05-07-2019 11:27
Dzień dobry wszystkim
mam bardzo dziwny problem, może komuś przyjdzie do głowy jakieś sensowne wytłumaczenie albo znalezienie rozwiązania.
Otóż mam Internet od UPC i od tygodnia nie mogę się połączyć z jedną stroną (a może usługą, bo dotyczy to również aplikacji na iOS i Androida) - lubimyczytać.pl. Wszystko działa jak należy w innych sieciach, a u mnie - ta witryna jest nieosiągalna.
Zgłosiłem sprawę do działu technicznego UPC, wysyłałem im traceroute, ale sprawa jest marginalna i podejrzewam, że nikt się nad tym nawet nie pochylił.
Komuś przychodzi do głowy jakieś sensowne wytłumaczenie tego problemu?
Pzdr
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
05-07-2019 11:32
Wylącz iPv6
tutaj jak to zrobic
05-07-2019 11:32 — edytowano 05-07-2019 11:35
@JarekSt Witaj na społeczności. Zamieść tutaj tego tracerouta. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, wyłączyć IPv6. Jak to zrobić, znajdziesz tutaj: https://forum.upc.eu/t5/dyskusja-ogolna/czy-da-sie-wylaczyc-ipv6-przez-asystenta-pomocy/m-p/6368#M24...
Edit: @GDA ubiegł mnie o całe 17 sekund
05-07-2019 11:35 — edytowano 05-07-2019 11:36
Na łączu upc ta strona działa.
Po 1 sprawdź na innych dns, przykładowo google 8.8.8.8 - pierwsa lepsza instrukcja z neta jak to zmienić https://www.instalki.pl/demonstracje/internet/11613-windows-7-zmiana-adresow-serwerow-dns.html
Jak nie pomoże to po zmianie dns dodatkowo otwórz konsole cmd i wpisz polecenie ipconfig /flushdns następnie dobrze jest ponownie uruchomić komputer i sprawdzić
Jak dalej nie będzie działać to zmiana na ipv4, jak koledzy wyżej wspomnieli
Jak nie pomoże to dla pewności weź wykałaczkę do ręki i przytrzymaj przycisk reset z tyłu modemu przez 30 sek aby przywrócić ustawienia fabryczne
05-07-2019 12:20
Dzięki za podpowiedzi.
IPv6 mam wyłączone od dawna.
Zmiana DNS nic nie dała, twardy reset też - to jest zresztą pierwsze działanie jakie proponuje zrobić dział techniczny UPC.
@zylx tu jest traceroute:
Tracing route to lubimyczytac.pl [213.239.234.79]
over a maximum of 30 hops:
3 10 ms 12 ms 11 ms 89-75-5-129.infra.chello.pl [89.75.5.129]
4 12 ms 16 ms 15 ms pl-ktw01a-rd4-ae0-2190.aorta.net [84.116.253.98]
5 43 ms 28 ms 28 ms pl-waw26b-rc1-ae11-1412.aorta.net [84.116.253.185]
6 15 ms 20 ms 15 ms pl-waw26b-ri1-ae24-0.aorta.net [84.116.138.73]
7 15 ms 15 ms 14 ms 213.46.178.34
8 36 ms 33 ms 33 ms ffm-bb3-link.telia.net [62.115.135.178]
9 39 ms 32 ms 31 ms ffm-b5-link.telia.net [62.115.114.89]
10 28 ms 27 ms 28 ms hetzner-ic-326013-ffm-b4.c.telia.net [213.248.70.3]
11 38 ms 32 ms 35 ms core11.nbg1.hetzner.com [213.239.224.233]
12 31 ms 36 ms 31 ms ex9k1.dc2.nbg1.hetzner.com [213.239.229.2]
13 32 ms 33 ms 38 ms n3.lubimyczytac.pl [213.133.127.112]
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
05-07-2019 12:31
@JarekSt A korzystasz z jakiego modemu/routera? Masz jakieś oprogramowanie antywirusowe, firewall etc? U mnie strona się bez problemu ładuje, a trackroute dochodzi do końca:
05-07-2019 12:33 — edytowano 05-07-2019 12:33
U mnie jest tak:
traceroute lubimyczytac.pl
traceroute to lubimyczytac.pl (213.239.234.79), 30 hops max, 38 byte packets
1 * * *
2 89-75-13-129.infra.chello.pl (89.75.13.129) 9.271 ms 7.691 ms 8.026 ms
3 pl-waw04a-rc1-ae13-2155.aorta.net (84.116.252.213) 14.942 ms 14.144 ms 11.365 ms
4 pl-waw26b-ri1-ae3-0.aorta.net (84.116.138.102) 13.110 ms 11.086 ms 13.843 ms
5 213.46.178.34 (213.46.178.34) 11.460 ms 14.112 ms 15.787 ms
6 ffm-bb4-link.telia.net (62.115.135.188) 32.207 ms ffm-bb3-link.telia.net (62.115.135.178) 36.276 ms 28.125 ms
7 ffm-b5-link.telia.net (62.115.114.91) 29.649 ms 33.964 ms 32.610 ms
8 hetzner-ic-326013-ffm-b4.c.telia.net (213.248.70.3) 30.102 ms 28.370 ms 27.413 ms
9 core11.nbg1.hetzner.com (213.239.224.233) 32.264 ms 32.211 ms core11.nbg1.hetzner.com (213.239.224.237) 35.920 ms
10 ex9k1.dc2.nbg1.hetzner.com (213.239.229.2) 36.387 ms ex9k1.dc2.nbg1.hetzner.com (213.239.229.6) 34.415 ms 34.730 ms
11 n3.lubimyczytac.pl (213.133.127.112) 31.033 ms 33.667 ms 30.633 ms
12 static.213-239-234-79.clients.your-server.de (213.239.234.79) 31.841 ms 36.674 ms 33.344 ms
Otwiera się jako: http://213.239.234.79 ?
05-07-2019 12:45
@zylx, zapomniałem napisać, że mam CB
sprawa o tyle dziwna, że żadne urządzenie w mojej sieci nie widzi tej strony - 2 komputery, iPad (aplikacja i przegladarka), telefon Android (aplikacja i przeglądarka), nawet w przeglądarce na tv sprawdzałem i też nic, więc nie jest to wina oprogramowania na urządzeniach (zresztą nie korzystam oprócz standardowych Windowsowych).
05-07-2019 12:47
@zuzianapisał(a):
Otwiera się jako: http://213.239.234.79 ?
nie, to samo
05-07-2019 12:48
@JarekSt A zobacz czy przez VPN się uda Ci wejść na te stronę. Może być jakiś darmowy, np wbudowany w Operę.
05-07-2019 12:55
@zylx zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś - w operze z włączonym VPN działa
05-07-2019 13:03
Czyli IP z puli UPC jest zablokowane na tej stronie
05-07-2019 13:18
@JarekSt To jeszcze możesz spróbować wyłączyć firewall na CB. A jak nie pomorze, to przetestować to o czym mówi @GDA. W tym celu zmień swoje IP. Możesz to zrobić przełączając na chwilę modem w tryb bridge i podpiąć komputer do pierwszego portu. Zmieni się wtedy Twoje publiczne IP. Wrócić z powrotem do trybu routera możesz wchodząc na konfigurację 192.168.100.1.
05-07-2019 13:20
Albo jak masz aktywne UPC Wi-Free to test możesz wykonać za jego pomocą.
05-07-2019 13:20
Wyglada na to ze @GDA ma racje. Nalezalo by sie zglosic do administracji witryny z prosba o sprawdzenie. Szybsza metoda (ale taka ktora nie rozwiazuje definitywnie sprawy) jest wymuszenie na modemie zmiany adresu ip. Przelacz sie w tryb bridge a pozniej wroc do ustawie ia router albo odlacz modem na 24 godziny od pradu. Operacje maja sens wowczas gdy masz ip v4, jezeli masz ipv6 i dopero.zmienisz na ip v4 to adrss ci sie samostnie zmieni.