anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Inspirator
4 0 0

Niski transfer/Ciągłe rozłączanie/Problem z częstotliwością 5Ghz

Witam 

Od dłuższego czasu mam problemy z Internetem od UPC. 

 

Problemy to:
- ciągłe rozłączanie się Internetu (różnie, co 10-30 minut, rzadko zdarza mi się używać Internetu przez godzinę  bez rozłączenia), dzieje się to zarówno na laptopach i telefonach (moich i współlokatorów)

- bardzo niski transfer, nie spodziewam się ciągłej maksymalnej prędkości ale średni transfer 2-4mb przy wykupionych 500mb to jakieś spore nieporozumienie, płynne oglądanie filmu w 720p graniczy z cudem

- Nie mogę się połączyć z 5Ghz poprzez laptopa (przez telefon mogę bez problemu), ciągle łączy tylko z 2,4Ghz

 

Nie jestem ekspertem więc proszę w jak najprostszy sposób przedstawić co mogę na to poradzić.

 

Mam zewnętrzny adapter do laptopa z obsługą 5Ghz (Realtek 8811CU Wireless LAN 802.11ac), były instalowane różne wersje sterowników, aktualnie posiadam najnowsze.
Nie mogę zrobić certyfikowanego speedtestu ponieważ z powodu koronawirusa moi lokatorzy u których stoi router są w swoim rodzinnym mieście na kwarantannie, więc nie połączę się przez kabel, a pokój jest aktualnie zamknięty (router stoi za ścianą która jest zaraz za moim biurkiem więc nie jest oddalony na końcu mieszkania).

 

Moja praca wymaga ciągłego dostępu do Internetu i sporo wyższego transferu aby być stale podłączonym przez VPN. Wiem, że może być niezbędna wizyta technika ponieważ connectbox może być wadliwy, ale do momentu aż ich kwarantanna minie muszę niestety pracować a chciałbym aby chociaż w jakiś minimalny sposób mi to umożliwiono.

 

Próbowałem zmieniać kanały, na żadnym od 36 do 48 nie łączy 5Ghz.

Wersja oprogramowania CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSH.

 

Problem występuje od paru miesięcy, wcześniej nie było czasu aby się tym zająć, obecna sytuacja jednak zmusza mnie aby w końcu coś z tym zrobić.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

 

6 ODPOW. 6
Highlighted
Moderator
79 9 16

Re: Niski transfer/Ciągłe rozłączanie/Problem z częstotliwością 5Ghz

Sporo opcji przez to, że modem jest w zamkniętym pomieszczeniu zostaje wykluczona - bo nawet zwykłego resetu nie wykonasz. Jeśli to faktycznie problem modemu czy kabla, to technik nie przyjedzie i nie wywarzy drzwi. Jeśli mieszkanie jest wynajmowane od  kogoś zapytaj czy nie mają  zapasowego klucza, albo dogadaj się z współlokatorami czy nie możesz wezwać ślusarza. 

Napisałem do Ciebie PW, może coś się zdalnie uda wykonać. 

Sprawdziłbym niższe kanały , bo rozumiem, że rozdzielałeś sieci? 


Highlighted
Inspirator
4 0 0

Re: Niski transfer/Ciągłe rozłączanie/Problem z częstotliwością 5Ghz

Reset był robiony jak jeszcze byli na mieszkaniu, nic nie dał. Nie rozumiem pojęcia rozdzielanie sieci, mógłbyś wytłumaczyć? Chodzi o całkowite wyłączenie 2,4 w ustawieniach i zostawienie tylko 5? Niższego niz 36 nie mam.

Highlighted
Tytan
1154 609 108

Re: Niski transfer/Ciągłe rozłączanie/Problem z częstotliwością 5Ghz

Chodzi o to aby nazwy sieci (SSID) dla 2.4GHz oraz 5GHz były różne

 

https://pytania.upc.pl/?q=fact_1007509 instrukcja jak zmienić nazwy

-------------------------------------------
Highlighted
Inspirator
4 0 0

Re: Niski transfer/Ciągłe rozłączanie/Problem z częstotliwością 5Ghz

Wygląda na to że jeden problem został rozwiązany, po zmianie nazwy udało mi się połączyć z siecią 5Ghz, transfer wzrósł lecz nadal nie jest w połowie taki jaki powinien być. Ale to nie jest teraz priorytetem, taki powinien mi na razie wystarczyc. Poczekam i i sprawdze czy internet działa juz stabilnie bez zrywania sieci.

 

Highlighted
Tytan
2261 1031 190

Re: Niski transfer/Ciągłe rozłączanie/Problem z częstotliwością 5Ghz


@daw94 napisał(a):

transfer wzrósł lecz nadal nie jest w połowie taki jaki powinien być


przy polaczeniu kablowym to owszem

 

ale po.wifi nie ma mowy o "transferach jakie powinny być"

-----
Horizon | CI+| Giga Connect Box
Highlighted
Inspirator
4 0 0

Re: Niski transfer/Ciągłe rozłączanie/Problem z częstotliwością 5Ghz

Wychodzi na to że zmiana nazwy pomogła, internet ani razu sie nie rozłączył, dziękuję za pomoc.