UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Highlighted
Użytkownik
1 1 0

Walka z Horizon Box - Skoki transferu i sygnału od 3 miesięcy

Witam serdecznie.

 

Od 3 miesięcy walczę z UPC i moim problemem ze stabilnością sygnału. Zacznę od tego, że wcześniej ( od 7 lat ) umowa była na mojego Ojca i mieliśmy łącze 120mbit ze starym jeszcze ruterem „Thomson” ( biały z dwiema antenami – nie znam dokładnie modelu ) i nie było absolutnie żadnych problemów. Raz na trzy miesiące przerwa na 15 minut – nieistotne...

 

3 miesiące temu przepisałem umowę na siebie ( w tym samym mieszkaniu ) i oczywiście dostałem nowe cudo od UPC jakim jest HorrizonBox ( modem + tv ), wszystko było OK przez kilka dni, po tym czasie zaczął się cały cyrk:

 

Ja używam głównie internetu do streamowania online ( Youtube/Twitch ) i po tych trzech dniach transfer zaczął skakać w takim stopniu, że wszystkim na kanale zaczęło po prostu zrywać połączenie z moim streamem. Odbywało to się w ten sposób, że przez 10 sekund jest ok i nagle bitrate spada do 0 ( Youtube mnie rozłącza ) i po 3 sekundach wraca do normy i tak w kółko.

 

 UPC_Wykres1.jpgUPC_Wykres2.jpg

 

 

Oczywiście wszystkie testy typu „Test speed” itd. przechodzą bez problemu ( transfer może się wahać, ale to normalne ).

 

upc_duzy_transfer.jpg

 

Problem ten pojawia się w różnych godzinach i dniach tygodnia, potrafi być tak, że przez 3 godziny jest wszystko OK, a nagle zaczyna się problem i trwa np. przez godzinę lub dłużej.

 

Mówię OK, podłączę laptopa kablem i sprawdzę czy to nie wina mojego komputera albo oprogramowania, okazuje się bowiem, że jest dokładnie ten sam objaw. Poszedłem zatem o krok dalej i mówię podłączę komórkę do komputera i włączę udostępnianie internetu przez pakiety. Wszystko śmiga jak należy... Bitrate stały, żadnych zerwań, aż zdziwiony byłem, że przez pakiety komórkowe tak może płynnie chodzić stream. Nie mniej jednak tym sposobem wykluczyłem wadliwe działanie oprogramowania oraz mojego sprzętu.

 

Doczytałem, że kombinacja modemu i tv w jednym pudle ( Horizon Box ) to kiepska opcja, zatem dzwonię na infolinię i proszę o osobny ruter, tak też się stało, przyszedł instalator, podłączył mi nowego compala, sprawdził sygnał, wymienił końcówki na kablach ( fakt były stare ) i wszystko było OK. Niestety tylko przez jeden dzień...

Dokładnie ten sam problem pojawił się znowu. Dzwonię znowu do UPC, opisuję problem, znowu sygnał jest OK, przychodzi technik, wymienia mi trójniki, bo też niby stare były ( poprzedni ruter działał na tym wszystkim, ale ok ), sprawdził sygnał i mówi, że jest wszystko OK. Faktycznie, do czasu technika było ok, minęło kilka godzin ( pora nocna ) problem nadal się pojawia...

 

 UPC_Upload_Zly.jpg

 

Już w pewnym momencie zacząłem żartować, że UPC na czas przyjścia technika wzmacnia mi sygnał i dlatego wszystko chodzi elegancko na czas ich wizyty, a ja robię z siebie tylko debila.

 

OK. zacząłem czytać więcej na ten temat. Wyczytałem, żeby w ruterze wyłączyć IPV6, przełączyć go w tryb Bridge i podłączyć swój ruter. Dobra, zadzwoniłem, uprzejma Pani wyłączyła IPV6, rzeczywiście pojawiła się opcja mostu, skorzystałem, podpiąłem TP-LINK TL-WR340G, wszystko pięknie się skonfigurowało, podłączyłem się kablem pod swój ruter jest OK. Oczywiście OK przez kilka godzin, potem nadal to samo... KREW MNIE ZALEWA.

 

 UPC_Upload_Zly2.jpg

 

Czytam dalej fora, znalazłem tutaj na tym forum problem z chipsetem Puma6, faktycznie, u mnie to wyglądało różnie, raz na zielono, raz na czerwono, ale generalnie nawet jak było na zielono, to i tak transfer spadał, rósł, spadał, rósł, spadał. Postanowiłem więc, że zażądam wymiany compala na Ubee, bo ponoć w niektórych przypadkach Ubee w trybie bridge daje radę. Łatwo nie było, bo oczywiście w UPC nie wymieniają nowych ruterów na stare, jedna Pani zagwarantowała mi, że odnotowała instalację na Ubee i że jutro przyjdzie technik. Dostałem smsa z przypomnieniem o jutrzejszej wizycie Pana. Czekałem cały dzień... nikt nie zadzwonił, nikt nie przyszedł, zirytowany zadzwoniłem na infolinię z zapytaniem dlaczego nikogo nie było, smutny Pan odpowiedział, że wizyta jest anulowana, nie wie dlaczego WTF ?? OK, opisałem znowu całą historię z moim problem w ich firmie, po kilkunastu prośbach o chwilę cierpliwości ( musiał skonsultować coś ) obiecał mi, że dostanę ten ruter. Faktycznie, na za dwa dni przyszedł instalator ze zdziwieniem i wymienił mi ten ruter ( swoją drogą bardzo w porządku człowiek – takich tam brakuje ), porozmawialiśmy, pokazałem o co chodzi, w czym problem i w ogóle. Jest OK, sygnał git, test Puma6 na zielono, także szczęśliwy rozpoczynam streama – jest elegancko pół dnia! Mówię kurde, w końcu!

 

 UPC_puma6_ok.jpg

 

Niestety... problem pojawia się znów... przełączam Ubee w tryb mostu, podłączam z powrotem swój ruter, jest OK i po jakimś czasie nadal to samo...

 

Czytam dalej fora, zmieniam sterowniki od karty sieciowej, kombinuję z firewallami, podłączam laptopa kablem, nic, nadal to samo... Podłączam komórkę z udostępnianiem internetu i jest idealnie. W tej chwili pisząc ten post aktualizowała mi się gra na steamie i przez 20 minut był stabilny transfer, w tej chwili właśnie mam 100mbit - 5 sekund – 5mbit – 5 sekund - 150mbit – 5 sekund i znowu 5 mbitów, a pewnie pod koniec będzie ciągle 200mbitów.

 

Zapomniałem wspomnieć jeszcze, że w trakcie całej tej drogi przeszedłem ze 120/10 na 250/20 mbitów, bo miałem nadzieję, że to coś pomoże, po drugie większy upload mi się przyda do wrzucania filmów na YouTube.

 

Nic nie pomogło, do tej pory jestem sam z tym problemem, w UPC sygnał jest OK, oni nie widzą problemu, technicy wymienili mi już wszystko, łącznie z dywanem i problem nadal istnieje. Podkreślam, że przed zmianą umowy stream działał cały czas OK, potrafiłem po 11 godzin robić streama i nie było absolutnie żadnych problemów. Nie jest to wina komputera, bo na każdym innym urządzeniu jest to samo, a tym bardziej, że podłączają komórkę i udostępniając z niej internet wszystko działa jak należy....

 

Nie wiem czy w całej tej historii pisania czegoś po drodze nie pominąłem, bo trochę tego było. Ja też nie jestem z pierwszej łapanki, także naprawdę wszystko wykluczyłem, przetestowałem, ale może czegoś nie wiem, macie jakaś radę? Co mam z tym zrobić i co jeszcze można byłoby spróbować? Oczywiście ten sygnał pada nie tylko na streamach, pada tak samo download jak i upload w każdym programie/grze.

 

Liczę na Waszą pomoc, może mieliście podobny problem, albo może ja po prostu coś pominąłem... Pozdrawiam serdecznie.

 

Tagi (1)
5 ODPOWIEDZI
Omnibus
229 101 5

Re: Walka z Horizon Box - Skoki transferu i sygnału od 3 miesięcy

Mam UPC bardzo długo. Zaczynałem od internetu w prędkości 4, potem 6/10/15....... wyżej aż do 120 i teraz mam 250. Zawsze było u mnie wszystko extra z sygnałem i prędkościami. Od momentu przejścia na 250 internet jest po prostu padaka. UPC od około pół albo ponad pół roku ma zawalone swoie linie / odbiorniki / sieć itd wszystko naraz. Wszędzie zakłócenia sieci, modernizacje sieci, naprawy i przebudowy... utylizacje sygnału.

 

Tak to jest jak najpierw się zdobędzie mnóstwo nowych abonentów, tym aktualnym oraz nowym pozmienia parametry na LEPSZE i potem sytuacja jest taka, że praktycznie nikomu nie da rady utrzymać jakości bo wszędzie brakuje POWERA.

 

Ja około / od pół ponad roku zmagam się z niskimi prędkościami, wysokimi pingami, wolnym ładowiem stron WWW, problemy z DNS i łączenia się z serwerami i inne rzeczy. Do dziś jeszcze nie jest u mnie tak samo dobrze jak było za czasów internetu 120 oraz niższych.

Dalej czekam na naprawę i poradzenie sobie z tym przez UPC. Tobie także polecam uzbroić się w cierpliwość. Pozdrawiam.

--------------------------------------------------------------


Fiber Power 250 Mb/s - Ubee Evw3226

Użytkownik
1 0 1

Re: Walka z Horizon Box - Skoki transferu i sygnału od 3 miesięcy

Cześć, mam dokładnie ten sam problem podczas streamowania lub gdy w mieszkaniu znajduje się drugi użytkownik internetu z komputerem. Co jakiś czas po odpaleniu OBS'a tracę połączenie przez kabel, wifi także wtedy nie działa. W tamtym roku to zgłosiłem, przyszedł jakiś gość, powiedział przez telefon, że rzeczywiście mogło tak być i podkręcił jakieś liczniki na klatce schodowej, niby wtedy pomogło, ale problem znów powrócił i jest to mega uciążliwe. Czy udało Ci się poprawić swój sygnał?

Użytkownik
2 0 0

Re: Walka z Horizon Box - Skoki transferu i sygnału od 3 miesięcy

Ten sam albo zbliżony problem. Duże skoki transferu. Problem od ok 3 miesięcy. Jakaś pomoc UPC??

Nauczyciel
468 124 20

Re: Walka z Horizon Box - Skoki transferu i sygnału od 3 miesięcy

@SoSinSon To nie jest oficjalny kanał kontaktu z UPC. Jeśli zalezy Tobie na szybkim rozwiązaniu problemu to bym proponował kontakt 📲 813 813 813 , lub przez chat w moim UPC - zakładka kontakt. Szybko i konkretnie bez posrednikow. Sam jedynie co możesz to sprawdzić złączki i zresetować modem na minimum 30 sekund wcisnąć wykałaczką przycisk z tyłu modemu

CI+ | SELECT HD | FP 120 Mb | FilmBox , Cinemax|
Moderator
840 551 142

Re: Walka z Horizon Box - Skoki transferu i sygnału od 3 miesięcy


@ogromny napisał(a):

@SoSinSon To nie jest oficjalny kanał kontaktu z UPC. Jeśli zalezy Tobie na szybkim rozwiązaniu problemu to bym proponował kontakt 📲 813 813 813 , lub przez chat w moim UPC - zakładka kontakt. Szybko i konkretnie bez posrednikow. Sam jedynie co możesz to sprawdzić złączki i zresetować modem na minimum 30 sekund wcisnąć wykałaczką przycisk z tyłu modemu


 

 

@SoSinSon już wiesz co masz zrobić.