UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Internet z Horizon

Highlighted
Użytkownik
2 0 0

Horizon i Conect box

Witam posiadam internet UPC fiber 300 i modemo router Horizon GO. W trakcie pandemi spedzedzajac wiecej czasu przed komputerem, konsola. zauwazylem  ze jezeli gram na ps4 i syn gra w drugim pokoju na PC reszta rodziny ma slabe łacze. i my takze naerzekamy na lagi. wiec chcialbym dokupic sobie pozadny Router z mu mimo, lecz moj horizon nie posiada opcji "bridge"

jaka jest szansa żebym dostal dodatkowo conect boxa? lub czy mogłbym zwiekszyc predkosc łacza do 500mb w trakcie umowy ktora konczy sie dopiero w grudniu :( Posdrawiam serdecznie

2 ODPOW. 2
Highlighted
Innowator
51 4 0

Re: Horizon i Conect box

@Zuzia17 Zawsze jest taka możliwość tylko trzeba zadzwonić na infolinie.....

Highlighted
Zawodowiec
148 39 11

Re: Horizon i Conect box

Problemem nie jest za słabe łącze, ale wydajność modułu WiFi w Horizonie. Ja mam Horizona i poradziłem sobie z problemami wyłączając moduł WiFi w Horizonie. Zamiast tego podłaczyłem po kablu Ethernetowym lokalnie zewnętrzny ruter WiFi TPLink Archer C7. Aktualnie przy omowie 10/150Mb/s mam po WiFi 10 -11 w górę sieci i 140-150 w dół. Opóźnienia  mierzone po WiFi mierzone przez speedtest wynoszą 14 ms. Oczywiście Horizon nie obsługuje trybu bridge. Dodatkowy ruter pracuje więc ze zmianą adresacji przez Horizon. Wyłaczony jest również IPv6 z którym w tych urzadzeniach jest problem. Problemem w Horizonie jest kiepski firmware związany z modułem WiFi i jego wydajność. Zastąpienie go zewnetrznym ruterem eliminuje większość problemów. U mnie w bloku widzę ponad dwadzieścia sieci WiFi 2,4GHz oraz kilka 5GHz. Oczywiście należy rozdzielić oba zakresy i tworzyć oddzielne sieci. Rozsądnym jest zakup Rutera WiFi co najmniej ac1700 który obsługuje teoretycznie 866Mbps na 5GHz czyli powinien poprawnie działać z przepływością 50% - 430Mb/s co u mnie się pottwierdziło pomiarami pomiędzy urządzeniem podłączonym kablem do rutera WiFi i drugim połączonym po WiFi. U mnie w bloku mieszkalnym widać ponad 20 sieci WiFi 2,4 GHz oraz kilka sieci 5GHz. Większość sieci 5GHz okupuje niskie kanały. Jest to związane z tym, że często urządzenia mają zaimplementowany tylko tkzw.dolny zakres 5GHz czyli kanały do 48. Nota bene ja też trafiłem na ten sam problem. Ruter TpLinka Archer C7 miał dostępne tylko kanały do 48. Brak było o tym informacji w specyfikacjach urządzenia na oficjalnych polskich stronach producenta. Dopiero znalazłem tą informację mocno zakamuflowaną na stronach anglojęzycznych.  Ponieważ nie mogłem odesłać urządzenia i byłem niezadowolony z jego działania zaczełem szukać możliwości wymiany firmwaru. Na stronach OpenWrt znalazłem pełne opisy tego urządzenia zawierające schematy blokowe (dla każdej wersji harwwarowej tego modelu) wraz z informacjami o użytych układach scalonych oraz przygotowane wersji otwartego oprogramowania do zainstalowania. Okazało się po sprawdzeniu kart katalogowych, że stosowane w tym ruterze układy powinny poprawnie działać w pełnym zakresie 5GHz. Wymieniłem oprogramowanie na OpenWrt i oczywiście pojawiła się możliwość korzystania z dowolnych kanałów w całym zakresie 5GHz. To oprogramowanie wyeliminowało jeszcze wiele innych błędów fabrycznych (to dzisiaj czekam na odpowiedź od TpLinka). Teraz wszystko działa dobrze. Jeszcze jedna uwaga prawdopodobnie niektórych lagów się nie pozbędziesz - ponieważ przyczyny ich są poza siecią dostępową (sieć międzyoperatorska) i zwiększanie przepływności w dostępie nic nie da.