UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Highlighted
Innowator
25 3 1

Szybkość internetu

Ponad rok czasu nie było mnie na forum. Jak nic się złego nie dzieje to użytkownik nic nie pisze.

Od dwóch dni (27.04 -28.04) szybkość internetu spadła do 18Mbps w porywach 20. Wszedłem na stronę UPC i był komunikat, że w moim rejonie prowadzone są prace naprawcze (Internet).

Poczekałem na zakończenie robót ale... Komunikatu na UPC już nie ma ale szybkość pozostała na niskim poziomie. Dzwoniłem do konsultanta UPC. Przekierował mnie do serwisu. W serwisie zresetowano router i nic nowego. Zaproponowano aby wykupić szybszą usługę (300 Mbps).

W umowie mam szybość 150 Mbps. Wiem, że takiej szybkości nie osiągnę ale dotyczczas (przed robotami serwisowymi) szybkość była na poziomie 70 Mbps. Co mam robić ? Znowu dzwonić i udawadniać, że nie jestem wielbłądem ?

Może znowu zmieniono oprogramowanie na ConnectBox i jestem zaszufladkowany do tych użytkowników, którym powinno wystarczyć to co jest ?

ConnectBox skonfigurowałem wyłączając 2.4 Ghz włączone jest tylko 5 Ghz .Karta sieciowa na USB -5Ghz . Odległość komputera od routera 3 m.

Tylko nie chcę porad typu: "Kup nowy komputer lub przeinstaluj WINDOWS"

 

7 ODPOW. 7
Highlighted
Tytan
2678 572 129

Re: Szybkość internetu

Po kablu jak rozumiem też są problemy? Jaką masz tą kartę na USB? Zmieniałeś kanały, szerokość itp? Jaki masz teraz soft w Connect Boxie?

Highlighted
Innowator
25 3 1

Re: Szybkość internetu

Witam !

Po kablu nie próbowałem.

Wersja oprogramowania:CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH

Karta sieciowa : ASUS USB-AC53 Nano USB Wireless adapter. Kanały zmieniałem (bez widocznych zmian )

Highlighted
Tytan
2678 572 129

Re: Szybkość internetu

Karta Wi-Fi bez rewelacji, z innym routerem działa OK? Które kanały próbowałeś? Mimo wszystko sprawdziłbym prędkość również po kablu

Highlighted
Innowator
25 3 1

Re: Szybkość internetu

A jak po kablu będzie w granicach 100 Mbps ? Czy to coś zmieni ?  Mam karte WiFi i było dobrze a nie jest. Poprzednio miałem kartę sieciową TP-Link i jak zmienili oprogramowanie routera to okazało się, że nie jest kompatybilna i musiałem kupić nowa kartę. Teraz mi proponuja kupienie usługi (droższej) na przepustowość 300 Mbps. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem będzie przejście do innego usługodawcy np.

TYGRYS (pakiet podstawowy) - 55 PLN miesięcznie, 84 kanały w tym 40 HD, internet do 600 Mbit/s 2 miesiące gratis, umowa na 24 miesiące , dodatkowe pakiety  tematyczne i premium.
Głową muru nie przebijesz. Dzięki za wsparcie !
Highlighted
Tytan
2678 572 129

Re: Szybkość internetu

Tylko wiesz, Wi-Fi jest zmienne, kabel nie. Jak po kablu będzie w granicach 100 Mbps to masz kartę LAN do 100 Mb albo masz niesprawne okablowanie bądź okablowanie Ethernet masz w jakiejś starszej wersji typu cat-5 bez e czy tam cat-4 (choć bardziej prawdopodobne są 2 pierwsze możliwości), a jak po Wi-Fi spada prędkość to jest multum czynników począwszy od zakłócenia Twojej sieci Wi-Fi (przez inne sieci bądź przez urządzenia typu kuchenka mikrofalowa czy nawet urządzenia Bluetooth) poprzez słaby zasięg Wi-Fi skończywszy na tym, że Twój router i Twoja karta Wi-Fi się nie dogadują. Chcesz iść do innego dostawcy? Droga wolna, ale u niego też przecież Wi-Fi może nie działać doskonale. Każdy dostawca gwarantuje prędkości jedynie po kablu. Co możesz zrobić w związku z Wi-Fi? Możesz albo dalej próbować zmieniać kanały czy też szerokość do skutku (można też popróbować zmianę trybu Wi-Fi) albo próbować zmienić sterowniki do karty na najnowsze (choć zakładam, że masz najnowsze stery do niej) albo nawet powrócić do tego TP-Linka co miałeś, powinien on teraz działać poprawnie z Compalem

Highlighted
Innowator
25 3 1

Re: Szybkość internetu

Dzięki za porady i duchowe wsparcie  ! Pozdrawiam !

Highlighted
Zawodowiec
139 38 11

Re: Szybkość internetu

Ja mam Horizona i 150Mb. Szybkość po kablu i po WiFi niewiele się różni, ale ja wyłączyłem WiFi w Horizonie i używam dodatkowego rutera WiFi dołaczonego do Horizona. Przedtem często coś się wieszało i następowały restarty w części modemu kablowego opowiedzialnego za internet. teraz od wielu dni restarty nie występują.

Jeśli chcesz cokolwiek uzyskać to musisz wykonać zarejestrowany test wg UKE tzn po kablu. Wtedy skończą się dywagacje na temat gdzie leży problem. Jesli masz problem rzeczywiście związany z WiFi to wymiana modemu kablowego i usługi na większą przepływność niczego nie zmienią. Ja dodatkowo w domu wykonynałe sobie dodatkowe testy korzystając z dwóch komputerów i dodatkowo telefonu. Wystarczy zainstalować oprogramowanie IPERF i ustawić go na jednym urządzeniu w trybie serwer a na pozostałych w trybie klient. Można przeprowadzić kilka testów - pomiędzy urządzeniami włączonymi do sieci lokalnej po kablu Ethernetowym, pomiędzy jednym urzadzeniem właczonym po kablu a urządzeniem po wifi, pomiędzy dwoma urządzeniami właczonymi po wifi. Także kiedyś był w sieci UPC serwer z IPERem. może gdzieś znajdziesz jego adres. W ten sposób będziesz miał przetestowany kazdy z elementów twojej sieci i będziesz wiedział co jak działa. Wtedy będziesz mógł podjąć obiektywną decyzję co dalej. Jeśli zrobisz testy to podziel się wynikami.

Pozdrawiam