UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Profesor
1380 608 54

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@Cyber_GD

Być może to nie był reset pełny (jakich doświadczacie) a tylko chwilowa utrata połączenia CB z CMTSem?

 

Czy w logu CB wyzerowało wtedy czas na 01.01.1970?

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Innowator
24 5 1

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Parę minut temu sprawdziłem i u mnie wszystko jest teraz tak jak być powinno.

 

Czas działania urządzenia:1day(s)5h:41m:55s

 

W logu mam ostatni restart: 14-08-2018 13:15:45

-
Nie dotyczy
1070 0 58

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@AdamN czy mógłbyś wkleić tu fragment loga który mówi o tym resecie?  Chciałbym coś sprawdzić   

Innowator
24 5 1

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@- Proszę bardzo

14-08-2018 13:15:55noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:43:85:e0;CMTS-MAC=00:01:5c:4a:48:44;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-08-2018 13:15:52noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:43:85:e0;CMTS-MAC=00:01:5c:4a:48:44;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-08-2018 13:15:45warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:43:85:e0;CMTS-MAC=00:01:5c:4a:48:44;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:33criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:43:85:e0;CMTS-MAC=00:01:5c:4a:48:44;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:18noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:43:85:e0;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Profesor
1621 418 83

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@AdamN

Z tymi połączeniami to było tak, że miałeś ich dużo na jakimś porcie w tym serwerze czy poprostu jak miałeś zbyt dużo połączeń na konkretnym porcie? Firewall w routerze i w tym serwerze masz włączony?

https://zanimnapiszesz.info
Innowator
24 5 1

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Port nie miał znaczenia, wysycenie łącza też nie miało znaczenia. Ważna była duża ilość jednoczesnych połączeń na dowolnym porcie (bawiłem się w zmiany).Serwer nie ma typowego firewalla, wszystko załatwiam na routerze lub w razie potrzeby drobnymi regułami iptables na serwerze (głównie blokady ataków na serwer pocztowy).

Specjalista
56 9 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@KOCUREK1970 nie mam teraz tego jak potwierdzić. Wg CB: 

 

Czas działania urządzenia:5day(s)12h:17m:9s

 

a reset miałem właśnie teraz, próbując napisać tę odpowiedź

 

Natomiast, z wcześniej zapisanych logów, data taką jaką podałeś, pojawiała się każdorazowo po: 

 

"Cable Modem Reboot - trigger ti_reboot by cbn_reboot_monitor;CM-MAC=ac:22:05:07:15:1e;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;"

 

po czym wystepował standardowy komunikat:

 

"REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:07:15:1e;CMTS-MAC=00:17:10:95:67:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;"

 

 

Nauczyciel
570 138 6

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

MIałeś reset CB czy zanik internetu? Bo to dwie różne sprawy.


_____________________________________


Specjalista
56 9 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Wywalone kontrolki, brak dostępu do sieci, ponowna rejestracja w  UPC - to nie reset ? 

Nauczyciel
570 138 6

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

I nie było wtedy komunikatu o restarcie w logach, tylko o ponownej rejestracji do sieci? I dalej leci uptime CB? Mogło też być tak, że coś u nich się posypało, dlatego kontrolki wywaliło, potem sygnał wrócił i ponowna rejestracja w ich sieci.

 

Ja miałem takie sytuacje prawie dwa lata temu, jak mi podłączyli dopiero co usługę w bloku, ktoś w piwnicy z kontaku wypiął zasilanie całej skrzynki UPC i nikt w bloku nie miał usług, ale to było tymczasowe podłączenie, później przenieśli zasilanie w zamknięte miejsce. Wtedy też miałej choinkę na CB, ale nie było restartu


_____________________________________


Specjalista
56 9 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Reboot w ligach pojawia się raczej rzadko (może ze 4 razy od czerwca), każdorazowo że względu na brak zasilania. 

Natomiast rejestracja w sieci, po zaniku internetu występuje kilka razy dziennie. 

UPC tłumaczy to ingressem. Próbowałem podpiąć inny router (mam Cisco z UPC), ale na stronie rejestracji usługi, nie mam możliwości zrobienia niczego innego, jak tylko potwierdzenia swoich danych. Z resztą, wszyscy w koło tłumacza, że przy tej usterce każdy router będzie się wywalać...

Profesor
1380 608 54

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a


@Cyber_GD napisał(a):

Próbowałem podpiąć inny router (mam Cisco z UPC), ale na stronie rejestracji usługi, nie mam możliwości zrobienia niczego innego, jak tylko potwierdzenia swoich danych.


Spróbuj o to zagadać na PW do Moderatora @GMateusz (podaj Mu wszystkie dane jakie masz jako abonent: Twoje ID Klienta, adres instalacji, PESEL Abonenta i najlepiej zrób foto naklejki z modemu ale wyraźne i to łącznie razem wyślij do Niego).


@Cyber_GD napisał(a):

Z resztą, wszyscy w koło tłumacza, że przy tej usterce każdy router będzie się wywalać...


Nie koniecznie - modem może mieć większą tolerancję na wahania w sieci i może się nie wykrzaczyć.

 

Tylko pamiętaj, modem zadziała tylko z netem do 250 Mb (technicznie może znacznie więcej, ale jesli masz 500 Mb to na takim modemie to nie ruszy).

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Specjalista
56 9 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@KOCUREK1970 dziękuję za podpowiedź, tak zrobię. Mam u siebie Fiber250 więc powinno być OK

 

Specjalista
56 9 2

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

Mały update.

Jako iż nie udało mi się samodzielnie zarejestrować Cisco, zadzwoniłem dziś na infolinię, do działu wsparcia technicznego z pytaniem czy mogą mi go zarejstrować, gdyż ich strona już na to nie pozwala. Oczywiście, w pierwszej odpowiedzi usłyszałem że się nie da, że nie ma takiej opcji,po za tym ingress i tak będzie wysypywac też Cisco. Po konstruktywnej wymianie dwóch, trzech zdań, konsultant stwierdził, że OK, możemy spróbować, ale nie mogą dac żadnej gwarancji ze względu na istniejącą awarię. Nie mniej jednk, jest to jedyny sposób, jaki jest zależny ode mnie, który mogę wypróbować. Pan konsultant zgodził się ze mną, ale musiał tą decyzję skonsultować. Po krótkiej chwili, usłyszałem, że OK, w tym przypadku zarejestrują mi EPC3925. Kilka minut oczekiwania i modem się bezporblemowo zarejestrował i działa  

 

Test start

 

PS. Czy konfig na 250 MB modem powinien "zaciągnąć" sam ? Bo na teraz siedzi w okolicach 80..

Profesor
1380 608 54

Re: Permanentne resetowanie Connect Box'a

@Cyber_GD

Zresetuj Cisco przyciskiem z tyłu na obudowie.

RESET przyciskiem minimum 30s.

Przez Moje UPC też można modemorouter zresetować.

 

To stary dziadzio, więc cudów po wifi nie oczekuj.

A jeśli przewód RJ45 to pełne 1 Gb będzie.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.