UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Zawodowiec
136 31 2

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@mareczko9

Jeśli już używasz Pingplottera to nie zmieniaj wartości domyślnych, ustaw tylko adres, port i protokół. Testuj przez kabel sieciowy, modem najlepiej w trybie bridge i przy bezpośrenim połączeniu z Twoim komputerem. Zapora i program antywirusowy muszą być wyłączone. Nic innego nie powinno w tym samym czasie korzystać z internetu.

 

Wykonaj dłuższe testy, ale nie na dowolne serwery tylko te znajdujące się w sieci UPC, tu masz przykładowy adres i listę portów: http://iperf.upc.pl/

Dodatkowo iperf.upc.pl odpowiada na portach 80, 443 po TCP i od tych radzę zacząć. Można też testować DNS UPC np.  62.179.1.61, 62.179.1.62 na port 53, protokół TCP.

 

Ponieważ te serwery należą i znajdują się wewnątrz sieci UPC nie będa mogli już odpowiadać, że problem leży poza ich siecią Taka procedura przy okazji wyłapie ewentualny problem z urządzeniem na chipsecie PUMA 6, a takie posiadasz.

 

Jeśli giną pakiety lub opóźnienia mają zbyt wysokie wartości (protokoły TCP/UDP) będzie podstawa do reklamacji.

 

EDIT:

Korzystający z Linuksa mają łatwiej, wystarczy mały program mtr, który ma gui, przykładowa składnia:
mtr iperf.upc.pl -P 443 --tcp -i 0.3

 

Zawodowiec
257 70 4

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@zuzia

 

U Mareczko9 jest dodatkowo jakiś dziwny problem bo nie chce mu działać PingPlotter na protokół inny niż icmp... Próbował ustawić test na DNS ale efekt dziwny.... na protokół http też chyba mu nie działa...pomysl żeby dopytać jakiś wewnętrzny serwer nie jest zły... Moze jakiś inny użytkownik spróbuję przeprowadzić ten test bo sytuacja co najmniej ciekawa...byc może jakiś oczywisty drobiazg  

Profesor
1668 424 87

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Przy TCP/UDP wymagany jest sterownik WinPcap którego @mareczko9 nie posiada 

https://zanimnapiszesz.info
Zawodowiec
257 70 4

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@MrPepka  @mareczko9 

 

a to jakis problem zeby zainstalowac WinPcap??

Profesor
1668 424 87

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Pytanie do tego drugiego 

https://zanimnapiszesz.info
Zawodowiec
136 31 2

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Nie zainstalował, bo  pewnie nie wiedział, że trzeba. Być może WinPcap potrzebny jest też do uruchomienia WinMTR w trybie testu po UDP. Tak, czy owak trzeba opanować choć jeden program do diagnostyki, żeby mieć co załączyć do reklamacji.  Czasami lepiej pobrać jakieś Ubuntu i uruchomić z pendrive. Linuksowe narzędzia mają dużo większe możliwości (mtr, httping, smokeping i wiele innych), system czysty i praktycznie wszystko można sobie wyklikać, mtr ma tryb graficzny.

Profesor
1668 424 87

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Przecież WinMTR nie obsługuje UDP pod Windowsem, a jedynie pod Linuxem

https://zanimnapiszesz.info
Zawodowiec
257 70 4

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@zuzia 

 

WinMTR to narzędzie pod Windows i obsługuje tylko icmp, i nie wymaga WinPcap

Narzędzie korzystające z icmp, tcp i udp to PingPlotter pod Windows

Zawodowiec
136 31 2

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@pawelb 

Faktycznie WinMTR nie obsługuje żadnego protokołu poza ICMP. Także można go pominąć albo korzystać z odpowiednika linuksowego.

Innowator
76 1 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@zuzia  @pawelb  @GMateusz 

A ja powiem tyle, że ja nie muszę już robić żadnych testów bo to UPC się dawno przyznało, że mają sieć, którą można o kant ***** rozbić. Bawią się z tym już od prawie pół roku i nic z tego nie wynika, gdyby nie regulamin to co drugie słowo w mojej wypowiedzi zaczynałoby się od k albo g to trzeba rzeczy nazywać po imieniu. Jeszcze najbardziej mnie boli to, że musze płacić za takie g....(każda kropka oznacza literę) ponad 200zł a jedynie co mogę robić to przeglądać strony www choć nie zawsze to się udaje. Dobrze może UPC w innych lokalizacjach działa lepiej ale w mojej lokalizacji jest to jedno wielkie g.... 

Zawodowiec
136 31 2

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@mareczko9 

Skoro boli Cię, że musisz płacić to zrób coś z tym. Problem trwa ponad rok i nie posunąłeś się dalej. Sprawa wbrew pozorom nie jest taka beznadziejna jak się wydaje i wcale nie musisz akceptować obecnego stanu rzeczy. Możliwości widzę dwie:

1) wymuszenie na UPC doprowadzenia internetu do porządku

2) zerwranie umowy z winy operatora z powodu niewywiązywania się ze zobowiązań dostarczenia prawidłowo działającej usługi.

 

Jeśli masz na piśmie przyznanie się UPC do problemów z ich winy to znacznie upraszcza sprawę. A jeśli nie masz wtedy kolejność działań jest następująca: prawidłowo wykonane testy (Pingplotter na początek na adresy UPC potem ewentualnie na serwery gier, z których korzystasz) i sformułowana reklamacja. W razie jej odrzucenia albo mamienia zniżką bez rozwiązania problemu kolejne pismo do Urzędu Komunikacji Elektornicznej (UKE). Te czynności można wykonać bez wychodzenia z domu. Na zachęte dodam, że podobny proces przechodziłam u innego operatora z pozytywnym skutkiem, dlatego polecam tę metodę.

 

PS. Być może warto poprosić moderatorów o pomoc, widzę, że w innych wątkach podejmują jakieś działania, może i Tobie pomogą.

 

 

Nauczyciel
573 157 23

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@zuzia  w beznadziejnych przypadkach też nie wiele moga.

.......................................................................................................................................................................................Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Zawodowiec
136 31 2

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@ogromny 

Nie wiem jaki jest zakres możliwości moderatorów, ale ktoś tu gdzieś nawet dziękował za rozwiązanie pewnej trudnej sprawy więc nic nie szkodzi spróbować.

 

Zastanawiam się, czy @mareczko9 jest konsumentem, czy umowę ma na firmę, bo pakiet 600 Mb/s jest chyba tylko dla firm? Firma ma mniejsze pole manewru, bo odpada pomoc Rzecznika Praw Konsumenta, Federacji Konsumentów.

 

 

 

 

Innowator
76 1 0

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

Tak jestem klientem biznesowym i właśnie przez to za dużo nie mogę zrobić. Druga rzecz moje mieszkanie jest w takiej lokalizacji, że nie mam w sumie za dużego wyboru jeżeli chodzi o innych operatorów, mogę wybrać jaką netię czy coś ale tam proponują mi tylko 20mb/s. A UPC traktuje mnie jak śmiecia. Miał być u mnie technik z miernikiem sygnału i do tej pory się nie pojawił... Jeszcze dodam, że ich strona jest teraz tak zrypana, że aby napisać do działu technicznego dla klientów biznesowych muszę czekać z 20min bo łaczy mnie z działem dla klientów indywidualnych ... 

Zawodowiec
136 31 2

Re: Opóźnienia połączenia i utrata pakietów

@mareczko9 

Nie wiedziałam, że klientów biznesowych też mogą tak nonszalancko potraktować... Jako firma jesteś na gorszej pozycji, UKE najprawdopodobniej odmówi interwencji skoro nie jesteś konsumentem (ale możesz spróbować). Pozostaje pisać reklamacje z żądaniem obniżenia abonamentu.