UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Specjalista
57 10 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a


@jerzunapisał(a):

@Cyber_GDnapisał(a):

@jerzu nie chcę Cię martwić - też to przerobiłem. Było dobrze, przez jakieś 3 tygodnie.


 


Widzisz, u mnie problem z resetami zaczął się miesiąc temu. Wcześniej nigdy nie miałem z CB problemów. Dlatego jestem dobrej myśli
Nie gram w gry, więc problem związany z Pumą mnie jakby nie dotyczy.


Właśnie ! U mnie, w poprzedniej lokalizacji, gdzie CB Compala pracował jakieś 2 m-ce, ani razu problemu z resetem nie było. Mało tego, mimo iż wieczorami grywam on-line, nawet Puma nie robiła mi nic złego Tożsamo, i ja jestem dobrej myśli

-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Wtam bywalców tego wątku, chciałbym się podzielić z Wami owocami dzisiajszego dnia.

 

Najpierw:

 


@-napisał(a):

@MrPepkanapisał(a):

A co to za splitter który masz?


dwudrożny 1-1000 mhz


a dokładniej 5-1000 MHz, coś mi się pokiełbasiło wczoraj w głowie....

 

f635baf7-ff26-41c7-a172-a8b19f8cbd84.jpg21f11d4c-ef27-40d7-a6b1-85a9258e8ab4.jpg75982d74-2d2b-488e-9123-7192c0b6c9f0.jpg

 

 

przy okazji widać jak to schowałem w gnieździe R-TV w ścianie.

Splitter dostarczył technik dawo, dawno temu.

Skrajnie nie polecam używania dziwacznych gniazd RADIO - TV - DATA z marketu budowlanego, bo to po prostu nie działa. To co miałem zamontowane przez dewelopera uniemożliwiało odbiór internetu i wywoływało kaszanę w TV

 

Teraz technik. Przyjechał ten sam, który był w niedzielę.

Był mega punktualny.

Jak zobaczył zgłoszenie do mnie, dogłębnie zaczął analizować problem przed przyjazdem

Wg tego co otrzymał z technicznego w UPC, wychodziło że u nich wygląda wszystko OK, NIE WIDZIELI RESTARTÓW MODEMU! Wygląda to tak jakby Compal restartował się 'po cichu', bez zgłaszania tego faktu do sieci. 

 

Wiem, brzmi to dziwacznie. Nie do końca to czuję, ale może cuda się zdarzają.

 

Podczas zdalnego analizowania zaniepokoił go jednak czas działania modemu  - 3 godziny (kurde, i tak sukces, bo raz Compal rekordowo wywalił mi się 2x w ciągu kilkunastu minut).

 

Więc przyjechał z innym (zupełnie nowym, nie używanym) modemem - HITRON CGNV4 (ponoć dla klientów Business, wyszarpał go ze swojego magazynu, nie od UPC)

W środku kręci się PUMA, więc pingi po TCP są identyczne jak w COMPALu - minimum 85ms

Telefoniczna pomoc techniczna ustawiła mi to w tryb bridge.

Trwało to bardzo długo, bo operator bardzo się zdziwił tym modemem u zwykłego zjadacza chleba, i sam musiał się konsultować z obsługą klietów Business aby nabrać informacji jak się to robi.

Summa sumarum nastąpił szybki reboot i z bomby był tryb bridge. Żeby odpalić z powrotem router musiałbym ponownie zadzwonić na infolinię, nie mogę tego zrobić od siebie.

Modem zaktualizował się i jak na razie działa normalnie. 

 

Szybkość netu mi spadła. Na Compalu przez mój ruter RT-AC68U (to ma porty eth gigabitowe i procka 2x1GHz a w PCcie mam kartę eth gigabitowego KILLERa2000) wywijałem prawie 250 mbit. 

Teraz mam 161 i 19 mbit uploadu. Wepnę się może bezpośrednio, co nie zmienia faktu że Hitron wolniej się kręci. Może jutro coś się zmieni. Na pełnych 250 mbitach w sumie mi nie zależy, to łącze i tak jest szybsze niż shelle z torrentami itp

 

Podpytałem obsługę czy mają pojęcie o problemach z chipsetem PUMA6. Pan na początku pytał się o co mi chodzi, ale wiedział o co come on. Opisałem że jestem graczem i mam z tego powodu problem na 2 lata. Pytał się w co gram. Rozumiał mój kłopot więc postanowił sprawdzić czy UPC dysponuje modemami bez PUMY. Okazało się, że nie ma absolutnie takiej opcji.

Pytałem się też o to, czy UPC coś z tym robi, czy ma jakieś informacje. Stwierdził, że przekazują zgłoszenia od ludzi o szarpaniu w pingach do 'góry' a reszta jest już poza jego kompetencjami...

 

To tyle.

 

Pozdrawiam p. technika, miło się gawędziło o starej dobrej analogowej kablówce PTK w 3mieście

Miałem się nie wychylać z tym modemem, ale nie wytrzymałem. Musiałem się wysypać żeby inni wiedzieli.

 

BTW.

Korzystając z uprzejmej sugestii moderatora

 

@GMateusz napisał(a):

@Deamonix Ubiquiti na prawdę jest takie dobre? Powiesz coś więcej o tej firmie.

 

@- i @ratajj wasze śmieszkowanie nikogo tutaj nie bawi. Posty lecą do kosza. Z takim kontentem to proszę się udać na mediaświat i tam trollować ludzi.

 

zawijam żagiel na mediaświat, tam szukać prawdy (trollować ludzi czyli)

 

Bywajcie.

 

  

 EDIT. 

 

Zapomniałem dodać tabelię z sygnałami od Hitrona, jest b. dobrze u mnie  z sygnałami

 

Port Częstotliwość (Hz) Modulacja Moc (dBmV) SNR (dB) Kanał
1810000000256QAM3.60038.98310
2754000000256QAM5.20038.9833
3762000000256QAM4.90038.6054
4770000000256QAM4.90038.6055
5778000000256QAM4.40038.6056
6786000000256QAM4.50038.6057
7794000000256QAM4.20038.6058
8802000000256QAM4.50038.6059
9818000000256QAM4.20038.98311
10826000000256QAM4.20038.60512
11834000000256QAM3.40037.63613
12842000000256QAM3.40037.63614
13850000000256QAM3.40037.63615
14858000000256QAM3.10037.35616
Status kanału upstreamPort Częstotliwość (Hz) Szerokość pasma Modulacja Moc (dBmV) Kanał
1312000006400000ATDMA40.5006
2448000006400000ATDMA42.0008
3380000006400000ATDMA40.5007
4516000006400000ATDMA42.0005

 

 

 

 

 

 

 

 


Tytan
2337 534 105

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Masz najnowszy soft w Asusie? Masz najnowsze sterowniki do Killera (to ważne bo sieciówki Killera są generalnie kapryśne)?

https://zanimnapiszesz.info
-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a


@MrPepkanapisał(a):

Masz najnowszy soft w Asusie? Masz najnowsze sterowniki do Killera (to ważne bo sieciówki Killera są generalnie kapryśne)?


najnowszy merlin i wcale nie najnowsze ale wyselekcjonowane stery do killera. Tam też hocki klocki miałem, teraz mam idealnie, ale to już zupełnie inny temat. Nie ma co schodzić na OFF TOPIC.........  

 

 

Tytan
2337 534 105

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Jakie masz stery do killera?

https://zanimnapiszesz.info
Specjalista
57 10 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Weekend się zbliża, więc i Compal  zaczął szaleć... tylko teraz reset o 18:30 i 20:03..

A pani na infolinii mówi, że może przysłać technika aby finalnie zweryfikował usterkę na miejscu.. Przyznaję, że sposób działania nastawiony na zmęczenie przeciwnika, UPC ma dopracowane do perfekcji.

Moje pokłady cierpliwości właśnie zaczęły się gwałtownie kurczyć...

-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

https://2zn23x1nwzzj494slw48aylw-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/07/Liberty-Global-r...

 

EDIT:

 

żeby nie było nieporozumień:

nie zwijają 10 mln connect boxow tylko chwalą się że tyle ich już rozwinęli. 

Twierdzą,że Użytkownicy są z nich bardziej zadowoleni. 

 

To zdanie szczególnie zapadło mi w pamięć:

 

The level of customer satisfaction, measured in NPS, is significantly higher with the Connect Box. Our customers are especially positive about features including its high-performance WiFi service, uninterrupted simultaneous connection across multiple devices and great design...

 

czyli: 

 

poziom zadowolenia klientów, zmierzony w NPS (badanie długoterminowe, oparte na lojalności klientów -czyli chęci do odnawiania umów) jest znacząco większy z ConnectBoxem. Nasi klienci są szczególnie zadowoleni funkcjonalnościami takimi jak jego wysoko wydajną usługą Wifi, nieprzerwanym jednoczesnym połączeniem pomiędzy wieloma urządzeniami i ,świetnym zaprojektowaniem’

 

na ile jest to bezmyślny bełkot marketingowców sami musicie sobie odpowiedzieć. 

 

Z dokumentu tego wynika także ze ConnectBox został zaprojektowany przez Liberty Global w ich tech-kampusie w Amsterdamie. 

 

Strategia LIberty Global wydaje się mieć sens - jedno urządzenie  zrobione pod ich wymagania, wprowadzone na cały świat upraszcza zarządzanie tym wszystkim i obniża koszty. Stąd też zacięcie UPC w wycofywaniu innych modemów, zapewne są z tego rozliczani i ewentualnie premiowani. 

Specjalnie też poprawiają zasięgi i wydatek wifi aby klienci nie podłączali własnych routerów, bo to  generuje skargi na przykład na testy prędkości i różne problemy techniczne które może wywołać sprzęt innych dostawców. Nie ma przecież już samych modemów, są modemo routery. 

Nie spodzieałbym się też jakichś większych poprawek w firmware tego urządzenia, bo problemy PUMA6 oraz ze stabilnością i bezpieczeństwem znane są od 2016 roku, są niepoprawione do dziś, a zamontowane mają 10 baniek sprzętu i dalej w to brną. 

 

 

 

Nauczyciel
815 181 29

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@Cyber_GD dlatego pisałem o cierpliwości i wytrwałości w działaniu. Connect box już dawno powinien pojsc w niepamięć


--
Użytkownik zbanowany za posiadanie multikonta
Specjalista
57 10 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

 Technik dziś przy 7 wizycie był w stanei powiedzieć tylko tyle, że w tym tygodniu mają zarejestrowane 3 nieprawidłowe skoki sygnału na wejściu sygnału na osiedle. Czyli to samo co podczas 4 ostatnich wizyt.

Genialna konsekwencjaw działaniu !!

"Nie mam pańskiego płasza i co mi pan zrobi ?"

 

Ciekawiostka z infolini (z rozmowy którą właśnie prowadzę) - po ich stronie, widzą, że mój CB pracuje nieustannie od 3 dni !! To ciekawostka, skoro wczoraj zaliczył 2 resety (18:30 i 20:03). Pytanie - jak to jest możliwe ????

 

@GMateusz - masz jakiś pomysł ?

 

 

PS. Abym nie był gołosłowny, dziennik sieci poniżej. Rejestracja w sieci po resecie o 20:05, widoczna jak WÓŁ !!

 

21-07-2018 14:10:18

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.0.150];CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-07-2018 14:05:57

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=13.78.177.144 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-07-2018 13:22:17

notice

GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.0.185];CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-07-2018 13:02:59

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=219.77.103.8 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-07-2018 12:13:40

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21-07-2018 11:20:34

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=35.201.118.246 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 23:21:37

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 23:21:33

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=104.25.136.28 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 22:08:57

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 22:04:06

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=40.101.52.146 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:22:47

notice

Port Scan - FIN: src=23.37.43.27 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:22:04

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.215.110 MAC=00:17:10:95:67:8B;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:58

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:57

notice

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:50

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:38

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.0.200 MAC=98:10:E8:59:C9:62;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:15

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:15

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.0.122 MAC=BC:60:A7:6F:C0:0F;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:15

critical

Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

20-07-2018 20:05:15

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.0.122 MAC=BC:60:A7:6F:C0:0F;CM-MAC=ac:22:05:07:19:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

 

Specjalista
57 10 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@ogromny-banned, jasne mogę wołać technika do siebie za każdym razem, kiedy wywala się Compal, za każdym razem mogę zgłaszać usterkę na infolini... ale nie płącę UPC za to aby odwiedzali mnie ich ludzie, ani za to aby im generować ruch na infolnii. NIe to jest zakresem naszej umowy o dostarczanie usług telekomunikacyjnych...

-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Po zaisntalowaniu Hitron-a CNGV4 moje problemy z resetami CAŁKOWICIE ZNIKNĘŁY. 

W logu który wyczyściłem po instalacji (jest taka opcja) od 2 dni nie pojawiły się żadne wpisy, całkowicie stabilne działanie.

 

U mnie też nie widzieli resetow compala. 

Widzieli za to czas dzialania modemu. 3 godziny. 

 

To nie wina sieci. To Compal. 

Tytan
2062 813 71

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a


@-napisał(a):

https://2zn23x1nwzzj494slw48aylw-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/07/Liberty-Global-rolls-out-10-million-Connect-Boxes-FINAL.pdf

 Z dokumentu tego wynika także ze ConnectBox został zaprojektowany przez Liberty Global w ich tech-kampusie w Amsterdamie. 

 

Strategia LIberty Global wydaje się mieć sens - jedno urządzenie  zrobione pod ich wymagania, wprowadzone na cały świat upraszcza zarządzanie tym wszystkim i obniża koszty.

 

 

 


To zewnętrznie tylko podobne urządzenie - nasze "polskie" Compale produkuje (produkował) CNB, Anglicy np mieli Compale produkcji Arrisa pod nazwą ARRIS TG2492LG.

Inny producent, inne wsparcie techniczne, inne zapewne też różnice sprzętowe w budowie (tu mogę się mylić, ale skoro na ARRISIE daje coś radę zdziałać, to musi się on różnic od "polskiego" Compala właśnie sprzętowo).

Może się mylę, ale obecna bierność w UPC Polska z nowym softem dla naszego Compala każe mi przypuszczać, że do momentu wprowadzenia w sieci UPC Polska D3.1 z Compalem nic się nie wydarzy - a jak już D3.1 zostanie uruchomione, to wszyscy się rzucą na nową usługę z nowym modemorouterem (o którym też na tym forum pisano) i o problemach Compala się zapomni.


Nie spodzieałbym się też jakichś większych poprawek w firmware tego urządzenia, bo problemy PUMA6 oraz ze stabilnością i bezpieczeństwem znane są od 2016 roku, są niepoprawione do dziś, a zamontowane mają 10 baniek sprzętu i dalej w to brną. 

 

 

 


U Anglików na ARRIS TG2492LG załatano DDoS, poprawiono i to znacznie problem z PUMA6 (nadal występuje, ale jest już znacznie mniej odczuwalny) - nie ma tygodnia by tam u nich coś w tej materii się nie działo.

U nas w Polsce od lutego 2018r w tej kwestii się nic nie dzieje.


@-napisał(a):

Po zaisntalowaniu Hitron-a CNGV4 moje problemy z resetami CAŁKOWICIE ZNIKNĘŁY. 

To nie wina sieci. To Compal. 


Resety ustapiły, ale nadal masz DDoSa i nadal jest problem z PUMA6 - sprzęt ten niczym się nie różni od Compala oprócz może producenta.

 

Oczywiście Moderator może mieć inne zdanie niż moje - ja to oceniam od strony klienta i widzę to tak jak widzę.        

              

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Specjalista
57 10 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Konkludując, bez wymiany sprzętu na zmianę sytuacji nie mam co liczyć, ale UPC nie wymieni tego sprzętu, bo nie ma na co. Hironów nie ma (w ofercie biznesowej na teraz widać też Compala), swojego sprzętu nie podłączę. 

Szach-mat ?

Tytan
2337 534 105

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Jeszcze jest Ubee

https://zanimnapiszesz.info
Specjalista
57 10 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Miałem go, do czasu zmiany taryfy na 250 Mb. Wtedy zmieniono go na Compala, gdyż rzekomo Ubee nie obsługiwało już takich prędkości łącza.