UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Highlighted
Innowator
13 0 1

Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Cześć, od kilku dni mam problem z prędkością internetu. Posiadam pakiet 300/20 z routerem connectbox, dotychczas prędkość była prawidłowa i nie było powodu, żeby na nią narzekać. Natomiast od kilku dni prędkość pobierania jest niższa, mam na myśli prędkość pobierania pliku, a nie speedtest, który nawiązuje wiele równoległych połączeń. Gdy wszystko działało prawidłowo, dany plik ściągał się z pełną prędkością łącza z wielu różnych lokalizacji (ok. 36,2MB/s). Obecnie prędkość ta zmniejszyła się do różnych wartości dla różnych serwerów, na przykład przy pobieraniu z serwera z Polski prędkość wynosi trochę ponad 10MB/s, a z Niemczech ok. 5,25MB/s, ze Szwecji tylko około 2MB/s. Wygląda to jakby został nałożony jakiś limit na plik, ponieważ w przypadku uruchomienia np. 7 równoległych procesów pobierania tego samego pliku wykorzystana jest pełna prędkość łącza (w przypadku serwera w Niemczech). Problem pojawił się kilka dni temu, gdy nastąpiła duża awaria internetu, o której mówiło wiele osób:

 

https://www.wykop.pl/wpis/40198539/jakas-awaria-upc-bo-scierwi-strasznie-upc-szczecin/

 

Jak pojawił się w/w problem, to internetu w ogóle nie dało się używać - packet loss, prędkość internetu liczona w Kb/s, większy ping (zmieniona trasa sieciowa, która zamiast iść bezpośrednio do Warszawy, szła "na około", do Katowic). Dziękuję za pomoc

31 ODPOW. 31
Wykładowca
923 238 39

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Trochę to dziwne o czym wspominasz. Wrzuć proszę zrzut ekranu z panelu ustawień CinnectBoxa pokazujący poziomy sygnału na poszczególnych kanałach. Do tego na Speed test.net jest możliwość przeprowadzenia testu  przy jednym połączeniu. Wtedy również masz znacznie niższy wynik?

Nauczyciel
578 163 24

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

 

@zylx @erds może trzeba zrobić hard reset tego urządzonka?


--
Użytkownik zbanowany za posiadanie multikonta
Profesor
1701 404 91

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

@erds 

Zamieść zrzuty z programu WinMTR

https://zanimnapiszesz.info
Innowator
13 0 1

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Załączam wyniki speedtest, pojedyncze połączenie:

 

8172509185

 

Wiele połączeń:

 

8172513195

 

Także w przypadku nawiązania wielu połączeń (na przykład uruchomienie wielu pobrań tego samego pliku), problem nie występuje, łącze może być w pełni wykorzystane o prędkości równej dla wszystkich pobierań. Natomiast w przypadku pobierania jednego pliku prędkość ta jest nie większa niż ok. 10MB/s i to tylko dla Polski, za granicą prędkości są niższe. Zdjęcia sygnałów, mam nadzieję, że chodziło o to:

 

 

 

 

Hard reset wolałbym nie robić, będzie problem z przestawienieniem haseł w różnych urządzeniach typu IoT. Próbowałem jedynie wyłączyć i włączyć urządzenie, nie dało to żadnego efektu. W ostateczności jednak, przy wyczerpaniu pomysłów mogę spróbować zrobić.

 

Jeśli chodzi o WinMTR, trasa sieciowa obecnie jest prawidłowa, pingi również, internet jest stabilny jeśli chodzi o samo przekazywanie pakietów. Nie mam pojęcia dlaczego czasami UPC zmienia trasy sieciowe i idzie na około, przez Katowice, co zwiększa prawie dwukrotnie ping, sprawia, że pojawiają się packet loss, a także zmniejsza się prędkość (także wtedy, gdy internet działał prawidłowo).

 

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| router.pl - 14 | 98 | 85 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| No response from host - 100 | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| pl-waw04a-rc1-ae18-0.aorta.net - 0 | 326 | 326 | 21 | 32 | 107 | 25 |
| pl-waw26b-ri1-ae3-0.aorta.net - 0 | 326 | 326 | 21 | 31 | 117 | 117 |
| 72.14.222.250 - 0 | 325 | 325 | 21 | 33 | 104 | 37 |
| 108.170.250.193 - 0 | 326 | 326 | 22 | 33 | 159 | 109 |
| 108.170.234.101 - 0 | 326 | 326 | 22 | 34 | 111 | 111 |
| waw02s16-in-f3.1e100.net - 0 | 326 | 326 | 21 | 30 | 122 | 122 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

 

 

Wykładowca
923 238 39

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

@erds widzę że masz ipv6. Przełącz na ipv4 przy pomocy asystenta kontaktu i sprawdź jeszcze raz. Implementacja ipv6 w UPC sprawia więcej problemów, a nie daje żadnych korzyści.

Innowator
13 0 1

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Tak, router działa na ipv6, dotychczas nie sprawiało to żadnych problemów. Spróbuję zatem zmienić na ipv4 i dam znać, czy to pomogło w rozwiązaniu problemu

Wykładowca
923 238 39

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Skoro asystent pomocy z jakiegoś powodu Tobie nie działa to skontaktuj się z infolinią DWT i poproś i przełączanie na IPv4. Jeszcze ewentualnie @Adrian może pomóc Ci przełączyć protokół. 

Innowator
13 0 1

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Okazało się, że uruchomiłem link na innej przeglądarce, na której nie byłem zalogowany. Po 2 minutach od zlecenia zmiany zrestartował się router, włączył i wygląda na to, że router zmienił tryb na ipv4 (pojawiła się zakładka Tryb pracy modemu, której wcześniej nie było). Spróbowałem uruchomić pobieranie pliku w celu sprawdzenia, czy zmiana ipv6 na ipv4 pomogła. Niestety, sytuacja nie zmieniła się, prędkości są identyczne do tych wcześniej. Zatem problem niestety leży gdzieś indziej i jest na pewno związany z awarią sprzed kilku dni, ponieważ przed nią wszystko działało prawidłowo, a po niej zaczęły się te problemy.

 

ipv4, jedno połączenie:

 

 

ipv4, wiele połączeń:

 

Profesor
1701 404 91

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

W tym modemie jest coś takiego jak zrobienie kopii zapasowej ustawień. Zrób takową kopię i zrób hard reset modemu, a potem wczytaj tą kopię

https://zanimnapiszesz.info
Innowator
13 0 1

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Hard reset również nie przyniósł żadnych efektów

Profesor
1701 404 91

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

Może wymiana modemu pomoże? Dałbyś radę jakoś sprawdzić czy u Twoich sąsiadów jest podobnie?

https://zanimnapiszesz.info
Profesor
1518 598 62

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

@erds 

Zrób speedtest certyfikowany i tu wstaw jego wynik:

https://pro.speedtest.pl/

 

Proszę dokładnie się zastosować do zaleceń tego pomiaru.

 

W kanale zwrotnym są błędy T3.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Wykładowca
923 238 39

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

@KOCUREK1970 , a jaki sens ma w tym przypadku speedtesty certyfikowany, skoro on odbywa się z wykorzystaniem wielu połączeń, a autor tematu wyraźnie zaznacza że problem ma tylko w przypadku pojedynczego połączenia?

Profesor
1518 598 62

Re: Od kilku dni zmniejszona prędkość pobierania

@zylx 

A jaki sens miały wcześniejsze pomiary?

 

 

@erds 

Nic tu więcej na forum się nie pomoże, bo nie da się tego problemu tu rozwiązać.

Może to być wina trasowania, limitu nałożonego na sesję, jakiegoś faktycznego błędu/awarii po stronie UPC - na forum nikt nie ma możliwości tego zweryfikować.

 

Przypominam, są błędy w kanale zwrotnym, więc tym bardziej infolinia i UPC musi się temu przyjrzeć..

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.