UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moja umowa z UPC

ROZWIĄZANE
Naukowiec
1213 363 52

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 

O ile tylko w pierwotnej reklamacji podałeś kwotę rekompensaty i nie jest ona wyssana z palca możesz tego jak najbardziej dochodzić. W pierwszej kolejności piszesz jeszcze raz do UPC, a gdy dostaniesz odpowieź która w dalszym ciągu będzie dla Ciebie niesatysfakcjonująca i będzie zawierała informację, że wyczerpałeś drogę reklamacyjną następnym krokię będzie dochodzenie swoich racji w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów prowadzonych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 109 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne.

 

Co do udostępnienia nagrań, są one własnością UPC i nie muszą Ci zostać udostepnione. Wgląd w ich treść otrzymałbys chyba jedynie podczas postępowania przed sądem powrzechnym. Dlatego zawsze polecam samemu również nagrywać każdą rozmowę z operatorem podczas której dokonujemy zmiany usług. 

 

@Informatyg sam ostatnio miałem sytuację, że UPC nie z gruchy wystawiło mi fakturę na 180zł za Internet, bez żadnej wcześniejszej informacji, bez zmiany usług. Odkręcenie tego zajęło neistety ponad 2 miesiące i chyba 7 telefonów na infolinię. 

Nauczyciel
648 166 6

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Zanim została wystawiona faktura odkryłem zmianę na koncie w Moje UPC , w wyniku błędu jak wytłumaczył moderator konsultantkę.

Została włączona usługa my Prime.

Tak to zmieniła by się kwota i długość umowy.

Cóż we własnym interesie  pilnować wysokości rachunków i nie odpuszczać.

Statystycznie jak widać tego typu sytuacje ( " błędy")mogą się niestety zdarzać.

.....................................................................................................
Max, Eleven, HBO GO, C+ Prestige, Netflix 4K, Amazon Prime Video
Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

W ramach rekompensaty zarządałem kilkunastoprocentowego rabatu od wystawianych faktur przez najbliższe trzy miesiące.

 

Jeśli chodzi o nagranie rozmowy to było ono ponoc podstawą zmiany pakietu na wyższy co skutkowało wydłużeniem umowy o kolejne dwa lata ( aktualna kończy się w lipcu ).

 

Jeśli dobrze pamiętam to  pani w punkcie UPC sugerowała zwrócenie się o udostępnienie nagrania.

Zawodowiec
405 154 30

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Jak już załatwiać umowy to tylko przez czat, przynajmniej ja tak robie. Zawsze na czacie, na koniec proszę o podusmowanie wszystkich warunków dopytuje o szczegóły i zapisuje sobie czat.

A jak tylko przyjdzie e-mail to sprawdzam doładnie czy wszystko się zgadza.

Menedżer Społeczności
455 411 137

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 zapewniam Cię, że standardy mamy jedne i wszyscy mamy za zadanie stosować się do nich w codziennej pracy.

 

Jak wiemy w obsłudze Klientów pracują ludzie, a nie roboty, a ludzie mimo dołożenia należytej staranności mogą popełnić błąd. 

 

Odpowiadam za proces reklamacji w UPC, dlatego przyjrzę się wnikliwie Twojemu przypadkowi.

--
Jeśli moja odpowiedź jest pomocna kliknij Zaakceptuj jako rozwiązanie, dzięki temu inni szybciej do niej dotrą
Tagi (1)
Moderator
1426 825 566

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 otrzymałeś ode mnie PW.

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Witam,

tu chyba nie istnieje potrzeba dokonywania wnikliwej analizy.

Tym bardziej, że mieliście Państwo ponad 30 dni.

 

1. zmiana umowy bez podstaw prawnych.

2. brak udokumentowania przyczyn zamiany umowy pomimo mojej prośby wyrażonej w piśmie reklamacyjnym.

3. stwierdzony w Państwa odpowiedzi brak podstaw do uznania moich roszczeń dotyczących rabatów związanych z bezprawną zmianą umowy.

4. brak odpowiedzi w ustowowym czasie - powoływanie się na fakt, że reklamacja została zarejestrowana kilka dni później niż została złożona.

 

Punkt czwarty oznacza, iż zgodnie z obowiązującym prawem uznajecie Państwo reklamację w całości.

 

Rozumiem, że w firmie pracują ludzie a nie roboty i każdy ma prawo do błędu.

Tylko dlaczego wyjaśnienie tego zajęło aż tyle czas skoro był to tylko drobny bład.

Od ludzi oczekuję odrobiny empatii, ktorej nie oczekiwał bym od robotów.

Dzwoniłem kilkakrotnie w swojej sprawie i za każdym razem byłem informowany o 30 dniach odpowiedzi na reklamację i odsyłany do pisemnej formy komunikacji.

 

 

Menedżer Społeczności
455 411 137

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 

Dokładna analiza pozwala rzetelnie ocenić sytuację i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Tak, jak napisałem - odpowiadam za proces reklamacji w UPC i zależało mi na tym, żeby opisane przez Ciebie wątpliwości i okoliczności z nimi związane wnikliwie wyjaśnić.
 
Ustaliłem, że zmiana umowy została wprowadzona na podstawie rozmowy telefonicznej z Klientką UPC. Abonentka wyraziła zgodę na odświeżenie oferty, została poinformowana o wysokości opłaty abonamentowej po zmianie i zaakceptowała ją.

Potwierdzam, że datą przyjęcia reklamacji w UPC jest dzień, w jakim przekazałeś pismo do Salonu UPC – 12.04.2019 roku, a udzielenie innej informacji przez pracownika było wynikiem jego pomyłki. Przepraszam za błąd pracownika i jednocześnie dziękuję, że zgłosiłeś nam tę sytuację. 


Jednocześnie, odnosząc się do poruszonej przez Ciebie kwestii, potwierdzam, że reklamacja rozpatrzona po 30 dniach powinna być uznana za zasadną - zgodnie z art. 106 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy prawo telekomunikacyjne, jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona uwzględniona.


Zgodnie z tym przepisem, złożona przez Ciebie reklamacja, dotycząca zmiany warunków umowy dokonanej telefonicznie, została uwzględniona nawet bez weryfikacji poprawności procesu zmiany warunków Umowy na koncie abonenckim.


Przepisy art. 106 prawa telekomunikacyjnego nie mają jednak zastosowania do roszczeń o przyznanie rabatu o jaki wystąpiłeś (celowo nie podaję wysokości, bo nie to jest przedmiotem naszej dyskusji). Nie wynikają one ani z Umowy abonenckiej ani z przepisów prawa telekomunikacyjnego. Roszczenia takie rozpatrywane są na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego i podlegają ocenie zgodnie z przepisami prawa cywilnego. Przepisy prawa cywilnego nie przewidują automatycznego uznania roszczeń za zasadne w przypadku braku odpowiedzi na pismo z wezwaniem do ich spełnienia w terminie wyznaczonym przez osobę oczekującą spełnienia tych roszczeń. Osoba, która domaga się zaspokojenia roszczeń z tytułu odszkodowania lub zadośćuczynienia, zobowiązania jest wykazać przesłanki, od których spełnienia obowiązujące przepisy kodeksu cywilnego, uzależniają powstanie odpowiedzialności.

Niemniej jednak - rozumiem, że oczekiwałeś szybszego rozwiązania sprawy, a po drodze zdarzyło nam się potknąć i ponieważ zadowolenie z obsługi przez Dział Reklamacji, za jaki jestem odpowiedzialny, jest dla mnie bardzo ważne, a firmie UPC zależy na budowaniu trwałych relacji z Klientami, podjąłem indywidualną decyzję o udzieleniu upustu, o jaki prosiłeś. Korektę zobaczysz w rachunku za czerwiec 2019 roku.

Odnosząc się do nagrania rozmowy - przygotujemy je dla Ciebie. Odezwę się na priv w tym temacie.


Mam nadzieję, że Twoje ewentualne przyszłe kontakty z UPC będą dostarczały jedynie pozytywnych wrażeń 

--
Jeśli moja odpowiedź jest pomocna kliknij Zaakceptuj jako rozwiązanie, dzięki temu inni szybciej do niej dotrą
Tagi (1)
Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Witam,

dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź.

Poniżej w punktach odniosę się do Twojego komentarza.

 

1. zmiana wprowadzona na podstawie rozmowy z Klientką - moja mama potwierdza fakt takiej rozmowy. Zdecydowanie zaprzecza jakoby zgodziła się na jakiekolwiek zmiany. Ponieważ jestem zwolennikiem działania na podstawie faktów, które można zweryfikować wystąpiłem do UPC z prośbą o udostępnienie nagrania, które dokumentuje zgodę na taką zmianę.

Niestety ten punkt mojej reklamacji został w odpowiedziach pominięty - a jestem gotowy przeprosić UPC jeśli by się okazało, iż mama z jakichś przyczyn minęła się z prawdą ( oczywiście zrezygnujemy również z oczekiwanych rabatów ).

 

2. jeśli chodzi o odpowiedź na moje roszczenia  związane z zamieszanie związanym ze zmianą  umowy - w trakcie mojej wstępnej rozmowy z rzecznikiem UOKIK uzyskałem informacje, że mogę dochodzić takich roszczeń ( dotyczy rabatów ) i nie podlegają one odrębnym przepisom. Do kolejnej rozmowy nie doszło jako, że rzecznik zasugerował oczekiwanie na Państwa odpowiedź.

 

Muszę dodać, że prywatnie, od osiemnastu lat sam również jestem klientem UPC - rozwijaliśmy naszą współpracę wraz z rozwojem serwisu Państwa Firmy. Pomijając drobiazgi zawsze byłem zadowolony z jakości obsługi. Dlatego też opieramy się zakusom różnych firm, które mówią, że robią to samo co UPC tylko za połowę ceny ( firma na O......).

 

Jako, że sporo miałem do czynienia z Customer Service w korporacjach obsługujących masowo klientów, chciałbym poradzić jeśli wolno - trochę więcej indywidualnego podejścia do klientów - utrzymanie starych klientów jest zdecydowanie tańsze niż zdobywanie nowych.

 

Pozdrawiam

Paweł 

//Serdeczna prośba o niepodawanie danych wrażliwych/osobowych w postach//
edit by @Kamil 

Menedżer Społeczności
455 411 137

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 moją odpowiedź zaparkuję do momentu kiedy otrzymasz (dzisiaj) i odsłuchasz rozmowę (Ty decydujesz kiedy). Jeśli potrzebujesz jeszcze jakichś informacji - zapraszam na priv.

--
Jeśli moja odpowiedź jest pomocna kliknij Zaakceptuj jako rozwiązanie, dzięki temu inni szybciej do niej dotrą
Tagi (1)
Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Cześć,

przesłuchałem rozmowę i nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości.

Mama na wstępie jednoznacznie zaznaczyła, że nie jest zainteresowana żadnymi zmianami.

Konsultant poprowadził rozmowę w ten sposób, że wyglądało to jakby była podwyżka abonamentu na dotychczasowy pakiet co jest nieprawdą.

Mama przyjęła do wiadomości fakt podwyżki i tylko tyle.

Konsultant w trakcie rozmowy wymieniał elementy usługi i praktycznie sam je sobie potwierdzał.

 

.... konsultant kontaktuje się tylko w kwestii odświeżenia istniejącej umowy - umowa kończy się 22 lipca a kontakt następuje o 4 miesiące wcześniej ????

.... abonament stały jest teraz 69,90 -  wygląda to jak podwyżka istniejącego pakietu.

.... konsultant mówi o pakiecie MAX ani słowa nie wspominając, że mama ma umowę na pakiet SELECT EXTRA

.... przy odświeżeniu umowy doliczana jest opłata aktywacyjna - jakaś bzdura

.........zostanie wysłana nowa umowa do podpisania i odesłania - proszę sprawdź czy macie ją u siebie bo mama twierdzi, że niczego nie otrzymała, nie podpisała i nie odsyłała.

 

Nie wygląda to dobrze.

 

Gdybyś miał wątpliwości proszę przesłuchaj jeszcze raz rozmowę zwracając uwagę na wyróżnione elementy.

 

Podtrzymuję swoje zarzuty i oczekiwania dot. rekompensaty.

 

Pozdrawiam

Paweł

 

 

Menedżer Społeczności
455 411 137

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 dziękuję za informacje. Biorę się za ten temat pod kątem jakości w rozmowie sprzedażowej i samego procesu sprzedaży.

Odnośnie samego procesu reklamacji - podtrzymuję ww. stanowisko włącznie z rekompensatą, ale chcę dopytać czy pod tym kątem jest coś co z Twojej perspektywy wymaga uwagi czy też mamy ten temat zaopiekowany?

--
Jeśli moja odpowiedź jest pomocna kliknij Zaakceptuj jako rozwiązanie, dzięki temu inni szybciej do niej dotrą
Tagi (1)
Inspirator
9 2 0

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

Jeśli chodzi o tą sprawę wszystko jest OK.

Rozumiem pogoń za premią ludzi z działu sprzedaży ale faktycznie warto zwrócić uwagę na podobne wydarzenia.

 

W trakcie mojego pobytu w placówce UPC były obecne jeszcze dwie inne osoby, z których jedna napewno miała podobną do mojej sprawę czyli zaskoczenie podniesieniem abonamentu związanym z podwyższeniem pakietu. 

Truizm - jak coś będzie nie tak ze strony Waszej firmy to niezadowolony opowie o tym dzisięciu znajomym. Niestety jak będzie OK to rzadko kiedy o tym mówi.

Pozdrawiam

Paweł

Menedżer Społeczności
455 411 137

Re: Czyżby podwójne standardy UPC ?

@bartus40 dlatego z otwartą przyłbicą biorę się za ten przypadek.

Ja, podobnie jak wszyscy tutaj obecni Uczestnicy Społeczności jesteśmy Klientami różnych firm kupując różne produkty czy też usługi. Doskonale rozumiem relacje i kwestię rekomendacji między znajomymi i rodziną.

 

Cieszę się, że mogłem pomóc. Miłego korzystania z dobrodziejstw Społeczności UPC! 

--
Jeśli moja odpowiedź jest pomocna kliknij Zaakceptuj jako rozwiązanie, dzięki temu inni szybciej do niej dotrą
Tagi (1)