28-01-2018 00:48 — edytowano 28-01-2018 00:48
Fakt:
@aceofp napisał(a):Jako karty sieci bezprzewodowej używam TP-Link Archer T4U_V2 na USB 3.0,
@aceofp napisał(a):Później żeby się ponownie połączyć z routerem muszę ponownie uruchomić komputer/telefon. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na częstotliwości 5GHz.
Skoro na przewodzie jest ok, na 2,4 GHz też jest ok - to teraz pytanie, jaka jest moc odbieranego sygnału w pasmie 5 GHz...
Autor by musiał zainstalować InSSIDera v2/Home i tu wstawić wynik pomiaru Swojej sieci w paśmie 5 GHz.
28-01-2018 01:20
Ale już wcześniej ktoś zgłaszał, że ma to samo. To nie jest przypadkiem kolejny błąd w sofcie Compala?
28-01-2018 01:53
No niby reset guzikiem z tyłu obudowy w Compalu pomógł..., ale to przy nowym sofcie chyba tak było?
28-01-2018 20:14
Technik był, wymienił compala na innego. Dalej Jest to samo, tylko 5Ghz zrywa. Ba, mało tego, teraz to nawet jak ustawiłem protokól AC na sztywno to nic to nie daje, przełącza się na N i tak zostaje. Nie wiem czy to prawda, ale serwisant oznajmił mi, iż u poprzedniego klienta też wywalało sieć 5Ghz, że nawet 5 minut mu połączenie nie trzymało. No cóż, jutro będę kombinował inaczej, zrobię modem z compala i podepnę kablem horizona. Jeśli horizon będzie trzymał wifi i będzie odpowiedni zasięg, prędkośc, etc. to oddaję tego compala w pizdu. Ewentualnie dokupię router i podepnę do horizona, ale jakoś nie uśmiecha mi się wydawać kilku stówek na porządny router.
BTW. Screen z InSSIDera
28-01-2018 20:19
Jeśli zrobisz z Compala modem i go podłączysz kablem do Horizona i połączysz się z wifi Horizona to nie będziesz miał internetu. Ewentualnie przełącz Compala w tryb bridge i podłącz do niego swój router który musisz nabyć. Horizon nie ma trybu bridge, więc lepiej to zrobić na Compalu.
28-01-2018 20:36
Nie mam trybu bridge?
28-01-2018 20:42 — edytowano 28-01-2018 20:47
Masz tam przecież obok info o "włącz tryb modemu" - to jest właśnie tryb mostu.
Ale wtedy, jak Compala w takim trybie podłączysz skrętką z Horizonem w trybie AP - net będzie miało tylko jedno urządzenie. To, które pierwsze zaloguje się do wifi Horizona.
28-01-2018 21:02 — edytowano 28-01-2018 21:03
Neta nie będzie w ogóle bo skąd niby skoro nie będzie NAT-u?
28-01-2018 21:45
28-01-2018 21:54
No i co z tego, że to urządzenie sie połączy skoro będzie bez internetu?
28-01-2018 22:02 — edytowano 28-01-2018 22:10
Przecież Compal w trybie mostu daje internet - ale tylko na jedno urządzenie BEZ routera.
Skoro Horizon ma być jako AP, a nie ma tam routera (więc brak NATu) - będzie miał internet po wifi ale tylko na jednym urządzeniu.
Przełącz Compala w tryb mostu, podłącz do niego switcha na 5 RJ45, podłącz 4 komputery i zobacz ile z nich bedzie miało internet - tylko jeden komputer będzie miał internet.
Choć w Compalu w trybie mostu jest info, że obsługuje 2 CPE - więc w teorii (bo tego nie sprawdzałem) można na Compalu mieć dwa adresy IP.
28-01-2018 23:26
Skoro tak to OK. I tak Compal daje dwa adresy IP w trybie mostu (tu potwierdzam).
06-10-2018 20:25
Czytając to forum i inne, wyłania się obraz, że nie tylko stary Compal ma problem z kartą sieciową Archer T4U - nowy Giga Connect Box również ma z tym problemy.
Tylko pytanie, czy to wina Giga Boxa/Compala, sieciówki Archer T4U czy W10 na którym coraz więcej ludzie pracuje i owy problem zauważa.
10-10-2018 19:03
Od siebie dorzucę, że problem występuje również u mnie i na zupełnie innych sprzętach niż u autora wątku - co oznacza, że jednak problem może leżeć po stronie CB.
Od pewnego czasu (kilka miesięcy) codziennie po kilkanaście (jak nie więcej) razy zrywane jest połączenie - albo raczej blokowane, bo urządzenia cały czas sieć widzą, ale dostępu do internetu i sieci lokalnej brak. Odłączenie i ponowne połączenie od razu pomaga, ale czasem tylko na kilkanaście sekund i problem powraca.
I w moim przypadku problem występuje na kilku komputerach (MacBooki) i telefonach (iPhone, LG, HTC).
Abonentem UPC jestem od początku istnienia tego operatora w Polsce. Posiadam CB od kilku lat, ale problem z WiFi 5GHz występuje dopiero od kilku miesięcy (czyli zapewne od jakiegoś update).
10-10-2018 19:09