UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ConnectBox

ROZWIĄZANE
Highlighted
Użytkownik
4 0 0

Zrywa połączenie, lagi w grach

Witajcie

 

Od jakiegoś czasu posiadam internet w UPC. Router to standardowy ConnectBox od Compala. Router ma zadanie rozprowadzać sygnał po mieszkaniu 60 m2. Od jakiegoś czasu dzieją się następujące problemy:

 

-zrywanie połączenia,

-wolny download,

-mocne lagi szczególnie w Fifa19po sieci.

 

Router stoi w głównym pokoju i np. do mojego latopa musi przesłać sygnał 

przez ścianę. Próbowałem różnych ustawień wyczytanych na forum i jest to tymczasowa pomoc. Miałem wielu dostawców internetu w życiu, ale UPC jest najgorsze. Korzystam w tym momencie z sieci 2.4 GHz. W moim bloku praktycznie 90% sieci to właśnie te pochodzące z UPC. Wymuszałem ręczną zmianę kanałów, wyłączałem, włączałem sieci 2.4 GHz czy 5 GHz. Nic to nie pomaga. Zaczynam powoli tracić nadzieję oraz odliczam dni do zakończenia umowy. Liczę na waszą pomoc/sugestie.

 

Jeśli macie pytania odnośnie sprzętu itp jaki pracuje podpięty do sieci proszę pytać. W rodzimym domu mam Neostradę na światłowodzie i z nimi nigdy, ale to nigdy nie miałem problemów a sprzęt domowy cały czas jest ten sam.

 

7 ODPOW. 7
Zawodowiec
205 49 6

Re: Zrywa połączenie, lagi w grach

Grasz przez WiFi? Połącz się kablem sieciowym i sprawdź, czy problem również występuje.

 

//Takie linki to na PW proszę wysyłać. Usunięto na podstawie pkt. 6 Zasad Społeczności UPC.

 

Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC

Użytkownik
4 0 0

Re: Zrywa połączenie, lagi w grach

Korzystam na wszystkich urządzeniach z sieci w sposób bezprzewodowy. Muszę poszukać kabla bo nawet nie wiem czy był w zestawie i sprawdzę jak to wszystko będzie się zachowywało.

Zawodowiec
205 49 6

Re: Zrywa połączenie, lagi w grach

Kabel sieciowy powinien być w pudełku jakie dostałeś z modemem.

 

Przy okazji podaj wersję softu modemu oraz poziom sygnału dla pobierania i wysyłania (downsteram i upstream).

Użytkownik
4 0 0

Re: Zrywa połączenie, lagi w grach

Gdzie mogę sprawdzić down i upstream ?

 

Co do wersji oprogramowania wugląda ono nastepująco :

 

Wersja sprzętu:5.01
Wersja oprogramowania:CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p3-NOSH

 

Przed chwilą w ciągu 15 minun miałem na laptopie 3 razy ograniczenie dostępu do sieci. Pomaga rozłączenie i ponowne połączenie się z siecią. Resety routera nic nie dają. Tak jak wspominałem router jest w głównym pokoju i tam nie ma takich akcji czyli jak urządzenie z którego korzystam jest w boliżu routera jest okay. W moim pokoju który powiedzmy w linii prostej jest 7m od routera i dzieli go sciana zaczynają się cyrki. Korzystając kiedyś z UPC Wi-Free nie miałem nigdy takiego problemu a router przecież musiał być gdzieś u mnie w bloku. 

Tagi (1)
Zawodowiec
205 49 6

Re: Zrywa połączenie, lagi w grach

Co do WiFi podobno niebawem będzie update softu do wersji CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH, co powinno pomóc.

 

Sygnał sprawdzisz w zakładce Ustawienia zaawansowane -> Narzedzia -> Status sieci i tam masz Kanał dosyłowy oraz Kanał zwrotny - o zawartość tych dwóch zakładek chodzi.

Użytkownik
4 0 0

Re: Zrywa połączenie, lagi w grach

Tak to u mnie wygląda. Na całe szczęście umowę mam do połowy czerwca i nawet nie będę się zastanawiał tylko odchodzę. To co się dzieje to woła o pomstę do nieba. 

 

Zestawione kanały downstream

Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału

17540000001037256qam19
26100000001338256qam1
36180000001237256qam2
46260000001237256qam3
56340000001237256qam4
66420000001137256qam5
76500000001138256qam6
86580000001137256qam7
96660000001137256qam8
106740000001037256qam9
116820000001037256qam10
126900000001037256qam11
136980000001037256qam12
147060000001037256qam13
157140000001037256qam14
167220000001037256qam15
177300000001037256qam16
187380000001037256qam17
197460000001037256qam18
207620000001037256qam20
21770000000936256qam21
22778000000937256qam22
23786000000937256qam23
24794000000937256qam24

 

Zestawione kanały downstream

Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Zablokowany37.35623007880617
2Zablokowany38.60522717103427
3Zablokowany37.63622715853019
4Zablokowany37.35622716612652
5Zablokowany37.63622715846514
6Zablokowany37.63622716988728
7Zablokowany38.6052271723526
8Zablokowany37.63622717485519
9Zablokowany37.63622716177015
10Zablokowany37.63622716602420
11Zablokowany37.63622717540116
12Zablokowany37.63622715433215
13Zablokowany37.63622717666016
14Zablokowany37.63622716636522
15Zablokowany37.35622717746226
16Zablokowany37.35622717933824
17Zablokowany37.6362271696338
18Zablokowany37.3562271800299
19Zablokowany37.63622715705710
20Zablokowany37.35622718077512
21Zablokowany36.61022716081516
22Zablokowany37.35622718146716
23Zablokowany37.35622715366425
24Zablokowany37.35622718249616

 

Częstotliwości w kanale zwrotnym

Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału

138000000425.12064qam4
231200000425.12064qam3
351600000425.12064qam2
444800000425.12064qam1

 

Częstotliwości w kanale zwrotnym

Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout

12.00000
22.00000
32.00000
42.00000
Zawodowiec
205 49 6

Re: Zrywa połączenie, lagi w grach

Sygnał wypadałoby lekko podregulować, bo DS trochę odstaje. Jak już pisałam czekaj na aktualizcję softu, szczegóły i przydatne uwagi są w wątku obok:
https://forum.upc.eu/t5/connectbox/problem-z-polaczeniem-5-ghz/td-p/27485/page/13

 

Myślę, że sprawa wyklaruje się zanim skończy Ci się umowa, a ponadto jesteś w zasięgu 1 Gb/s.