UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Internet z Horizon

Innowator
15 6 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Firewall jest zaznaczony, za chwilę spróbuję odznaczyć i sprawdzić.

Co do smartphonów to intensywnie na 5GHz Lumie 950-DS, stara L-820, Galaxy A3, Galaxy S7, tablet HUAWEI T3. W momencie zaniku sieci 5GHz przełączają się na 2.4GHz, jedne automatycznie (Samsungi), Lumię 820 trzeba przełączyć manualnie.

Test 5GHz bez firewalla: 54.11/5.19 Mb/s

Po włączeniu Horizona: 55.38/5.19 Mb/s - mały szok...?

Drugi pomiar: brak połączenia

Następny pomiar: 49.60/6.07 Mb/s

Jeszcze jeden: brak połączenia

Pomiar sieci 2.4GHz: 34.05/5.82Mb/s - OK, z reguły jest trochę wolniejsza

Horizon włączony, L950DS łączy się z siecią 5HGz, lecz nie ma transmisji danych...

I tak to wygląda

 

Z pierwszym dekoderem przez ponad 2.5 roku nie było problemów, internet i urządzenia peryferyjne użytkowane są praktycznie bez zmian, nie można też zmian urządzeń skorelować czasowo z pojawieniem się problemu pierwszego dekodera, ani następnych pięciu (wymiany dokonane przez serwis w cięgu ost. 2 miesięcy).

Tytan
2272 533 100

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Mam pomysł. A w Galaxy S7 korzystaj z internetu komórkowego i wtedy sprawdź jak zachowuje się 5 GHz z Horizona

https://zanimnapiszesz.info
Innowator
15 6 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Próbę zrobię z S7 oczywiście, ale nie od razu, to telefon syna, mam nadzieję, że w weekend nas odwiedzi...

Czy jest coś szczególnego w S7, że sugerujesz taki test?

Tytan
2272 533 100

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Ktoś miał podobny problem z zanikiem 5 GHz i też miał S7. Nie wiem, może to zbieg okoliczności, ale coś musi być na rzeczy

https://zanimnapiszesz.info
Innowator
15 6 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Wcześniej, w ciągu ostatnich 2 mies. (pomiędzy kolejnymi wymianami dekoderów) demonstrowałem synowi problem z naszą siecią 5GHz i jego S7 zachowywała się podobnie jak moja L950.

Mam przeczucie, choć w tym momencie nie poparte niczym konkretnym, że (być może niedawno) zmieniono firmware Horizona i stąd są problemy kolejnych urządzeń. Nie mam jednak możliwości sprawdzenia, czy nie było niedawno jakiejś aktualizacji?

Innowator
15 6 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Cześć, sorry, ale jeszcze chwilę ci zabiorę...

Wczoraj sprawdziłem zachowanie sieci 5 GHz na Galaxy S7 - było identycznie, zrywanie sieci nie zależy więc od telefonu (podłączonego odbiornika), a jest efektem wyłącznie nieprawidłowego działania dekodera.

 

Mam więc pytania:

Czy orientujesz się, czy tematy/posty w tym forum są czytane, czy trafiają jakąś ścieżką do nadzoru serwisowego UPC? Jeśli by tak było spodziewałbym sie jakiegoś odzewu, a tu na razie cisza, być może sprawa musi odczekać na swoją kolej, jeśli tak, nie ma problemu, poczekam...

 

Jeśli forum nie ma żadnych "interakcji" z serwisem UPC (wsparciem UPC) jestem gotów wyjść z problemem do producenta, lecz nie mogę namierzyć jakiegokolwiek sensownego adresu, linku - czy możesz coś zasugerować?

 

Na razie powstrzymuję się z kolejnym zgłoszeniem do UPC, gdyż jak wcześniej opisałem, wymiany dekoderów, którymi dysponuje serwis nie przyniosły do tej pory stałego rozwiązania tematu.

Tytan
2272 533 100

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Są moderatorzy którzy przekazują nasze uwagi do poszczególnych działów w UPC

Oznaczę jednego żeby ci to pokazać:

@GMateusz

Jak są oznaczeni to czytają takie posty i przekazują gdzie trzeba. A robią to nawet jak nie są oznaczani w danym temacie 

https://zanimnapiszesz.info
Innowator
15 6 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Dzięki

Moderator
1337 808 538

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

@andrzej_as rozumiem, że jak kontaktowałeś się telefonicznie z naszym Wsparciem Technicznym to pracownik nie znalazł żadnych nieprawidłowości?

Innowator
15 6 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Cześć, jedyny komentarz, jaki wypowiadali konsultanci Wsparcia Technicznego był taki, że z takim problemem nigdy wcześniej sie nie spotkali. Sygnałbył sprawdzony przez serwisanta - jest OK. Ze strony Wsparcia miało miejsce jedynie sprawdzenie, czy llinia działa prawidłowo - mozna to też sprawdzić samemu. Serwisant próbował nawet sprawdzenie zasilacza, czy może tu jest jakiś wpływ, oczywiście zasilacz nie odgrywa żadnej roli. Jeden raz, wspomniałem w jednym z postów w temacie kontaktowałem się na czacie, w rezultacie do zlecenia dla serwisanta doszła instalacja modemu, na co nie wyraziłem zgody: 1. dodatkowa opłata, i 2. nie na tym polega problem - byłoby to "załatanie" dziury, a nie rzetelna naprawa.

Moderator
1337 808 538

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Szczerze to też o czymś takim nigdy nie słyszałem. Jest jakieś urządzenie u Ciebie, które pracuje stabilnie na tej sieci 5 GHz?

Innowator
15 6 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Słuchaj, nie chodzi o to, że urządzenia pracują lub nie, lecz że sieć (wyłącznie) 5GHz zanika lub drastycznie spowalnia, po czym znów zanika, itd. z chwilą załączenia dekodera TV (pilotem lub przyciskiem). Przy wyłączonym Horizonie obie sieci pracują prawidłowo, tzn. wszystkie urządzenia przystosowane do 5GHz pracują bez problemu, transfer jest bardzo dobry. Te fakty stwierdził kilkukrotnie serwisant potwiedzając (i dokonując jej) konieczność wymiany dekodera. Serwisant sprawdzał WiFi swoim laptopem i telefonem, sygnał pomierzył swoim testerem.

Innowator
16 1 0

Re: Dekoder HORIZON: zrywanie sieci 5GHz po włączeniu sygnału TV

Mam taki samy problem.

Włączam telewizor (LG) zrywa się połączenie z Internetem na 3-4 minuty, widać, że wi-fi restartuje. Kanały telewizyjne również nie są nadawane przez te 3-4 minuty. Później wszystko dobrze.