UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja ogólna

ROZWIĄZANE
Highlighted
Innowator
13 9 0

Nie działają pewne IP/strony

Witam,

 

Od prawie miesiąca mamy nierozwiązany problem zgłoszony już do infolinii dotyczący okresowego braku dostępu do konkretnych IP i domen na tych IP.

 

Problem występuje średnio co 2 godziny i trwa ok. 2 godzin po czym wszystko zaczyna działać i po 2 godzinach całość znowu się powtarza.

 

Dotyczy to adresów IP od 46.242.244.144 do 46.242.244.151, a przynajmniej to zauważyliśmy, bo tak naprawdę nikt nie wie ilu IP dotyczy ta awaria. 143 czy 152 już działa. Jak można sprawdzić wszystkie te IP to home.pl

 

Sam home.pl stwierdził, że błąd nie leży po ich stronie na co wysłali potwierdzenia w formie raportów.

 

Poniżej log tracert z naszego routera w trakcie awarii:
tracert 46.242.244.149
Tracing route to cloudserver3232569-3232600.home.pl [46.242.244.149]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 2 ms 3 ms 192.168.0.1
2 * * * Request timed out.
3 17 ms 12 ms 11 ms 89-75-12-193.infra.chello.pl [89.75.12.193]
4 10 ms 11 ms 10 ms pl-waw26b-rc1-ae8-2150.aorta.net [84.116.252.201]
5 11 ms 12 ms 11 ms pl-waw02a-ri1-ae0-0.aorta.net [84.116.138.94]
6 13 ms 30 ms 11 ms gts-energis.plix.pl [195.182.218.11]
7 11 ms 13 ms 13 ms 157.25.3.242
8 34 ms 36 ms 35 ms 217.153.235.202
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.

 

W sytuacji gdy akurat połączenie działa to po serwerze na 217.153.235.202 wskakuje nam cloudserver3232569-3232600.home.pl [46.242.244.149] i wtedy jest koniec.

 

A tu odpowiedź od home.pl - test z ich sieci do naszego IP (też go nie widzi):
--------------
Pragnę poinformować, że ponownie przeprowadzona weryfikacja nie wykazała blokady adresu po stronie serwerów w home.pl. Jednocześnie w teście MTR pakiety wychodzą z naszej sieci do wskazanego adresu, jednak jak widać poniżej urwyają się już daleko poza home.pl:

 

HOST: Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS12824 gate1.home.net.pl 0.0% 10 0.2 14.7 0.1 97.1 30.7
2. AS5588 94.42.140.17 0.0% 10 0.9 1.0 0.9 1.1 0.1
3. AS5588 157.25.4.85 0.0% 10 16.6 16.6 16.5 16.6 0.0
4. AS5588 193.85.195.22 0.0% 10 17.1 19.1 17.1 20.7 1.2
5. AS5588 193.85.195.21 0.0% 10 16.6 17.9 16.5 20.2 1.4
6. AS5588 193.85.195.17 0.0% 10 18.8 18.5 16.5 20.0 1.3
7. AS5588 193.85.195.25 0.0% 10 18.1 18.3 16.6 20.2 1.1
8. AS5588 193.85.195.170 0.0% 10 16.6 16.7 16.4 16.9 0.2
9. AS1299 win-b4-link.telia.net 0.0% 10 16.4 16.4 16.3 16.4 0.0
10. AS1299 prag-bb1-link.telia.net 0.0% 10 41.4 40.1 39.5 41.5 0.8
11. AS1299 ffm-bb3-link.telia.net 0.0% 10 39.5 39.5 39.4 39.5 0.0
12. AS1299 war-b1-link.telia.net 0.0% 10 39.6 39.7 39.6 40.1 0.2
13. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 

Nie jest wykluczone, że niedogodności występują w ramach sieci Państwa dostawcy łącza lub też samego sprzętu (np. routera), z czym już się spotykaliśmy w niektórych przypadkach.
----------------

Używaliśmy też WinMTR i w trakcie awarii nie tworzy się w ogóle log, więc nie mamy co pokazać.

 

Infolinia nie ma generalnie pomysłu, router był już restartowany, wymieniany itp. IPv6 jest wyłączone, na pewno. Nawet firewall został wyłączony.

 

W trakcie awarii połączenia na to IP nie działają oczywiście na żadnym urządzeniu podłączonym do tego routera, za to działają u innych operatorów (Orange, T-mobile), ale też w UPC działa co potwierdziłem w innej dzielnicy, ale też klatkę obok, na routerze działa to również w przypadku połączenia przez VPN. Być może chodzi o nasze IP, niestety infolinia twierdzi, że nam zmienić nie może, a my sami raczej też nie. Tylko, że to też nie jest rozwiązanie, bo nie wiemy jaka jest skala tego problemu (ilu abonentów, ile jeszcze stron obejmuje), ani nie wiemy czy nie trafimy znowu z naszym IP na taki, który będzie blokowany.

 

Widziałem kilka podobnych tematów tutaj, ale w sumie nie było informacji o tym czy zostało to rozwiązane.
https://forum.upc.eu/t5/dyskusja-ogolna/dziwna-sprawa-nie-dziala-strona-www/td-p/31582
https://forum.upc.eu/t5/dyskusja-ogolna/brak-dostepu-do-wybranych-stron-np-hub-docker-com-amazon-com...

 

Czy macie na to jakiś pomysł? A może należałoby po prostu zrezygnować z usług UPC?

34 ODPOW. 34
Tytan
2196 823 72

Re: Nie działają pewne IP/strony

@eitc 

Witamy w naszej Społeczności.

 

Jaki to jest dokładnie modemorouter operatora?

Był przełączany na modem i były usługi ponownie sprawdzane?

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Innowator
13 9 0

Re: Nie działają pewne IP/strony

Również witam.

 

Connect Box 

Wersja sprzętu 5.01

 

Był przełączany i nic to nie zmieniło w działaniu.

Nauczyciel
537 143 24

Re: Nie działają pewne IP/strony


@eitcnapisał(a):

Czy macie na to jakiś pomysł? A może należałoby po prostu zrezygnować z usług UPC?


Zanim to zrobisz napisz reklamację. Wszystkie te adresy odpowiadają na porcie 443 TCP. Kiedy odnotujesz problemy zrób testy, użyj programu Pingplotter (patrz na link w moim podpisie) albo linuksowego mtr, załącz wyniki do reklamacji.

 

Przykładowy test:

home.jpg

 

 

Tagi (1)
Innowator
13 9 0

Re: Nie działają pewne IP/strony

Reklamacja już była złożona kilka tygodni temu, nawet udało się przesłać zrzuty z ping i tracert z routera w czasie awarii. Niestety nic to nie wniosło.

 

Co do Pingplotter to właśnie zrobiłem 10 min. testu, bo od północy już nie działa jak dotąd.

 

Jak widać z testu cały czas się urywa na serwerze 21746.242.244.149.png

 

Nauczyciel
537 143 24

Re: Nie działają pewne IP/strony

Skoro reklamacja złożona kilka tygodni temu, czy dostałeś odpowiedź? Termin ustawowy obowiązujący operatora to 30 dni.

Nauczyciel
537 143 24

Re: Nie działają pewne IP/strony


@eitcnapisał(a):

Być może chodzi o nasze IP, niestety infolinia twierdzi, że nam zmienić nie może, a my sami raczej też nie.


Po przełączeniu modemu do trybu bridge zmieni się IP publiczne. Możesz się na chwilę przełaczyć, gdy problem wróci i sprawdzić, czy zmiana IP coś daje.

 

 

Tytan
2196 823 72

Re: Nie działają pewne IP/strony


@eitc napisał(a):

Również witam.

 

Connect Box 

Wersja sprzętu 5.01

 

Był przełączany i nic to nie zmieniło w działaniu.


IP od operatora jest przydzielane dynamicznie, losowo - więc na moje nie ma takiej możliwości żeby to była wina po stronie operatora. Różne IP w różnych trybach pracy i nadal to nie działa?

Coś dziwny zbieg okoliczności że jaki IP by operator nie przyznał na obydwu są takie kłopoty.

Tracert w trakcie awarii wyraznie pokazuje że wszystko wychodzi poza siec upc.

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Tytan
2404 537 109

Re: Nie działają pewne IP/strony

@eitc 

My tu na forum nie pomożemy bo wina jest po stronie home.pl co widać na tracert (ruchu nie ma na dwóch ostatnich hopach czyli to już poza siecią UPC). Ponagluj ich w tej sprawie przez maila

 

//Część wypowiedzi została usunięta ze względu na naruszenie Zasad Społeczności UPC - szanujemy się nawzajem// 

https://zanimnapiszesz.info
Nauczyciel
537 143 24

Re: Nie działają pewne IP/strony

Wina jak najbardziej może być po stronie UPC, bo w tym samym czasie, kiedy @eitc miał problem sprawdzałam i adresy z końcówką 144-151 odpowiadały prawidłowo więc serwery home.pl działały.


A podobny problem miałam ze stroną forum.mediaswiat.pl, dostęp pojawiał się i znikał choć przez VPN strona była zawsze dostępna więc zdarza się i lepiej, żeby @eitc reklamował niż wypowiadał umowę z UPC

 

Dodam jeszcze, że przełączyć do bridge warto w momencie jak pojawia się problem i wykonać test z innym IP, również przyda się do reklamacji (jeśli wcześniej było tylko zgłoszenie).

Innowator
13 9 0

Re: Nie działają pewne IP/strony

Dziękuję. 
Sprawa była wielokrotnie weryfikowana także przez admisnistatora sieciowego home.pl oraz naszego z firmy multimedialnej. 

Poprosiliśmy home.pl o pismo jasno wskazujące, które będzie złożone do wypowiedzenia w typie natychmiastowym z winy operatora. 

Kochani sprawa ciągnie się 4 tygodnie i 1 dzień. Wszelkie terminy mineły. 
Mieliśmy nadzieję, że ktoś wpadnie na jakiś cudowny pomysł i wskaże inną drogę. 

 

Z raportów jednoznacznie wynika, iż problem występuje w routingu w sieci UPC na serwerze 217.153.235.202. 

Dziś UPC pokazało wyraz swojej pełnej ignorancji dla klienta. Gdyby choć raz kompetentna osoba przeczytała nasze zgłoszenia, przekazała raporty do kompetentnych osób(sieciowców) to najprawdopodbniej sprawa byłaby już 4 tygodnie temu rozwiązana. 

 

 

cyt: 

"Tomaszu,

nie odnotowaliśmy żadnych zdarzeń związanych z nieprawidłowym działaniem Internetu w Twoim miejscu zamieszkania.

Nie wiem jakieś czynności zostały przez Ciebie wykonane, dlatego w pierwszej kolejności sugeruję wykonanie Twardego resetu poprzez przytrzymanie przez minimum 30 sekund cienkim narzędziem (np. wykałaczką bądź spinaczem) przycisku znajdującego się w małym otworze z tyłu modemu, opisanym jako reset.

Po wykonaniu tej czynności, proszę o wykonanie testu łącza przy pomocy narzędzia zatwierdzonego przez UKE dostępnego na stronie: https://pro.speedtest.pl/ - test należy wykonać na połączeniu kablowym modem – komputer (wyposażony w kartę sieciową Gigabitową). Gdyż tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zagwarantować deklarowaną prędkość zgodnie z regulaminem usług UPC.

Parametry transmisji danych za pośrednictwem połączenia bezprzewodowego mogą być niższe od parametrów przy połączeniu kablowym np. ze względu na właściwości technologii Wi-Fi, na co nie mamy wpływu oraz nie ponosimy odpowiedzialności.

Przepraszam za wszelkie niedogodności.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam Cię do kontaktu tutaj bądź poprzez "chat" dostępny codziennie w godzinach 08:00-22:00 ścieżka: https://www.upc.pl/pomoc/kontakt/#/klient-indywidualny/

Pozdrawiam
Daniel
Zespół UPC

"

Nauczyciel
537 143 24

Re: Nie działają pewne IP/strony


@eitcnapisał(a):

Poprosiliśmy home.pl o pismo jasno wskazujące, które będzie złożone do wypowiedzenia w typie natychmiastowym z winy operatora. 


@eitc, może nie śpiesz się tak z tym wypowiedzeniem, ja trochę poczekałam, pomęczyłam na forum i mój problem UPC naprawiło więc Tobie też mogą naprawić


Czy składałeś formalną reklamację? Jest to o tyle istotne, że otwiera możliwość złożenia skargi do UKE w przypadku jej negatywnego rozpatrzenia przez UPC.


Jeśli nie składałeś reklamacji to ją napisz, załącz wyniki testów (ich daty, godziny itd.). i kopię pisma z home.pl.

 

 

 

 

 

 

 

Innowator
13 9 0

Re: Nie działają pewne IP/strony

Kontaktów z UPC  było multum. Podali nawet numer reklamacji. Dostarczaliśmy im zrzuty testów i t d. Temat olali. Są skrajnie nieuczciwi. 

Nie mogę dłużej czekać aż łaskiawie jakiś pacjent tknie temat. Brak połączenia paraliżuje nasze funkcjonowanie. 4 tygodnie to już żart. 

Nauczyciel
537 143 24

Re: Nie działają pewne IP/strony

Złożyłeś formalną reklamację: https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/dochodzenie-roszczen/reklamacje/ ?

 

Jeśli tak, w jaki sposób została ona rozpatrzona? Czy po prostu to były zwykłe zgłoszenia?

 

Czy masz umowę teminową?

Tytan
2196 823 72

Re: Nie działają pewne IP/strony


@eitc napisał(a):

Kontaktów z UPC  było multum. Podali nawet numer reklamacji. Dostarczaliśmy im zrzuty testów i t d. Temat olali. Są skrajnie nieuczciwi. 

Nie mogę dłużej czekać aż łaskiawie jakiś pacjent tknie temat. Brak połączenia paraliżuje nasze funkcjonowanie. 4 tygodnie to już żart. 


Piszesz w liczbie mnogiej a treść postów wskazuje, że jesteś(cie) firmą a nie klientem detalicznym?

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.