24-01-2018 22:25
Witam.
Otóż mam problem ze swoim connectboxem. Codziennie gdy siedzę czy to na laptopie (Win10) czy na telefonie (Android) to zrywa mi kilka razy połączenie z wifi. Jest nagle spadek mocy sygnału do minimum i nagle zrywa połączenie. Później żeby się ponownie połączyć z routerem muszę ponownie uruchomić komputer/telefon. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na częstotliwości 5GHz.
Przy 2,4GHz działa normalnie, na kablu również. Próbowałem już wiele sposobów:
-rozdzielenie sieci 2,4GHz i 5 GHz na inne nazwy,
-zmiana protokołów z mixed na n/ac,
-zmiana szyfrowania z TKIP+AES na AES,
-zmiana szerokości pasma,
-zmiana kanałów ( chociaż tutaj akurat prócz mnie w bloku jest tylko jeszcze jedna sieć na tej częstotliwości).
Internet - 250Mbps
Jako karty sieci bezprzewodowej używam TP-Link Archer T4U_V2 na USB 3.0,
Telefon obsługuje częstotliwość 5GHz i standard AC.
Proszę o pomoc/sugestie w sprawie mojego problemu.
Pozdrawiam.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
24-01-2018 22:32
Próbowałeś go resetować?
Przez ok. 30 sekund należy przytrzymać przycisk z tyłu modemu (uwaga potrzebna wykałaczka)
Oczywiście ustawienia się zresetują, więc jak masz jakieś przekierowania ustawione itp. , zrób sobie backup
24-01-2018 22:35
Jakich kanałów próbowałeś?
A co do karty to jest ona podpięta do gniazda USB 3.0 w laptopie?
24-01-2018 22:57 — edytowano 24-01-2018 22:59
Tak, resetowałem wiele razy.
Jest karta wpięta w gniazdo USB 3.0.
Jeśli chodzi o kanały, to testowałem 34, 64, no a teraz mam z automatu 100.
24-01-2018
23:01
– ostatnio edytowany
24-01-2018
23:18
przez
Kamil
24-01-2018 23:15
Podobno pomaga wyłączenie wi-free.
24-01-2018 23:19
Wi-Free wyłączyłem już na samym początku kiedy mi internet podłączyli
24-01-2018 23:35
Debiutant ja tez wyłączyłem wi-free na 5GHz i ustawiłem na AC tylko i 80 szerokość kanału i na automat kanał ale widze że sam sie ustawia na 40 kanale. i wszystko smiga nic nie zrywa. Czy na 2,4 w tym samym czasie jest to samo?
24-01-2018 23:37
W tym samym czasie na 2,4GHz jest ok.
24-01-2018 23:49
@aceofpmoze masz jakieś ściany betonowe zbrojone bo 5Ghz słabiej przenika lub może odległość duza , ale czuje ze może ten moduł wifi ma słabą czułość.
25-01-2018 00:01
Router mam za ścianą, ale to i tak nie ma znaczenia, bo jak ustawię laptopa obok routera, to wynik jest taki sam. Zrywa i koniec.
27-01-2018 09:26
Mam to samo.
Bardzo często 5,0 GHz zrywa, brak interenetu. U mnie niby jest połącoznyz siecią 5,0GHz, ale w laptopie jest zółty wykryzknik i pisze ze problem z dostępnem do Internetu. Pomaga ropzłączenie i ponowne połaczenie z siecią 5,0. Czasmai do razu zaskoczy a czasmai 3-5 razy trzeba łączyć i rozłączac. Z pasmem 2,4GHz jest ok. te znie wiem o co chodiz. Mam ten problem od ok. 2-3 miesięcy. Kiedyś było ok. Modemu nie resetowaęł, ale prawie codzinnie jest odłączany od napięcia przez mco 9-10W jaką pobiera
27-01-2018 17:59 — edytowano 27-01-2018 17:59
@aceofp pamiętaj, żeby dać znać jak to wygląda u Ciebie po serwisie.
27-01-2018 23:53
@aceofp napisał(a):
Jest karta wpięta w gniazdo USB 3.0.
To raczej nie karta, tylko kawałek plastiku z czułością wifi kontenera na śmieci.
A co to dokładnie za karta?
28-01-2018 00:24 — edytowano 28-01-2018 00:27
Autor podał model karty w pierwszym poście. TP-Link Archer T4U