UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

Highlighted
Specjalista
133 25 1

Test PUMA6 i problemy...

Jak zapewne częśc z Was już wie, na modemorouterach z UPC typu Compal (ConnectBox), Hitron występują problemy z pingiem, utratą pakietów i ogólnie stabilnością owych funkcji.

Zostało to nawet poruszone na nieoficjalnym forum UPC:

https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=9766&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Tu kilka przydatnych linków:

Wykonanie testu:

https://www.dslreports.com/tools/puma6

 

I klika innych wątków:

https://www.dslreports.co...ssue-Discussion
https://www.dslreports.co...xLinear-mistake
https://www.dslreports.co...e-ready-to-test
https://www.dslreports.co...ssue-Discussion

 

 

Co zadziwia, nie ma oficjalnego stanowiska samego UPC Polska w tej sprawie.

Choć jakoś w maju Compal (czy Hitron też nie wiem, bo nie mam oferty biznesowej a tylko do niej jest on oferowany) ukazało się nowe oprogramowanie, które częściowo rozwiązuje problem z pingiem.

Co ciekawe, jest masa wpisów na ten temat na stronach zagranicznych, a w Polsce gdyby nie inne forum, byśmy nawet o tym nie wiedzieli...

 

@Kamil

Czy UPC Polska jest w stanie się do tego jakoś odnieść, czy są planowane jakieś ruchy w tej sprawie, może zupełnie inny sprzęt UPC będzie musiało zaoferować swoim klientom?

 

Chciałbym usłyszeć jakie jest stanowisko UPC Polska w tej sprawie (ja wiem, że to temat niewygodny dla UPC Polska, ale uważam, że mamy jako klienci prawo o tym wiedzieć).

 

Zapraszam również do dyskusji.

RUM IX
MAX HD PVR, net 250 Mb, tel Minuty do wszystkich MAX
195 ODPOWIEDZI
Specjalista
86 23 1

Re: Test PUMA6 i problemy...

Ciekawe jest to co piszesz, bo temat mi zupełnie nieznany. Uczestniczyłem w testach 500 Mb właśnie na Hitronie przez ostatnie 3 lata i miałem różne problemy ale nigdy z pingiem. Zabawne było mierzenie szybkości. Speedtest pokazywał w porywach 437 a UPC wymagało by podawać wartości z ich strony. Te przez cały czas oscylowały wokół 111 Mb. Co ciekawe inny tester w mojej dzielnicy miał to samo. Jednak ping zawsze 7 ms. 

Wymieniono mi teraz czarnego na biały i musiałem raz prosić o wsparcie partyline, bo od momentu zamiany nie przekraczał 150 Mb, jednak po telefonie pojawiło się 504. Teraz znowu prędkość spadła do 320, ale nie zgłaszam bo na wyjściu mam maxa a tylko na tym mi zależy.

Innowator
46 5 0

Re: Test PUMA6 i problemy...

Powtórzę za swoją ostatnią wypowiedzią na forum mediaswiat: "Jak najbardziej sprawe nalezy naglosnic problem z Puma 6 zeby UPC poczulo ze trzeba cos z tym zrobić inaczej bardziej wymagajacy abonenci beda uciekac do innej technoligii a to w konsekwencji odbije sie na przyszlosci technologii Docsis"

Nie wiem czy do końca UPC zdaje sobie sprawę z konsekwencji którymi może się zakończyć sprawa z Puma 6, jeśli wymagający użytkownicy Internetu zaczną postrzegać technologię Docsis jako problematyczną i nienowoczesną wówczas operatorzy korzystający z technologii GPON wyjdą z tego zwycięsko co w konsekwencji, doprowadzi do odejścia częsci abonentów i będzie to z dużą stratą dla rynku tej technologii kablowej.

Brakuje bardziej oficjalnej informacji ze strony UPC jakie są plany w kontekście tego problemu, milczenie nie uspokaja abonentów, powoduje raczej że użytkownicy zaczynają powątpiewać w możliwość rozwiązania problemu

Dobrze byłoby żeby ktoś z działu technicznego UPC wypowiedział się w tej sprawie, bez szczegółów ale żeby nakreślił jakąś mapę drogową postępowania w tej kwestii

Innowator
46 5 0

Re: Test PUMA6 i problemy...

Test Puma6 pokazuje ze problem istnieje: https://www.dslreports.com/tools/puma6

mozna przetestowac samemu...wskazania pingu nie ujawniaja tego problemu poniewaz problem dotyczy pakietow TCP/UDP a nie icmp jakim jest ping a to wlasnie TCP/UDP ma znaczenie np. w grach online..wielu uzytkownikom wydaje sie ze wszystko jest ok bo ping jest OK a problem jest i lezy w przetwarzaniu pakietow TCP/UDP ktorego nie da sie w prosty sposob przetestowac dlatego wlasnie powstal test Puma 6: https://www.dslreports.com/tools/puma6

 

Sprawdzajcie i wklejajcie swoje wyniki, problem wymaga rozwiazania inaczej nawet nie bedziecie swiadomi ze wasze porazki w grach online nie sa spowodowane waszymi umiejetnosciami ale problemami z ConnectBoxem, o ktorych nawet nie wiecie :(

Specjalista
133 25 1

Re: Test PUMA6 i problemy...

Tu dodatkowy link, który wyjaśnia co to UDP/TCP, ICMP:
http://www.badmodems.com/

 

Tu link z modemorouterami z problemem:

http://badmodems.com/Forum/app.php/badmodems

 

Tu link z modemorouterami alternatywnymi, które owej przypadlłości nie mają:

http://badmodems.com/Forum/viewtopic.php?f=9&t=5

 

A może by tak i w końcu w UPC Polska pojawiła sie możliwośc autoryzacji czystego modemu, który to klient sobie sam zakupi? (oczywiście tylko takie, jakie samo UPC wskaże jako dozwolone - np 5 jakiś modeli).

 

W Niemczech w sieci Unitymedia jest taka możliwość:

https://blog.unitymedia.de/2016/07/11/freie-routerwahl-bei-unitymedia-kunden-fragen-unitymedia-antwo...

RUM IX
MAX HD PVR, net 250 Mb, tel Minuty do wszystkich MAX
Specjalista
125 16 6

Re: Test PUMA6 i problemy...

Dobry pomysł. Proponuję też żeby UPC podawało dane do swojego serwera SIP tak aby każdy mógł to wpisać do swojej bramki VoIP.

Inspirator
30 1 0

Re: Test PUMA6 i problemy...

Kocurek UPC ma swoje stanowisko oni problemu nie widza i ten problem ich nie dotyczy, taka odpowiedz dostałem od nich. Raczej nie ma co liczyć na rozwiązanie problemu.
Innowator
46 5 0

Re: Test PUMA6 i problemy...

Problem istnieje, temat jest ogolnie znany zwlaszcza w USA, sa juz sprawy sadowe z tym zwiazane, uzytkownicy ktorzy obserwuja dziwne problemy w grach online, zwlaszcza po zmianie modemu na ConnectBox powinni przetestowac polaczenie testem Puma6: https://www.dslreports.com/tools/puma6

i jesli wyniki beda negatywne zglaszczac to do UPC, nie mozna tego problemu zamiatac pod dywan!

Specjalista
133 25 1

Re: Test PUMA6 i problemy...

@ogromny
Problem dla nich nie istnieje, bo im się w Polsce z tego powodu nikt nie dobierze do tyłka(pozwy zbiorowe przeciwko UPC). UOKiK to też kpina.
W Polsce stwierdzam z przykrością, nikt kompletnie nie broni interesów klientów (gdyby tak UPC wyrokami sądowymi popłaciło kilka MILIONÓW zł odszkodowań, to by się nauczyli szacunku do tych, którzy jakby nie patrzeć ich utrzymują).
Co nie zmienia faktu, że problem jest i to realny.
A rozwiązanie jest w miarę proste i dla UPC tanie - pozwólcie mi na własny modem, który pal licho sobie sam kupię.
Zrobić testy w UPC np. 5 dowolnych modeli nie sprawiających problemów - wydać im certyfikaty zgodności (czy jak to tam się może nazywać) i tyle.
Na stronie tej niemieckiej kablówki jest co prawda info, że wtedy oni już NIE odpowiadają za bezpieczeństwo danych klienta, bezpieczeństwa jego sieci itd. - u nas dba o to dzielnie UPC, tylko jak dbają, skoro oprogramowanie ich modemorouterów jest dziurawe jak szwajcarski ser.
Przykładem jest np. Cisco EPC 3925 z oprogramowaniem bodajże z 2015 r - HALO, mamy 2017 r (czyżby przez 2 lata Cisco nie wydało do tego modelu żadnego oprogramowania?)
Dlaczego u licha UPC Polska poszła w taki sprzęt a nie zamówiła MODEMÓW czy modemorouterów Cisco, Netgeara czy ARRISA?

 

Tak wygląda test u mnie:

Clip023.jpg

RUM IX
MAX HD PVR, net 250 Mb, tel Minuty do wszystkich MAX
Innowator
46 5 0

Re: Test PUMA6 i problemy...

tak jak pisałem na forum mediaswiat, do Cisco EPC 3925 wychodzi caly czas oprogramowanie, UPC powinno zaktualizowac przynajmniej do wersji z końcówką .160720c (z lipca 2016), co do innych modemow to przypominam że Cisco juz nie robi modemow (kupił je Technicolor), Netgear nie robi modemow EuroDocsis a Compal to jakas firma-corka Arrisa