UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja ogólna

k0
Użytkownik
19 0 0

przycinany transfer

Cześć wszystkim, od pewnego czasu borykam się z problemem randomowego przycinania transferu na ConnectBoxie. Na chwile obecna mam ofertę 250/20Mbps a gdzy transfer zostanie przycięty jest on zazwyczaj w granicach 1/1Mbps.

Moja instalacja wygląda tak, że z klatki schodowej mam pociągniety koncentryk do mieszkania (bez żadnych złączek), koncentryk jest podłączony do CB w trybie bridge a ten do mojego routera (MikroTik) przez skretkę a następnie z MT również przez skrętke pozostałę urządzenia.

Problem pojawia się w rożnych odstępach czasu, czasami co 24h, czasami raz w tygodniu, czasami kilka razy w ciągu dnia. Od razu dodam, że łącze nie jest zapchane bo mam dokładne wykresy z MiroTika jak wygląda obciążenie łącza na porcie WAN. Gdy pojawił sie problem to robiłem nastepujące rzeczy:

- restart mikrotika - bez zmian

- podłączenie CB bezpośrednio z PC - bez zmian

- wyłączenie z prądu CB i podłączenie go ponownie - wszystko zaczyna działac prawidłowo

 

Dodam również, że:

- CB był wymieniany na nowy

- CB był przywracany do ustawień domyslnych przyciskiem reset z tyłu urzadzenia

- technik nie ma się do czego doczepić jeśli chodzi o parametry łacza

 

Co jeszcze zauważyłem i mnie niepokoi:

- narzędzia diagnostyczne w CB pokazują wykryto problem ze "sprawdzanie dostepu do sieci" i jest obrazek z napisem 100% w czerwonym kółku

- traceroute na pierwszym hopie ma 100% strat

tr1.jpg

Czy ma ktos może pomysł co może byc nie tak?
Dzięki za odpowiedź

 

edit1:

test prędkości robiłem na speedtest.net zazwyczaj do serwerów Home(warszawa), Orange(warszawa), Netia(warszawa) i jakieś randomowe które zostały wybrane automatycznie jako najbliższe dla mojej lokalizacji. Efekt zawsze jest ten sam jak zrestartuje CB wszystko zaczyna dzialać na pełnej prędkości.

 

edit2:

nie jest to też zapchane łącze operatora bo nigdy nie zdarzyło sie tak żeby po restarcie CB problem dalej występował.

40 ODPOW. 40
Konto zbanowane
441 160 27

Re: przycinany transfer

Ja bym zaproponował jeszcze raz wykonać ustawienia fabryczne, zwłaszcza, że w ostatnim czasie soft zmieniali.

 

Możesz też wstawić parametry sygnału z panelu konfiguracyjnego connectbox

k0
Użytkownik
19 0 0

Re: przycinany transfer

modem ozstał wymieniony w zeszłą środę 14.08.2019 po jego pierwszym podłączeniu zaktualizowałsię do wersji CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSH gdy problem sie pojawił restartowałem go do ustawień domyślnych przyciskiem reset z tyłu urządzenia jednak nic to nie dało i problem dalej występuje.

 

zdjęcia:

68588772_2416764145206552_7158546786812952576_n.jpg69052722_2252878958167605_1347934279933362176_n.jpg68613359_866957460370921_5158599087951446016_n.jpg68622413_2256899167957926_5793016442479706112_n.jpg

Nauczyciel
524 139 24

Re: przycinany transfer


@k0napisał(a):

Co jeszcze zauważyłem i mnie niepokoi:

- narzędzia diagnostyczne w CB pokazują wykryto problem ze "sprawdzanie dostepu do sieci" i jest obrazek z napisem 100% w czerwonym kółku

- traceroute na pierwszym hopie ma 100% strat

 


To można zignorować, po prostu pierwszy hop nie odpowiada, ale przekazuje pakiety dalej.

 

Co do speedtestów to korzystaj z pro.speedtest.pl bo jest pewniejszy.

 

Poziom sygnału w modemie sprawdź wtedy, kiedy przycinana jest szybkość internetu.

k0
Użytkownik
19 0 0

Re: przycinany transfer

poziom był sprawdzany przez serwisanta zdalnie podczas występowania problemu i dostałem informację, że nic nie widzi żeby było nie tak, oczywiście jak problem się powtórzy to zrobię zrzuty ekranu i zamieszczę tutaj.

Tytan
1439 822 568

Re: przycinany transfer

@Pablo jakieś pomysły?

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Innowator
21 7 0

Re: przycinany transfer

Pierwsze co się robi to odłącza się własny router i sprawdza połączenie komputera bezpośrednio z ConnectBoxem. Jak to nie pomoże to podłącza się innym komputer/laptop. W ten sposób będzie wiadomo gdzie leży problem.

Nauczyciel
524 139 24

Re: przycinany transfer


@k0napisał(a):

Gdy pojawił sie problem to robiłem nastepujące rzeczy:

- restart mikrotika - bez zmian

- podłączenie CB bezpośrednio z PC - bez zmian

- wyłączenie z prądu CB i podłączenie go ponownie - wszystko zaczyna działac prawidłowo

 

Dodam również, że:

- CB był wymieniany na nowy

- CB był przywracany do ustawień domyslnych przyciskiem reset z tyłu urzadzenia

- technik nie ma się do czego doczepić jeśli chodzi o parametry łacza

 


Pogrubiłam co ważne.

 

Pozostaje jedynie sprawdzić co się dzieje z sygnałem w momencie wystąpienia problemu oraz ponowne zgłoszenie do UPC.

 

Nie zawadzi użyć innego kabla sieciowego do testów, tak na wszelki wypadek

k0
Użytkownik
19 0 0

Re: przycinany transfer

od ostatniego czasu nie zauważyłem powyższego problemu za to zauważyłem ze modem (CB) się codziennie sam restartuje... 

tutaj log:

aug/24 21:55:35 interface,info combo1-WAN link down 
aug/24 21:56:16 interface,info combo1-WAN link up (speed 1G, full duplex)
aug/25 07:15:00 interface,info combo1-WAN link down
aug/25 07:15:42 interface,info combo1-WAN link up (speed 1G, full duplex)
aug/25 12:31:50 interface,info combo1-WAN link down
aug/25 12:32:32 interface,info combo1-WAN link up (speed 1G, full duplex)
09:55:20 interface,info combo1-WAN link down
09:56:01 interface,info combo1-WAN link up (speed 1G, full duplex)

 

Tytan
999 588 82

Re: przycinany transfer

Na powyższym screenie nie widze żadnego popracia na to że modem sie restartuje, jedyne co widzę to to że interfajs pada a po chwili wstaje.

-------------------------------------------

hosting
k0
Użytkownik
19 0 0

Re: przycinany transfer

te pady i podnoszenia są równoznaczne z informacją którą CB daje w GUI jeśli chodzi o długość czasu działania. miedzy down i up jest zawsze mniej wiecej ten sam przedział czasowy 42s wiec są to restarty CB

69458023_453903748670648_8382541281384988672_n.jpg

Konto zbanowane
441 160 27

Re: przycinany transfer

restart connectbox nie trwa 42 sekund, tylko tak nawet do 5 min, połączenie z connectbox jest gdzieś najszybciej po 2-3 minutach (ale wtedy jeszcze bez dostępu do neta).

 

 

Tytan
999 588 82

Re: przycinany transfer

Jeżeli jest taka mozliwość to poproszę o screen z logów CB który by się pokrywał z logami pracy interfejsu.

-------------------------------------------

hosting
k0
Użytkownik
19 0 0

Re: przycinany transfer

edytowalem moj wcześniejszy wpis i tam dodalem screen o który prosisz

Tytan
999 588 82

Re: przycinany transfer

Widzę uptime, ja poproszę o screen z logów

-------------------------------------------

hosting