UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Dziś dostałem CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSH

zobaczymy czy coś poprawiło.

 

 

Highlighted
Specjalista
51 7 1

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Ja dostałem dziś . Póki co widzę jedynie, że mam mniejszy ping. Czy to ma jakiś związek nie mam pojęcia. 

Wersja oprogramowania:CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
Highlighted
-
Nie dotyczy

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Na chwilę obecna jest wszystko ok pytanie czy to jest po zmianie softu. Zmieniłem sobie prędkość na 500 i czekam teraz na 1GB w Wałbrzychu.

Highlighted
Zawodowiec
147 39 11

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg


@Pablonapisał(a):

Możesz mi wskazać gdzie w umowie albo w RŚU operatora zobowiązuje sie do czegokolwiek co jest związane z wifi ?


Wystarczy przeczytac generalną ofertę UPC cytuje:

https://www.upc.pl/internet/kup-internet/

 

Wi-Fi

Bezprzewodowy internet to usługa, która pozwala na korzystanie z internetu bez potrzeby kablowego łączenia komputera z modemem. UPC dostarcza swoim klientom modem z routerem wi-fi, dzięki czemu masz dostęp do sieci z dowolnego miejsca w Twoim domu. Urządzenie zostanie skonfigurowane przez technika w momencie instalacji usług.

 

Oczywiście UPC nie gwarantuje jakości połączenia po WiFi, ale gwarantuje, że wbudowane w dostarczany modem WiFi będzie działać i mam nadzieję,  że gwarancja działania dotyczy obu zakresów WiFi.

 

Highlighted
Tytan
1196 618 112

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Ja tu widze tylko enigmatyczna informacje czym jest wifi i ze modemy posiadają taka funkcjonalność. Nic poza tym nie ma. Obowiązki dostawcy i klienta znajdują sie w umowie oraz RŚU, tam takze znajduja sie informacje oraz parametry dostarczanych uslug I tylko w tym miejscu znajduja sie wiążące informacje. 

-------------------------------------------
Highlighted
Tytan
Tytan
2329 1039 193

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg


@KrzysiekF napisał(a):

 

mam nadzieję,  że gwarancja działania dotyczy obu zakresów WiFi.

Ani w tym cytacie co wkleiles ani w zadnych dokumentach nie ma absolutnie mowy o jakiejs GWARANCJI WiFi 

-----
Mediamoduł CI+| Giga Connect Box | Horizon BOX | Horizon GO | Horizon TV
Highlighted
Zawodowiec
147 39 11

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Czy na podstawie waszych wpisów mam rozumieć, że oferta dostarczenia modemu kablowego przez UPC z WiFi nie zawiera żadnej gwarancji i że WiFi może w ogóle nie działać?  To chyba jakieś nieporozumienie.....

Highlighted
Tytan
Tytan
2329 1039 193

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg


@KrzysiekF napisał(a):

To chyba jakieś nieporozumienie.....


Dlaczego tak sadzisz? Zaden operator nie da ci gwarancji na cos co jest od niego niezalezne a dzialanie tego zalezy od bardzo wielu czynnikow

-----
Mediamoduł CI+| Giga Connect Box | Horizon BOX | Horizon GO | Horizon TV
Highlighted
Zawodowiec
284 45 12

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

@KrzysiekF 

Gwarancja na sprzęt dostarczony przez UPC jak najbardziej jest.

 

Chodzi o "gwarancję prędkości" wynikającej z umowy, której UPC nie zapewnia po WiFi.

Highlighted
Innowator
14 5 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Wreszcie zgodnie z zaleceniami techników czy Tytanów z tego forum sprawdziłem działanie mojego Asusa z innym modemem/routerem. Działa bez problemu i do tego prędkość pobierania wzrosła ze średnich 150 na 200, a ping zmalał z 20 na 15.

 

Pracuje to już testowo kilka dni i raczej potwierdza się OSTATECZNIE teza o tym, że problem tkwi w CB Compala. 

 

 

 

Zaznaczam, że w nowym urządzeniu NIE MUSZĘ ustawiać na sztywno kanałów, ani innych bzdur. Po prostu działa.

 

 

 


@KrzysiekFnapisał(a):

Skoro przestajesz widzieć AP na 5GHz to jest to wyłącznie problem modemu UPC. 


Jest. Dokładnie miałem to samo i problem nie wytępuje z innym modemem/routerem.

Highlighted
Zawodowiec
147 39 11

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

Ja miałem problemy z WiFi na Horizonie. Rozwiązałem je w prosty sposób. Wyłączyłem WiFi w Horizonie i dołączyłem po kablu Ethernetowym lokalny ruter z Access pointem Wifi - TP-LINK Archer C7. Po wymianie oprogramowania w TP-Linku na oprogramowanie OpenWrt wszystko działa tak jak chciałem (oryginalne oprogramowanie TP-Linka ograniczało zakres kanałów WiFi do dolnych kanałów na 5GHz - czyli od 36 do 50). Po zmianie na Open Wrt cały zakres 5Ghz działa bezproblemowo.

Highlighted
Innowator
25 3 1

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

UPC to firma , która nie interesujesię opinią uzytkowników. Najważniejsze to ściągać pieniądze. Za każdym razem jak zostaje zmienione oprogramowanie na modemie kablowym zmienia się szybkość działania WiFI. W zeszłym roku po kilku interwencjach (telefonicznych i listowych) musiałem zmienić kartę sieciową na USB bo nowozainstalowane oprogramowanie nie było kompatybilne z istniejącą karta. Teraz po zmianie oprogramowania stara karta sieciowa działa ale nowa ASUS'a na częśtotliwości 5Ghz działa z szybkościa 20-25 Mbps ! Jakie lekarstwo według firpmy UPC - wykupić droższą usługę (przepustowość 300 Mbps). Za rok numer się powtórzy a firma UPC wykaże sie wzrostem zysku !!

Highlighted
Specjalista
90 8 1

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

@GDAnapisał(a):

@KrzysiekFnapisał(a):

To chyba jakieś nieporozumienie.....


Dlaczego tak sadzisz? Zaden operator nie da ci gwarancji na cos co jest od niego niezalezne a dzialanie tego zalezy od bardzo wielu czynnikow


@GDA 

Nie uważasz, że tłmaczenie, iż przy tak dużej ilości czynników zewnętrznych, sieć wifi może klientom nie działać poprawnie, jest torszkę "dziwne" skoro inne routery mogą działać poprawnie?

 

Ja jestem teraz na etapie tego iż od którejś aktualziacji tryb AC na 5GHz wysyła z laptopa na router CB z prędkością od 900kB przez 2MB do 6MB w porywach przez ułamek sekundy w sieci lokalnej. Zdecydowanie coś jest nie tak! A na sterym soficie było OK.

 

Firma z jabłuszkiem miała podobne praktyki Po aktualizacji spowolnienie działania przez co pośrednio zachęcali do wymiany na nowszy model. W tym przypadku wygląda to tak: Weź pakiet z internetem 1Gb, tam jest lepszy modem Słabo na tym wyszli w jabłuszku.

 

Oczywiscie absolutnie nie zarzucam UPC świadomej takiej praktyki jak tam. Błędy się zdarzają. Ale czamu tak usilnie odbijają moje prośby na cofnięcie aktualizacji...?

Highlighted
Tytan
1196 618 112

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

W mojej opini dla tego iż:

1. Nikt nie chce grzebac w serwerze provisioningu dla 1 osoby, może to się wiązać z dużą liczbą zmian i ingerencji w zdefiniowane wewnętrzne job-y serwera.

2. Downgrade Firmware z punktu widzenia softu jest dużo bardziej skomplikowany nić upgrade

3. Może być tak iż zmiana firmware powoduje aktualizacje innych układów które nie są w stanie działać poprawnie na poprzednim sofcie.

4. Mozliwe że aktualna konfiguracja twojego CMT-sa jest zmieniona pod jakieś elementy nowego firmware końcówek jakimi są CB i GCB w związku z czym rollback dla jednego urządzenia może być niemożliwy.

 

Ot to takie moje przypuszczenia z życia wzięte.

-------------------------------------------
Highlighted
Specjalista
90 8 1

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz - dalszy ciąg

@Pablo

"Nikt nie chce grzebac w serwerze provisioningu dla 1 osoby"

 

Czy dla jednej to zobaczymy bo z tego co widzę temat nie tylko ja poruszyłem na tym forum. Skalę pewnie znają bardziej na 813.