anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Inspirator
3 0 0

Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

Witam! jestem tutaj "nowy". Zauważyłem, że problem z którym się borykam od jakiegoś czasu dotyka również wielu użytkowników (abonentów) usług od UPC, którzy dają wyraz swej irytacji i bezsilności w tematach poruszanych na tym forum. Temat, który niestety chciałbym "odkopać" to całkowity brak lub zrywanie łączności na czestotliwości 5GHz dla zewnętrznych kart sieciowych TP-Link.
Dodam, że max. przepustowość łącza wg umowy w moim przypadku wynosi 500Mb/s (max po kablu to ok 380Mb/s - pobieranie, 29Mb/s - wysyłanie). Wiem, wiem!... za chwilę ktoś powie że mam za "stary" sprzęt by cieszyć się pełnią sieciowego życia - tu się po części zgodzę ale... Jakiś czas temu postanowiłem trochę zmodernizować swego poczciwego lapka Acer Aspire 5741G i aby cieszyć się możliwością korzystania z większych prędkości, zakupiłem kartę sieciową TP-Link USB Adapter AC600 Archer T2UH wersja 2. Karta posiada aktualne sterowniki, widzi dostępne sieci wifi na obu częstotliwościach. Na 2.4GHz łączy się z siecią bez problemu, jednak ku mojemu zdziwieniu na 5GHz odrzuca połączenie (smartfony na 5GHz łączą sie bez problemu!). W ustawieniach Connect Boxa wymuszone filtrowanie MAC po 5GHz dla tej karty. Ustawione różne nazwy i szyfrowanie dla sieci 2.4 i 5GHz. Próbowałem zmiany kanałów, zmiany szerokości pasma 20MHz, 20/40MHz, 20/40/80MHz, kombinopwałem z ustawieniami w Windowsie (Win10 Home 64-bit) i nic - w standardzie 802.11n/ac lub samo ac - cisza, brak połączenia choć sieci są w eterze widoczne.

Znalazłem gdzieś na tym forum wpisy dot. konfliktu wersji oprogramowania CB o sygnaturze 25-2p3 i 2p4 z tą kartą TP-Link (Archer T2UH v2)- Compal vs Mediatek. Osoba bezpośrednio związana z UPC, udzielająca się w Społeczności na tym forum proponowała co niektórym użytkownikom cofnięcie do wersji stabilnej. Upgrade okazał się być wtedy pomocny, więc może i tym razem można by przeprowadzić taką akcję ?!
Chętnie nawiążę kontakt na priv z osobami z UPC mogącymi coś zdziałać w tym temacie. Aktualna wersja softu mojego CB to: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSH dla wersji sprzętowej 5.01. Dodam, że na infolinii UPC sprawa jest bagatelizowana a przecież temat żyje w sieci swoim życiem!!! Proszę o pomoc.

7 ODPOW. 7
Highlighted
Tytan
1150 609 108

Re: Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

Witaj,

Z tego co mi wiadomo na chwilę obecną nie ma możliwości wykonywania downgradu.

 

Coś słabo kopałeś bo informacje już pojawiły się na forum.

 

https://forum.upc.eu/t5/connectbox/problem-z-polaczeniem-5-ghz/td-p/27485/page/27

Pod tym linkiem w ostatnim poście także są informacje które by cie interesowały.

 

Dochodząc do meritum, zgodnie z umową dostawca nie odpowiada za jakość/prędkość połączenia w przypadku korzystania z wifi w związku z czym możesz odnosić wrażenie podczas kontaktu z infolinią iż sprawa jest "bagatelizowana"

-------------------------------------------
Highlighted
Inspirator
10 1 0

Re: Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

Ja mialem podobny problem z Xbox One X, wszystkie sprzety w domu laczyly sie po 5Ghz, a Xbox nie. Sprobuj takich ustawien, zmien nazwe sieci 5Ghz i haslo do niej, oraz ustaw recznie kanaly dla 2.4 i 5Ghz odpowiednio, 7 i 40. U mnie na kanale 36 Xbox nie chciał sie laczyc ale na 40 juz sie polaczyl.

Highlighted
Inspirator
3 0 0

Re: Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

logo modem internet
 
 
do 500 Mb/s

upload do 30 Mb/s

 
 
Superszybki Internet światłowodowy 
  • supernowoczesny modem Connect Box
  • superszybkie Wi-Fi w każdym miejscu w Twoim domu
  • niezawodna prędkość i stabilne łącze, także przez Wi-Fi

Powyższe zostało skopiowane ze strony UPC. Właśnie mi chodzi o tą stabilność i niezawodność przez WiFi! To ma działać! Niestety nie pracuje jak trzeba i to jest bardzo nie wporządku grzecznie mówiąc.

 

Highlighted
Tytan
2259 1030 190

Re: Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

To co jest napisane jest prawda, ponizej moje wyniki z roznych dni i roznych por (mam 1 Giga)

 

czy rozdzieliles ssid sieci na osobne nazwy? 

ile masz wokół siebie sieci? jak wygladaja kanaly? probowales szukac i przelaczac na taki jak najmniej zajety?

 

Screenshot_20191104-143238_PRO Speed Test.jpg

 

-----
Horizon | CI+| Giga Connect Box
Highlighted
Inspirator
3 0 0

Re: Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

W ustawieniach Connect Boxa wymuszone filtrowanie MAC po 5GHz dla karty TP-Link USB Adapter Archer T2UH v2. Ustawione są różne SSID i szyfrowanie dla sieci 2.4 i 5GHz. Próbowałem zmiany kanałów, zmiany szerokości pasma 20MHz, 20/40MHz, 20/40/80MHz, kombinopwałem z ustawieniami w Windowsie (Win10 Home 64-bit) i nic - w standardzie 802.11n/ac lub samo ac - na kanale 40 widocznych jest kilka sieci (3 lub 5 wraz z moją). Karta próbuje się łączyć i po ok 15 sekundach odrzuca informując o niemożliwości połączenia. Jak w ustawieniach routera włączę sieć 5GHz to na 2.4GHz łączy się bez problemu. 

Highlighted
Tytan
2259 1030 190

Re: Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

a w jakim celu filtrujesz adres mac? podejrzewam ze tutaj moze byc zrodlo problemu

-----
Horizon | CI+| Giga Connect Box
Highlighted
Innowator
23 9 2

Re: Problem z łącznością na częstotliwości 5GHz.

@BizlyPrzecież dostałeś odpowiedź w 1 poście więc nie wiem po co dalej drązysz ten temat.

Jest to błąd w najnowszym, oprogramowaniu i ma zostać naprawiony w następnej wersji. Tyle i aż tyle.

 

Mam ten sam problem i pozostaje mieć nadzieję iż nastąpi to szybko, tym bardziej że https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2019-17224 ..