UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja ogólna

Użytkownik
2 0 0

Słaba jakość WiFI

Witam wszystkich,

od ponad roku jestem użytkownikiem UPC w mieszkaniu. Około pół roku temu miałem dość spory problem ze zrywającym się internetem. Podczas odwiedzin technika stwierdził on, że końcówki kabli były słabo obrobione, po czym obrobił je ponownie. Odchodząc poinformował mnie, że jeśli problem ze zrywającym internetem będzie się powtarzał to mam zgłosić do UPC prośbe o wymianę Horizona na dwa urządzenia (tv boxa i oddzielny router). Niestety w ciągu ostatnich kilku dni ponownie zauważyłem problem z działaniem wifi. Połączenie na telefonach i komputerze dość często się zrywa, a reset Horizona pomaga na jakiś dzień lub dwa. I tu moje pytanie czy przy rozmowie z konsultantem mogę powołać się na słowa technika? Jak UPC podchodzi do takich próśb? Byłem gotowy na wstawienie swojego routera, jednak po przeczytaniu kilku postów dowiedziałem się, że nie ma takiej możliwości przy uzytkowaniu Horizon.

 

Pozdrawiam,

Konrad

3 ODPOW. 3
Tytan
998 586 81

Re: Słaba jakość WiFI

Witaj. 

Kolejny raz napisze ze temat wifi był poruszany na społeczności wiele razy.

 

Aktualnie do prędkości poniżej 500 mbit+tv upc nie stosuje innego roziwazania jak dekoder horizon.

Dekonsolidacja uslug obowiązuje od 500mbit wzwyż.

 

Zapytam tak , czy wykonales podstawowe czynności w postaci zmiany kanalu wifi dla obu częstotliwości? Czy rozdzieliles ssid obu sieci?

Czy dekoder jest schowany w szafce badz w jakims innym mało dostepnym miejscu ?

 

Swoje urzadzenie mozesz jak najbardziej dolozyc i ustawic je w tryb ap, horizon bedzie robił w tedy za router z aktywnym dhcp w takim przypadku unikniesz podwójnego NAT-u

 

-------------------------------------------

hosting
Użytkownik
2 0 0

Re: Słaba jakość WiFI

Kanały zmieniałem, wybierałem te,.które były najbardziej optymalne wg. aplikacji wifianalyzer. Ssid obu sieci jest inne. Cześć urządzeń działa po 5ghz a cześć po 2,4 i problem występuje na obu częstotliwościach. Dekoder stoi na szafce, nie blokuje go zamknięta czy pół zamknięta przestrzeń. 

 

 

A czy ktoś może mi podać jakie wartości powinienem wybrać w pozycjach bandwith i power w obu sieciach ? O ile kanały ogarniam to tych wartości nie bardzo.

Tytan
2155 820 71

Re: Słaba jakość WiFI


@Pawllos napisał(a):

A czy ktoś może mi podać jakie wartości powinienem wybrać w pozycjach bandwith i power w obu sieciach ? O ile kanały ogarniam to tych wartości nie bardzo.


Bandwith - AUTO

Power - 100

Ustawienia identyczne w 2,4GHz i 5GHz.

 

Proszę też zrobić to:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3158772.html

I tu wstawić wynik pomiaru sieci wifi.

 

Proszę też logując się do dekodera 192.168.1.1 (admin, admin domyślnie login/password) wstawić tu poziomy sygnału z dekodera z sekcji STATUS: upstream, downstream, .

 

Jaka wersja softu w dekoderze w sekcji modemowej?

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.