UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Highlighted
Inspirator
8 2 0

ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

Witam wszystkich,

od pewnego czasu zauważyłem, że moj ConnectBox notorycznie przerywa sygnał internetowy poprzez wifi.


Niezależnie od rodzaju urządzenia (tablet, telefon, laptop) nie ma godziny, żeby sygnał internetu nie zniknął. W urządzeniach z androidem objawia się to komunikatem "internet może być niedostępny", a na laptopie z Windowsem "brak internetu, zabezpieczone". Sygnał wraca raz po 10 sekundach, a innym razem po minucie czy nawet dłużej.


Co ważne - sieć wifi jest rozgłaszana, a połączenia po kablu nie miewają takich problemów - zarówno telewizor jak i konsola oraz laptop połączony kablem mają zawsze stabilne połączenie.

 

Próbowałem wyłączać i włączać modem. Zmieniałem kanały jak i szerokość pasma.
Narzędzie diagnostycznie nie pokazało żadnych problemów, a w statusie połączenia modemu pojawia się z czasem komunikat o degradacji usług (tylko US), ale wystarczy ręczny reset i jest znów ok.
Zdarza się takie absurdy, że wifi trzyma połączenie ale nawet 192.168.0.1 nie potrafi się załadować.

 

Parametry DS mieszczą się w przedziale 3-6dBmV a SNR ma wartość 37-38dB
Parametry US to z kolei 44dBmV i 5.120ksps na wszystkich kanałach (nie zanotowałem parametrów przy "degradacji").

 

Jakieś rozwiązanie tego problemu? Przyznam, że jest to mega irytujące zwłaszcza oglądając/słuchając transmisji na żywo ale nietylko. Wykonywanie przelewów to nowy rodzaj rosyjskiej ruletki.

13 ODPOW. 13
Highlighted
Tytan
1123 607 101

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

Sprawdzenie eteru, zmiana kanału, zmiana szerokści kanału, rozdzielenie sieci 2.4 od 5GHz, to czynności od których należy zacząć.

-------------------------------------------
Highlighted
Inspirator
8 2 0

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

Z całym szacunkiem ale czy przeczytałeś co napisałem w poście, czy tylko napisałeś coś dla podbicia licznika?

 

Po za rozdzieleniem obu sieci zrobiłem wszystko z tej listy.

 

Z resztą nie wiem co szerokość pasma jak i kanały miałby zmienić przy pełnym zasięgu siedząc 5m od modemu o godzinie 23.58, gdy znów zanikł mi sygnał. Ruch w eterze o tej godzinie jest marginalny. Routery za 100zł radzą sobie z takimi rzeczami od lat.

Czysto teoretycznie to niezależnie do jakiego typu sieci jestem połączony problem nie jest z połączeniem wifi, bo te jest podtrzymywane cały czas. Nie ma tylko Internetu.

 

Swoją drogą - skoro rozgłaszanie tej samej nazwy sieci na 2,4 i 5GHz jest problemem znanym od długiego czasu to po co UPC z uporem domyślnie ustala jedną nazwę dla obu zakresów? Nie każdy jest na tyle biegły w tych sprawach, by grzebać w ustawieniach modemu.

-
Nie dotyczy

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

Domyślnie aktywne jest Smart WiFi: https://www.upc.pl/internet/poznaj/smart-wifi/?intcmp=poznaj-connect-box-smart-wifi

 

Nie wszystkie urządzenia sobie z tym radzą. Idea Smart WiFi nie jest zła, ale brakuje opcji wyłączenia tej funkcji, wystarczyłoby pole wyboru choćby przy pierwszej konfiguracji modemu.

 

PS. Po prostu nadaj osobne nazwy dla sieci 2.4 GHz oraz 5 GHz i sprawdź, czy pomogło

 

 

Highlighted
Tytan
1123 607 101

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI


@thonka napisał(a):

Z całym szacunkiem ale czy przeczytałeś co napisałem w poście, czy tylko napisałeś coś dla podbicia licznika?

 

Po za rozdzieleniem obu sieci zrobiłem wszystko z tej listy.

 

Z resztą nie wiem co szerokość pasma jak i kanały miałby zmienić przy pełnym zasięgu siedząc 5m od modemu o godzinie 23.58, gdy znów zanikł mi sygnał. Ruch w eterze o tej godzinie jest marginalny. Routery za 100zł radzą sobie z takimi rzeczami od lat.

Czysto teoretycznie to niezależnie do jakiego typu sieci jestem połączony problem nie jest z połączeniem wifi, bo te jest podtrzymywane cały czas. Nie ma tylko Internetu.

 

Swoją drogą - skoro rozgłaszanie tej samej nazwy sieci na 2,4 i 5GHz jest problemem znanym od długiego czasu to po co UPC z uporem domyślnie ustala jedną nazwę dla obu zakresów? Nie każdy jest na tyle biegły w tych sprawach, by grzebać w ustawieniach modemu.


1. Podałem wszystkie kroki które możesz ponownie podjąć, zdarza się zę zmiana szerokośći kanału oraz samego kanału za pierwszym razem nie przynosi efektu.

2. Jak się okazuje lista tematów do zrobienie jednak zawierała coś czego nie zrobiłeś.

3. Ruch może być marginalny ale inne być może mocniejsze nadajniki na tym samym kanale mogą wprowadzać zakłócenia.

4. Z całym szacunkiem jeżeli nie chcesz czytać porad na ogólnodostępnym publicznym forum to po co z takiego korzystać ?
5. Zdarza się że nie wszystkie stacje klienckie odpowiednio radzą sobie z to samą nazwą sieci wifi na obu częstotliwościach (np priorytet z którą siecią ma się łączyć stacja kliencka)
6. Dla tych co nie są "biegli" jest przygotowana pomoc wraz z odopowiednimi grafikiami ułatwiającymi całą operację, nie trudno to odszukać ale w razie czego podaję link

https://pytania.upc.pl/?q=fact_1007509

-------------------------------------------
Highlighted
Inspirator
8 2 0

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

1. Kanały zmieniałem przynajmniej 3-4 razy (nawet na takie, których niektóre urządzenia nie widzą), tak samo jak ich szerokość. Nic to nie daje.
2. Nie zrobiłem rozdzielenia nazw z premedytacją - nie widzę związku z różnymi zakresami sieci do braku Internetu. Połączenie lokalne poprzez WLAN jest cały czas podtrzymywane ergo połączenie z wifi jest stabilne - zanika sygnał internetowy.
3. 2-5m od urządzenia nie ma możliwości, by jakikolwiek inny modem/router miał mocniejszy sygnał niż ten modem. Zwłaszcza jeżeli wybrałem kanał inny niż wszystkie domyślne w budynku. Wracamy do punktu 3go - połączenie WLAN jest cały czas aktywne. Nic go nie przerywa, urządzenia nie tracą połączenia z modemem. Problem jest w chwilowym braku Internetu.
4. Czytałem, stad wykonałem wcześniejsze operacje w panelu konfiguracyjnym modemu oraz podałem choćby parametry sygnału.
5. Ok, Może się zdarzyć jednemu urządzeniu ale nie TRZEM na raz.

 

I teraz najciekawsze - mam teraz na jednym SSID połączony laptop i telefon na 5GHz, tablet na 2,4GHz i znów na wszystkich urządzeniach padł przed chwilą sygnał Internetu.

 

Na urządzeniach Asusa podobne rzeczy działy się, gdy urządzenie się przegrzewało albo nie starczało mu zasobów (cpu / ram). Stąd też podejrzenie, że problem jest bardziej sprzętowy aniżeli natury konfiguracyjnej.

Highlighted
Inspirator
8 2 0

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

UPDATE:

 

Porobiłem dodatkowe pomiary po kablu z wyłączonym modułem WIFI (AV i firewall wyłączone).

Jak dla mnie miejscowe opóźnienia o wartości 200ms wewnątrz sieci UPC nie są zbyt dobrymi... Do tego nie wiem jak interpretować utratę pakietów na wejściu przy 192.168.0.1

 

62.179.1.61.pngiperf.upc.pl.png

 

Po za sieć UPC jest jeszcze ciekawiej ale tamte testy szły po IPv6 - UDP do google.pl miały miejscowe wartości po 900...

 

google.pl.pnggoogle.pl.udp.pngyoutube.com.png

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI


@thonkanapisał(a):

2. Nie zrobiłem rozdzielenia nazw z premedytacją - nie widzę związku z różnymi zakresami sieci do braku Internetu.


Po prostu rozdziel te sieci i sprawdź Ograniczysz w ten sposób funkcję Smart WiFi, to może pomóc.

 

@thonkanapisał(a):

UPDATE:

 

Porobiłem dodatkowe pomiary po kablu z wyłączonym modułem WIFI (AV i firewall wyłączone).

Jak dla mnie miejscowe opóźnienia o wartości 200ms wewnątrz sieci UPC nie są zbyt dobrymi... Do tego nie wiem jak interpretować utratę pakietów na wejściu przy 192.168.0.1

 

Utratę na 192.168.0.1 możesz zignorować, Compal tak ma. Jeśli nie potrzebujesz IPv6 wyłącz je. Coś u Ciebie jest nie tak z sygnałem albo siecią, bo nawet jak na Compala dość słabo, testy ogólnie wypadły nieciekawie. Jakie masz w modemie wartości "Pre RS Error" i "Post RS Error" dla DS?

 

 

 

Highlighted
Inspirator
8 2 0

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

Rodzlieliłem sieci - na 5GHz w wymuszonym trybie AC i pasmie 20/40 przerywanie dalej wystepuje mniej-wiecej raz na godzine. Teraz zmieniłem na a/n/ac i 20/40/80 (bez zmiany samego kanału). Poprawy wielkiej nie ma. Co ciekawe przed zmianą telewizor widział sieć 5GHz ale nie mógł się z nią połączyć. Po zmianie połączył się bez problemu choć i tak połączyłem go teraz przewodowo.

 

Dzisiaj będę jeszcze osobno testować 2,4GHz.

 

Z tego co rozumiem na wykresach graficznych pionowe czerwone paski to również "pady" Internetu?

 

Poniżej parametry, o które pytałaś

prers-postrs1.PNGprers-postrs2.PNG

Highlighted
Moderator
75 7 14

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

@thonka  Jak aktualnie wygląda sytacja? 

Highlighted
Inspirator
8 2 0

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

Zależy o co pytasz.

5GHz dalej przerywa, na 2,4GHz mniej ale jednak.

 

Ogólnie to bez większych zmian.

Highlighted
Omnibus
352 133 4

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

@thonka 

Sprobuj ustawic na sztywno kanal 40 dla sieci 5Ghz i daj znac jaki efekt

cociaz jesli przerywa ci tez na 2.4 to mize byc nie to...

Highlighted
Inspirator
8 2 0

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

Kanał 40 mam od początku.

 

Ale kanał raczej nie ma tu za wiele do rzeczy, bo przypomnę jeszcze raz - połączenie lokalne z siecią wifi działa poprawnie. Zanika sygnał Internetu, a to nie to samo.

Highlighted
Omnibus
352 133 4

Re: ConnectBox - chwilowe zaniki internetu po WIFI

@thonka 

Dokręć kabel telewizyjny do modemu i z drugiej strony do gniazda telewizyjnego na kablu, sprawdz czy gdzieś kable koncentryczne nie poluzowaly sie jesli jest jeszcze jakieś inne łączenie w kierunku klatki schodowej