UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Użytkownik
3 0 0

Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

Witam. Korzystam z Connectboxa. Mam umowę od ponad roku. Przez pierwsze pół roku było okej - korzystamy z dziewczyną z laptopów i lubimy grać w gry online. Niestety jakoś pół roku temu, zaczęły się niesamowite skoki pingów albo urywanie połączenia. Pisałem do supportu, zmieniali mi te całe protokoły IPv4, technik nawet wymienił router na nowy, ale to nic nie dało. Obecnie jest tak, że po WiFi nie mogę grać w żadne gry online które nie są turowe, bo po prostu co kilka sekund połączenie tak jakby się zrywa na sekundę. Próbowałem już wszystkiego, zmiany kanałów, ustawień fabrycznych etc ale to nic nie daje. Sieć nie jest obciążona bo dzieje się to nawet, jak nikogo nie ma w domu. Na kablu internet działa poprawnie, ale nie chcę robić pajęczyny kabli rj45 wiszących z sufitów, mamy laptopy po to, żeby komfortowo grać np na łóżku. Co może być przyczyną tego, że pół roku było dobrze, a teraz jest jak jest? Za miesiąc przesiadam się na PC, więc dla mnie nie będzie to problemem, ale szkoda mi mojej dziewczyny która uwielbia grać np w LoLa, a nie może przez słabą jakość internetu. Już nawet włączając sobie na telefonie udostępnianie sieci 4G od mobilnego dostawcy internet działa sprawnie, dlatego tym bardziej jest to irytujące. Wiem, że żaden dostawca nie gwarantuje działanie usługi na WiFi, ale jeśli nie uda się rozwiązać problemu, to czy jest możliwość zerwania umowy na podstawie wadliwego działania usługi? Współlokatorka wzięła umowę do 2020 i naprawdę nie widzi mi się...

25 ODPOWIEDZI
GDA
Pan Abonent ;-)
1168 619 95

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

A jak wygląda otoczenie sieci wifi wokoło Was?

czy laptopy obsługują pasmo 5Ghz?

---
Atakuj, atakuj. Mam to co dnia, cyfrowych cwaniaków już za dobrze znam, klawiatur pan, a jego broń to duży RAM
Omnibus
338 286 28

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

Witaj.

Potrzebujemy wiecej danych.

Czy problem wystepuje na 2.4GHz czy na 5GHz ?
Czy próbowałeś zmienić kanał nadawania WiFi ?
Jak duże jest zagęszczenie innych sieci WiFi w mieszkaniu ?
Jak umiejscowiony jest modem w stosunku do odbiorników ?

- jego położenie czy jest np gdzies w rogu ?

- czy jest schowany w jakiejś szafce ?
Jakie chiupsety posiadają karty sieciowe w laptopach ?
Czy na telefonach połączonych po WiFi problem ze zrywaniem także występuje ?
Czy jak natępuje zerwanie połączenia to siec WiDi jest widoczna na innych urządzeniach ?


@mostu napisał(a):

 Wiem, że żaden dostawca nie gwarantuje działanie usługi na WiFi, ale jeśli nie uda się rozwiązać problemu, to czy jest możliwość zerwania umowy na podstawie wadliwego działania usługi? Współlokatorka wzięła umowę do 2020 i naprawdę nie widzi mi się...


Sam sobie odpowiedziałeś, WiFi nie jest wadliwym działaniem usług, operator ma umożlwićci dostęp do internetu a ten jest prawidłowo realizowany przez kabel, tak jak wskazałeś WiFi nie jest podstawą ponieważ występuje zbyt wiele zależności które są poza kontrolą operatora.

Bądź człowiekiem, przeczytaj !
https://zrzutka.pl/w358u9
Użytkownik
3 0 0

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

1) 2,4 GHz.

2) Probówałem, nic to nie daje

3) Jest to jedyna sieć wifi w mieszkaniu

4) Centralnie w mieszkaniu, na podłodze, w linii prostej jest jakoś 2.5m od laptopa do modemu

5) Nie wiem jakie chipsety, ale na 4 różnych laptopach dzieje się to samo

6) Na telefonach, jak i przy normalnym przeglądaniu internetu problem jest niezauważalny. Jest on zauważalny tylko w grach. Połączenie nie zrywa się per se, bardziej chodzi mi o to, że gram w coś, i nagle jest duży skok pingu, z 1-2 sekundy nic się nie dzieje w grze, i potem połączenie się stabilizuje i mogę grać kolejne 10 sekund do kolejnego skoku pingu

7) Tak

GDA
Pan Abonent ;-)
1168 619 95

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze


@mostu napisał(a):

3) Jest to jedyna sieć wifi w mieszkaniu


sorry ale to jest nie możliwe 

chyba że mieszkasz na wsi ale wówczas nie ma szansy na UPC

---
Atakuj, atakuj. Mam to co dnia, cyfrowych cwaniaków już za dobrze znam, klawiatur pan, a jego broń to duży RAM
Zawodowiec
498 122 22

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

Masz możliwość  przesiąść się na 5ghz? To pewnie rozwiąże problem

Użytkownik
3 0 0

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

Ah. Dostępnych sieci mam z 10, myślałem, że chodzi o ilość routerów na mieszkaniu.

 

Na 5 GHz nie mogę przejść, bo nasze karty sieciowe obsługują tylko 2,4GHz. Bardziej chodzi mi o diagnostykę problemu, wcześniej działało ładnie a teraz działa źle, więc przyczyna jakaś musi być.

GDA
Pan Abonent ;-)
1168 619 95

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

to zmień kanał w pasmie 2.4GHz na mniej zageszczony 

Pewnie jesteś na szóstce jak wszyscy 

---
Atakuj, atakuj. Mam to co dnia, cyfrowych cwaniaków już za dobrze znam, klawiatur pan, a jego broń to duży RAM
Zawodowiec
498 122 22

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

Biorąc pod uwagę że sa tylko 3 nienachodzace na siebie kanały w paśmie 2.4ghz, A u Ciebie jest 10 sieci to masz swoje rozwiązanie. Wzrost opóźnień jest najprawdopodobniej spowodowany interferancjami. Niestety, niewiele możesz z tym zrobić.

Moderator
683 466 120

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze


@Pablo napisał(a):

 

Sam sobie odpowiedziałeś, WiFi nie jest wadliwym działaniem usług, operator ma umożlwić ci dostęp do internetu a ten jest prawidłowo realizowany przez kabel, tak jak wskazałeś WiFi nie jest podstawą ponieważ występuje zbyt wiele zależności które są poza kontrolą operatora.

Chciałem jedynie powiedzieć to co napisał @Pablo Nie bierzemy odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie sieci bezprzewodowej.

Użytkownik
12 0 0

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

@GMateusz

Czyli najprostsza odpowiedź, dzięki której UPC umywa ręce od problemu? Mimo wszystko UPC powinno brać odpowiedzialność za działanie sprzętu powierzonego klientowi - a być może winne jest CB...

GDA
Pan Abonent ;-)
1168 619 95

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

Przecież Internet działa i po kablu jest ok więc o jakim umywaniu rak piszesz?

 

A to że ktoś mieszka w miejscu w którym jest zagęszczenie innych Wifi to jest wina UPC?

 

Zaproponuj jakies rozwiazanie na to. Wymiana ConnetBoxa nic nie da

---
Atakuj, atakuj. Mam to co dnia, cyfrowych cwaniaków już za dobrze znam, klawiatur pan, a jego broń to duży RAM
Omnibus
249 42 4

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

@mlask niestety ale UPC ma to zaznaczone w umowie że nie biorą odpowiedzialności za wi fi =/ tylko za kabel

120 Mb/s + Telefon na start 40,97 zł
Highlighted
Moderator
683 466 120

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze


@mlask napisał(a):

@GMateusz

Czyli najprostsza odpowiedź, dzięki której UPC umywa ręce od problemu? Mimo wszystko UPC powinno brać odpowiedzialność za działanie sprzętu powierzonego klientowi - a być może winne jest CB...


Bierzemy pełną odpowiedzialność za działanie naszego sprzętu, który w ramach umowy abonenckiej jest powierzany klientowi. Nie bierzemy odpowiedzialności na wpływ czynników zewnętrznych na działanie sieci bezprzewodowej, która nadawana jest przez nasze urządzenia. 

Użytkownik
12 0 0

Re: Na WiFi skoki pingu co kilka sekund, po kablu dobrze

@GMateusz

Wielokrotnie wspominano tu na forum o problemach z działaniem sieci 5GHz na CB a Wy zrzucacie klientów na drzewo winiąc otoczenie sieciowe i inne czynniki zewnętrzne. Nawet, jeśli na identycznej konfiguracji sieci 5GHz (uruchomionej do testów) na innym urządzeniu wszystko działa bez żadnych problemów.