UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Moderator
1073 642 177

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Dziękuje za kolejne wiadomości prywatne. Ostanią grupą szczęśliwców zostają:

 

@Wiktor 

@krym 

@AL 

@jerzykc 

@kamitel 

@hondacbr11 

@kubex 

@mat13paw 

@kwiotek2012 

 

Wszystkie osoby, które wymieniłem powyżej otrzymają nową wersję softu o oznaczeniu CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH w przeciągu godziny.

 

Zasady takie jak poprzednio macie 24h od teraz na podzielenie się w tym temacie publicznie swoimi spostrzeżeniami co do nowej wersji softu. Interesuje mnie czy problem został rozwiązany, czym się objawiał i na jakich urządzeniach występował. 

 

Każdy kto się nie dostosuje do powyższego, otrzyma rollback softu do poprzedniej wersji. W żadnym razie nie wynika to z czyjejś złośliwości, a jedynie z troski o Wasze i pozostałych klientów UPC dobro, ponieważ soft, który otrzymujecie nie zakończył jeszcze fazy testów. 

 

Podkreślam raz jeszcze! Feedback tutaj w temacie a nie do mnie na priv. 

 

btw.

 

Wszystkie wiadomości prywatne o treści: "cześć mam problem z internetem, proszę o soft, numer klienta" zignorowałem (nie wspominam już nawet o tych zgłoszeniach, w których nie ma żadnych danych klienta). Proszę ich autorów, aby nie próbowali ze mnie robić idioty i nie tracili mojego czasu. Przeczytanie co powinno zawierać zgłoszenie i wysłanie do mnie wszystkiego tak jak należy zajmie Wam 5 minut. Szanujmy się nawzajem.

 

Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC

Moderator
1073 642 177

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Proszę już nie wysyłać mi wiadomości prywatnych z prośbą o zmianę softu. Proces aktualizacji został wstrzymany ze względu na wystarczająca ilość MAC'ów do testów. Gdy zakończymy tft i oft soft trafi do wszystkich klientów. Prawdopodobnie będzie to po długim weekendzie majowym.

 

Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC

Inspirator
10 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Witam Mateusz !

Po zmianie softu działa połaczenie z 2,4GHz i 5GHz. Dziwne tylko, że połaczenie 5GHz szyfrowane jest - typ zabezpieczeń: WPA Personal, typ szyfrowania: TKIP a pasmo 2,4GHz - WPA2 Personal, AES. Siła szyfrowania 2,4 GHz jest większa.

Szybkość transmisji mierzona na http://app.upc.pl/asystent-predkosci-lacza/test-predkosci-lacza/ nie powala. Na 2,4 GHz pozostało jak było ~ 50 Mbps na 5 GHz - 21,3 Mbps.

Przed zmianą (na początku kwietnia) szybkość na 5GHz była ~ 130 Mbps.

No cóż, nie mogę narzekać bo zostanę bez niczego :-) Mateusz jednak jak było by można zwiększyć szybkość na połączeniu 5 GHz to będę wdzięczny. Siła sygnału (5 GHz) - znakomita, typ radia - 802.11n.

Pozdrawiam, Wiktor.

 

 

Użytkownik
1 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@GMateuszCześć, po aktualizacji oprogramowania na tp-link archer 5GHz działa super jak wcześniej. Na reszcie urządzeń podłączonych do Wifi też nie ma żadnych problemów.

Inspirator
10 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

 

Pasma.jpgTak wygląda rozgłaszanie.

 

 

Użytkownik
2 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@GMateusz

Dzięki, po pierwszych testach wydaje się, że jest ok (TV Sony KD-55XF8505, dekoder konkurencji). Jesli się "pogorszy" dam znać.

Inspirator
10 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Ale nie mówią już, że mam przeinstalować Windows lub kupić nową kartę sieciową :-)

Może poprawią - taką mam nadzieje. Nadzieja umiera ostatnia, Wiktor.

Inspirator
10 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

 

2,4 GHZ.jpg2,4 GHz

 

5GHz.jpg5 GHz

 

 

Innowator
12 4 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

To masz to samo co ja, bardzo podobne wartości.

Inspirator
7 3 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

upc.pngMam testowy soft u mnie prędkość jest OK - jak wcześniej. Mam prawie maksymalne wartości. Zasięg 4 na 5 kreski. Widoczne są tylko 3 sieci 5ghz łącznie z moją. Spróbujcie podejść z urządzeniem pod sam router (w miarę możliwości) i wtedy dokonać pomiaru.

 

@GMateusz , zauważyłem, że na tym sofcie znacznie dłużej karta łączy się z siecią wifi. Na poprzednim sofcie( tym sprawnym) łączenie trwało może 4-5s, natomiast teraz jest to mniej więcej 10-20s.

Inspirator
4 1 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Dzięki, połączenie 5GHz działa. Speedtest z ookla wskazał 149 Mbps.

Odnotowałem rozłączenie się sieci po 2,4 GHz, póki co jedno. Karta Asus USB-AC51 po prostu zgasła, około 11:00.

 

Połączenie wydaje się stabilne, inne komputery, które mogą łączyć się wyłącznie po 2,4, nie mają żadnych problemów. Telefony z Androidem działają na 5GHz.

 

Inspirator
12 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Wykonałem kilka testów na:
dwóch różnych laptopach - Acer, Win 10/Lenovo, Win 7
dwóch różnych kartach sieciowych - TP-Link T2UH Archer AC600 (usb)/Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 (wewnętrzna w Lenovo)

dwóch różnych speedtestach - speedtest.net/speedtest.pl

dwóch różnych operatorów UPC łącze 300Mb modem Compal/Vectra łącze 100 Mb, modem Technicolor TC7230
Głównie chciałem przetestować TP-Link T2UH Archer AC600

Wszystkie testy wykonywane były po WIFI na łaczu 5GHz w pobliżu modemów

Wersja softu na Compalu: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH

acer vectra archer 5ghz pl.jpgacer vectra archer 5ghz placer vectra archer 5ghz.jpgacer vectra archer 5ghz netlenovo upc archer 5ghz pl.jpglenovo upc archer 5ghz pllenovo upc archer 5ghz.jpglenovo upc archer 5ghz netlenovo vectra archer 5ghz pl.jpglenovo vectra archer 5ghz pllenovo vectra archer 5ghz.jpglenovo vectra archer 5ghzlenovo upc intel 5ghz pl.jpglenovo upc intel 5ghz pllenovo upc intel 5ghz.jpglenovo upc intel 5ghzlenovo vectra intel 5ghz pl.jpglenovo vectra intel 5ghz pllenovo vectra intel 5ghz.jpglenovo vectra intel 5ghzlenovo vectra kabel.jpglenovo vectra kabel

Inspirator
4 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Witam.

 

Potwierdzam poprawne działanie sieci 5 GHz po zmianie softu w routerze. Posiadam dwie karty WiFi TP Link Archer T2U, które aktualnie bez problemu nawiązują połączenie z siecią 5 GHz. 

Użytkownik
1 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Dziękuje za nowy soft niestety w moim przypadku niewiele to zmieniło, próbowałem jeszcze po otrzymaniu nowego softu ustawien fabrycznych resetów karty niewiele to dało.

Mam nadzieje ze w niedługiej przyszłosci problem sie jakos rozwiąże.

Pozdrawiam

Inspirator
4 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Po zmianie softu zauważyłem, że predkość sieci 5Ghz nawiązywana była na bardzo niskim poziomie (nie przekraczała 50 Mbit/s). Pomogła zmiana ustawień routera oraz karty WiFi:

 

Ustawienia routera UPC (Connect box):

Ustawienia zaawansowane->Sieć WiFi->Częstotliwość WiFi -2.4 Ghz->Szerokość kanału: 20 MHz,

Ustawienia zaawansowane->Sieć WiFi->Częstotliwość WiFi -5 Ghz->Szerokość kanału: 20/40/80 MHz

 

Ustawienia karty WiFi w systemie Windows 10 (korzystam z karty TP Link Archer 2TU):

Połączenia sieciowe->Właściwości karty WiFi->Konfiguruj->Zaawansowae->Channel mode: 5G Only.

 

Po ustawieniu powyższych parametrów aktualnie osiągam prędkości na poziomie: 200-350 Mbit/s.