UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moja umowa z UPC

ROZWIĄZANE
Inspirator
9 2 0

Czyżby podwójne standardy UPC ?

Witam,

czy ktoś spotkał się z poniżej opisanym podejściem, może istnieje jakieś wytłumaczenie ?

 

Dnia 12 kwietnia złożyłem w punkcie UPC reklamację na bezprawną zmianę pakietu, związaną z tym podwyżkę i wydłużenie umowy.

 

Mam na dowód pieczątkę i podpis przedstawiciela punktu.

 

Wg regulaminu UPC ma 30 dni na odpowiedź - czyli do 11 maja.

 

Gdy skończył się czas, zadałem pytanie kiedy otrzymam odpowiedź.

 

Powiedziano mi, że reklamację zarejestrowali 16 kwietnia ( ????) i mają jeszcze czas na odpowiedź bo czas liczy się od daty wpłynięcia. OK

 

Ostatecznie odpowiedź wysłaną  15 czy 16 maja otrzymałem 23 maja choć gdyby rozumować jak UPC przy składaniu reklamacji to powinienem ją zobaczyć najpóźniej 15 maja.

 

Nb. reklamacja dotyczyła zmiany pakietu i podwyższenia abonamentu. Wg mnie konsultant samowolnie zmienił pakiet co wiązało się z wydłużeniem umowy i podwyższeniem abonamentu. Prosiłem o udostępnienie zapisu rozmowy na podstawie której zmieniono umowę. W odpowiedzi otrzymałem informacje, że przywracają nam stary pakiet i ani słowa o udostępnieniu zapisu rozmowy.

A byłem gotów uderzyć się w piersi jeśli by się okazało, że wina jest pio naszej stronie.

 

Czy ktoś podpowie jakie artykuły KC złamała UPC samowolnie zmieniając umowę i wystawiając klientowi wyższe faktury ?

 

Nb. Rzecznik UOKIK stwierdził, że złożenie reklamacji liczy się od przekazania sprawy w punkcie a nie od daty kiedy UPC ją sobie zarejestrowało.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28 ODPOW. 28
Omnibus
374 126 11

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Termin 30 dni na rozpatrzenie reklamacji biegnie od 12 kwietnia. Brak odpowiedzi w ustawowym terminie oznacza automatyczne uznanie jej w całości. Pakiet przywrócili tym samym uznając Twoją rację. Wyszło mało elegancko, ale osiągnąłeś cel reklamacji, zgadza się?

 

 

Naukowiec
1213 363 52

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 , witaj na społeczności. 

 

Po pierwsze masz rację. Przedsiębiorca ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację, jeśli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. 

 

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014. 827)

Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

 

Przy czym, zgodnie z stanowiskiem UOKiK, nie wystarczy by przedsiębiorca wysłał odpowiedź w ciągu 30 dni, ale musi ona w tym czasie do Ciebie dotrzeć.

 

Po drugie, twierdzenie że reklamacja wpłynęła później było by uzasadnione gdybyś składał ja poczta bądź mailem. Składając stacjonrnie, liczy się termin kiedy ja złożyłeś. To kiedy UPC przesłało sobie reklamację do odpowiedniego działu nie ma żadnego znaczenia. 

 

 

I wreszcie po trzecie: koniec końców, co prawda po terminie, UPC rozpatrzyło twoja reklamację pozytywnie. Czego więcej oczekujesz? Bo nie bardzo jestem w stanie zrozumieć. 

Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Witam,

UPC rozpatrzyło pozytywnie w części dotyczącej żądania przywrócenia stanu pierwotnego bo inaczej być nie mogło.

Nie odniesiono się wogóle do oczekiwania wyjaśnienia przyczyn zmian, które spowodowały reklamację.

Nie odniesiono się do żądania udostępnienia nagrań będących podstawą zmian.

Takie działanie pozwala domniemywać, że gdybyśmy nie zauważyli zmian to UPC wykorzystało by sytuację.

Reklamacja zwierała również oczekiwanie rekompensaty za problemy związane z wyjaśnianiem całej sprawy.

W tej części reklamacji UPC stwierdziło, iż nie widzi podstaw do rekompensaty.

 

Tytan
Tytan
1896 951 148

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 na spokojnie

ustalmy co nazywasz bezprawna zmianą?

 

czy byles po okresie zobowiazania?

czy otrzymales informacje o podwyzce w zwiazku z podniesieniem predkosci internetu? (przeszukaj zakladke SPAM w swoim kliencie pocztowym)

---
"Inteligentny wszystko zauważa.
Głupi wszystko komentuje".
Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Dziękuję za komentarz i podpowiedź.

Uczestnik forum o nicku Wykładowca miał konkluzję podobną do Twojej.

Tam jest również mój kolejny komentarz.

Krótko mówiąc oczekuję trochę pokajania się ze strony UPC.

Bo tak wygląda, że przywracamy ci stary pakiet jak tak chcesz - a jakbyś nie zauważył to byśmy ci wystawiali dalej wyższe faktury.

Wystąpiłem również o niewielką rekompensatę za zamieszanie i UPC napisało, że nie widzi podstaw.

Materialista ze mnie

 

Sorry , nie wspomniałem o jaki zakres usług chodzi.

A chodzi o telewizję.ę na

Pewnego razu zobaczyliśmy wyższe faktury.

Jak porównaliśmy ze starymi to się okazało, że mamy inny droższy  pakiet  i umowę na kolejne dwa lata.

Jak zapytaliśmy w call center to się okazało, że rozmawialiśmy z konsultantem i tego chcieliśmy.

No i wkurzyliśmy się.

 

Nauczyciel
648 166 6

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Wyższe faktury, to po jakim czasie zorientowałeś się ,że coś nie w porządku?

Przy okazji warto co jakiś czas zaglądać do zakładki Moje UPC.

Zmiana pakietów, z naszej inicjatywy czy w przypadku błędu pracownika( chyba w każdej firmie to się zdarza, ) jest w wiadomościach wysyłanych do abonenta.

.....................................................................................................
Max, Eleven, HBO GO, C+ Prestige, Netflix 4K, Amazon Prime Video
Omnibus
374 126 11

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?


@bartus40napisał(a):

UPC rozpatrzyło pozytywnie w części dotyczącej żądania przywrócenia stanu pierwotnego bo inaczej być nie mogło.

Nie odniesiono się wogóle do oczekiwania wyjaśnienia przyczyn zmian, które spowodowały reklamację.

Nie odniesiono się do żądania udostępnienia nagrań będących podstawą zmian.

Takie działanie pozwala domniemywać, że gdybyśmy nie zauważyli zmian to UPC wykorzystało by sytuację.

Reklamacja zwierała również oczekiwanie rekompensaty za problemy związane z wyjaśnianiem całej sprawy.

W tej części reklamacji UPC stwierdziło, iż nie widzi podstaw do rekompensaty.




@bartus40napisał(a):

Krótko mówiąc oczekuję trochę pokajania się ze strony UPC.


Jeśli zależy Ci na ich pokajaniu, to w reklamacji powinieneś zawrzeć "wnoszę o przeprosiny w formie pisemnej", czy coś w tym stylu, wtedy nie wykręcą się

 

Sytuacja jest taka, że UPC w całości uznało Twoją reklamację, ponieważ nie udzielili odpowiedzi w wymaganym ustawowo terminie. Odpowiedź po czasie nie liczy się. Jedyne co pozostaje to wyegzekwować swoje żądania jakie przedstawiłeś w reklamacji. Jeśli nurtuje Cię, czy mogli tak postąpić to owszem:

 

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014. 827)

Art. 7a. 2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.

Racja jest po Twojej stronie. Żądaj rekompensaty, która Ci się należy.

 


 

Zawodowiec
400 154 30

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Przecież zmieniając umowe dostajesz potwierdzenie na e-maila jeśli masz podany lub wysyłane jest papierowe potwierdzenie, jeśli w ciągu 14 dni nie potwierdzisz to powiadamiają Cie sms, z tego co kojarze to chyba nawet 3 krotnie i nie jestem pewny, ale po tym czasie chyba nawet oddzwaniają jeśli dalej nie zaakceptujesz warunków umowy.

 

Więc nie da się nie wiedzieć o zmianie umowy, a już jak jakimś cudem nie dostałeś info to przecież zaraz na 1 fakturze widać, że są jakieś zmiany jeśli abonament jest większy.  Dodatkowo przy większości zmian umów jest opłata aktywacyjna więc jeszcze zwykle ok 30 zł jest doliczane do faktury, więc nie trudno się nie skapnąc.

 

A jeśli już zmieniasz umowę i coś się nie zgadza to zawsze jest 14 dni na bezproblemowe odstoąpienie od warunków bez żadnych dodatkowych kosztów.

 

Dodatkowo warto czytać umowę, bo przy większośći promocji cena rośnie po okresie zoobowiązania.

Tytan
920 577 77

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Mnie dziwi coś innego, przyszedłeś się pytać na społecznośc operatroa zwanego dalej forum o to jakie paragrafy masz zastosowac ?

Poważnie ?

 

Masz do tego odpowiednie instytucje które udzielą Ci wsparcia od wejscia (np Rzecznik praw konsumenta), zapoznają się z twoją sprawą, doradzą i jak twoje roszczenia są słuszne to wesprą.

 

A ty przychodzisz na forum operatora z którym masz problem gdzie raczej ciezko bedzie udzielic ci w 100% fachowej odpowiedzi... czy tylko ja uważam że coś tu jest nie tak ?

-------------------------------------------

hosting
Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Witaj,

dwa miesiące.

Błąd pracownika i firma nie potrafiła udzielić odpowiedzi w ustawowym czasie 30 dni ?

 

Rozumiem, że członkami forum są nie tylko pracownicy UPC a również klienci.

Być może ktoś również doświadczył podobnych problemów.

Tak się składa, że jednak znalazły się osoby, których odpowiedzi stanowią dla mnie prawdziwą wartość.

Drogę do rzecznika UOKIK znam

Pozdrawiam

Zawodowiec
400 154 30

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Prędzej ktoś zna Twoje dane wyamgane przy weryfikacji przez pracowników upc i dzwoniąc np na wspacie techniczne zgodził się na nową umowę do tego teoretycznie, gdyby wtedy ta osoba zaaktualizowała nr tel i e-mail to faktycznie nie miał byś ani powiadomienia, ani by nikt na Twój nr nie wydzwaniał :|

 

Dlatego bardzo ważne jest chronić swoje dane za wszelką cenę i wszystko kontrolować. Np co miesiąc tego samego dnia przychodzi e-mail z fakturą, nagle coś nie przychodzi to dobrze jest się zainteresować co się dzieje.

 

Akurat szkoda, że w upc nie da się ustalić jakiegoś hasła abonenta czy coś w tym stylu, chociaż wiedząc jakie problemy ludzie mają z podanie nr kl czy peselem to chyba aż jestem temu przeciwny, pomimo, że na swoim koncie chętnie bym takie coś ustawił.

 

Z 2 strony w innej firmie stosują takie hasła i większość osób stosuje datę urodzenia 

Omnibus
374 126 11

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?


@Pablonapisał(a):

Mnie dziwi coś innego, przyszedłeś się pytać na społecznośc operatroa zwanego dalej forum o to jakie paragrafy masz zastosowac ?

Poważnie ?

 


A co w tym złego? Śmiało mogę odpowiedzieć, że żadne paragrafy KC nie mają tutaj zastosowania.


Poza tym jest informacja zwrotna dla UPC - niech przestrzegają terminów i załączają grzecznościową formułkę "przepraszamy" w odpowiedzi reklamacyjnej, bo takie suche pismo może trochę razić.

 

Wykładowca
815 196 10

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Odpowiedź jest nieważna i nieważne czy jest pozytywna czy nie. Nie dotrzymali terminu 30 dni, więc wszystkie żądania są zasadne.

 

Może nie operator, ale pisałem kiedyś reklamację na myszkę Razera do sklepu morele, chciałem rękojmię, nie odpwiedzieli mi po okresie 30 dni nic, po 40 dniach pisza, że myszka ma uszkodzenie mechanieczne i nie mogą jej wymienić. Napisałem im grzecznie, że okres odpowiedzi dawno minął i oczekuję zwrotu gotówki lub wymiany na nową, tak jak tego oczekiwałem w moich żądaniach. Zapytali tylko, czy chcę nową myszkęczy gotówkę, wziąłem gotówkę i kupiłem inną myszkę.Nie mieli nic do powiedzienia. Ustawa to ustawa.

 


_____________________________________


Tytan
920 577 77

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Ale ja nie bronie UPC ani nie przesądzam po czyjej stronie jest racja.

 

Szansa uzyskania skutecznej pomocy TUTAJ jest nikła, nawet nie do końca wiem czemu ma służyć ten temat.

 

Ja na starcie z cała dokumentacją dreptał bym do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta.

Ten po analizie dokłądnie by mi powiedział jakie mam opcje i doradził by co zrobić dalej.

 

Powyżej przedstawiłem tylko jedną z dróg uzyskania RZETELNEJ pomocy.

-------------------------------------------

hosting