UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Omnibus
352 133 4

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

@pawellec 

 

Tu masz na temat gwarancji m.in. dotyczących Wifi

 

https://pytania.upc.pl/?q=fact_1006827

 

 

Użytkownik
15 0 0

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

Tak pocztałem i wszystko się zgadza. Mam jeszcze jeden pomysł na sprawdzenie wifi ale wszystko jak wrócę do domu.

 

Pomimo, że napisali że mogą być ograniczenia zw względu na charakterystykę sieci Wifi to trochę czuję się zawiedziony. Co innego ograniczenia w skali 20% wolniej , a co innego 95% wolniej jak to teraz wygląda.

 

Nie mniej spróbuję jeszcze powalczyć.

Tytan
Tytan
2151 1009 178

Re: Nowa instalacja - dramat wifi


@pawellec napisał(a):

Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji conajmniej etycznym było by dodanie gwiazdki z informacją, że jest to zależne od warunków i ilości sieci w okolicy. Potencjalny nabywca, który nie musi znać się na sieciach, odnosi wrażenie, że wykupuje prędkość np. 500MBit równoważnie na kablu jak i WIFI.

 


Kupujac samochod ktory ma predkosciomierz wyskalowany do 240 km/h a srednia predkosc w miastach nie przekracza 40 km/h tez uwazasz ze to nieetyczne ze strony producenta?

-----
Horizon | CI+| Giga Connect Box
Użytkownik
15 0 0

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

Oczywiście masz rację. Nie jest to nieetyczne.

Nie mniej jednak odnoszę wrażenie, że wiedza na temat możliwości rozwijanych prękości w mieście, w korakch jest bardziej popularna niż wiedza z zakresu interferencji sieci, badania pasma oraz kanałów.

 

O ile przeciętny Kowalski wie co to korek i to że auto pojedzie szybciej na autostradzie o tyle wydaje mi się, że 95% klientów idących do punku UPC nie ma pojęcia o możliwych problemach z WIFI od strony technicznej. 

 

Sam jestem tym przeciętnym Kowalskim i czuję się niedoinformowany (nikt nie wspomniał nawet, że mogą wystąpić problemy) oraz delkatnie wprowadzony w błąd.

 

Niemniej zawalcze o lepszą jakość Wifi bo 25Mbit to trochę za mało jak dla mnie.

Omnibus
352 133 4

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

@pawellec 

 

sprawdź z 5Ghz, jeśli nie będziesz miał problemu z zasięgiem to zobaczysz zdecydowaną różnice

oczywiście ustaw na CB żeby sieci 2.4 i 5 Ghz miały rózne nazwy (SSID)

Moderator
75 7 13

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania. Wszystko było podane w regulaminie korzystania. To, że - jak wspomniałeś, przeciętny Kowalski nie czyta takich rzeczy... To już inna kwestia. 

 

Nie jest winą firmy, że wiedza o korkach i przepisach jest bardziej znana od sposobie działania WiFi. 

 

Ważne, że po kablu śmiga, a bezprzewodowo jest i działa.

 

 

 

Tytan
2195 827 78

Re: Nowa instalacja - dramat wifi


@pawellec napisał(a):

Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji conajmniej etycznym było by dodanie gwiazdki z informacją, że jest to zależne od warunków i ilości sieci w okolicy. Potencjalny nabywca, który nie musi znać się na sieciach, odnosi wrażenie, że wykupuje prędkość np. 500MBit równoważnie na kablu jak i WIFI.


Za instrukcją obsługi modemoroutera, info bez gwiazdki, więc nigdzie nie ukryte i nie pisane specjalnie czcionką wielkości mrówki:

"Maksymalny zasięg sieci bezprzewodowej zależy od rodzaju materiału, przez który musi przejść sygnał oraz lokalizacji modemu Connect Box (Compal) i klientów (stacji). UPC Polska nie może zagwarantować prawidłowego działania sieci bezprzewodowej dla wszystkich obsługiwanych odległości w każdym środowisku."

Jest info na stronie www, jest info w instrukcji obsługi modemoroutera jak działa siec wifi i za co (nie)odpowiada operator - co zatem więcej może zrobić operator by o tym poinformować klienta, skoro ten ani tego nie przeczytał na www, ani nie zajrzał do instrukcji urządzenia?

 

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Użytkownik
15 0 0

Re: Nowa instalacja - dramat wifi


@KOCUREK1970napisał(a):

@pawellecnapisał(a):

Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji conajmniej etycznym było by dodanie gwiazdki z informacją, że jest to zależne od warunków i ilości sieci w okolicy. Potencjalny nabywca, który nie musi znać się na sieciach, odnosi wrażenie, że wykupuje prędkość np. 500MBit równoważnie na kablu jak i WIFI.


Za instrukcją obsługi modemoroutera, info bez gwiazdki, więc nigdzie nie ukryte i nie pisane specjalnie czcionką wielkości mrówki:

"Maksymalny zasięg sieci bezprzewodowej zależy od rodzaju materiału, przez który musi przejść sygnał oraz lokalizacji modemu Connect Box (Compal) i klientów (stacji). UPC Polska nie może zagwarantować prawidłowego działania sieci bezprzewodowej dla wszystkich obsługiwanych odległości w każdym środowisku."

Jest info na stronie www, jest info w instrukcji obsługi modemoroutera jak działa siec wifi i za co (nie)odpowiada operator - co zatem więcej może zrobić operator by o tym poinformować klienta, skoro ten ani tego nie przeczytał na www, ani nie zajrzał do instrukcji urządzenia?

 

 


Tak wszystko się zgadza. Zawsze pewne rzeczy jednak można zrobić inaczej.

Przypomina mi to pewną historię z mojego życiorysu. Pewna firma telekomunikacyjna nie spełniała warunków umowy. Było napisane, że łącze do 10mbit, a że było niecałe 0,5 codziennie i zrywanie łącza chcieli zrzucić najpierw na uwarunkowania techniczne potem na to że jest DO 10mbit. Sprawa w sądzie.

 

Tutaj z fizyką się nie wygra wiadomo. Ale miła Pani co przyjmuje zamówienia na usługi  w punkcie zachwala szybki internet oraz Wifi, a może powinna wspomnieć , że to zależy od warunków.

 

Co mi po instrukcji modemu jak dostaję ją po podpisaniu umowy.

 

Pozostaje dostępny regulamin.

Maksymalny zasięg sieci bezprzewodowej zależy od rodzaju materiału, przez który musi przejść sygnał oraz lokalizacji modemu Connect Box (Compal) i klientów (stacji). UPC Polska nie może zagwarantować prawidłowego działania sieci bezprzewodowej dla wszystkich obsługiwanych odległości w każdym środowisku

 

I znów. Czytając mógłbym pomyśleć. Aha u mnie nie będzie przez nic przechodzić, router na środku pokoju, ja w pokoju będzie OK. Z odległością nie będzie problemu, środowisko dobre, skoro większość ma UPC znaczy że działa i jest OK

 

Operator nigdy nie odpowiada, chyba że padnie modem. Jako, że jest DO iluśtam jak będzie 0,5Mbita - nie odpowiada, dużo innych sieci - nie odpowiada bo nie ma jak.

 

Skoro UPC nie może odpowiadać za prawidłowe działanie sieci bezprzewodowej, ona może wogóle nie działać i będzie 0,1Mbit to już dobrze bo wogóle działa.

 

Istnieje coś takiego jak zasada proporcjonalności, zapisana zresztą w prawie, mówiąca o tym, że w przypadku dużego nasilenia niekorzystnych warunków do swiadczenia usług, szczególnie w sieciach ruchomych, to operator powienien (generalnie mówiąc) zadbać by ta uciążliwość była jak najmniejsza dla użytkownika końcowego. I to nie tylko w przypadkach chwilowej awarii, ale zczeółnie jak problem występuje jednostajnie. 

Innowator
15 5 0

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

To że predkośći po WiFi nikt nie jest w stanie zagwarantować to oczywiste. UPC nie powinno jednak kłamać w sprawie  możliwości sprzętu, który oferuje. Bo to już etyczne nie jest. Niedawno zamontowano mi usługę 1gb na którą zdecydowałam się głównie z względu na nowy router. Na stronie UPC reklamuje uądzenie informacją, że działa w standardzie 802.11 ac Wave2 oraz że obsluguje  4x4, a okazało się, że urządzenie nawet nie wpełni obsługuje Wave1.

 

Co prawda, można się było domyślić, że coś jest nie tak, gdyż reklamowana predkość WiFi tego urzadzenia (link speed) (1,3 Gb/s) ma sie nijak do do tego co powinno być przy 4x4 Wave 2 czy nawet 4x4 wave 1. Niestety, nawet tego 1,3 gbs nie da się uzyskać, gdyż ap nie chce zestawić połączenia nawet 3x3 (gdzie nawet connectbox nie miał z tym problemu). Zostaje 2x2 Wave 1 z link speed 867mbs, a realna predkość to 500-550mbs.

Konto zbanowane
605 162 28

Re: Nowa instalacja - dramat wifi


@pawelbnapisał(a):

Compale mają bardzo silny sygnal (według mnie przekraczają dopuszczalną moc dla Europy ale to juz na marginesie), domyślnie walą po wszystkich sąsiadach i zakłócają :(

 


Mam podobne podejrzenia.

 

 

Jeszcze trzeba pamiętać, że domyślnie na 2.4 GHz siedzi Wi-Free, warto sprawdzić, czy ktoś z niego korzysta.

Omnibus
352 133 4

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

@trold 

 

a co masz na myśli mówiąc że GCB nie wspiera Wave2? chodzi ci o MU-MIMO? prawde powiedziawszy nie wiem czy na dzień dzisiejszy GCB wspiera w sofcie MU-MIMO ale trzeba pamiętać że też klient musi wspierać tę technologie

Tytan
2195 827 78

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

@pawellec 

Sprzedawca nie jest od spraw technicznych czy analizy uwarunkowań technicznych w domu klienta - sprzedawca ma sprzedać.

A technik ma podłączyć usługę, więc jego też średnio to interesuje - operator nie gwarantuje wifi - działa przewodowo, do widzenia.

Co do instrukcji - sam piszesz, że Ci net zamontowano, więc miałeś czas w trakcie montażu instrukcję przeczytać.

Jak operator ma wyeliminować zakłócenia, które nijak od niego nie zależą, jak ma wpłynąć na te zakłócenia generowane przez innych?

Czy sieć wifi jest zakłóceniem, czy nadmiar sieci jest problemem?

A może op powinien innym siec wifi wyłączyć a zostawić aktywną tylko Tobie - przecież tak samo pomyślą inni i wracamy do punktu wyjścia.

Możesz z tym pójść do sądu, możesz do RK (Rzecznika Konsumentów), możesz pisać do UOKiK czy UKE - na każdym etapie operator jest na wygranej pozycji: nie gwarantuje wifi, informuje o tym i nie ma żadnego przepisu prawnego, który nakazuje, zobowiązuje operatora by cokolwiek gwarantować w tym zakresie, zwłaszcza, jeśli nie ma na to wpływu.

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Highlighted
Konto zbanowane
605 162 28

Re: Nowa instalacja - dramat wifi


@pawellecnapisał(a):

O ile internet na laptopie po kablu (3 letni Dell) chodzi dobrze, osiągam pełne prędkości to po wifi jest ok 25-30Mbit/s max.

 

Z początku myślałem, że może coś z laptopem, albo z kartą wifi. Ale sprawdziłem na telefonie i jest DOKŁADNIE tak samo - czyli tak pomiędzy 25 a 30Mbit, a telefon mam roczny, dośc dobry model.


Podaj modele urządzeń, konkretnie jakie tam siedzą moduły WiFi.

Innowator
15 5 0

Re: Nowa instalacja - dramat wifi


@pawelbnapisał(a):

@trold 

 

a co masz na myśli mówiąc że GCB nie wspiera Wave2? chodzi ci o MU-MIMO? prawde powiedziawszy nie wiem czy na dzień dzisiejszy GCB wspiera w sofcie MU-MIMO ale trzeba pamiętać że też klient musi wspierać tę technologie


Oczywiście, że klient też musi. Nie trudziłabym się pisać posta, gdybym nie sprawdziła jak te same urządzenia działają z innym routerami. Ale tutaj nawet nie o samo MU-MIMO chodzi, bo nawet z Su-MIMO 3x3 jest problem. Podsumowując, router reklamowany jako 4x4 AC WAVE 2, a tak naprawdę:

- Nie działa mu-mimo

- Nie działa kanał 160mhz

- Nie działa 3x3, o 4x4 nawet nie wspominając.

 

Nie da się nawet osiągnąć reklamowanego link speed 1,3gbs, co jest prędkością z standardu wave 1. Zwykłe robienie klienta w konia. 

 

Omnibus
352 133 4

Re: Nowa instalacja - dramat wifi

@trold

 

Być może nie ma jeszcze wwsparcia w sofcie, tak jak wcześniej wspominalem

To są nowe konstrukcje, na razie daleko im do routerów Asusa jeśli chodzi o obsługę sieci wifi

Tak z ciekawości, czym sprawdzałeś działanie mu-mimo?

Czasami pojawiają się problemy w połączeniu z klientami mającymi konkretne chipsety obsługujące wifi

 

@pawellec

Daj znać jak ci się uda podpiąć do sieci 5Ghz