13-01-2019 16:33
Szanowny Panie moderatorze proszę nie kasować postów odnośnie tematu. Ale do rzeczy : za wizyte technika nawet jak problem google pozostanie - trzeba zapłacić 5 dych.
Teraz dobrze panie moderatorze?
14-01-2019 10:20
W ostatnim czasie przedłużyłem umowę z UPC - podbicie prędkości internetu ze 150 na 300Mb/s + horizon. W związku z tym mój modem i dekoder został zamieniony na Horizon. Od tego momentu obserwuje dwa problemy:
1. Wifi działa dosyć wolno 2.4Ghz ok. 60-80Mb/s, a 5Ghz ok 30Mb/s. Kanały są wybrane poprawnie (nie widać innej sieci na wybranym kanale). Na poprzednim modemie (z niższą prędkością internetu) działo to lepiej. Na kablu jest ok - 300Mbps
2. Usługi google działają jakbym łączył się z intenetem modemem z lat 90. Ładowanie gmaila/map potrafi zająć kilka minut (ale sporadycznie zdarza się, że działa dobrze) - na kablu jest tak samo.
Tu moje dwa pytania.
1. Czy da się obecnie uzyskać dodatkowy modem, żeby internet nie szedł przez horizona?
2. Czy jeżeli skorzystam z 14dniowego okresu rozwiązania umowy odzyskam stare usługi i sprzęt (z umową na czas nieokreślony) i wtedy na koniec miesiąca muszę zrezygnować i przejść do Vectry (gdzie mają normalny sprzęt), czy od razu rozwiązuje się też stara umowa i mogę z vecctrą rozmawiać od razu?
14-01-2019 10:47
14-01-2019 11:06
14-01-2019 14:24
@krizemone napisał(a):
Szanowny Panie moderatorze proszę nie kasować postów odnośnie tematu. Ale do rzeczy : za wizyte technika nawet jak problem google pozostanie - trzeba zapłacić 5 dych.
Teraz dobrze panie moderatorze?
Podsumujmy: miałeś Horizona, zaproponowano Tobie instalację modemu zewnętrznego, zainstalowano CB i nie widać poprawy tak? Problem z usługami google nadal występuje?
14-01-2019 18:24 — edytowano 14-01-2019 18:26
Zarejestrowałem się z myślą o napisaniu takiego problemu, a tu proszę - cały temat. Dokładnie mam to samo. Horizon, internet bezpośredniu z kabla. Wszystko śmiga błyskawicznie i pełną prędkością, poza googlami. O ile wyszukiwarka czy poczta ma okresy sprawnego działania, to mapy są praktycznie nie do użycia... gdzieś znalazłem sugestię by adresy dns ustawić na 8.8.8.8 i 8.8.4.4. Albo pomogło na chwilę, albo wstrzeliłem się akurat w okienko sprawnego działania usług google. Z godzinę już było dalej to samo... :/
Czy próby wszelkich resetów, reinstalacji sterowników karty sieciowej mają jakikolwiek sens skoro problem dotyczy tylko jednej strony?
14-01-2019 19:42
Nie mają sensu. Przerobiłem wszystko. Zgłaszaj na infolinię techniczną.
@all
Jestem po instalacji osobnego modemu ConnectBox.
Miałem i na Horizonie takie lepsze momenty, więc na razie ostrożnie powiem, że nastąpiła ogromna poprawa. Mapy działają tak, jak powinne.
Box AndroidTV w końcu działa tak jak powinien.
Będę obserwował sprawę i potwierdzę jutro/pojutrze.
14-01-2019 20:56 — edytowano 14-01-2019 20:57
Może ktoś zupełnemu laikowi wytłumaczyć jak to ma pomóc z bezpośrednim połączeniem do karty sieciowej? Rozumiem, gdyby problem dotyczył bezprzewodowych połączeń.
No nic, będę czekał na opinię kolegi wyżej, tym bardziej, że momenty dobrego działania zdarzają się tak czy owak. Zatem wolę się upewnić że to jest ostateczne rozwiązanie.
Jak to dobrze, że w tych czasach telefony dają równie szybki internet i z obłędnymi wielkościami gb do wykorzystania
14-01-2019 22:47 — edytowano 14-01-2019 22:47
@damianr może to być związane z oprogramowaniem danego sprzętu, stad na jednym może działać wszystko dobrze, a na drugim nie. Strzelam, że to ma tu miejsce właśnie.
16-01-2019 13:55
Bardzo istotna prośba ze strony naszej firmy.
Wszyscy użytkownicy, którzy nie korzystają z Horizona, lecz z innych modemów dostępnych w naszej sieci i obserwują problem z działaniem usług Google są proszeni o niezwłoczny kontakt ze mną poprzez wiadomość prywatną. Proszę Was o dane, które pozwolą na identyfikacje Waszych kont abonenckich w naszym systemie (ID klienta/numer pesel + imię i nazwisko). Każdy taki przypadek przybliży nas do rozwiązania utrudnień, które obecnie występują jak się okazuje nie tylko na platformie Horizon.
Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC
18-01-2019 02:09 — edytowano 18-01-2019 02:15
@Pablonapisał(a):
@Kuras77napisał(a):Niestety nie widzę wersji na Mac OSX.
Problem wciąż doskwiera...
Wydawało mi się że jak ktoś ma mac-a to jest świadomym użytkownikiem
https://pl.godaddy.com/help/sledzenie-trasy-w-systemie-mac-os-x-3366
Jestem świadomym użytkownikiem Maca ale w zakresie jaki mnie interesuje a internet ma działać - nic więcej mnie nie obchodzi w tym temacie więc proszę daruj sobie kolego takie uwagi. Płacę ponad 215zł miesięcznie między innymi za szybki dostęp do sieci i nie zamierzam z powodu przeciągających problemów technicznych firmy UPC kształcić się teraz na informatyka...
Żeby było "śmieszniej" pracowałem ostatnio przy tworzeniu reklamy telewizyjnej dla UPC i podczas rozmów z klientem nieomieszkałem wspomnieć o tym problemie - była to dla nich nowość i niezbyt miła informacja
BTW, problem dalej doskwiera, Gmail ładuje się minutę albo wcale...
18-01-2019 21:22
Z taką zawrotną prędkością ściągał mi się dziś mały plik z muzyką mp3 gdy za plecami miałem klientów... Musiałem ich zagadywać jakieś 7 minut
Wrzucam też screeny z programu Network Utility kilku serwisów google - mam nadzieję, że będą przydatne.
19-01-2019 07:03 — edytowano 19-01-2019 07:04
Widać, że do google są jakieś problemy, bo ewidentnie ping rośnie do niedopuszczalnych wartości. Musicie dać czas na rozwiązanie tego problemu.
Ja na szczęście u siebie takich problemów nie mam.
19-01-2019 09:23
Już pisałem, ale chyba umknęło - w moim przypadku dekonsolidacja i instalacja ConnectBOX wyeliminowała problemy z Google.
Zrób zgłoszenie na infolinię techniczną. Skoro zaproponowali mi, to zaproponują tobie. Warto sprawdzić.
miesiąc temu
Wciąż to samo, od ponad miesiąca ani krzty poprawy. To są jakieś kpiny i niedotrzymywanie warunków umowy.