UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Highlighted
Innowator
14 5 0

Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Chciałem dopisać się w poniższym wątku, ale został on zamknięty.

 

https://forum.upc.eu/t5/connectbox/problem-z-polaczeniem-5-ghz/td-p/27485

 

 

Pisałem w nim w okolicach maja 2019 roku mając problem z połączeniem za pomocą "karty" ASUS USB AC-51.

Problem został rozwiązany przez @GMateusz poprzez aktualizację CB do wersji 2p4-NOSH (o ile pamietam). Kiedy zaczęły się problemy miałem 2p3-NOSH.

 

 

Od pewnego czasu problem powrócił, choć w innej formie.

Mam rozdzielone sieci 2,4 i 5, problem dotyczy jak poprzednio tylko 5G u rtlko jednego adaptera Wifi.

Czasem połączenie działa poprawnie, czasem się połączy, ale brak internetu, czasem się nie łączy tak jak teraz od dwóch chyba dni, czasem w ogóle sieć 5G nie rozsyła nazwy, nie mam jej na liście.

 

Nie śledzę na bieżąco forum, jak też nie śledzę aktualizacji oprogramowania w CB, jednak zakładam, że wszystko się popsuło wraz z jedna z kolejnych - mam teraz:

 

Wersja sprzętu:5.01
Wersja oprogramowania:

CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSH

 

 

Trochę już mnie to męczy i trwa za długo. Pytania mam takie:

 

1. Czy tylko ja mam dziś problem z urządeniem opartym o chip MediaTeka? Może zwyczajnie tym razem jest uszkodzone?

2. Jeśli jest znowu problem z CB to czy zostanie on wreszcie skutecznie usunięty? Czy ktoś nad tym w ogóle jeszcze pracuje?

3. Czy ktoś zagwarantuje, że kiedy wyrzucę do śmietnika urządzenie za 100 zł i kupię oparte na np. Realtek RTL8811AU to problemy definitywnie się zakończą?

 

Nadmienię, że kiedy piszę iż internet działa poprawnie, to znaczy, że łączy się, odbiera i wysyła dane. Jednak prędkość też nie zawsze bywa zadowalająca, czasem poniżej możliwości sieci 2,4G jednak akurat to jest zależne od wielu innych czynników i póki co tego się nie czepiam, tymbardziej że są większe problemy.

 

Nie robiłem też żadnych kombinacji z kanałami itp. Pozostałe urządzenia działają w trybie full AUTO, nawet nie ma możliwości nic przestawiać i nie ma z nimi problemu. Są to telefony, drugi laptop, TV na przykład.

55 ODPOW. 55
Highlighted
Tytan
Tytan
2329 1039 193

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Zacznij od ustawienia na sztywno kanalu wifi na 5Ghz

-----
Mediamoduł CI+| Giga Connect Box | Horizon BOX | Horizon GO | Horizon TV
Highlighted
Innowator
14 5 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

W CB? Na jaki?

 

Robiłem to w maju i nic nie dawało. Reszta urządzeń nie ma problemów bez względu na kanał.

 

 

Chcę tylko wiedzieć czy problem jest po stronie najnowszego oprogramowania CB czy raczej nikt poza mną takich problemów już nie ma i musze reklamować urządzenie.

 

Poprzednim razem, zanim trafiłem na to forum, dzwoniłem na infolinię, która zapewniła, że wszystko jest OK, po czym reklamowałem swój adapter Wifi w sklepie i nie miałem go 3 tygodnie.

Jak się okazało, infolinia się myliła, nie miała odpowiednich informacji, a adapter był sprawny.

 

Oczywiste jest, że zanim zareklamuję ponownie dopytam tu jak wygląda to u innych użytkowników. Na infolinię narazie też nie dzwonię..

 

 

Highlighted
Tytan
Tytan
2329 1039 193

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Tak w CB ustaw kanal 40 w zakresie 5Ghz

-----
Mediamoduł CI+| Giga Connect Box | Horizon BOX | Horizon GO | Horizon TV
Highlighted
Innowator
14 5 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

W tej chwili próbowałem się połączyć - nic z tego. Zaraz zmieniam kanał, choć ani troche nie wierzę, że to pomoże.

 

 

 

EDIT:

Nie łączy się oczywiście z 5G.

 

O dziwo, był ustawiony kanał 36 na sztywno, jeszcze pozostałość od poprzednich problemów, albo ingerencja serwisu UPC, bo ja tam nie zaglądam w ogóle bez potrzeby.

Zmieniłem na 40 - nic, zmieniłem na AUTO - nic. Nie łączy się w ogóle z 5G.

 

Tak aby jak najjaśniej przedstawić sytuację, to w komputerze też się nic nie zmieniło od maja 2019.

Highlighted
Innowator
14 5 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Nie moge już edytować posta to napiszę kolejny jako rozszerzenie poprzedniego.

 

Czytam cały czas "internet" i forum i natknąłem się w innym miejscu na sugestie zmiany kanału na 40 to i zmieniłem ponownie na 40 sztywno.

 

Poprzednio (zarówno kilka miesięcy temu, jak i 2 godziny wstecz) nic to nie dało, a teraz zadziałało póki co, po restarcie połączył się z 5G.

 

Będę monitorował co dalej się dzieje i dopisywał obserwacje.

Highlighted
Innowator
23 9 2

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Tak nadal jest problem w obecnym oprogramowaniu, ma zostać naprawiony w przyszłej aktualizacji. BTW ustawienie kanału na sztywno na 40 pomaga tylko na chwilę, przy następnych próbach połączenia do sieci problem wraca.

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg


@woniunapisał(a):

Tak nadal jest problem w obecnym oprogramowaniu, ma zostać naprawiony w przyszłej aktualizacji. BTW ustawienie kanału na sztywno na 40 pomaga tylko na chwilę, przy następnych próbach połączenia do sieci problem wraca.


Każda zmiana kanału wiąże się z restartem WiFi stąd chwilowa poprawa.

 

 

@jihaadnapisał(a):

 

3. Czy ktoś zagwarantuje, że kiedy wyrzucę do śmietnika urządzenie za 100 zł i kupię oparte na np. Realtek RTL8811AU to problemy definitywnie się zakończą?

 

Gwarancji nikt nie da na cokolwiek, działanie WiFi zależne jest od zbyt wielu czynników.

Testowałam dwie karty USB na chipsetach Realteka, dokładnie RTL8812BU oraz RTL8814AU i wpółpracują one z Compalem na najnowszym sofcie i domyślnych ustawieniach.

 

Ale najlepsze wyniki osiągałam przy pracy na ustawionych ręcznie niezajętych kanałach przy szerokości 80 MHz, niestety w mojej lokalizacji są takie tylko kanały DFS, ale zaznaczam, że nie powinno się ich używać w taki sposób.

 

Wybór rozwiązania należy do Ciebie, możesz czekać na aktualizację softu w Compalu albo kupić inną kartę.

 

Highlighted
Innowator
14 5 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Tak sądzę, że jest to chwilowe, tymbardziej, że problemy występują od jakiegoś miesiąca, a bezpośrednio przed napisaniem posta nie było problemu przez kilka dni i myślałem nawet, że już jest OK, po czym nagle znów problem z połączeniem i przez dwa dni i za niz nie idzie się połączyć.

 

Chodziło to wszystko jak się okazuje na kanale 36 kilka miesięcy i naprawdę nie jestem przekonany jakoby miało to znaczący wpływ. Być może na którymś kanale będzie naprawdę niestabilnie, ale powinno to dotyczyć wszystkich urządzeń, tymczasem problem wciąż dotyczy tylko laptopa z adapterem opartym na MediaTeku, który akurat znajduje się 1,5 m od CB, najbliżej ze wszystkich.

 

@- co do wyboru innego adapera to po prostu w grę wchodzi tylko małe urządzenie, podobne do Asusa którego posiadam, nie blokujące sąsiednich portów i ogólnie nie przeszkadzające. Nie zależy mi na ekstremalnych wynikach, a po prostu na stabilnym działaniu.

 

Na tym Realteku znalazłem mały adapter D-Linka i chyba zaryzykuję, zwłaszcza że nie jest drogi.

 

 

Dzięki za zainteresowanie.

 

 

Highlighted
Użytkownik
3 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Witam, sorry ze się dołączam do tego tematu, ale nie chce tworzyć kolejnego, a tutaj problem raczej jest podobny, bo od pewnego czasu (jedna z ostatnich aktualizacji CB) mam problemy z siecią wifi na 5Ghz.
Kiedyś już była taka podobna sytuacja u mnie i wtedy po wizycie serwisanta i sprawdzeniu kabli konieczna była wymiana CB na nowy ponieważ wyszło, że wcześniejszy miał problem z pobraniem lub samą aktualizacją. Od tamtej sytuacji wszystko było długo ok i prędkość wifi na testach dochodziła nawet do 200mb\s (umowa na 250mb).

Jednak teraz problem powrócił i ponownie na testach pingi bardzo skaczą lub całkiem połączenie jest zrywane na chwile oraz transfer jest sporo zaniżony. Hard reset nie pomaga jak i zmiany kanałów, w tym momencie sieć jest ustawiona sztywno na pustym kanale, ale poprawy brak. W miedzyczasie problem był zgłaszany poprzez chat i konsultant także restartował sieć oraz zmieniał jakieś ustawienia które miały pomoć ustabilizować sieć, ale bez dłuższych efektów.

Tak jak autor tematu, sieć mam rozdzieloną na 2,4 i 5, taka sama wersja oprogramowania CB.

Używam zewnętrznej karty sieciowej TP-Link AC600 Archer T2U.

Poniżej screeny jak to u mnie wygląda kiedy zaczynają się problemy:

Highlighted
Zawodowiec
147 39 11

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Czy sprawdzałeś ile urządzeń działa na tych samych kanałach w twoim otoczeniu? Wykorzystaj dowolny darmowy program do monitorowania WiFi.  Przypominam że z WiFi jest tak samo jak z autostradą. Kanał jest współdzielony przez wielu użytkowników - i jak na autostradzie - jak się zrobi duży ruch to przepustowość spada a czas przejazdu wydłuża się....

Jak twoje pakiety trafiają na chwilowe dziury w przesyle to wtedy odpowiedź na ping przychodzi szybciej...

Highlighted
Użytkownik
3 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

@KrzysiekF 

Jeżeli to była odpowiedź na mój post to tak sprawdziłem i już o tym napisałem w wcześniejszym poście.

 


@Akeynapisał(a):

Hard reset nie pomaga jak i zmiany kanałów, w tym momencie sieć jest ustawiona sztywno na pustym kanale, ale poprawy brak.

 

Highlighted
Zawodowiec
147 39 11

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Przejżałem w necie informacje o problemach z kartą sieciową WiFi Archer AC600 . Wygląda na problemy związane ze współpracą tej karty z routerem UPC. Ale, żeby rozstrzygnąć to definitywnie, należy wykonać podobne testy z użyciem innej karty sieciowej lub telefonu wspierającego standard wifi ac. Również warto by sprawdzić działanie karty TP- linka w innej lokalizacji, u znajomych. Wtedy będziesz wiedział co dalej. Chodzi o wyeliminowanie wszystkich podejrzeń i znalezienie i wskazanie rzeczywistego problemu.

Jeśli testy z inną kartą lub telefonem przejdą poprawnie, oraz testy Katy TP-linka w innej lokalizacji (sieci) też to będzie oznaczać powrót starego problemu.

Wiem, że to trudne ale po zarejestrowaniu wyników takich testów będzie można inaczej rozmawiać

Problem złej współpracy TPlinka z ruterem UPC był teoretycznie rozwiązany przez poprawki w oprogramowaniu routera  kilka miesięcy temu - może w kolenych wersjach softu zostało to pominięte?

 

Highlighted
Zawodowiec
147 39 11

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Jeszcze jedna uwaga. W działaniu WiFi ważna jest nietylko odległość i poziom sygnałów ale również wpływ odbić. Dlatego stosuje się więcej niż pojedynczą antenę. W przypadku użądzeń włączonych do portu USB ustawienie anten jest zwykle dosyć niekorzystne i transmisja może być zakłócana, w tym przez odbicia fal od różnych ścian i przedmiotów. Ja zwykle w takich przypadkach próbowałem dołączać kartę WiFi USB poprzez przedłużacz. Takie  rozwiązane było proponowane dosyć często przez dostawców kart w postaci  dołączanego zestawu kabla USB (zwykle około 1-2 m) oraz podstawki do której wkładało się kartę WiFi i kablem łączyło z portem USB w komputerze. To pozwalało na optymalizację i zmianę niekorzystnych warunków odbioru i nadawania (można wykożystać przedłużacz USB - ale warto wybrać wspierający USB3 - nie będzie degradował zasilania - ma mniejszą rezystancję). To też dotyczy interfejsów bluetootha (który działa w tym samym zakresie co WiFi 2,4GHz.

Ale oczywiście nie mam pojęcia jak to wygląda u ciebie. To jest tylko informacja do zastanowienia się. Na początek możesz popróbować przemieszczania komputera - wystarczą niewielkie przemieszczenia i obserwacja wpływu na działanie.

Highlighted
Użytkownik
3 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Ok, ale jeżeli wcześniej wszystko działało dobrze na tej karcie sieciowej i wymienionym przez serwisanta CB, bo tak jak napisałem wyżej na wifi przy testach miałem nawet 200mb\s a teraz ledwo wspina się do 100 to wychodzi że problem jest związany z aktualizacją po której zaczęły mi pojawiać się problemy.

Dodatkowo wyniki na speedtest wyglądają podobnie na laptopie, stacjonarce i telefonie, a tą kartę sieciową używam jedynie na stacjonarce.