UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Highlighted
Inspirator
5 0 1

ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

Witam,

Proszę o poradę co zrobić w poniższym przypadku. Podczas testów Pingplotterem oraz winMTR pokazywana jest dość znacząca strata pakietów na adresie compala. Pomiar wykonywany na nowoczesnym PC podłączonym kablem do ConnectBoxa (tak pracuje od zawsze).Pingowane adresy to serwery gry w europie, jednak podobne zjawisko mozna zaobserwować choćby dla wp.pl czy onetu.Łączę słuzy w dużym stopniu jako medoium rozrywki dla rodziny i pingi/ straty pakietów są kluczowe. Czy takie działanie usługi jest podstawą do reklamacji? Na szybko przejrzałem pdoobne tematy i wychodzi na to , że przyczyną może być nieszczęsny Compal. Jak sobie z tym poradzić?

Bedę wdzięczny za wszelką pomoć.

B

PP.PNGwinmTR.PNGds1.PNGds2.PNGkz.PNGstatus.PNG

 

 

9 ODPOW. 9
Highlighted
Tytan
1188 615 112

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

Nie widze tam jakis strat, 1 pakiet o niczym nie świadczy. Pamietaj rozne hosty posredniczace maja rozny priorytet na odpowiedz.  Pisząc najprościej jak sie da, ja tam strat na winmtr nie widze a compala nie odpowiada na wszystkie zapytania co nie oznacza ze sa do niego straty.

-------------------------------------------
Highlighted
Inspirator
5 0 1

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

Dzięki,

co do strat pakietów do compala do się zgodzę. Chyba zła interpretacja z mojej strony.

W międzyczasie przewertowałem internet w poszukiwaniu tematów wyższych pingów/skoków pingów jak to widać na testach - chipset PUMA6 od Intela. W necie aż huczy od tematów.

Istnieje jakaś opcja wymiany urządzenia/ powrotu do horizona, choćby w celach porównawczych?

puma.PNG

 

 

Highlighted
Tytan
1188 615 112

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

Wybacz ale kolejny raz sie posługujesz narzędziem które według mnie nic nie wnosi do dyskusji.

puma i inne zwierzaki.jpgJuż tłumaczę czemu:
Wyżej jest screen z testu "tą aplikacją"
Test wykonany na łaczu dla usług komercyjnych od dostawcy całkowicie niezwiązanym z UPC, brak jakichkolwiek modemów w tym takich na PUMA. Dojśćie do firmy jest po świętle a jago zakończenie do wkładka SFP i zarządzalny switch, łacze 400/400 a wszystko obsługuje 2 rdzeniowy Mikrotik. Jak widać też wypada słabo a łącze działa prwidłowo.

 

 

 

 

-------------------------------------------
Highlighted
Tytan
Tytan
2310 1037 191

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

@Barol czy masz jakies problemy z laczem? internet zrywa? nie da sie ogladac filmow?

-----
Mediamoduł CI+| Giga Connect Box | Horizon BOX | Horizon GO | Horizon TV
Highlighted
Inspirator
5 0 1

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

@Pablo Nie podejmuję się dyskusji na takim poziomie - nie jestem ekspertem i zapewne masz rację. Ale to nie oznacza , że nic się nie dzieje. Jak popatrzysz na zapis średnich pingów to są widoczne zdecydowane skoki. Sprawdzałem u sąsiąda obok ze śwatłowodem znanej marki koloru pomarańczy - ping średni jest wyższy , ale brak tych ciągłych skoków do/ponad 200-300ms.

 

@GDAZabrzmi to dzwinie ale z usługi jestem w miarę zadowolony z jednym wyjątkiem - granie online w dynamiczne gry. I problem w tym , że ten wyjątek stanowi dla mnie podstawę uzytkowania internetu i wyboru UPC jako dostawcy usług (uzywalem cisco epc potem ubee i horizona ostatnio.. i zawsze byłem w 100% zadowolony), po zmianie sprzętu zacząłem odczuwać dyskomfort w grach.

 

Nie chodzi o to aby się żalić czy kłócic jakie to UPC jest złe itp, tylko rozwiązać problem. Czy Giga connect box opeary jest na tych samych bebechach?

 

Pzdr

B

Highlighted
Omnibus
415 150 5

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

Panowie, nie korzystajcie już z testu Puma 6 ponieważ ostał się już tylko jeden serwer w Europie czyli 56 który jest w Amsterdamie i delikatnie mówiąc jego wyniki są bardzo niemiarodajne, niestety skoki pingu do serwerów Blizzarda się zdarzają, bardziej niepokojący jest ten 1% packet loss u @Barol widoczny na WinMtr niz ten skok pingu, generalnie nie powinno być packet loss, w oglądaniu filmów to nie przeszkadza ale w grach online już może chociaż na PingPlotter nie widać packet loss

Highlighted
Inspirator
5 0 1

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

Dziękuję wszystkin za wkład w temat. Nie ma co szukać dziury w całym. Następnym razem po prostu zrobię lepszy wywiad przed otrzymaniem urządzenia abonenckiego. Dla zaspokojenia naukowej ciekawości postaram się uzyskać gigaboxa i sprawdzić czy moje powyższe wypociny miały sens.

 

Pzdr

B

Highlighted
Użytkownik
8 0 0

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

Gigabox też jest na Pumie. Nic to nie da. Mam te same problemy co ty, tylko dużo gorszy sygnał. Skoki ping są takie same. RainbowSix Siege jest praktycznie niegrywalny. Reszta jako tako działa. Nie wiem na jakim procesorze jest Horizon. Ktoś robił testy i są takie same skoki pingu jak na CB/GB?

 

Poszukaj niżej, jest mój temat o tym samym problemie.

Highlighted
Inspirator
5 0 1

Re: ConnectBOX utrata pakietów/wysokie pingi

GCB niby na Pumie7. Czyli z tego co piszą internety jest również ten abbol tam obecny.

Niestety opcja przejścia na 1Gb/s jest skandalicznie droga w moim przypadku :/. A i wymiany CB na GCB nawet za dopłatą operator nie rozważa.

 

Horizon od samsunga był na puma5 ale ten oferowany w PL to nie wiem.

 

Nauczka życiowa płynie z tego tematu:

- lepiej lustrować sprzęt który bioerzemy pod strzechy (problem opisywany był już duuużo wcześniej na zagranicznych forach)

- nigdy więcej umów terminowych na internet/tv

 

Trochę szkoda ze UPC ignoruje swoich bardziej wymagających klientów zamiast ich zmonetyzować. Chętnie dopłaciłbym za sprzęt pozbawiony wad. I nie kupuje argumentu, że taki operator jak UPC nie jest w stanie zaoferować 1 lepszego/droższego modemu.Z drugiej strony nic dziwnego skoro pewnie z 95% abonentów odpala na swoich 300/500Mb/s facebooka albo netflixa.

 

Z nadzięją wypatruję zmiany regulaminu UPC i mozliwości rozwiązania umowy.