19-07-2018 22:36
@jerzunapisał(a):
@Cyber_GDnapisał(a):@jerzu nie chcę Cię martwić - też to przerobiłem. Było dobrze, przez jakieś 3 tygodnie.
Widzisz, u mnie problem z resetami zaczął się miesiąc temu. Wcześniej nigdy nie miałem z CB problemów. Dlatego jestem dobrej myśli
Nie gram w gry, więc problem związany z Pumą mnie jakby nie dotyczy.
Właśnie ! U mnie, w poprzedniej lokalizacji, gdzie CB Compala pracował jakieś 2 m-ce, ani razu problemu z resetem nie było. Mało tego, mimo iż wieczorami grywam on-line, nawet Puma nie robiła mi nic złego Tożsamo, i ja jestem dobrej myśli
19-07-2018 22:54 — edytowano 19-07-2018 22:58
Wtam bywalców tego wątku, chciałbym się podzielić z Wami owocami dzisiajszego dnia.
Najpierw:
@-napisał(a):
@MrPepkanapisał(a):A co to za splitter który masz?
dwudrożny 1-1000 mhz
a dokładniej 5-1000 MHz, coś mi się pokiełbasiło wczoraj w głowie....
przy okazji widać jak to schowałem w gnieździe R-TV w ścianie.
Splitter dostarczył technik dawo, dawno temu.
Skrajnie nie polecam używania dziwacznych gniazd RADIO - TV - DATA z marketu budowlanego, bo to po prostu nie działa. To co miałem zamontowane przez dewelopera uniemożliwiało odbiór internetu i wywoływało kaszanę w TV
Teraz technik. Przyjechał ten sam, który był w niedzielę.
Był mega punktualny.
Jak zobaczył zgłoszenie do mnie, dogłębnie zaczął analizować problem przed przyjazdem
Wg tego co otrzymał z technicznego w UPC, wychodziło że u nich wygląda wszystko OK, NIE WIDZIELI RESTARTÓW MODEMU! Wygląda to tak jakby Compal restartował się 'po cichu', bez zgłaszania tego faktu do sieci.
Wiem, brzmi to dziwacznie. Nie do końca to czuję, ale może cuda się zdarzają.
Podczas zdalnego analizowania zaniepokoił go jednak czas działania modemu - 3 godziny (kurde, i tak sukces, bo raz Compal rekordowo wywalił mi się 2x w ciągu kilkunastu minut).
Więc przyjechał z innym (zupełnie nowym, nie używanym) modemem - HITRON CGNV4 (ponoć dla klientów Business, wyszarpał go ze swojego magazynu, nie od UPC)
W środku kręci się PUMA, więc pingi po TCP są identyczne jak w COMPALu - minimum 85ms
Telefoniczna pomoc techniczna ustawiła mi to w tryb bridge.
Trwało to bardzo długo, bo operator bardzo się zdziwił tym modemem u zwykłego zjadacza chleba, i sam musiał się konsultować z obsługą klietów Business aby nabrać informacji jak się to robi.
Summa sumarum nastąpił szybki reboot i z bomby był tryb bridge. Żeby odpalić z powrotem router musiałbym ponownie zadzwonić na infolinię, nie mogę tego zrobić od siebie.
Modem zaktualizował się i jak na razie działa normalnie.
Szybkość netu mi spadła. Na Compalu przez mój ruter RT-AC68U (to ma porty eth gigabitowe i procka 2x1GHz a w PCcie mam kartę eth gigabitowego KILLERa2000) wywijałem prawie 250 mbit.
Teraz mam 161 i 19 mbit uploadu. Wepnę się może bezpośrednio, co nie zmienia faktu że Hitron wolniej się kręci. Może jutro coś się zmieni. Na pełnych 250 mbitach w sumie mi nie zależy, to łącze i tak jest szybsze niż shelle z torrentami itp
Podpytałem obsługę czy mają pojęcie o problemach z chipsetem PUMA6. Pan na początku pytał się o co mi chodzi, ale wiedział o co come on. Opisałem że jestem graczem i mam z tego powodu problem na 2 lata. Pytał się w co gram. Rozumiał mój kłopot więc postanowił sprawdzić czy UPC dysponuje modemami bez PUMY. Okazało się, że nie ma absolutnie takiej opcji.
Pytałem się też o to, czy UPC coś z tym robi, czy ma jakieś informacje. Stwierdził, że przekazują zgłoszenia od ludzi o szarpaniu w pingach do 'góry' a reszta jest już poza jego kompetencjami...
To tyle.
Pozdrawiam p. technika, miło się gawędziło o starej dobrej analogowej kablówce PTK w 3mieście
Miałem się nie wychylać z tym modemem, ale nie wytrzymałem. Musiałem się wysypać żeby inni wiedzieli.
BTW.
Korzystając z uprzejmej sugestii moderatora
@GMateusz napisał(a):@Deamonix Ubiquiti na prawdę jest takie dobre? Powiesz coś więcej o tej firmie.
@- i @ratajj wasze śmieszkowanie nikogo tutaj nie bawi. Posty lecą do kosza. Z takim kontentem to proszę się udać na mediaświat i tam trollować ludzi.
zawijam żagiel na mediaświat, tam szukać prawdy (trollować ludzi czyli)
Bywajcie.
EDIT.
Zapomniałem dodać tabelię z sygnałami od Hitrona, jest b. dobrze u mnie z sygnałami
1 | 810000000 | 256QAM | 3.600 | 38.983 | 10 |
2 | 754000000 | 256QAM | 5.200 | 38.983 | 3 |
3 | 762000000 | 256QAM | 4.900 | 38.605 | 4 |
4 | 770000000 | 256QAM | 4.900 | 38.605 | 5 |
5 | 778000000 | 256QAM | 4.400 | 38.605 | 6 |
6 | 786000000 | 256QAM | 4.500 | 38.605 | 7 |
7 | 794000000 | 256QAM | 4.200 | 38.605 | 8 |
8 | 802000000 | 256QAM | 4.500 | 38.605 | 9 |
9 | 818000000 | 256QAM | 4.200 | 38.983 | 11 |
10 | 826000000 | 256QAM | 4.200 | 38.605 | 12 |
11 | 834000000 | 256QAM | 3.400 | 37.636 | 13 |
12 | 842000000 | 256QAM | 3.400 | 37.636 | 14 |
13 | 850000000 | 256QAM | 3.400 | 37.636 | 15 |
14 | 858000000 | 256QAM | 3.100 | 37.356 | 16 |
1 | 31200000 | 6400000 | ATDMA | 40.500 | 6 |
2 | 44800000 | 6400000 | ATDMA | 42.000 | 8 |
3 | 38000000 | 6400000 | ATDMA | 40.500 | 7 |
4 | 51600000 | 6400000 | ATDMA | 42.000 | 5 |
19-07-2018 23:06
Masz najnowszy soft w Asusie? Masz najnowsze sterowniki do Killera (to ważne bo sieciówki Killera są generalnie kapryśne)?
19-07-2018 23:24
@MrPepkanapisał(a):Masz najnowszy soft w Asusie? Masz najnowsze sterowniki do Killera (to ważne bo sieciówki Killera są generalnie kapryśne)?
najnowszy merlin i wcale nie najnowsze ale wyselekcjonowane stery do killera. Tam też hocki klocki miałem, teraz mam idealnie, ale to już zupełnie inny temat. Nie ma co schodzić na OFF TOPIC.........
19-07-2018 23:55
Jakie masz stery do killera?
20-07-2018 20:26
Weekend się zbliża, więc i Compal zaczął szaleć... tylko teraz reset o 18:30 i 20:03..
A pani na infolinii mówi, że może przysłać technika aby finalnie zweryfikował usterkę na miejscu.. Przyznaję, że sposób działania nastawiony na zmęczenie przeciwnika, UPC ma dopracowane do perfekcji.
Moje pokłady cierpliwości właśnie zaczęły się gwałtownie kurczyć...
21-07-2018 02:03 — edytowano 21-07-2018 14:07
EDIT:
żeby nie było nieporozumień:
nie zwijają 10 mln connect boxow tylko chwalą się że tyle ich już rozwinęli.
Twierdzą,że Użytkownicy są z nich bardziej zadowoleni.
To zdanie szczególnie zapadło mi w pamięć:
The level of customer satisfaction, measured in NPS, is significantly higher with the Connect Box. Our customers are especially positive about features including its high-performance WiFi service, uninterrupted simultaneous connection across multiple devices and great design...
czyli:
poziom zadowolenia klientów, zmierzony w NPS (badanie długoterminowe, oparte na lojalności klientów -czyli chęci do odnawiania umów) jest znacząco większy z ConnectBoxem. Nasi klienci są szczególnie zadowoleni funkcjonalnościami takimi jak jego wysoko wydajną usługą Wifi, nieprzerwanym jednoczesnym połączeniem pomiędzy wieloma urządzeniami i ,świetnym zaprojektowaniem’
na ile jest to bezmyślny bełkot marketingowców sami musicie sobie odpowiedzieć.
Z dokumentu tego wynika także ze ConnectBox został zaprojektowany przez Liberty Global w ich tech-kampusie w Amsterdamie.
Strategia LIberty Global wydaje się mieć sens - jedno urządzenie zrobione pod ich wymagania, wprowadzone na cały świat upraszcza zarządzanie tym wszystkim i obniża koszty. Stąd też zacięcie UPC w wycofywaniu innych modemów, zapewne są z tego rozliczani i ewentualnie premiowani.
Specjalnie też poprawiają zasięgi i wydatek wifi aby klienci nie podłączali własnych routerów, bo to generuje skargi na przykład na testy prędkości i różne problemy techniczne które może wywołać sprzęt innych dostawców. Nie ma przecież już samych modemów, są modemo routery.
Nie spodzieałbym się też jakichś większych poprawek w firmware tego urządzenia, bo problemy PUMA6 oraz ze stabilnością i bezpieczeństwem znane są od 2016 roku, są niepoprawione do dziś, a zamontowane mają 10 baniek sprzętu i dalej w to brną.
21-07-2018 11:20
@Cyber_GD dlatego pisałem o cierpliwości i wytrwałości w działaniu. Connect box już dawno powinien pojsc w niepamięć
21-07-2018 13:52 — edytowano 21-07-2018 14:24
Technik dziś przy 7 wizycie był w stanei powiedzieć tylko tyle, że w tym tygodniu mają zarejestrowane 3 nieprawidłowe skoki sygnału na wejściu sygnału na osiedle. Czyli to samo co podczas 4 ostatnich wizyt.
Genialna konsekwencjaw działaniu !!
"Nie mam pańskiego płasza i co mi pan zrobi ?"
Ciekawiostka z infolini (z rozmowy którą właśnie prowadzę) - po ich stronie, widzą, że mój CB pracuje nieustannie od 3 dni !! To ciekawostka, skoro wczoraj zaliczył 2 resety (18:30 i 20:03). Pytanie - jak to jest możliwe ????
@GMateusz - masz jakiś pomysł ?
PS. Abym nie był gołosłowny, dziennik sieci poniżej. Rejestracja w sieci po resecie o 20:05, widoczna jak WÓŁ !!
21-07-2018 14:10:18 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.150];CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21-07-2018 14:05:57 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=13.78.177.144 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21-07-2018 13:22:17 | notice | GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.0.185];CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21-07-2018 13:02:59 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=219.77.103.8 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21-07-2018 12:13:40 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21-07-2018 11:20:34 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=35.201.118.246 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 23:21:37 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 23:21:33 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=104.25.136.28 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 22:08:57 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 22:04:06 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=40.101.52.146 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:22:47 | notice | Port Scan - FIN: src=23.37.43.27 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:22:04 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.215.110 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:58 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:57 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:50 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:38 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.0.200 MAC=98:10:E8:59:C9:62;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:15 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:15 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.0.122 MAC=BC:60:A7:6F:C0:0F;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:15 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-07-2018 20:05:15 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.0.122 MAC=BC:60:A7:6F:C0:0F;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21-07-2018 13:54
@ogromny, jasne mogę wołać technika do siebie za każdym razem, kiedy wywala się Compal, za każdym razem mogę zgłaszać usterkę na infolini... ale nie płącę UPC za to aby odwiedzali mnie ich ludzie, ani za to aby im generować ruch na infolnii. NIe to jest zakresem naszej umowy o dostarczanie usług telekomunikacyjnych...
21-07-2018 16:45
Po zaisntalowaniu Hitron-a CNGV4 moje problemy z resetami CAŁKOWICIE ZNIKNĘŁY.
W logu który wyczyściłem po instalacji (jest taka opcja) od 2 dni nie pojawiły się żadne wpisy, całkowicie stabilne działanie.
U mnie też nie widzieli resetow compala.
Widzieli za to czas dzialania modemu. 3 godziny.
To nie wina sieci. To Compal.
21-07-2018 17:33 — edytowano 21-07-2018 17:38
@-napisał(a):Z dokumentu tego wynika także ze ConnectBox został zaprojektowany przez Liberty Global w ich tech-kampusie w Amsterdamie.
Strategia LIberty Global wydaje się mieć sens - jedno urządzenie zrobione pod ich wymagania, wprowadzone na cały świat upraszcza zarządzanie tym wszystkim i obniża koszty.
To zewnętrznie tylko podobne urządzenie - nasze "polskie" Compale produkuje (produkował) CNB, Anglicy np mieli Compale produkcji Arrisa pod nazwą ARRIS TG2492LG.
Inny producent, inne wsparcie techniczne, inne zapewne też różnice sprzętowe w budowie (tu mogę się mylić, ale skoro na ARRISIE daje coś radę zdziałać, to musi się on różnic od "polskiego" Compala właśnie sprzętowo).
Może się mylę, ale obecna bierność w UPC Polska z nowym softem dla naszego Compala każe mi przypuszczać, że do momentu wprowadzenia w sieci UPC Polska D3.1 z Compalem nic się nie wydarzy - a jak już D3.1 zostanie uruchomione, to wszyscy się rzucą na nową usługę z nowym modemorouterem (o którym też na tym forum pisano) i o problemach Compala się zapomni.
Nie spodzieałbym się też jakichś większych poprawek w firmware tego urządzenia, bo problemy PUMA6 oraz ze stabilnością i bezpieczeństwem znane są od 2016 roku, są niepoprawione do dziś, a zamontowane mają 10 baniek sprzętu i dalej w to brną.
U Anglików na ARRIS TG2492LG załatano DDoS, poprawiono i to znacznie problem z PUMA6 (nadal występuje, ale jest już znacznie mniej odczuwalny) - nie ma tygodnia by tam u nich coś w tej materii się nie działo.
U nas w Polsce od lutego 2018r w tej kwestii się nic nie dzieje.
@-napisał(a):Po zaisntalowaniu Hitron-a CNGV4 moje problemy z resetami CAŁKOWICIE ZNIKNĘŁY.
To nie wina sieci. To Compal.
Resety ustapiły, ale nadal masz DDoSa i nadal jest problem z PUMA6 - sprzęt ten niczym się nie różni od Compala oprócz może producenta.
Oczywiście Moderator może mieć inne zdanie niż moje - ja to oceniam od strony klienta i widzę to tak jak widzę.
21-07-2018 17:40
Konkludując, bez wymiany sprzętu na zmianę sytuacji nie mam co liczyć, ale UPC nie wymieni tego sprzętu, bo nie ma na co. Hironów nie ma (w ofercie biznesowej na teraz widać też Compala), swojego sprzętu nie podłączę.
Szach-mat ?
21-07-2018 18:05
Jeszcze jest Ubee
21-07-2018 18:47
Miałem go, do czasu zmiany taryfy na 250 Mb. Wtedy zmieniono go na Compala, gdyż rzekomo Ubee nie obsługiwało już takich prędkości łącza.