UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Omnibus
308 79 4

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Pisałem tu już kilka razy że pierwsza rzecz do wykonania to zmiana nazw sieci WiFi na różne dla 2.4 i 5Ghz, część urządzeń  nadal ma problemy z naprzemiennym działaniem z takimi sieciami! Niestety często ta funkcjonalność (BandSteering) jest włączona domyślnie u operatorów :(

To jest naprzemiennie działanie ale nie rownoczesne

Ponieważ sieci WiFi są często zatłoczone to urządzenie przełącza się między sieciami wifi bez naszej wiedzy, to wymusza router, nie wszystkie urządzenia dobrze sobie z tym radzą po stronie routera, np. W modemach Arrisa było dużo wersji z poprawkami działania Bandsteering

Innowator
18 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Macie plan jak rozwiązać problem z 5ghz? U mnie na smart tv dalej występuje ten sam problem, w wersji softu 2p4. Czasami tv się nie łączą z siecią na paśmie 5gh a czasami się połączą ale nie da się korzystać z serwisów internetowych, bo prędkość spada do 500 kb/s.

Zawodowiec
363 146 28

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@Kozub992  masz 2.4 i 5 GHz na osobnych nazwach (SSID) ?

Kanały na sztywno ustawione dla sieici 2.4 i 5 Ghz ?

Masz ipv4 ?

Reset do fabrycznych ewentualnie też był robiony ?

Innowator
18 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@Informatyg  tak, wszystko mam tak zrobione jak piszesz, zresztą już mnie kiedyś o to pytano w tym temacie.. to jest globalny problem i zmiana ustawień tego nie poprawi.. od momentu jak została wprowadzona i włączona opcja smart wifi  (bez możliwości jej wyłączenia), pojawia się taki problem...

Innowator
18 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@GMateuszotrzymałeś moją wiadomość na priv?

Tytan
2056 813 71

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz


@Kozub992napisał(a):

to jest globalny problem i zmiana ustawień tego nie poprawi.. od momentu jak została wprowadzona i włączona opcja smart wifi  (bez możliwości jej wyłączenia), pojawia się taki problem...


Jaki globalny problem?

Po prostu Twój sprzęt sieciowy nie radzi sobie z nowym ficzerem.

Operator wprowadza to, co uznaje za zasadne (nie mnie oceniać czy słusznie czy nie), ale nigdzie nie masz zagwarantowane, że Twój sprzęt sieciowy musi być kompatybilny ze sprzętem operatora. Wifi nikt nigdzie nie gwarantuje, ani prędkości ani kompatybilności sprzętu.

Problem jest na kartach z chipsetem MediaTeka - Realtek, Intel, Realink działają prawidłowo.

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Omnibus
308 79 4

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@KOCUREK1970 @

 

Dlatego osbiście uważam że opcja Smart Wifi powinna być włączona domyślnie na modemie ale z możliwością wyłączenia przez użytkownika w domu

Innowator
18 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@KOCUREK1970 Co to w ogóle za stwierdzenie, że mój sprzęt sieciowy nie radzi sobie z nowym ficzerem i że tylko po kablu mam mieć gwarancję, że wszystko będzie chodzić jak należy? Jestem w stanie to zrozumieć, że operator nigdzie nie gwarantuje, że przez WIFI będzie wszystko chodzić idealnie, ale jeżeli przed wprowadzeniem softu 2p3 wszystko chodziło właśnie IDEALNIE to po co było to zmieniać?? Rozumiem jakbym tylko ja zgłaszał, że wifi na paśmie 5ghz w telewizorach smart tv niedziała albo prędkość jest bardzo niska - ale tak nie jest i wiele innych osób również boryka się z tym samym problemem. Należało by coś w tym kierunku zrobić (np dać możliwość wyłączenia tego całego smart wifi) i problem zostałby rozwiązany.

Tytan
2056 813 71

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@Kozub992 

Pytania kierujesz do niewłaściwej osoby!

Nic nie poradzę, że tak to wygląda.

Wifi nigdzie, nikt niczego nie gwarantuje - jeśli jest inaczej proszę mi to wskazać.

Taka decyzja została podjęta i nie mnie oceniać czy słusznie czy nie.

Updaty softu ruszyły, być może problem się nasili gdy wszyscy już ten soft otrzymają i w razie ewentualnych problemów zgłoszą to operatorowi na infolinii.

A do tego czasu, cóż, musisz czekać.

 

Podejrzewam, że roolback do wersjii wcześniejszych nie jest możliwy.

 

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Innowator
18 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@KOCUREK1970  Nic takiego nie napisałem odnośnie wifi tylko jak coś wcześniej działało bez zarzutu to należałoby to naprawić. Problem w tym, że pasmo 5ghz nie zaczęło działać źle w wersji 2p4 (której update już ruszył) tylko problemy zaczęły się w sofcie 2p3 i 2p4 tego nie naprawił.

Tytan
2056 813 71

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@Kozub992 

Czytaj za zrozumieniem co napisałem wcześniej - wszystko tam wyjaśniłem.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Innowator
18 2 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

Umiem czytać ze zrozumieniem to wszystko co napisałeś wiem od 2 tygodni, ale dzięki za poświęcony czas

Tytan
2056 813 71

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz


@Kozub992napisał(a):

to wszystko co napisałeś wiem od 2 tygodni,


Wiesz, ale ciągle pytasz...

Skoro żadne nowe info z samego UPC się w tej sprawie nie pojawiło, to cytuję Twoje własne slowa z tego watku:

https://forum.upc.eu/t5/connectbox/problem-z-polaczeniem-5-ghz/m-p/28407#M5143

@Kozub992napisał(a):

Trzeba się najwyraźniej uzbroić w cierpliwość, bo sami tego nie naprawiamy,


 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Użytkownik
1 0 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

U mnie nic nie łączy się z siecią 5Ghz, żaden z laptopów, ani telefonów na androidze, chociaż wszystkie urządzenia ją widzą.

 

Zmieniłem nazwy sieci, manualnie ustawiłem kanały i częstotliwość, nic to nie zmieniło.

Inspirator
7 3 0

Re: Problem z polączeniem 5 Ghz

@GMateusz 

Tak jak pisałem 2 tygodnie temu:

 zauważyłem, że na tym sofcie znacznie dłużej karta łączy się z siecią wifi. Na poprzednim sofcie( tym sprawnym) łączenie trwało może 4-5s, natomiast teraz jest to mniej więcej 10-20s.

I w międzyczasie jeszcze chyba dopisywałem że trzeba restartować router maksymalnie co drugi dzień bo sieć strasznie zwalnia.

w/w problemy wciąż występują i z czasem są bardziej zauważalne i uciążliwe. Do tego dziś u mnie wystąpiły problemy z uplodem (zwolniło do 2Mb/s) [być może to było chwilowe i tylko w moim rejonie]. Zaobserwowałem jeszcze coś takiego, że jak się rozłączę z siecią to drugi raz się z nią nie połącze - dopiero po restarcie komputera (restart karty sieciowej nie pomaga, być może jakąś usługę trzeba zrestartować) mogę się ponownie połączyć ale to trwa jak wspomniałem przynajmniej 20 sekund.

Coś w kwestii tych błędów/problemów się dzieje? Może jakiś nowy testowy soft?

 

 

//

Zapomniałem dodać - spowolnienie sieci występuje nie tylko na sprzęcie TP-Linka, ale generalnie na wszystkich urządzeniach (+ laptop, + telefon) które łączą się z siecią 5 ghz.