodowiec
140 38 11

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Nie ma co próbować kanałow  od  48 do 112 ponieważ są to kanały DFS  i w nich obligatoryjnie zaimplementowany jest mechanizm zmiany kanałów w dół, w przypadku wystąpienia zakłóceń. Zmiana automatyczna powoduje zerwanie połączenia i ponowne zestawienie w kanałach poniżej. Nikt tego nie poprawi, ponieważ jest to wymaganie standardu. Jeśli już, to należy wybrać kanały powyżej kanałów używanych przez radary pogodowe, tzn nie należy wybierać kanałów z zakresu 120 do 128 (ale ponieważ kanały z szerokością modulacji 80 MHz używają zagregowanych paczek kanałów, to trzeba omijać również kanały od 116 do 132 - patrz na załączony wcześniej zakres działania WiFi 5GHz. W kanałach 120-128 działają radary pogodowe. Radary te włączają się co kilka minut i ich sygnały powodują zakłócenia działania WiFi - mają inną modulację i nie będą pokazywane na skanerze WiFi, jedynie będziesz mógł zobaczyć  wzrost poziomu zakłóceń . Te częstotliwości działania radarów pogodowych związane są z częstotliwościami rezonansu cząstek pary wodnej i umożliwiają pomiar gęstości chmur.

Na ogół pomaga rozdzielenie pasm 2,4GHz i 5GHz poprzez zdefiniowanie innych SSID odzielnie dla każdego zakresu. Generalnie standard  802.11ac pozwlala na agregację i wykorzytanie równoległe obu zakresów WiFi. Ale to ma też swoje złe strony. Ponieważ pakiety są wysyłane równolegle  przez różne kanały tj na 2,4 i na 5 GHz - a na każdym z tych zakresów są różne lokalne warunki, w tym przede wszystkim stopa zakłóceń to systemy korekcji błędów  mogą się nie wyrabiać. W związku z tym, mimo że teoretyczna przepływność na pojedynczym zakresie cżęstotliwości 5GHz jest niższa niż sumaryczna 2,4 i 5GHz to efektywna może być większa dla pojedynczego zakresu 5GHz ze względu na wyższą  efektywność działania korekcji błędów na mniej zakłóconym zakresie 5 GHz. Teoretycznie sygnały na częstotliwości 5GHz są bardziej tłumione, w tym przez ściany, ale to też ma duże zalety w pewnych sytuacjach. Szybciej są tłumione sygnały sąsiednich sieci i mniej zakłócają sąsiadów.

Highlighted
Zawodowiec
140 38 11

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Jeszcze jedna uwaga. Jak widać z wpisów na tym forum - w różnych dyskusjach - problem zrywania połączeń nie koniecznie jest związany bezpośrednio z działaniem samego WiFi ( w sensie organiczeń technologii - o czym pisałem w poprzednim wpisie), ale również z problemami implementacji tej technologii w firmwarze w CB. Jak widać z wpisów wprowadzenie nowej wersji oprogramowania spowodowało lawinę wpisów o problemach. Ciekawe kiedy serwis zacznie to badać.

Jeszcze jedna informacja dla wyjaśnienia - je nie mam tego typu problemu z WiFi ponieważ wyłączyłem WiFi w modemie UPC i korzystam z zewnętrznego rutera WiFi podłączonego do modemu kablowego za pomocą Ethernetu.

Highlighted
Użytkownik
18 0 0

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Niestety sprawa nie wygląda tak prosto. Szczerze mówiąc miałem nadzieję, że to wina CB, więc kupiłbym swój router i byłoby po problemie. Pożyczyłem jednak wczoraj od kumpla poczciwego tp linka wr841n, podłączyłem pod CB i jest dokładnie to samo...

Sprawdziłem już kilka kanałów i obie szerokości i jest taki sam scenariusz, mija kilkanaście minut i już pierwsza wyrzutka. Także obojętnie jaki router, obojętnie jaki kanał, szerokość i jaka częstotliwość, za każdym razem prędzej czy później tracę wifi na kilka sekund, a na kablu się to nie zdarzyło ani razu. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł o co tu może chodzić?

Highlighted
Tytan
2680 572 129

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Sprawdzałeś w tym przypadku router który ma obsługę jedynie 2,4 GHz więc skoro na nim było to samo to może po prostu coś Ci zakłóca 2,4 GHz (jakas kuchenka mikrofalowa, niania elektroniczna, jakiś odbiornik Bluetooth itp)?

Highlighted
Użytkownik
18 0 0

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Tak wiem, że on ma tylko 2,4Ghz, ale CB na 2,4 też rozłącza, więc chciałem to porównać. Wyłączyłem teraz dla pewności BT w telewizorze, ale on stoi tu tyle samo czasu co router z upc więc nie wiem czy to może być to, żadnych niań czy mikrofalówki nie mam. Jedyne co jeszcze mam związane z BT w salonie to słuchawki i JBL GO, ale też już dłuższy czas tu są. Mimo wszystko przeniosę je do innego pokoju i zobaczę co wtedy.

Highlighted
Tytan
2680 572 129

Re: Connect Box - Wifi przerywa

Pisałeś, że używasz Wi-Fi analyzera, pokaż więc screeny z eteru na 2,4 GHz i na 5 GHz