UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Highlighted
Użytkownik
6 0 0

Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Witam wszystkich!

 

Będę wdzięczny za pomoc Społeczności w rozwiązaniu mojego problemu, bo po ponad roku walki z konsultantami UPC straciłem już nadzieję na rozwiązanie sprawy. A wygląda ona tak:

 

Mam ciągłe problemy z połączeniem 5 GHz na telewizorze Samsung UE49NU8042. Na początku telewizor łączy się z siecią bezproblemowo i Internet na telewizorze osiąga prędkość ok. 210-230 Mbps (mam ofertę 300, więc jest ok). Jednak po dniu/kilku dniach/tygodniu/kilku tygodniach (nie ma reguły) połączenie z siecią 5 GHz zrywa się non stop – Samsung ma dostęp do sieci, by po chwili go stracić (brak dostępu) – i tak w kółko. Sieć 2,4 GHz na telewizorze działa. Inne sprzęty w tym samym pokoju działają bez zarzutu. 

 

Na początku myślałem, że problem leży po stronie telewizora, więc skontaktowałem się z infolinią Samsung: wielokrotna zmiana ustawień, reset do ustawień fabrycznych, zdalny reset – nic to nie daje. Telewizor przywrócony zdalnie do ustawień fabrycznych - problem nadal istnieje.

 

Na koniec kontaktu z infolinią Samsunga poproszono mnie o udostępnienie hotspotu 5 GHz. Podłączyłem więc MacBooka Pro po kablu sieciowym do routera UPC i stworzyłem na komputerze hotspot, a następnie połączyłem się na telewizorze z tą siecią. Sieć 5 GHz przez MacBooka działała bez problemu, podczas gdy sieć 5 GHz bezpośrednio z routera nie chciała działać, bo co chwilę zrywało połączenie – co sugeruje ewidentny problem po stronie UPC, a nie wadliwego telewizora.

 

Żeby było jeszcze ciekawiej: w tych niewielu momentach, gdy sieć 5 GHz działa na telewizorze, wyciąga prędkości 210-230 Mbps. Po podłączeniu telewizora do routera po kablu prędkość ta spada do 80 Mbps. Na innych sprzętach po kablu jest ok. 250-300 Mbps, więc to nie wina kabla.

 

Na chwilę obecną jedynym rozwiązaniem przywrócenia połączenia jest więc resetowanie routera co kilka dni. Moim zdaniem nie świadczy to o prawidłowej pracy sieci. UPC tymczasem po wielomiesięcznym dzwonieniu do nich nie robi nic prócz zmiany kanałów, resetu routera i zrzucania winy na Samsunga, twierdząc, że to nie jest problem po ich stronie. UPC proponuje jednocześnie wizytę konsultanta, która – jeśli technik uzna, że z siecią wszystko jest w porządku – będzie płatna. Konsultanci nie potrafią mi jednak odpowiedzieć, czy będzie to ta sama procedura testu sieci, którą telefonicznie przechodziłem już wielokrotnie.

 

Wykonałem już tak wiele połączeń na infolinię UPC i straciłem tak wiele czasu na ciągłym tłumaczeniu nowym konsultantom całej sprawy, że nie liczę już raczej na dojrzałe potrakowanie mojego problemu przez UPC; dlatego rozważam skierowanie sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, aby to on zdecydował, kto w tym sporze ma rację. Jednocześnie mam nadzieję, że może Społeczność tutaj zna rozwiązanie takiego problemu – bo UPC najwyraźniej nie zna.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

11 ODPOW. 11
Highlighted
Tytan
2679 572 129

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Masz wgrany najnowszy soft do TV? Soft w modemie jaki masz to pewnie 26-3p6, ale dla pewności możesz sprawdzić w panelu modemu (192.168.0.1 hasło na naklejce pod spodem modemu) w Narzędzia administratora - informacje

Kanały w modemie zmieniałeś dla 5 GHz? Podobnie zmieniałeś też szerokość kanału i Tryb Wi-Fi? SSIDy rozdzielone?

Highlighted
Użytkownik
6 0 0

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Soft w TV mam najnowszy – zawsze tego pilnuję. Zresztą problemy istniały bez względu na soft w TV, bo kilka razy miałem już jego aktualizację.

 

Wersja softu ConnectBoxa: CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH

 

Tak, zmieniałem kanały dla 5 GHz. Tryb i szerokości też. SSIDy rozdzielone.

 

 

Highlighted
Tytan
2679 572 129

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Coś jeszcze łączy się z 5 GHz u Ciebie w domu poza TV? Jak tak to na tych urządzeniach też net przerywa czy tylko na TV? Jakie kanały sprawdzałeś, mam nadzieję, że nie te na których działa DFS?

Highlighted
Specjalista
47 7 1

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

To jest dokładnie ten sam problem co Samsung Galaxy S8+ i CB oraz chromecast. W 5Ghz zrywa i przycina z lagiem w czasie odtwarzania multimediów przez Chromecast a pośredniczą w tym te 3 urządzenia. UPC problem zlewa, Samsung tak samo i google problem znany twierdzi, że wina samsunga. Radzę, się nie męczyć ustawić sieć na 2.4 GHz i cieszyć się działaniem bez przycięcia. Śmieszne jest to, że ta sama sieć i telefon Huawei p30 wszystko działa bez problemu po 5 GHz w tych samych aplikacjach. Więc twierdzenie google, że wina samsunga a nie UPC jest tutaj dość bliska prawdy. 

Highlighted
Użytkownik
6 0 0

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Z 5 Ghz łączą się jeszcze dwa MacBooki i dwa iPhone'y. Wszystkie bez problemu, net przerywa tylko na TV. Kanały sprawdzałem wszystkie te, które są wybieralne w ustawieniach routera.

Highlighted
Użytkownik
6 0 0

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Ja ekspertem nie jestem, więc nie mam pojęcia, czyja jest wina. Bardziej skłaniam się jednak ku winie UPC, ponieważ po resecie telewizora połączenie nie wraca do normy, a po resecie routera zawsze jest ok.

 

A co do nie męczenia się: płacę za 300 Mbps, więc chciałbym móc korzystać z tej prędkości na TV. Szczególnie, że mam wykupiony Netflix w 4K i Amazon Prime Video.

 

A jaka jest szansa, że to jednak wina kiepskiego ConnectBoxa i pomogłoby podłączenie innego routera i użycie CB jedynie jako modemu? Niestety żeby to sprawdzić, musiałbym kupić jakiś router, bo nie mam od kogo pożyczyć, a sam posiadam jedynie ConnectBox.

Highlighted
Specjalista
47 7 1

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Ale u mnie iPad czy wspomniany Huawei czy laptop marki Lenovo też nie ma kompletnie żadnych problemów z siecią wifi na paśmie 5ghz. Tylko wspomniany Samsung S8+. Ja nie twierdzę, że to wina Pana TV napisałem tylko co odpisał mi Samsung, UPC oraz Google. Według google S8+ nie jest urządzeniem wspierającym i kompatybilnym z Chromecast. Nie mnie to oceniać. Samsung tak samo mi odpisał, że S8+ nie znajduje się na oficjalnej liście wspieranych urządzeń przez Chromecast. Może podobna sytuacja jest, że karta sieciowa w tv Samsunga jest w jakiś sposób dławiona przez CB. Jak ja opisywałem tutaj problem z moim połączeniem jeden z użytkowników napisał  mi że pewnie chipset Chromecast i telefonu, ze sobą nie są kompatybilne i się wzajemnie zakłócają. Bądź tu pan mądry. 

Highlighted
Zawodowiec
139 38 11

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Na koniec kontaktu z infolinią Samsunga poproszono mnie o udostępnienie hotspotu 5 GHz. Podłączyłem więc MacBooka Pro po kablu sieciowym do routera UPC i stworzyłem na komputerze hotspot, a następnie połączyłem się na telewizorze z tą siecią. Sieć 5 GHz przez MacBooka działała bez problemu, podczas gdy sieć 5 GHz bezpośrednio z routera nie chciała działać, bo co chwilę zrywało połączenie – co sugeruje ewidentny problem po stronie UPC, a nie wadliwego telewizora.

 

Żeby było jeszcze ciekawiej: w tych niewielu momentach, gdy sieć 5 GHz działa na telewizorze, wyciąga prędkości 210-230 Mbps. Po podłączeniu telewizora do routera po kablu prędkość ta spada do 80 Mbps. Na innych sprzętach po kablu jest ok. 250-300 Mbps, więc to nie wina kabla.

 

To wygląda na problemy rutera - nie WiFi, ale rutera oraz zaimplementowanego QoS. Prawdopodobie dołączony telewizor, bezpośrednio lub dołączony przez WiFi w modemie kablowym, jest rozpoznawany przez ruter jako urządzenie multimedialne wymagające wysokiego priorytetu. Wymaga to innego przełączania pakietów w wbudowanym w modem kablowy switchu. Teoretycznie pakiety multimedialne powinny uzyskiwać pierszeństwo. W przypadku użycia komputera pośredniczącego i wykreowanego na nim punktu dostępowego modem UPC traktuje to urządzenie (laptop) jako urządzenie bez QoS, a na dodatek urządzenia takie jak laptop mogą dla strumieniowania tworzyć duży bufor co zapobiega zrywaniu obrazu. To są tylko moje teoretyczne przypuszczenia i ponieważ nie mam CB oraz stosuję zewnętrzy ruter WiFi to nie mam jak sprawdzić przedstawionej teorii...

Highlighted
Użytkownik
6 0 0

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Też mi się wydaje, że to wina routera. Aktualnie czekam na stanowisko UPC – pewnie znów nie będą widzieli winy po swojej stronie. Zapewne skończy się na tym, że kupię sobie inny router i podłączę go do ConnectBoxa – na Facebooku dostałem sygnał od jednego użytkownika ConnectBoxa, że miał taki sam problem i podpięcie innego routera go rozwiązało. Nawet jeśli to będzie rozwiązanie, nie zostawię tak tej sprawy, bo skoro UPC daje użytkownikom router, który nie działa, to moim zdaniem powinni np. obniżyć abonament. Mam już wprawę w pisaniu do UOKiKu, choć wolałbym tego nie robić  

Highlighted
Inspirator
9 1 0

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Dodam od siebie, że u mnie zrywało wszystkie połączenia z WiFi 5Ghz. Zmiana softu poruszana w innym temacie pomogła na chwilę. Dzisiaj kupiłem drugi router i wszystko działa wzorowo. Sieć z UPC wyłączona całkowicie, szkoda nerwów.

Highlighted
Użytkownik
6 0 0

Re: Przerywanie Wi-Fi 5Ghz na telewizorze Samsung

Informuję, jak wygląda sprawa na dzień dzisiejszy:

  • Po tym, jak opisałem sprawę na Facebooku (sobota 9 maja), od razu dostałem odpowiedź na Messengerze z prośbą o dane klienta. Wysłałem je od razu.
  • W niedzielę (10 maja) otrzymałem wiadoość na Messengerze " Twoje zgłoszenie przekazałem do weryfikacji naszego działu IT. Proszę Cię o cierpliwość, sprawdzimy to. Pozdrawiam, Michał, Zespół UPC"
  • Post piszę w piątek 15 maja – odpowiedzi dalej brak, ale w końcu prosili o cierpliwość, więc jestem cierpliwy.
  • W międzyczasie kupiłem i zainstalowałem router Xiaomi Mi 4A Gigabit i działa w porządku. Wygląda na to, że problem rozwiązany, ale żeby to w 100% potwierdzić, muszę poczekać tak z miesiąc, bo zrywanie połączenia na telewizorze czasem następowało co kilka dni, a czasem trwało to znacznie dłużej. 
  • UPC dam dwa tygodnie na odpowiedź, a potem zgłaszam sprawę do UOKiKu, bo nie może być tak, że firma olewa użytkowników i udaje, że problemu nie ma. Tym bardziej, że z postów na tym forum i w innych miejsach wyraźnie widać, że nie jestem jedyną osobą z podobnym problemem.
  • Odezwę się na pewno za około miesiąc, może dwa, z update'em, czy problem został rozwiązany. Sam nie lubię, kiedy sprawa kończy się w zawieszeniu, pytający użytkownik już nigdy nie wrócił do tematu i nie wiadomo, jaki był finał.

Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie, związane z prędkością połączenia na nowym routerze (Xiaomi Mi 4A Gigabit). Generalnie wszystko śmiga super, w pomieszczeniu, w którym jest router, na sieci 5 Ghz osiągam 240-300 Mbps (umowa na 300). Jednak w kuchni, która jest ok. 10 metrów w linii prostej od routera i za ścianką działową z cegły dziurawki, speedtest na iPhone'ie XS i MacBooku Pro wyciąga ok. 120-200 Mbps, ale na iPhone'ie 5s już tylko 10-20 Mbps. Ten sam iPhone przy routerze wyciąga ok. 80 Mbps. I teraz nie wiem, czy to wina słabych anten routera, czy podzespołów w starym iPhone'ie 5s? Nie pamietam, jakie prędkości wyciągałem na tym telefonie przy routerze UPC.