UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moja umowa z UPC

Użytkownik
1 0 0

Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?

Witam. Pod koniec 2017 roku pojawiła się awaria. Po mojej interwencji w marcu 2018 UPC zapowiedziało usunięcie awarii do końca roku 2018. Firma doskonale wiedziała że nie jest w stanie zapewnić mi przesył 250 Mb/s ale kasowała i nie wyszła z propozycją zmiany stawki ( no bo po co Od końca 2018 otrzymywałem na email wiadomości że awaria w następnym miesiącu zostanie usunięta. W kwietniu 2019 pojawiła się 2 awaria. Tak jest do dziś 2 awarie!!!!!  Dodam kasują za 250 A mam Max 20 i kilka razy dziennie rozłączanie routera!  Mnóstwo telefonów nerwów gratuluje Upc. Mieszkam w Bolesławcu Dolny Śląsk. 

8 ODPOW. 8
Naukowiec
1213 363 52

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?

@KRYCHA2002 Witaj na naszej społeczności.

 

Nie jestem do końca pewny jako możemy Ci tutaj pomóc i czego oczekujesz po swoim temacie. Nie piszesz czego dotyczy ta awaria i na czym polega ewentualne zaniechanie z strony UPC.

 

Aczkolwiek, skoro jest awaria i jest ona potwierdzona, a usługi działają poniżej parametrów określonych w umowie możesz złożyć reklamację, żądając zwrotu poniesionych kosztów. Przy czym możesz oczekiwać zwrotu za maksymalnie okres ostatnich 12 miesięcy. Z mojego doświadczenia wynika, że UPC jest bardzo fair w tym temacie.

 

Sam ostatnią poważniejszą awarię miałem kilka lat temu, ale nie było wtedy żadnego problemu by zwrócić mi całość poniesionych kosztów za okres w którym nie miałem dostępu do usługi. 

 

 

Tytan
Tytan
1898 951 148

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?

Przykro mi bardzo ale na spolecznosci nie jestesmy w stanie Ci pomóc 

 

zastanawiam sie dlaczego az 2 lata męczysz sie z takim problemem?

---
"Inteligentny wszystko zauważa.
Głupi wszystko komentuje".
Omnibus
374 126 11

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?


@GDAnapisał(a):

Przykro mi bardzo ale na spolecznosci nie jestesmy w stanie Ci pomóc 

 


Wręcz przeciwnie, możemy doradzić jak wyegzekwować ewentualne roszczenia co częściowo zrobił już @zylx.

 

@KRYCHA2002 
Opisz konkretnie swoje problemy, na czym polega awaria, ile wysłano zgłoszeń, czy byly reklamacje (uznane, nieuznane?).

Naukowiec
1213 363 52

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?

@zuzia My możemy pomóc z reklamacją, Tytani widocznie nie

Tytan
Tytan
1898 951 148

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?


@zylx napisał(a):

@zuzia My możemy pomóc z reklamacją, Tytani widocznie nie


co to znaczy mozecie pomoc z reklamacją?

 

reklamacje to juz mam wrazenie dawno kolega napisal- ja sobie nie wyobrazam abonowac uslugi przez 2 lata ktora nie spełnia wymagan

---
"Inteligentny wszystko zauważa.
Głupi wszystko komentuje".
Moderator
1426 825 566

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?

@zylx za następną zaczepkę w stronę Tytanów leci ban. Ich rola w Społeczności UPC została jasno określona więc sugerowanie, że czegoś nie mogą powiedzieć lub zasugerować, bo weszli we współpracę z naszą firmą jest jedynie Twoim domysłem i może wprowadzać w błąd innych użytkowników forum. Proszę bez zaczepek na przyszłość (bo nie wierzę, że nie napisałeś tego celowo).

 

@KRYCHA2002 witam w Społeczności UPC. Na początek wyjaśnię jedną kwestię, która szczególnie razi mnie w Twojej wypowiedzi tj. nieprawidłowy dobór słów (oczywiście nie bierz tego do siebie, większość ludzi nie rozróżnia tych pojęć, a jest to dosyć istotne w rozumieniu prawa telekomunikacyjnego).

 

Z Regulaminu Świadczenia Usług UPC Polska:

 

Awaria – techniczna wada Sieci całkowicie uniemożliwiająca korzystanie z Usług,
z wyłączeniem przerw spowodowanych koniecznością przeprowadzenia prac
konserwacyjnych oraz przerw wynikających z działania Siły Wyższej;

 

Usterka – techniczna wada Sieci obniżająca jakość Usługi, lecz umożliwiająca
korzystanie z tej Usługi, w tym również – w przypadku Usług Telewizji Kablowej -
techniczna wada Sieci uniemożliwiająca odbiór tylko niektórych Programów;

 

Wyjaśniwszy kwestię nazewnictwa przejdę do sedna. To prawda że w znaczącej części miasta Bolesławiec mamy rozległą usterkę sieci kablowej, która trwa nieprzerwanie od końca 2017 roku do dzisiaj. Okresowe zakłócenia parametrów pracy sieci, które powodują ograniczenie jakości usług w rejonie odbiorników w Bolesławcu mogą zostać zniwelowane i usunięte jedynie w ramach przebudowy znaczącej części sieci w całym mieście. Problemami, które do dzisiaj uniemożliwiają naszej firmie skuteczne przywrócenie prawidłowych parametrów sieci na terenie Bolesławca są m.in.: ograniczenia techniczne (brak dostępu do części okablowania, ze względu na uwarunkowania techniczne), ograniczenia prawne (brak zgód potrzebnych do wymiany okablowania w danych rejonach lub nawet brak możliwości ustalenia zarządcy danych nieruchomości, w których znajdują się przyłącza celem wystąpienia do niego o potrzebne zgody), ograniczenia terytorialne (budynki zakwalifikowane jako zabytki przez konserwatorów nie mogą uczestniczyć w procesie modernizacji sieci, konieczne byłoby ich obejście i zmiana szkieletu sieci). Podsumowując problem jest bardzo rozległy i nie widzę tutaj perspektyw, że w najbliższym czasie będzie można liczyć na poprawę obecnej sytuacji.

 

Jako abonent masz oczywiście prawo jak zostało to wspomniane wcześniej do złożenia reklamacji w związku z niedotrzymaniem parametrów technicznych świadczenia usług i wystąpienie o upust do abonamentu. Jako abonent na umowie bezterminowej, a taką właśnie posiadasz masz również prawo zrezygnować ze wszystkich świadczonych usług z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Od siebie dodam jeszcze, że przykro mi, że znalazłeś się w takiej sytuacji, ale nie jestem w stanie Tobie w żaden sposób bardziej pomóc.

 

btw. do wszystkich szukających gorącego tematu, ostrzegam - dyskusja nie na temat będzie kasowana

 

Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC

 

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Zawodowiec
404 154 30

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?

Od siebie tylko dodam do tego co napisał @GMateusz , że w takich sytuacjach jak się przeciąga awaria ( usterka) bardzo długo to lepiej poszukać innego operatora.

Niestety operator zwykle wypowie nam umowe dopiero w momencie, gdy w ogóle nie będzie mógł świadczyć żadnych usług i nie będzie szans na naprawę lub będzie ona nie opłacalna.

 

Nie ma sensu się męczyć i nie ma sensu się tez wkurzać na firmę,  jest prawo itd, tak jak już @GMateusz  pisał, są po prostu rzeczy które bardzo ciężko obejśc lub się praktycznie nie da (lub koszty są zbyt wysokie).

 

Tak samo jak UPC posiada sieć LAN np na terenie Krakowa z tego co mi wiadomo, też się dziwie, że ludzie się jeszcze z tym męcza, jak jest możliwość innego operatora to nic tylko uciekać i lepiej dla tych osób i dla upc też, bo wcale im nie naręke mieć klientów w miejscach, gdzie nie są świadczyć normalnych, sprawnych usług, tylko tak na prawdę sami nic z tym zrobić nie mogą.

 

Niestety wadliwa instalacja w miejscu w którym nie jest możliwa jej naprawa to coś czego nikomu nie życzę, bo nic za bardzo się nie da wtedy zrobić poza szukaniem dostępu do usług z innej instalacji (innego operatora).

 

Czasami mam wrażenie, że gdyby nie te wszystkie zgody, pozwolenia itd to przywrócenie usług zwykle trwałoby max kilka h, a tak to się niektóe sprawy przeciągają w nieskończoność.

 

PS: No i oczywiście czym prędzej reklamacje składać to na pewno uwzględnia to w rachunkach, sami niestety korekt nie robią, trzeba poinformować, że takiej korekty się żąda

-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Czy 2 lata to długo na usunięcie awarii?

W takich sytuacjach najlepiej jest poszukać innego operatora. Bo to co pisze @GMateusz nie nastraja optymistycznie.

Ale tak na marginesie - nasza wspólnota mieszkaniowa przed remontem elewacji poinformowała właścicieli sieci położonych na elewacji o remoncie i o tym, że po remoncie nikt nie dostanie zgody na kładzenie kabli na elwacji. Zero odzewu, więc jak się okaże, że jakiś kabel z instalcji budynkowej jest za słaby, czy też mieszkaniec bez przyłącza zapragnie usług UPC to czyja to będzie wina?

I na drugim marginesie - podczas prac związanych z przebudową ulic i chodników w mojej okolicy widać było jak na dłoni partyzantkę w układaniu sieci PTK (obecnie UPC). Cóż kable 20 cm pod ziemią, lub na skraju ulicy to nie jest budowanie sieci zgodnie ze sztuką, więc nie dziwią późniejsze problemy.

No i jeszcze jedno - proces inwestycyjny nie jest aż tak trudny, ale wymaga nakładów, w tym nakładów dla projektanta, aby ten miał mobilizacje w zbieraniu chocby zgód właścicieli. I nie ma czegoś takiego, że nie da się zidentyfikować właścicielów posesji. Aczkolwiek uzyskanie zgód na wejście czasami nie jest trywialne.