UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Highlighted
Omnibus
300 116 8

Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

Witam, mam problem z ciagłą spadającą  prędkością internetu.

 

W te chwili mam w umowe "500" ale max to osiągam to takie 410.

 

Jednak nie problemem jest to, że jest 410 zamiast 500 a fakt, że internet cały czas zwalnia do 60-70 Mb.

 

Mam internet podłączony przez conectboxa w trybie bridge czyli modemu + mój router ASUS RT-N18U. Jednak nie wydaje mi się aby mój router był problemem i to powodował, odkąd go zakupiłem nie było takich problemów i też nie wydaje mi się, że jest za słaby i za wolny na internet 500 po kablu. Ale oczywiście nic nie wykluczam, chcę znaleźć rozwiązanie i sposób na naprawę cokolwiek się okaże na końcu.

 

https://www.asus.com/pl/Networking/RTN18U/

 

 

Informacje jakie mogę podać:

 

 - robiłem już wyłączanie i wlączanie modemu z prądu

 

 - robiłem już wyłączanie i wlączanie routera z prądu

 

 - robiłem już reset do ustawień fabrycznych modemu

 

 - robiłem już reset do ustawień fabrycznych routera

 

 - modemo router conectbox był już wymieniany na inną sztukę

 

- wszyskie testy wykonuję po kablu na dobrym PC ( procesor i7, 32 GB RAM, dysk SDD itd )

 

- zrobiłem także testy na linuxie wczytywanym w RAM i tam też prędkości są identyczne w momencie gdy występuje problem

 

- testowałem wyłączanie, włączanie karty sieciowej oraz zmianę sterownika na starszy / nowszy = brak poprawy.

 

- z tego co zauważyłem to wystarczy, że wyciągnę kabel RJ45 z conectboxa i włoże go z powrotem i internet z powrotem wrasta z tych 60-70 Mb na te 410 Mb. Niestety problem za chwilę wraca i znowu zwalnia internet.

 

- z tego co zauważyłem także to wystarczy, że wyłączę i wlączę conectboxa z powrotem i internet z powrotem wrasta z tych 60-70 Mb na te 410 Mb. Niestety problem za chwilę wraca i znowu zwalnia internet

 

Może ktoś z Was ma pomysł na jakiś test / program diagnozujący który wychwyci gdzie robi się problem?

 

Czy winnne mogą być kable RJ45? Ale jeśli kable sa złe, to dlaczego pomaga wypięcie kabla i włożenie go z powrotem? Wydaje mi sie, że zły kabel lub źle włożony już zawsze daje taki sam efekt, a jak jest dobry kabel i wpięty dobrze to nie może nagle się coś z nim dziać nie dobrego bez ruszania go...

 

Myślę jeszcze jak potestować czy to nie wina czasem mojego routera ASUS RT-N18U tak aby wykluczyć go na 100 %. Być może moje okablowanie lub sygnał do mieszkania / w mieszkaniu jest problemem? Niestety bez pomocy technika tego nie sprawdzę.

 

Czy takie zwalnianie internetu może być związane z DNS? Kiedyś miałem problemy z DNS ale wyglądały inaczej... gry nie działały, serwery itd. Wątpie, ale może ktoś z Was akurat ma mądrzejsza głowę do tych spraw.

 

Jeśli ktoś ma jakikolwiek pomysł to proszę pisać. Również proszę zadawać pytania bo być może czegoś nie napisałem, a też już przetestowałem. Mi się niestety skończyły pomysły. Pozdrawiam.

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 500 Mb/s - Compal | Connect Box / AP = Asus RT-N18U

68 ODPOW. 68
Highlighted
Omnibus
300 116 8

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

17-08-2019 03:03:54noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[89.79.165.186];CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2019 03:03:34noticeGUI Token verify failed; client ip=[89.79.165.186];CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2019 03:00:45noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[89.79.165.186];CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-08-2019 01:33:22criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-08-2019 17:21:27noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-08-2019 17:21:19noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-08-2019 17:21:16warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:02:03warningToD request sent - No Response received;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:20noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-08-2019 05:11:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-08-2019 12:30:34noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-08-2019 12:30:25noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-08-2019 12:30:22warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:02:02warningToD request sent - No Response received;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:20noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-08-2019 22:00:34noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-08-2019 22:00:26noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-08-2019 22:00:23warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:21noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09-08-2019 17:48:48noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:2c:f0;CMTS-MAC=ec:1d:8b:08:b5:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

1.jpg

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 500 Mb/s - Compal | Connect Box / AP = Asus RT-N18U

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

Takie spadki podejrzewam, ze powoduje negocjowanie predkosci 100 zamiast 1000 i takie cos moze powodowac wlasnie lekko uszkodzony kabel rj45, Twój router oczywiście tez, dlatego warto przetestowac bez niego, ale zacząłbym od nowego kabla rj45 cat 6

Highlighted
Omnibus
300 116 8

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

Chętnie poczytam więcej rad. Nawet jakieś informacje, strony, opisy co się dzieje z lekko uszkodzonym kablem rj45 itd.

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 500 Mb/s - Compal | Connect Box / AP = Asus RT-N18U

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

W pudełku dostarczanym z modemem jest taki biały kabel możesz go użyć do testów. Skoro już otarłeś się o Linuksa to uruchom go i wykonaj serię testów iperf (szczegóły w poradniku z linku).Oczywiście modem w bridge, bez routerów po drodze.

Highlighted
Tytan
2191 827 78

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

@Remix151 

Upewnij się, że Twój Asus ma włączony HWNAT (Hardware NAT).

 

Sprawdz czy jest dla tego Asusa najnowsze oprogramowanie producenta - jeśli jest to wgraj.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Highlighted
Omnibus
300 116 8

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

Tak to wygląda w praktyce:

 

https://www.youtube.com/watch?v=MmwHu0YJJ1s

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 500 Mb/s - Compal | Connect Box / AP = Asus RT-N18U

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

Mi się wydaje, czy Ty masz jakoś tak dośc mocno zgięty kabel koncetryczny ?

 

Tak czy inaczej, spróbowałeś na innych kablach rj45 ?

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

@Remix151 
Udało Ci się w końcu przeprowadzić pomiar certyfikowany pro.speedtest.pl? Bo z tego co pamiętam, miałeś z tym problem.

Highlighted
Omnibus
300 116 8

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.


@-napisał(a):

Udało Ci się w końcu przeprowadzić pomiar certyfikowany pro.speedtest.pl? Bo z tego co pamiętam, miałeś z tym problem.


Niestety nie udało mi się. Podłączam nowy kabel RJ45 i sprawdzę jak wygląda sytuacja z nim.

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 500 Mb/s - Compal | Connect Box / AP = Asus RT-N18U

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

@Remix151 

Jeśli rzeczywiście jest problem i chcesz to zgłaszać do UPC, zrób testy iperf pod Linuksem albo certyfikowany pod czystym, świeżo zainstalowanym Windows.


Takie wyniki będę nadawały się do ewentualnego zgłoszenia. Na speedtest.net nie można się oprzeć, to pomiar raczej podglądowy, kiedy miałam 300 Mbps zauważyłam problemy z tym speedtestem.


Oczywiście podmień kabel, ja używam tego białego z zestawu i daje radę choć wygląda naprawdę budżetowo

Highlighted
Tytan
2191 827 78

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

@Remix151 

Masz w końcu ten HWNAT włączony?

Być może procesor nie wyrabia z NAT-owaniem ruchu, zapycha się (Twój Asus jest jednordzeniowy) a jak wyjmujesz przewód z modemu to procesor w Asusie nie ma co przetwarzać i po podłączniu przewodu ponownie ma tablicę NAT "czystą" więc przez chwilę daje radę.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Highlighted
Omnibus
300 116 8

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.


@KOCUREK1970napisał(a):

Masz w końcu ten HWNAT włączony?

Być może procesor nie wyrabia z NAT-owaniem ruchu, zapycha się (Twój Asus jest jednordzeniowy) a jak wyjmujesz przewód z modemu to procesor w Asusie nie ma co przetwarzać i po podłączniu przewodu ponownie ma tablicę NAT "czystą" więc przez chwilę daje radę.


Szukałem tego HWNAT w ustawieniach routera i nie mogłem znaleźć. Czy pomóglbyś mi odnaleźć czy mam wgl opcję włączania tego  i wyłączania w moim modelu routera?

 

Być może mam to na stałe włączone lub na stałe wyłączone i nigdzie nie ma opcji przestawienia tego.

 

Oprogramowanie mam aktualne.

 

asus.jpg

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 500 Mb/s - Compal | Connect Box / AP = Asus RT-N18U

Highlighted
Tytan
2705 577 130

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

Już dawno Asusa nie mam co prawda, ale wydaje mi się, że to była zakładka WAN

Highlighted
Omnibus
300 116 8

Re: Prędkość internetu spada cały czas do 60-70 Mb.

asus1.jpg

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 500 Mb/s - Compal | Connect Box / AP = Asus RT-N18U