UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mediamoduł CI+

ROZWIĄZANE
-
Nie dotyczy
1070 0 58

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

@rgr....niestety mylisz się.

 

Zapominasz że UPC to nie firma polska.

 

Nie znam TV Panasonica ale np. w Samsungach certyfikowanych jest wybór UPC przy wyszukiwaniu sieci, ciężko by nie wiedząc o certyfikacji sami wstawili takie szukanie

 

Jak widzisz, ta mało znacząca certyfikacja, jednak nie jest tak mało znacząca jak ci się wydaje  
 

Profesor
1621 418 83

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

Żeby była certyfikacja to producent TV musi o to poprosić UPC. Samo UPC bez wiedzy i zgody producenta TV nic nie może zrobić

https://zanimnapiszesz.info
GDA
Pan Abonent ;-)
1259 646 103

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

@rgr skoro wszystko wiesz i nie przyjmujesz do wiadomości tego co się do Ciebie pisze to po co pytasz?

 

Chyba że postawiłes sobie tezę że UPC jest beznadziejne bo mi nie działa to wówczas tak - utwierdzaj się w myśli że to nie wina Twojego telewizora

---
W internecie możesz być tym kim zechcesz.
Jednak dziwne jest to, że większość ludzi wybiera bycie debilem ...
Moderator
932 600 151

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

Mogę tylko napisać, że przykro mi, że to nie działa u Ciebie tak jak powinno. Ale wszystko wyjaśnił już Tobie @- - telewizor nie posiada certyfikacji więc informacje wyświetlane w epg mogą byc błędne. Ponadto skoro dwukrotnie problem rozwiązał serwis Panasonica to dlaczego dopiero za 3 razem, ktoś stwierdził, że problem miałby być po naszej stronie?

 

 

rgr
Inspirator
14 1 0

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

Uwielbiam to stwierdzenie, że telewizor nie posiada "certyfikacji"

Otóż te sam telewizor (model) poprawnie wyświetla EPG w innych krajach niż Polska.

 

Ale na szczęście zadałem to pytanie na innym forum, gdzie uzyskałem konkretne informacje (bo przecież nie na forum UPC...).

 

Otóż UPC jakiś czas temu zmieniło format nadawania EPG i od tamtego czasu część posiadaczy Samsungów i Panasoniców straciła EPG. Co zepsuli nie wiadomo.

 

Jeden z użytkowników Panasonica miał to samo, jego TV nie znajduje się na "certyfikowanej" liście. Ale co ciekawe ten sam model jest "certyfikowany" przez... czeskie UPC i tam EPG działa na 7 dni naprzód i nie jest tak wykastrowane jak w Polsce.

 

Ogólnie w Polsce UPC nadaje podwójne EPG - na jednych kanałach na 7 dni, a na innych na 24h. Są jakieś rady, aby kombinować z usuwaniem niektórych kanałów to może wróci.

 

Ogólnie część modeli Panasonica z ok. 2011-2012 roku ma problemy z EPG, ale TYLKO w UPC.

 

Co znalazłem:

"Temat rzeka. Już wiele razy opisywałem to na forum. Zgłaszałem to też do UPC. Walka z wiatrakami. EPG w UPC jest przystosowane głównie do dekoderów. Te podwójne opisy "Short Event" i "Extended Event" też dopasowano do dekoderów, zastosowano je do paska Info, normalnie to one służą do czego innego. W DVB-T działają prawidłowo."

(Teraz przynajmniej wiem dlaczego mam w TV podwójne opis każdego programu)

 

"No więc koledzy rozgryzłem, który mux powoduje teraz problemy z wyświetlaniem epg w menu Guide na starszych samsungach. Nie ukrywam trochę czasu mi to zajęło. Przedtem był to 554 (o dziwo teraz już jest ok). Niestety jest to teraz mux 210. Kto chce mieć ekran w menu guide straci: TVN HD, FOX Comedy HD, TVP 1 HD, Sundance Channel HD i TVP 2 HD. Przynajmniej tak jest w Małopolsce. Lipa".

 

Przy okazji można się dowiedzieć jak uzyskać 7-dniowe EPG w Polsce (a Czesi mają bez kombinowania).

 

Tak więc jak widać UPC namieszało w EPG, a magiczna "certyfikacja" to nic innego jak zwykłe nawijanie makaronu na uszy i spławianie klientów.

 

rgr
Inspirator
14 1 0

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy


@GMateusz napisał(a):

Mogę tylko napisać, że przykro mi, że to nie działa u Ciebie tak jak powinno. Ale wszystko wyjaśnił już Tobie @- - telewizor nie posiada certyfikacji więc informacje wyświetlane w epg mogą byc błędne. Ponadto skoro dwukrotnie problem rozwiązał serwis Panasonica to dlaczego dopiero za 3 razem, ktoś stwierdził, że problem miałby być po naszej stronie?

 

 


Dopytałem się. Wg serwisanta strumień danych EPG dostarczany przez UPC tak mocno odstaje od standardu, że trzeba "hardware'owo" zresetować TV. Przypuszczam, że niestety TV jest na tyle "wypasiony" że zapamiętuje EPG po wyłączeniu. A gdy przyjdą babole w strumieniu EPG w pamięci zostają te nieprawidłowe śmieci skutecznie blokujące EPG.

-
Nie dotyczy
1070 0 58

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

@rgr ciekawa teoria  

Mam 3 samsungi w tym dwa sprzed 2016 roku i jakoś na każdy (są certyfikowane) moduł działa bez zarzutu... Szkoda, że nei któym tak ciężko zrozumieć po co te certyfikaty są wydawane. I tak zdarza się, że bez niego też działa....

P.S.
Chcieliśmy pomóc, jak widać wiesz lepiej wiec jak napisał @GDA "po co pytasz?"

rgr
Inspirator
14 1 0

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

Zadałem konkretne pytanie - "co jest nie tak z EPG z UPC, że telewizory Panasonica mają z tym taki problem". Zresztą nie tylko Panasonica.

 

Jeżeli gdzieś padła odpowiedź to bardzo proszę o jej wskazanie, bo może niedowidzę. Tylko bez "certyfikacji" - to już wiem, że to ściema na przykrycie błędów UPC.

 

Widzę brak jakiejkolwiek refleksji po tym co znalazłem na innych forach. To wesołe i smutne jednocześnie.

-
Nie dotyczy
1070 0 58

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

Cieszy mnie, że cię to bawi...a tak na poważnie jak ja mam problem z softem do routerów też ładuje sobie alternatywkę i mam w nosie producenta...niestety producent tego już nie wspiera...

 

Podobnie z Modułem..UPC udostępnia Moduł TYLKO DLA CERTYFIKOWANYCH TV. Na reszcie nie gwarantuje poprawnego działania. Polazłeś na chello i Pitrek (swoją drogą spoko i mądry gość) poradził Ci właśnie taką domorosłą metodę...ale to nie zmienia tego iż oficjalnie na twoim tv moduł nie działa...to naprawdę nie jest ciężki do zrozumienia....uruchomiłeś to domową metodą huraaaaa ale nie oczekuje oficjalnego wsparcia

Omnibus
201 46 24

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

@rgr  ja jednak mysle ze telewizory Panasonik sa super i wszystko jest w nich ok. tylko jak włozysz w gniazdo jakieś badziewie to nie moze dać rady indentyfikować co ma w slocie i są przekłamania.

-
Nie dotyczy
1070 0 58

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy


@rgr napisał(a):


Dopytałem się. Wg serwisanta strumień danych EPG dostarczany przez UPC tak mocno odstaje od standardu, że trzeba "hardware'owo" zresetować TV. Przypuszczam, że niestety TV jest na tyle "wypasiony" że zapamiętuje EPG po wyłączeniu. A gdy przyjdą babole w strumieniu EPG w pamięci zostają te nieprawidłowe śmieci skutecznie blokujące EPG.


@rgr chyba mijasz się trochę z prawdą i zapomniałeś o pewnych kluczowych słowach... twój post chyba wyglądał tak:

"Tymczasem otrzymałem taką informację od jednego z użytkowników: 
"Zrobiłem reset do ustawień fabrycznych oraz SELF CHECK (robi pełny reset przed testem tv). Serwisant przy pierwszym podejściu również zaczął od resetów, chyba nawet w menu serwisowym. Po godzinie poddał się i zabrał płytę główną do serwisu. Przy drugiej naprawie zabrał cały tv. Prawdopodobnie protokół (strumień danych) EPG w UPC "odstaje" od standardu i zapycha (blokuje) pamięć danych EPG. Natomiast brak możliwości skutecznego zresetowania tv przez użytkownika jest wadą firmware, który już od 5 lat nie jest poprawiany przez producenta, dlatego serwis mnie spławił... 
Ustaliłem, że część modeli tv Panasonic z 2011-2012 "tak ma" a wada objawia się TYLKO w UPC. " 

Aha, dodam że zanikanie EPG zdarzało się co kilka miesięcy, aż serwisowi znudziło się przyjeżdżać."
źródło: https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=196461#196461

Jak widać zapomniałeś o ważnym słowie "PRAWDOPODOBNIE" (bo tego nikt nie potwierdził) i "wadą firmware, który już od 5 lat nie jest poprawiany przez producenta". Twój post natomiast jest wycelowany w UPC, a nawet piszesz wprost "Tak więc jak widać UPC namieszało".

UPC nic nie namieszało, postawili warunek którego Ty (a właściwie twój TV) nie spełnia i masz pretensję, że nie działa...Do tego podkoloryzowałeś swoją wypowiedź by brzmiała jednoznacznie. Nu nu nie ładnie tak.
"

 

rgr
Inspirator
14 1 0

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy


@Marcinosr napisał(a):

UPC nic nie namieszało, postawili warunek którego Ty (a właściwie twój TV) nie spełnia i masz pretensję, że nie działa...Do tego podkoloryzowałeś swoją wypowiedź by brzmiała jednoznacznie. Nu nu nie ładnie tak.
"

 


Bzdury piszesz. Karta CI+ nie ma nic wspólnego z EPG - służy tylko do dekodowania zakodowanych kanałów. Ba, mogę tę kartę wyjąć i umieścić w koszu na śmieci, a TV z UPC nadal będzie działał - oczywiście tylko z kanałami free (TVP1, TVP2 itd.). EPG oczywiście też będzie pokazywał dla wszystkich kanałów nawet tych zakodowanych (tzn. powinien pokazywać).

 

"Certyfikacja" jest dla modułu CI+, a nie dla EPG. Te gadanie o braku na liście to tak jakbyście poszli na naprawę gwarancyjną z zepsutym silnikiem, a mechanik wam pitolił "o, ma pan niehomologowaną antenkę radiową - to nie dajemy gwarancji, że silnik będzie działał". Tyle ma wspólnego moduł CI+ z EPG co te rady o "certyfikacji" z fachową poradą - czyli nic.

 

A że Samsungi i Panasoniki EPG z UPC miały, ale że nagle przestało na nich działać to tylko zaślepieniec może nie przyjąć do wiadomości, że to wina kombinacji UPC i nietrzymania si standardu (a raczej polskiego UPC, bo w Czechach ten problem nie istnieje).

 

PS. I proszę nie zmieniać tematu na "Rowiązano", ponieważ rzekome "rozwiązania" to zwykłe kłamstwa i robienie klienta w balona.

 

PS2. Gdyby nie to, że wiąże mnie jeszcze pół roku umowy to nie męczyłbym się z tym, a od ręki napisał rozwiązanie umowy i przeszedł do Netii czy Orange (taki mam wybór).

-
Nie dotyczy
1070 0 58

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy

Ty dopiero co twierdziłeś, że panasonic nic o certyfikacie nie wie a teraz piszesz, że to ja bzdury piszę? Sam zmieniasz swoje wpisy co forum pomijajac najwazniejsze by ci pasowało.

 

Wiem jak działa moduł i że do EPG nic nie ma (zresztą nigdzie nie napisałem że ma) UPC rozsyła tak nie inaczej EPG, odczytują je poprawnie TV z certyfikatem. AMEN.

 

I nie pisz bzdur o samsungach mam 3 i na każdym działa...to że nie działa na jakiś modelach nie objętych certyfikatem to już problem tego kto taki tv sobie zakupił....

 

EOT bo i tak nic w temacie nowego nie wniesiesz, poza kolejnymi niedoprecyzowanymi albo podkolorwanymi odpowiedziami.

@Kamil prosze zamknij temat skoro rozwiązanie zostało przedstawione.

rgr
Inspirator
14 1 0

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy


@Marcinosr napisał(a):
Podobnie z Modułem..UPC udostępnia Moduł TYLKO DLA CERTYFIKOWANYCH TV. Na reszcie nie gwarantuje poprawnego działania. Polazłeś na chello i Pitrek (swoją drogą spoko i mądry gość) poradził Ci właśnie taką domorosłą metodę...ale to nie zmienia tego iż oficjalnie na twoim tv moduł nie działa...to naprawdę nie jest ciężki do zrozumienia....uruchomiłeś to domową metodą huraaaaa ale nie oczekuje oficjalnego wsparcia

Jaką domową metodą? Model wspiera CI+, potwierdziłem u Panasonica, sprawdziłem w necie, że hula, monter zainstalował i poszło od ręki.

Gdy montowałem nie mogłem przewidzieć, że UPC wkrótce zepsuje EPG i ignoruje standard, a ludzie w necie będą szukać sposobów jak wywalić sprawiające problemy z EPG MUX-y z UPC.

rgr
Inspirator
14 1 0

Re: CI+, EPG i Panasonic - problemy


@Marcinosr napisał(a):

 

Wiem jak działa moduł i że do EPG nic nie ma (zresztą nigdzie nie napisałem że ma) UPC rozsyła tak nie inaczej EPG, odczytują je poprawnie TV z certyfikatem. AMEN.


To po co wprowadzasz ciągle w błąd?

Rzekomy "certyfikat" ma gwarantować współpracę z modułem CI+, a nie poprawne odczytywanie EPG które działa niezależnie czy karta jest czy jej nie ma.

 

Reasumując - nie znając odpowiedzi mydlisz oczy od początku wątku. OK, można zaakceptować kłamstwo jako odpowiedź, widać taki standard w UPC