UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja ogólna

ROZWIĄZANE
Użytkownik
2 3 1

Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

Od jakiegoś czasu (ok tygodnia) mam problemy z oglądaniem filmów poprzez aplikację Netflix.
Moja usługa dostępu do Internetu to 250 Mb/s, modem to Compal. Wszystkie testy prędkości wskazują na właściwe parametry łącza, zarówno po kablu jak i po Wifi (przy użycia trybu AC). Z aplikacji Netflix korzystam poprzez urządzenie typu TV BOX na androidzie (Mibox 4k) które łączy się z routerem Compal poprzez sieć Wifi w trybie AC. Również na urządzeniu w aplikacji Netflix po uruchomieniu testu połączenia wszystko wskazuje na to że jest ok. Posiadam pakiet Premium więc mam dostępną jakość HD.
Do niedawna nie miałem żadnych problemów z tą usługą. Problemy zaczęły się około tygodnia temu, a wygląda to następująco:
- filmy nie chcą się zacząć odtwarzać, pokazuje się status buforowania, lecz mimo długiego oczekiwania film nie startuje; trzeba powtórzyć próbę kilka razy wtedy film się włącza
- filmy odtwarzają się z bardzo słabą jakością 240p, w porywach do 384p. (do niedawna te same materiały odtwarzały się z maksymalną jakością 1080p)
- pomimo odtarzania w bardzo słabej jakości (240p) film potrafi się zatrzymać i przez chwilę buforować.
Podczas występowania tych problemów wielokrotnie mierzyłem prędkość łaczą na różnych urządzeniach i zawsze one wypadały pozytywnie. Wszystkie inne usługi w ramach dostępu do Internetu działają bez zakłóceń. Problem występuje pomimo odłączenia wszystkich urządzeń od routera (po kablu i po wifi), więc odpada że króreś z nich może pożerać całą prędkość.
Dla testu podłączyłem TV BOXa pod inne łącze internetowe (udostępnione z telefonu kom.) i wszystkie problemy zniknęły! Filmy startują od razu, dosłownie po ułamku sekundy buforowania i wszystkie odtwarzają się od razu z docelową jakością 1080p. Wszystko wskazuje na problemy po stronie UPC.
Dla pewności dokonałem resetu do ustawień fabrycznych router Compal i TV BOX. Niestety nie przyniosło to żadnej poprawy.
Problem częściowo ustępuje późnym wieczorem, wtedy co prawda filmy startują dopiero za 3, 4 razem ale odtwarzają się już z nieco lepszą jakością bo w 720p choć 1080p nie jestem w stanie osiągnąć.
9 ODPOW. 9
Nauczyciel
815 181 29

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

@tomo_nCiekawe co piszesz i to bardzo ja mam 120Mb i podobny problem z buforowaniem filmów na Showmax. Dopiero po 2-3 odswiezeniach lapie i idzie do końca. Conect box po kablu.


--
Użytkownik zbanowany za posiadanie multikonta
Użytkownik
2 3 1

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

Skontaktowałem się dzisiaj z konsultantem UPC poprzez czat i przedstawiłem mu swój problem. Stwierdził że mój TV BOX nie jest kompatybilny z protokołem IPv6. Wyłączył mi IPv6 na routerze i problem zniknął od razu.

Omnibus
291 61 35

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

Debiutant miałem podobnie ze stronami i też mi przełączyli na IPv4 i kłopoty poznikały.
xrs
Użytkownik
4 0 0

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

A jak to się na routerze przestawia, bo ja mam często problem że ładuje do 25% i dalej nic.

Omnibus
291 61 35

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

Debiutant dzwonie do UPC i mi przstawiają u siebie.
xrs
Użytkownik
4 0 0

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

ok a jakie "straty techniczne" poniose z tytułu nie posiadania ipv6 czyli najnowocześniejszego protokołu?

Omnibus
291 61 35

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

Ja strat nie poniosłem wszystko zaczeło działać dobrze. 

Tytan
2062 813 71

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

@xrs

Zmień na IPv4 i będzie sprawnej.

Można telefonicznie i można przez chat w Moje UPC (jeśli masz tam założone konto) UPC to zgłosić.

 

Możesz też poprosić tutaj o pomoc Admina @Kamil lub Moderatora @GMateusz.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Tytan
2062 813 71

Re: Słaba jakość streamingu Netflix w ciągu dnia

Temat zamykam.

Jeśli Autor będzie chciał coś dodać do wątku, lub ktokolwiek będzie chciał temat uzupełnić - proszę o informację na PW do Moderacji lub dowolnego Tytana i temat zostanie ponownie otwarty.
W wiadomości proszę podać adres/link do tego tematu.
Dziękujemy za udział w dyskusji.
.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.