UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Innowator
84 2 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@zylx 

Mam jeszcze pytanie o czym informuje mnie kolumna Post RS Errors, bo jak to monitoruje to wartości są z dnia na dzień coraz większe a3a3.jpg

Naukowiec
1158 339 48

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Post rs error to błędy po korekcji, których nie udało się naprawić. Liczba wzrasta wraz z czasem pracy modemu, to normalne. Na zamieszczonym screenie widać że u Ciebie dobrze to wygląda. Alarmujace było by, gdybyś po restarcie routera miał tam 5 cyfrowe liczby, albo gdyby na którymś kanale ilość błędów była znacznie większa niż na innych. 

Innowator
84 2 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@zylx 

UPC proponuje mi, że może wymienić mi modem na HITRON CGN4EU, czy on może rozwiązać te problemy ?

 

Naukowiec
1158 339 48

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@mareczko9, niestety nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć. Nigdy nie miałem Hitrona. Ingressu nie rozwiąże,  ale być może lepiej sobie radzi z działaniem w takich warunkach. Z drugiej strony to ciągle modem na chipsecie Puma6 z wszystkimi jego bolączkami. Masz umowę na firmę?

Innowator
84 2 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@zylx

Nie no UPC twierdzi, że ingresu nie ma i sygnał jest podobno idealny, no właśnie się trochę tego boję, że zapłacę im 50zł i ciągle będe miał problemy. Tak mam umowę na firmę. Jeszcze mam pytanie, bo jak robię test WinMTR to przez pierwsze 2/5min na 12hopie nie wykrywa hosta, jest informacja" no response from host"  (jest wysłane np 50 a otrzymane 0) ale potem nagle zaczynają docierać zapytania do tego hosta, pojawia się ip i zmienia się wartość wysłanych i otrzymanych. I według mnie to chyba nie jest normalna sytuacja. taaak.jpg

Moderator
1337 808 538

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów


@mareczko9 napisał(a):

@zylx

Nie no UPC twierdzi, że ingresu nie ma i sygnał jest podobno idealny, no właśnie się trochę tego boję, że zapłacę im 50zł i ciągle będe miał problemy. Tak mam umowę na firmę.


Sprzęt nie ma wpływu jeśli chodzi o ingress - czy to Connect Box czy Hitron to nie ma znaczenia. Oglądam sygnał i z całą pewnością nie można powiedzieć, że nie ma ingressu u Ciebie. Jest znacznie lepiej od 07.01.2019 r. ale zgłoszenie na ingress cały czas pozostaje u nas w systemie otwarte. Należy pamiętać, że to są zakłócenia występujące OKRESOWO. Informacja jakoby ingressu nie było to brednie - nie wiem kto i kiedy przekazał Tobie taką informację. Nawet nowy i mało doświadczony inżynier nie byłby w stanie przeoczyć takich spadków sygnału.

 

Podsumowując wymiana modemu nie da nic. Ingress nadal okresowo występuje w Twoim rejonie ale chwilowo go nie ma.

Innowator
84 2 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@GMateusz

Taką dostałem dzisiaj odpowiedź: " Modem Compal łączy się na 4 nośnych częstotliwościach i na jednej z sesji miał 13 timeoutów, natomiast pozostałe pracują bez problemu z tego co widzę. Widzę również , że od 7 stycznia już nie występują zakłócenia ingresowe, więc być może ingres został ostatecznie usunięty."

Moderator
1337 808 538

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

No to zgadza się to z tym co napisałem wyżej. Od 7 stycznia jest widoczna znaczna poprawa.

Innowator
84 2 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@GMateusz @zylx 

Ponawiam pytanie bo nikt mi nie odpowiedział "Jeszcze mam pytanie, bo jak robię test WinMTR to przez pierwsze 2/5min na 12hopie nie wykrywa hosta, jest informacja" no response from host"  (jest wysłane np 50 a otrzymane 0) ale potem nagle zaczynają docierać zapytania do tego hosta, pojawia się ip i zmienia się wartość wysłanych i otrzymanych. I według mnie to chyba nie jest normalna sytuacja. "

I jeszcze znalazłem taką informacje: 

"

  • Straty pakietów: Jeśli widzisz liczby inne niż 0% lub 100% w kolumnie % Loss, oznacza to, że w tym punkcie trasy dane są tracone. Jeśli widzisz coś takiego w więcej niż jednym miejscu lub jeśli wskazania są wysokie, w tym prawdopodobnie leży przyczyna problemów z połączeniem. Zapisz miejsca, w których następuje utrata pakietów, i powiadom o nich swojego operatora Internetu.
  • Duże różnice między najniższymi i najwyższymi wartościami ping: Jest to zazwyczaj oznaka niestabilnego połączenia z Internetem. Różnica między najniższym a najwyższym wskazaniem nie powinna przekraczać 100 ms. Większy rozstrzał wartości wskazuje niestabilne połączenie z nagłymi skokami opóźnień w komunikacji z Internetem. Z tego powodu mogą się pojawiać przestoje w grze i ogólne problemy z płynnością rozgrywki. Jeśli dostrzeżesz coś takiego w rezultacie działania programu UOTrace, o tym również powiadom swojego operatora Internetu. "
Wykładowca
815 195 10

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Wklej jak ta trasa wygląda po ujawnieniu się IP po tych 2-5 minutach. 12 hop wątpię, że należy do UPC. A jeżeli strat nie obserwujesz też na ostatnim hopie, w podobnych % co na tym 12, to raczej nie masz się o co martwić. 

 

A jeżeli chodzi Ci o screen z tego posta, to na pewno nie nalezy on do UPC i UPC nie ma na niego wpływu.

 

PS. u mnie jest to samo. Tak jest skonfigurowany serwer na 12 hopie, mniejszy priorytet ma ustawiony na pakiety ICMP i tyle. Przez pierwsze pare hopów nic, a potem parę było wysyłanych, pare traconych, aż w końcu każdy zaczał dochodzić, ale jak widzisz, na ostatnim hopie jest 0%, więc na nic ten prak odpowiedzi nie miał wpływu, jeżeli faktycznie byłby utracony pakiet, to uwidoczniłby się on przez drogę do ostatniego hosta jak i na ostatnim hoście.

 


_____________________________________


Innowator
84 2 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@brtk

No to jak nie ma problemów to dlaczego podczas grania mam lagi/przycięcia itd. Albo nawet podczas ogladania głupiego streama mam spadki jakości/przycięcia/zawieszanie się ? 

Wykładowca
815 195 10

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

A skąd ja mam widzieć Ja tylko pisze jakie są fakty, że utraty pakietów na hostach nienależących do UPC w polowie  drogi ich nie obchodzą oraz jeżeli straty nie uwidaczniają się na ostatnim hopie, to problemu w trasie nie ma, tylko są gdzie indziej. W aorcie jest wszystko ok, a dalej trasa już leci i rządzi się swoimi prawami.

 

Wklej trasę do np. hetzner.de z minimum 1000 wysłanymi pakietami, nie zamieszczaj  juz do tego EA, zobaczymy czy w szkielecie UPC nie ma podwyższonych opóźnień.

 

PS. zacięcia możesz mieć przez Ingress, a z ingressem jest jak z kobietą, możesz w danym momencie tego nie wychwycić tracertem, albo w ogóle nie da Ci oznak tracertem, tym bardziej, że nie jest to bardzo precyzyjne narzędzie do mierzenia problemów z siecią.. To daje Ci tylko jakiś pogląd, trzeba też potrafić odczytać te wszystkie hopy i wartości.


_____________________________________


Innowator
84 2 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@brtk

Tak to wygląda dla serwera którego podałeś.eere.jpg

Wykładowca
815 195 10

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Ogólnie, to dwa pakiety zgubiłeś przy 1000 pakietów. Jakiś dużych skoków opóźnień nie widać oraz dużych różnic między min/max, więc ciężko określić co masz nie tak. Ja mam identyczną trasę co Ty, tylko pewnie drugi router który nie odpowiada na ping się różni, bo nie mieszkamy w tym samym miejscu, ale gdzieś blisko siebie pewnie w Warszawie. Ingress jest ciężko zweryfikować gdzie się pojawia.

 

Tu masz moją trasę dla porównania, podejrzewam, że utraty pakietów pojawiły się na drugim routerze, który nie odpowiada na pakiety ICMP, stąd widać teraz, że są to rzeczywiste utraty pakietów, bo u Ciebie są one od 3 do ostatniego hopa.

 


_____________________________________


Zawodowiec
297 73 4

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@mareczko9

 

Twój mtr wyglądą OK, zwróć uwagę czy problem nie leży jednak po stronie komputera, sterowniki do sieciówki albo grafiki? nagłe obciążenie CPU? jakieś wiszące aktualizacje?