UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dekoder Horizon

Użytkownik
4 0 0

Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Na początek witam Wszystkich

Mam pytanie - otóż napotkałem dziwny problem polegający na tym, że zaczęły palić mi się wejścia HDMI we wzmacniaczach. Najpierw w Pioneerze, później - po wymianie na nowego Denona - również w nim. Stopniowo, nie wiedzieć czemu, padały kolejne wejścia. Po wielu tygodniach kosztownych poszukiwań okazało się, że przyczyną wszystkich tych awarii najprawdopodobniej jest dekoder Horizon, który poprzez kabel HDMI podłączony był cały czas do wzmacniaczy. Po jego odłączeniu, już od około roku, wzystko działa poprawnie (wcześniej praktycznie co kilka/kilkanaście dni padało kolejne wejście HDMI IN). 

W związku z całą sytuacją mam pytanie - czy można wymienić wadliwe urządzenie? Jeżeli tak - jaka jest procedura wymiany? Od dłuższego czasu nie używam przez wspomniany problem kablówki prawie wcale (na jednym z odbiorników), gdyż nie chcę ryzykować uszkodzenia kolejnych wejść. 

Dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam!



13 ODPOW. 13
Tytan
Tytan
1948 968 151

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Witaj na spolecznosci

pierwszy taki i ciekawy przypadek

 

musisz zadzwonic na infolinie 813 813 813 i zgłosić dokladnie to co napisales

 

przyjedzie technik z nowym dekoderem i sprawdzisz, zakladam ze trafiles na jakis wadliwy egzemplarz

-----
Trolli już nie widać?
Znakomicie!
Konto zbanowane
1248 357 57

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

@Ylberg Jeśli zostało Ci niewiele czasu do końca co zobowiązania warto zastanowić się nad modułem CI+ zamiast dekodera. 

Moderator
56 33 15

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Witamy na Społeczności UPC.

 

@Ylberg Twoje zgłoszenie wygląda na sprawę indywidualną związaną z samym dekoderem, dlatego konieczna będzie szczegółowa weryfikacja. 

 

Napisz do mnie wiadomość prywatną, zawierającą dane Abonenta, które umożliwią udzielenie wsparcia. 

 

Pozdrawiam

Adrian

Moderator Społeczności UPC

 

Inspirator
6 5 1

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Witam.

Ja miałem podobną sytuację. Też mi się paliły wejścia HDMI. Nie wiedziałem, co jest przyczyną. Zauważyłem, że przewód UPC wchodzący do mieszkania 'kopie'. Przyszedł technik UPC, wymienił rozdzielacz Teleste na taki z izolacją galwaniczną z wyściami 2 DATA i jedno TV.  Od tego czasu problem nie występuje. Na moim osiedlu jest stara instalacja po byłej kablówce PTK z lat 90 i zardzewiałe skrzynki na zewnątrz. Technik powiedział, że gdzieś na tych starych kablach jest przebicie i u mnie to było przyczyną.

Może tu też być podobny przypadek?

Pozdrawiam.

Omnibus
493 134 24

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Tytan
2110 817 72

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

@Ylberg 

Może to być też wina Twojej instalacji elektrycznej, gniazdka (gniazdek), uziemienia, listew antyprzepięciowych itd - instalacja elektryczna do sprawdzenia.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Innowator
43 5 0

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Twoje problemy z uszkodzenimi portów HDMI mogą być również wynikiem zastosowania wadliwego kabla HDMI. Na rynku jest dużo kabli HDMI wykonanych nie zgodnie ze standardem a oznakowanych jako kable HDMI.

Poprawnie wykonany kabel powinien mieć następujące odzielniwe wykonane połączenia:

Są to numery pinów na wtykach HDMI

Grupa A

1 – TDMS Dane 2 +

2 – TDMS Dane 2 ekran

3 – TDMS Dane 2 -

Grupa B

4 – TDMS Dane 1 +

5 – TDMS Dane 1 ekran

6 – TDMS Dane 1 –

Grupa C

7 – TDMS Dane 0 +

8 – TDMS Dane 0 ekran

9 – TDMS Dane 0 –

Grupa D

10 – TDMS Clock +

11 – TDMS Clock ekran

12 – TDMS Clock -

Grupa D

14 – Utility / HEAC+

17 – DDC/CEC masa / HEAC ekran

19 – HDP (hot plug detect) / HEAC -

 

13 – CEC

15 – SCL

16 – SDA

18 – +5V zasilanie

0 – ekran zewnętrzny – masa ochronna

Łatwo to sprawdzić - kabel powinien zapewniać połączenia pomiędzy pinami we wtykach po obu stronach kabla, żadne piny nie powinny być zwarte z innymi

W nie prawidłowo wykonanych kablach wszystkie masy są zwarte z masą ochronną i poprowadzone jednym połączeniem. Ponieważ  w niektórych urządzeniach masy sygnałowe i masy ochronne mogą być na różnych potencjałach to przewody mas w kablu HDMI nie powinny być zwarte, gdyż to może prowadzić do uszkodzeń układów nadawczo odbiorczych sygnałów cyfrowych.

Drugim problemem może być nieprawidłowe użycie listwy zasilającej - jeśli taka listwa podłączona jest do gniazda zasilania nie uziemnionego (brak kołka uziemniającego w gniazdku) to na kołkach uziemniających listwy pojawi się napięcie 115 V (1/2 napięcia zasilania) w wyniku zadziałania kondensatorów filtrujących zakłocenia jako dzielnika napięcia o efektywnie bardzo małym prądzie - nie jest to groźne dla ludzi, ale jest groźne dla niskonapięciowych układów wejściowych.

Kolejnym problemem może być niezgodność potencjałów na masie kabla sieci kablowej z masą sieci energetycznej w mieszkaniu - wynikające z różnych miejsc uziemniania. Łatwo to zdiagnozować mierząc różnicę napięć prądu zmiennego pomiędzy masą kabla sieci kablowej odłączonego od modemu a masą sieci energetycznej (kołek uziemniający). Rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie izolatora galwanicznego pomiędzy kablem CTV a modemem kablowym np.

https://www.dipol.com.pl/izolator%2Bgalwaniczny,search-4344

 

Użytkownik
4 0 0

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Niestety nie mam opcji zastosowania modułu, dekoder poprzez HDMI podłączam (a raczej podłączałem) do wzmacniacza.

Użytkownik
4 0 0

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Co do kabli - kable HDMI są dobre na 100%, próbowałem różnych.

CIekaw jestem również, czy napięcie w kablu UPC nie jest za wysokie i może występowały jakieś przepięcia, jednak stawiałbym na dekoder. Działał on przez długi czas dobrze, jednak od jakiegoś czasu zaczęły się wspomniane problemy. Na dzień dzisiejszy Horizon jest odłączony i działa sam Connect Box. Nie chcę po prostu ryzykować kolejnej awarii.

Pozdrawiam!

Tytan
Tytan
1948 968 151

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon


@Ylberg napisał(a):

Na dzień dzisiejszy Horizon jest odłączony i działa sam Connect Box. Nie chcę po prostu ryzykować kolejnej awarii.


czemu nie zglosiles na infolinii i nie zażądałes wymiany?

-----
Trolli już nie widać?
Znakomicie!
Użytkownik
4 0 0

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

Nie zgłaszałem do tej pory gdyż przez jakiś czas TV oglądałem w drugim pokoju gdzie drugi kabel ze splittera wpięty jest w TV z modułem. Tam nie ma podobnych problemów. Jednak teraz chciałbym wrócić do konfiguracji dekoder-wzmacniacz.

Tytan
973 580 81

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon

No to czas kiedy nalezy wybrac 813813813

-------------------------------------------

hosting
Tytan
2110 817 72

Re: Wymiana wadliwego dekodera Horizon


@Ylberg napisał(a):

CIekaw jestem również, czy napięcie w kablu UPC nie jest za wysokie i może występowały jakieś przepięcia, 


Instalacja kablowa UPC jest pasywna.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.