UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dekoder Horizon

ROZWIĄZANE
Inspirator
8 6 0

Horizon - tryb eco

Witam,

 

Jest to mój pierwszy post na forum, choć z usług UPC korzystam już od kilku lat. Od ok tygodnia jestem posiadaczem dekodera Horizon, który mimo wyraźnych zapewnień sprzedawcy, jednak nie działa poprawnie w trybie ECO.

 

Dokonałem dość dokładniej analizy zachowania dekodera w trybie ECO, którą dostarczyłem konsultantowi.  Ten z kolei zapewnił mnie o przekazaniu sprawy dalej  ( nr zgłoszenia TT0008620141).

 

Po przejrzeniu forum, widzę, iż problem ten istnieje od samego początku (już prawie 4 lata) i nic się w kwestii jego rozwiązania nie zadziało. Pytanie do osób zorientowanych w temacie - czy UPC pracuje nad rozwiązaniem tego problemu, czy w ogóle powstanie jeszcze jakaś aktualizacja do obecnego Horizona?

 

Pytanie o aktualizację nasuwa się samo po informacji o wdrażaniu nowego dekodera Horizon 4 i fakcie, iż od początku 2018 roku nie powstała żadna nowa poprawka.

102 ODPOW. 102
Wykładowca
711 168 26

Re: Horizon - tryb eco

Wątpię by tryb eco został kiedykolwiek poprawiony. W horizonie jest cała masa rzeczy do poprawienia, ale nic nie słychać by coś się w tej sprawie działo. Jedyna odpowiedź, na jaką możesz liczyć, że coś jest by design, albo że problem dotyczy promila użytkowników więc nie warto naprawiać. 

 

Jeśli konsultant mówił Ci, że wszystko działa ok, to złóż reklamację i domagaj się rekompensaty. Wprowadził Cię w błąd, byś zawarł umowę.

GDA
Pan Abonent ;-)
1220 639 101

Re: Horizon - tryb eco

A co wg Ciebie jest nie tak z trybem ECO

bo nie mogę się doczytać w tym co napisałeś?

Inspirator
8 6 0

Re: Horizon - tryb eco

@ GDA,

Fakt, zapomniałem opisać problem - jest to brak możliwości odtwarzania nagrań. Dekoder odtwarza od 10-20 sek po czym przełącza się na telewizje na żywo. Z mojej analizy wynika, iż każdego dnia odtwarzanie działa tylko po pierwszym włączaniu dekodera. Jeśli wyłączę dekoder i pozwolę mu przejść do trybu ECO (czerwona dioda), włączę ponownie – odtwarzanie nie działa. Z forum dowiedziałem się iż Horizon codziennie ok 5:00 wykonuję próbę aktualizacji po której prawdopodobnie następuje reset dekodera – może ktoś mnie poprawi?

 

@ zylx,

Tak jak piszesz całe działanie Horizona pozostawia sporo do życzenia, od problemów z planowaniem nagrań, poprzez responsywność, aż do miniEPG.  Jednak te niedogodności nie są niespełnieniem wymagań opisanych przez producenta. Nie może być tak, że UPC wprowadza nas w błąd informując, iż w trybie ECO dekoder działa prawidłowo (oczywiście bez dostępu do Internetu/telefonu).

GDA
Pan Abonent ;-)
1220 639 101

Re: Horizon - tryb eco

@tower proponuję przełączyć w tryb standardowy albo szybki i nie walczyć z wiatrakami

Wykładowca
711 168 26

Re: Horizon - tryb eco

@GDA, Nie wiem czy problemy z Horizonem są tak urojone jak walka z olbrzymami Don Kichota, ale rada dobra. Circa 90zł więcej za prąd w skali roku to nie jakiś kosmos. Szkoda tylko, że nawalił operator, a koszt poniesie użytkownik. 

Profesor
1341 600 50

Re: Horizon - tryb eco

@tower

A tak z ciekawości zapytam - co miałby (Twoim zdaniem) operator poprawić w trybie ECO?

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Nauczyciel
513 372 46

Re: Horizon - tryb eco

@zylx@tower

Wybaczcie za to że będe szczery do bólu ale jak widzę taki bełkot to tracę wiarę w ludzi.

 

Tryb ECO tak jak wszystko co jest "ECO" niesie z sobą pewne kompromisy i się nie dziwcie że mogą występować jakieś niedogodnośći.

 

Przykłady z życia wzięte:
Morotyzacja - downsizing - ekomateriały i mamy silniki które wystrzymuja po 150 tys km
Elektronika - eco luty bezołowiowe i znowu zaczynają się schody

 

Bądź eko i zrób mocny undervolting proca w kompie i karty graficznej i oczekuj że będzie to pracować z taką samą wydajnością jak wcześniej, niemożliwe

 

Czytałem umowę z UPC dotycząca Horizona i nigdzie nie znalazłem informacji na temat działania dekdoera w trybie ECO

 

Jako operator mają dostarczyć sprzęt który działa i umowżliwia odbiór usługi której tyczy się umowa a to  według mnie realizuje w pełni. Tryby to wartość dodana która nie jest częścią umowy, zrób tak jak pisze @zylx pisz reklamację, gdybym to ja ją rozpatrywał bym się tylko uśmiechnął i ją odrzucił (ale ja to ja, patrze na wszystko po swojemu)

-------------------------------------------
Nie jestem nauczycielem, nie jestem wsparciem technicznym. Jak się nie znasz to skontaktuj się z kimś kto się zna i za odpowiednie wynagrodzenie zrobi wszystko tak jak powinno być.

hosting
Wykładowca
711 168 26

Re: Horizon - tryb eco

@Pablo. Jeżeli już ten tryb jest i można go wybrać w ustawieniach to niech działa prawidłowo. Tutaj kompromisem jest dłuższe uruchamianie. A @tower nie działają nagrania, co jest całkiem bez sensu. Instrukcja nigdzie nie wspomina o takiej niedogodności tego trybu. Co do reklamacji to nie powinna ona dotyczyć problemów z trybem eco, tylko tego, że przed zawarciem umowy konsultant, by zachęcić klienta do zawarcia umowy, zapewnił klienta, że tryb ten działa prawidłowo czym mógł go wprowadzić w błąd.

Jak kupujesz coś w sklepie i sprzedawca sprzedawca zapewnia Cię, że produkt posiada oczekiwaną przez Ciebie funkcjonalność, a po powrocie do domu okazuje się że nie działa to twoim zdaniem wszystko jest ok?

 

 

Profesor
1341 600 50

Re: Horizon - tryb eco


@zylxnapisał(a):

Co do reklamacji to nie powinna ona dotyczyć problemów z trybem eco, tylko tego, że przed zawarciem umowy konsultant, by zachęcić klienta do zawarcia umowy, zapewnił klienta, że tryb ten działa prawidłowo czym mógł go wprowadzić w błąd.


Nie feruj wyroków kto kogo, jak i gdzie "wprowadzał" w błąd - bo znamy historię tylko z jednej strony.

Nie wiemy co konsultant przekazał i jak to zrozumiał klient.

Jeśli ktoś uważa, że go wprowadzono w błąd i ma na to dowód - niech działa jak przewiduje prawo składając reklamację, a jeśli nie minęło jeszcze 14 dni niech odstępuje od umowy.

I na tym bym wszelkie dalsze wywody w tym temacie zakończył.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Wykładowca
711 168 26

Re: Horizon - tryb eco

@KOCUREK1970, Nie bez powodu użyłem trybu przypuszczającego. Ferowanie wyroków, czytaj proszę z zrozumieniem. 

Profesor
1341 600 50

Re: Horizon - tryb eco


@zylxnapisał(a):

@KOCUREK1970, Nie bez powodu użyłem trybu przypuszczającego. Ferowanie wyroków, czytaj proszę z zrozumieniem. 


Zatem i w trybie przypuszczającym ja mogę uznać, że owa osoba czegoś MOGŁA nie zrozumieć co jej konsultant przekazał.

A ferowanie wyroków jest sprawą indywidualną i ma się nijak do stanu faktycznego.

Wiesz jak było naprawdę - nie, nie wiesz.

Znasz to tylko z jednej strony - zatem Twoje przypuszczenie włóż sobie w buty (tak jak i ja moje).

Nie wiemy jak było.

Drogę Autorowi wskazano - a forum to nie miejsce by to roztrząsać.

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Moderator
914 596 148

Re: Horizon - tryb eco

@tower jeśli twierdzisz że jeden z naszych pracowników wprowadził Ciebie w błąd to opisz swoje zgłoszenie i złóż reklamacje. 

 

Co do samego problemu technicznego, to zalecam przełączenie dekodera w tryb szybki, co zapewni jego prawidłowa pracę. W trybie ECO występują nieprawidłowości softu i powinny zostać usunięte wraz z jego kolejna wersja. 

 

Na razie temat zostawiam otwarty, ale czuwam i obserwuje. Jak zacznie się skakanie sobie do gardeł to zamykam. Udanego weekendu wszystkim. 

UWAGA! Do 7 kwietnia przebywam na urlopie i nie pełnię obowiązków moderatora Społeczności UPC. Nie odpisuję na wiadomości prywatne. Moim bezpośrednim zastępcą jest Adrian. W razie potrzeby kontaktujcie się z nim lub z pozostałymi moderatorami. GMateusz

Inspirator
8 6 0

Re: Horizon - tryb eco

@GDA

Przełączenie w tryb- szybki jasne jest doraźnym rozwiązaniem problemu, ale go nie eliminuje. Niestety tryb normalny również nie działa prawidłowo.

 

@KOCUREK1970

„A tak z ciekawości zapytam - co miałby (Twoim zdaniem) operator poprawić w trybie ECO?”

 

To co napisałem wcześniej – brak możliwości odtwarzania nagrań:

Dekoder odtwarza od 10-20 sek po czym przełącza się na telewizje na żywo. Dziś doszedł też brak miniEPG.

 

„(…)Nie feruj wyroków kto kogo, jak i gdzie "wprowadzał" w błąd - bo znamy historię tylko z jednej strony.

Nie wiemy co konsultant przekazał i jak to zrozumiał klient.(…)”

 

Zapewniam Cię, że dokładnie wiem o co pytałem i dobrze wszystko zrozumiałem. Najpierw zapytałem o nagrywanie w trybie ECO, a potem dopytałem czy odtwarzanie również działa prawidłowo. Co do samej rozmowy to na pewno UPC posiada takową w swoim archiwum.

 

@zylx.

„(…)Circa 90zł więcej za prąd w skali roku to nie jakiś kosmos.(…)”

 

Prawda – wychodzi ok 4zł na miesiąc – akurat tyle ile każą mi dopłacić za Horizona – wystąpię w reklamacji o anulowanie tej opłaty do momentu aż rozwiążą problem – myślę, że byłoby to uczciwe ze strony UPC.

 

„(…)Co do reklamacji to nie powinna ona dotyczyć problemów z trybem eco, tylko tego, że przed zawarciem umowy konsultant, by zachęcić klienta do zawarcia umowy, zapewnił klienta, że tryb ten działa prawidłowo czym mógł go wprowadzić w błąd.(…)”

 

Tutaj należałoby się zastanowić czy konsultant po prostu nie powiedział  tego co kazała mu „góra” – trzeba iść w zaparte że wszystko działa bo musimy wyrobić normy.

 

@Pablo,                                                                              

Nie rozumiem dlaczego niegodność towaru z opisem nazywasz bełkotem.

Nie zgodzę się, iż ryb ECO to to samo co dowsizing w autach. Tryb ECO w naszym dekoderze powoduje jedynie jego głębsze uśpienie (zmniejszenie poboru energii w stand-by) natomiast dekoder po uruchomieniu nie jest w żaden sposób „okrojony”. Z niezrozumiałych przyczyn deweloperzy UPC nie mogą sobie poradzić z prawidłowym przejściem dekodera ze stanu ECO do trybu włączonego.

 

„(…)Czytałem umowę z UPC dotycząca Horizona i nigdzie nie znalazłem informacji na temat działania dekdoera w trybie ECO(…)”

 

W takim razie polecam przeczytać instrukcję/informację na stronie www – wszędzie jest wspomniane jedynie o mniejszym poborze mocy w stand-by oraz o braku Internetu i telefonu.

 

„(…)Tryby to wartość dodana która nie jest częścią umowy(…)”

 

Jest to częścią dekodera i jak najbardziej wchodzi w skład umowy – to tak jakby w instrukcji od pralki napisali, że posiada funkcję suszarki, ale funkcja ta działała by tylko raz na jakiś czas. Dodatkowo istnieje coś takiego jak dyrektywa UE odnośnie energooszczędności urządzeń w trybie czuwania.

 

@ GMateusz

„(…)W trybie ECO występują nieprawidłowości softu i powinny zostać usunięte wraz z jego kolejna wersja. (…)”

 

Czy posiadasz może informację kiedy, i czy w ogóle, jest planowana następna aktualizacja Horizona? Może istnieje szansa na przystąpienie do testów end-user, jeśli w UPC coś takiego występuje?

Nauczyciel
513 372 46

Re: Horizon - tryb eco


@towernapisał(a):

@GDA

Przełączenie w tryb- szybki jasne jest doraźnym rozwiązaniem problemu, ale go nie eliminuje. Niestety tryb normalny również nie działa prawidłowo.

 

@KOCUREK1970

„A tak z ciekawości zapytam - co miałby (Twoim zdaniem) operator poprawić w trybie ECO?”

 

To co napisałem wcześniej – brak możliwości odtwarzania nagrań:

Dekoder odtwarza od 10-20 sek po czym przełącza się na telewizje na żywo. Dziś doszedł też brak miniEPG.

 

„(…)Nie feruj wyroków kto kogo, jak i gdzie "wprowadzał" w błąd - bo znamy historię tylko z jednej strony.

Nie wiemy co konsultant przekazał i jak to zrozumiał klient.(…)”

 

Zapewniam Cię, że dokładnie wiem o co pytałem i dobrze wszystko zrozumiałem. Najpierw zapytałem o nagrywanie w trybie ECO, a potem dopytałem czy odtwarzanie również działa prawidłowo. Co do samej rozmowy to na pewno UPC posiada takową w swoim archiwum.

 

@zylx.

„(…)Circa 90zł więcej za prąd w skali roku to nie jakiś kosmos.(…)”

 

Prawda – wychodzi ok 4zł na miesiąc – akurat tyle ile każą mi dopłacić za Horizona – wystąpię w reklamacji o anulowanie tej opłaty do momentu aż rozwiążą problem – myślę, że byłoby to uczciwe ze strony UPC.

 

„(…)Co do reklamacji to nie powinna ona dotyczyć problemów z trybem eco, tylko tego, że przed zawarciem umowy konsultant, by zachęcić klienta do zawarcia umowy, zapewnił klienta, że tryb ten działa prawidłowo czym mógł go wprowadzić w błąd.(…)”

 

Tutaj należałoby się zastanowić czy konsultant po prostu nie powiedział  tego co kazała mu „góra” – trzeba iść w zaparte że wszystko działa bo musimy wyrobić normy.

 

@Pablo,                                                                              

Nie rozumiem dlaczego niegodność towaru z opisem nazywasz bełkotem.

Nie zgodzę się, iż ryb ECO to to samo co dowsizing w autach. Tryb ECO w naszym dekoderze powoduje jedynie jego głębsze uśpienie (zmniejszenie poboru energii w stand-by) natomiast dekoder po uruchomieniu nie jest w żaden sposób „okrojony”. Z niezrozumiałych przyczyn deweloperzy UPC nie mogą sobie poradzić z prawidłowym przejściem dekodera ze stanu ECO do trybu włączonego.

 

„(…)Czytałem umowę z UPC dotycząca Horizona i nigdzie nie znalazłem informacji na temat działania dekdoera w trybie ECO(…)”

 

W takim razie polecam przeczytać instrukcję/informację na stronie www – wszędzie jest wspomniane jedynie o mniejszym poborze mocy w stand-by oraz o braku Internetu i telefonu.

 

„(…)Tryby to wartość dodana która nie jest częścią umowy(…)”

 

Jest to częścią dekodera i jak najbardziej wchodzi w skład umowy – to tak jakby w instrukcji od pralki napisali, że posiada funkcję suszarki, ale funkcja ta działała by tylko raz na jakiś czas. Dodatkowo istnieje coś takiego jak dyrektywa UE odnośnie energooszczędności urządzeń w trybie czuwania.

 

@ GMateusz

„(…)W trybie ECO występują nieprawidłowości softu i powinny zostać usunięte wraz z jego kolejna wersja. (…)”

 

Czy posiadasz może informację kiedy, i czy w ogóle, jest planowana następna aktualizacja Horizona? Może istnieje szansa na przystąpienie do testów end-user, jeśli w UPC coś takiego występuje?


Fakt dekoder jest częscią umowy, kolejnym faktem jest to że służy on do odbioru usługi.

Czy dekoder w trybie fast umożliwia prawidłowy odbiór usługi ? Tak, więc spełnia kryteria umowy.

Trzymajmy się ram umowy i tego co tam jest zapisane.

-------------------------------------------
Nie jestem nauczycielem, nie jestem wsparciem technicznym. Jak się nie znasz to skontaktuj się z kimś kto się zna i za odpowiednie wynagrodzenie zrobi wszystko tak jak powinno być.

hosting