28-08-2018 15:20 — edytowano 28-08-2018 15:21
@KOCUREK1970, doładnie. Nieumiejetne grzebanie w Service Menu może trwale uszkodzić TV. Tylko jeśli się wie co się robi i na własne ryzyko.
Z tą gwarancją to tak nie do końca, jesli się sami nie przyznamy że grzebaliśmy w service mneu nie ma za bardzo jak tego wykryć jeśli TV jest uszkodzony.
28-08-2018 15:28
Dodatkowo grzebanie w Service Menu nic nie da jeśli problem ze zbyt wolnym uruchamianiem się CI występuje na poziomie sprzętowym (przez co softem nie da się tego naprawić)
28-08-2018 15:58
Każdorazowe wejście do menu serwisowego jest trwale zapisywane w układach tv i serwis diagnostykę tv zaczyna najpierw od tego - jest wpis, jest ślad do widzenia, albo płatnia naprawa.
Nawet jak dasz tv na reklamację do sklepu, to taki tv też najpierw idzie na diagnostykę do producenta tv i to samo co akapit wyżej.
Co do nieumiejętności poruszania się po menu serwisowym - no jeśli ktoś tam grzebie na ślepo, na pałę i nawet nie zrobi sobie fotek co i jak tam ustawione - to potem taki leci na Elkę z płaczem i ratujcie.
Czasami taniej wyjdzie dokupić do tv jakieś urządzenie mające funkcje, które przez menu serwisowe chcemy uruchomić na naszym tv - niż bulić ciężkie pieniądze za naprawę (a tyle to kosztuje - ale nie ze względu na koszty, tylko by zedrzeć z klienta by miał nauczkę na przyszłość, bo "za głupotę się płaci").
28-08-2018 16:29 — edytowano 28-08-2018 16:31
Samow wejście, mimo nabicia licznika, nie powinno z automatu powodować utraty gwarancji. Jedynie w przypadku gdy usterka powstała na skutek nieprawidłowych ustawień. Ale Service Menu jest tylko dla osób które wiedza co robią i liczą się z konsekwencjami, w tym z mozliwością utraty gwarancji.
28-08-2018 16:56
To jest tak jak z wgraniem softu bez brandu operatora na smartfon. Nie powinno to powodować utraty gwarancji, ale i tak są tacy co odmawiają darmowej naprawy w ramach gwarancji po wykryciu zmiany softu.
28-08-2018 17:07
Ale jednak powoduje i nie ma znaczenia czy coś nabroiłeś czy nie - to menu nie jest dla klienta, więc nie ma klient co w nim szukać.
28-08-2018 17:08
Wejcie w menu serwisowym z pilota od TV to nie wszystkie opcje są dostepne ale wejsie pilotem serwisowym też powoduje zapis w menu serwisowym. Tak samo się dzieje jak infolinia połączy się zdalnie z TV.
28-08-2018 17:21
Panowie,
Wiec sytuacja wyglada tak:
Godzinę temu oddzwonił do mnie konsultant z Samsunga. Po pierwsze komunikat nie powinien się wyswietlac. Soft który posiadam 1240 jest najaktualniejszy. Problem może leżeć po stronie karty która dostarcza UPC. Były już podobne zgłoszenia i wymiana karty na kartę innego producenta eliminowało powyższe. UPC ma różnych dostawców kart. Gdy był ostatnio technik nie zwróciłem uwagi jakiego producenta jest jego karta. Do tego karta danego producenta powinna spełniać standard CI + 1.3 , a niestety nie wszystkie karty spełniają ten standard. Dlatego polecił zrobić mi kolejne zgłoszenie w UPC i zapytać się wprost czy moja karta (konkretny producent) spelnia go. Oczywiście konsultant UPC tego nie jest w stanie sprawdzić. Umówiliśmy się ze tak zrobię. Jeśli sytuacja się nie zmieni po wymianie na kartę innego producenta Samsung będzie dalej sam drążył temat z UPC i swoim serwisem tak by rozwiązać problem i z nim mnie nie zostawić.
Zadzwonilem wiec do UPC, wyjaśniłem w czym rzecz. W piątek wieczorem mam umówiona kolejna wizytę technika.
28-08-2018 17:49
W uzupełnieniu wątku:
28-08-2018 17:52
No i jak tego nie powinno być? Pewnie chodzi o to, że powinno to się w tle odbywać. Ale niektóre TV w swoim sofcie mają rozwiązane to inaczej. Już ci tłumaczyłem. Wolne uruchamianie się CI może mieć przyczynę softwerową albo i sprzętową. Nie chcesz tego mieć? Jak już wspomniałem wyłączaj TV na kanale niekodowanym i na takich kanałach go włączaj.
28-08-2018 18:04
@AdaśTen problem jest znany od kilku lat z tym modulem CI od UPC są przypadki uszkodzenie softu przez ten moduł.
Sam pracuje w serwisie Samsunga dlatego wiem.
28-08-2018 18:40
Zobaczymy jak będzie z inna karta. Mam nadzieje ze z taka pojawi się UPC w piątek.
01-09-2018 14:35
Panowie,
Informacyjnie. Technik zadzwonił o 20:30 że się nie pojawi. Tłumaczył się iż jest podwykonawca i nie ma możliwości weryfikacji zamawianych kart pod katem producenta. Z kart które posiada (otwarte) po zwrotach wszystkie są tego samego producenta. Kazał mi jeszcze raz zgłosić się do BOK i wytłumaczyć iż jego wizyta jest bezcelowa. Wiec znowu zadzwoniłem i wszystko ponownie opisałem - rozmowa trwała 38 min. Masakra. Najlepsze jest to iż w poprzednim zgłoszeniu konsultant BOK napisał w zgłoszeniu do technika : karta CI nie działa, brak możliwości odbioru telewizji. Delikatnie mówiąc olano mnie, a technik dzwoniący do mnie spytał się w czym jest problem. To jest dbałość o klienta. We wczorajszej rozmowie przedyktowalem historie konsultantowi od momentu zamówienia karty ( dwa zamówienia + 6 telefonów i próśb o kartę CI) by ja otrzymać po ponad tygodniu, aż po olewające wpisy w zleceniach po wczorajsze nie pojawienie się technika. Zostało wystawione kolejne zlecenie wizyty na niedziele wieczorem.
Ps. Zadzwoniłem tez ponownie do Samsunga. W skrocie, trafiłem na .... może pominę, generalnie ta osoba mnie zlała.
Jak coś nowego się pojawi w sprawie dam znać.
01-09-2018 18:55 — edytowano 01-09-2018 18:57
@Adaś ja juz do tego się przyzwyczaiłem zresztą uwazam, że ten typ tak ma(nie wiem czy to karta czy tv) a jeszcze jedno pytanie przy przełączaniu kanałów też ci ta plansza wyskakuje?
Zapytaj się @GMateusz czy nie ma możliwości podeslac ci karty poczta, może lepsza opcja niż wizyta technika
01-09-2018 19:02