UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moja umowa z UPC

ROZWIĄZANE
Highlighted
Tytan
2058 813 71

Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

https://media2.pl/telekomunikacja/148603-Eksperci-Nowe-prawo-telekomunikacyjne-utrudni-zycie-kliento...

 

"Zamiast uproszczenia wzorców umów telekomunikacyjnych klienci otrzymają obszerne i skomplikowane kontrakty, których nie będą w stanie zrozumieć - uważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i apeluje do rządu o zaniechanie prac nad nowelizacją prawa telekomunikacyjnego.

Nowe przepisy narzucają też firmom telekomunikacyjnym obowiązek automatycznego wysyłania klientom nagrań rozmów telefonicznych z biurem obsługi klienta. Po stronie operatorów rodzi to obowiązek przechowywania plików dźwiękowych na skrzynkach e-mailowych. Poza dźwiękowym zapisem rozmowy, klient otrzyma również - w miejsce obecnego jednostronicowego podsumowania zmian - szereg innych dokumentów, m.in. regulaminy i cenniki.

Rząd rozpoczął prace nad zmianą prawa telekomunikacyjnego, by zagwarantować klientom ochronę ich praw. Jednak zdaniem prezesa ZPP propozycje są niewspółmierne do założonego celu.

- Jestem subskrybentem kilku zagranicznych serwisów, w których nie podpisywałem "książki telefonicznej" i uważam, że moje interesy są dobrze chronione przez te firmy. Mogę w każdej chwili zrezygnować z umowy abonamentowej, po prostu przestając ją opłacać - mówi Cezary Kaźmierczak. - Trzeba się cofnąć, od nowa pochylić się nad tym. Przygotować rozwiązania, żeby podpisana umowa była przede wszystkim zrozumiała dla klienta - dodaje.

Za przykład rozwiązań dobrych dla klientów i firm oferujących usługi w abonamencie ZPP wskazuje globalne koncerny Google, Netflix czy Spotify. Według prezesa związku umowy abonamentowe powinny spełniać trzy podstawowe kryteria: mieć przejrzysty cennik usług, regulamin usługi i nie mogą zawierać klauzul niedozwolonych (tzw. abuzywnych).

- Proponujemy rozwiązania, które są przyjęte wszędzie na świecie. Wielkie, globalne koncerny radzą sobie na takich umowach i nikt nie jest oszukiwany. Trzeba po prostu skorzystać z tych wzorców, zamiast tworzyć administracyjne monstra - tłumaczy Cezary Kaźmierczak. - Zwykle wystarczy podać numer karty kredytowej, zaakceptować regulamin danej usługi, który musi być zgodny z prawem i nie może zawierać klauzul niekorzystnych dla klienta, a potem, co miesiąc pobierana jest z karty kredytowej należność. Tego typu umowy powinny zostać wprowadzone w Polsce.

Nowe prawo telekomunikacyjne to kolejny z wielu ostatnich projektów, który jest kwestionowany przez przedstawicieli przedsiębiorców. Związek zwraca uwagę, że problemem jest przede wszystkim nadmierna biurokracja.

- W ubiegłym roku wyprodukowaliśmy tego tyle, że byłoby na cztery godziny czytania dziennie. Prawo zaczyna tracić jakiekolwiek swoje funkcje, bo trudno przestrzegać przepisów, których się nie zna - dodaje Cezary Kaźmierczak. - Rząd mówi o tym, że za jedną wprowadzoną ustawę będzie chciał likwidować dwie. To bardzo pozytywne działanie. Chcemy natomiast bardziej czerpać z wzorców światowych, bo Donald Trump za jedną wprowadzoną zlikwidował 27, więc może lepiej iść w tym kierunku."

 

"Zgodnie z proponowanymi zmianami klienci nie będą mogli już zmienić ani przedłużyć swojej umowy telefonicznie, tak jak dzieje się to teraz.
Przepisy skomplikują też popularne wśród klientów aktywowanie usług np. pakietu danych.
Firma telekomunikacyjna nie będzie mogła zrobić tego automatycznie po zakończeniu rozmowy.
Aktywacja nastąpi dopiero po tym, jak klient zaloguje się do swojego konta e-mail, odczyta przesłaną korespondencję, zaakceptuje zmiany i odeśle ją operatorowi."

 

Ogólnie kretynizmy - choć pomysł z przesłaniem mi na maila pliku z rozmową z BOK mi sie podoba.

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
12 ODPOW. 12
-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

Już teraz mało kto czyta/rozumie umowy które podpisuje, to jak dostaniemy "książki" zamiast umów dopiero jazda będzie....

Fakt pomysł z emailem super. Ustalenia powinny przychodzić jako formularz i dopiero jak klikniesz w wiadomości akceptuję, to konsultant powinien móc ją zatwierdzić. Takie rozwiązanie nie budziło by wątpliwości co do chęci zawarcia umowy. A jak ktoś mimo to da się nabrać, no cóż nie wszystko jest dla wszystkich  

Tytan
Tytan
1891 949 146

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

Teraz nas chroni 14 dniowy termin odstąpienia od umowy także żadne wcześniejsze rozmowy ustalenia potwierdzenia nie są potrzebne 

 

Aktywuja nie to na co się umawiales odstępujesz od umowy

---
"Inteligentny wszystko zauważa.
Głupi wszystko komentuje".
Tytan
2058 813 71

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

Tylko może być tak, że będzie takie zdanie w nadesłanych dokumentach "przeczytałem, zrozumiałem i akceptuję wszystkie postanowienia niniejszej umowy/regulaminu" - i jesteś załatwiony, zwłaszcza kiedy masz 70 lat i ni dudu wiesz co to postanowienia abusywne, więc skąd masz wiedzieć czy zawiera je ta konkretna propozycja umowy.

 

Teraz każdy będzie musiał mieć konto u danego operatora i zacznie się przetwarzanie naszych danych na całego.

Będziesz musiał mieć dostęp do internetu i smartfona lub tablet/komputer by te kretynizmy zaakceptować.

A negocjuj przez maila teraz nową umowę, kiedy w BUK pracuje powiedzmy z 20 ludzi a chętnych na zmianę umowy codziennie może być kilka tys osób - będziemy się z BUKiem wymieniać mailami całymi tygodniami.

Przez telefon rozmowa 30 minut i mogłeś poruszyć z 10 propozycji umowy - a przez maila jak będziesz negocjował, skoro jeszcze nie wiesz i nie znasz stanowiska operatora na twoją poprzednią propozycję.

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

@KOCUREK1970 miałeś nc+? Wiesz jak tam negocjacje wyglądają?

Rozmawiasz dalej przez telefon jak i my, ustalasz warunki. Po rozmowie, przychodzi wiadomość na konto które u nich masz i dopiero jak klikniesz wyrażam zgodę oferta się aktywuje. O takim czymś mówię.

 

Co do emaili, smartofnów itp. fakt osoby starsze mogą mieć problem, jednak czyja to wina że świat biegnie do przodu? Chociaż, przy dzisiejszych oszustwach na wnuczka itp. Starsi ludzie i tak są na przegranej pozycji :( przykre to ale prawdziwe. ich oszukują i sprzedażą bezpośrednią. Ja wiem, że to nie jest ok ale tak ten głupi świat funkcjonuje. Wszystko by oszukać drugiego :(

Tytan
2058 813 71

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

@-

Wszystko rozumiem - tylko podczas 30 minutowej rozmowy telefonicznej mogłem dowiedzieć się wszystkiego a dokumenty na mail to była formalność (jak pisze GDA chroniło nas 14 dni na odstąpienie).

A teraz oprócz rozmowy będziesz musiał wejść na maila i coś akceptować, bo dopiero wtedy umowa wejdzie w życie a operator przecież też musi mieć czas ją aktywować/wdrożyć na twoim koncie - to wszystko będzie wymagało dodatkowego czasu.

Czy to zwiększy bezpieczeństwo klienta, NIE - bo w mętnej wodzie najlepiej się łowi...

Spowoduje to tylko, że będzie nam trudniej od takiej umowy odstąpić (skoro takie problemy z jej zawarciem to aż się boję co z jej rozwiązaniem z jakiegokolwiek powodu).

Mam przeczucie, że nie wystarczy tu tylko zwykłe odstąpienie od umowy wysłać operatorowi - nie po to urzędasy przy tym majstrują by to było proste.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
-
Nie dotyczy
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

@KOCUREK1970 pełna zgoda...kombinowanie bez sensu...

 

Nic to nie da a utrudni...

Tytan
2058 813 71

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

@-

Tam gdzie jest konieczność zmian, eliminacja przepisów zbędnych, martwych lub wzajemnie się wykluczających nie ma szans na zmiany - a tu grzebią już przy i tak zagmatwanej już obecnie procedurze.

Zmienić, udoskonalić to co jest obecnie i tym sposobem to wdrażać a nie wywarzać otwarte drzwi. 

 

xxx

 

Bardziej tu upatruję kwestię, że podpiszesz i masz płacić (w tym 23% vat) - i to głównie tu o ten cholerny podatek vat idzie.

xxx

 

@KOCUREK1970 ile razy prosiłem o nie mieszanie polityki w forum?

 

GMateusz

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Moderator
1413 821 560

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

Ogłaszam mini konkurs w tym temacie! Autor następnego posta o tematyce politycznej wygrywa tygodniowy ban na pisanie 

 

Serio ile razy można prosić o jedno i to samo?

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Tytan
2058 813 71

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

@GMateusz

Ale dlaczego mam chwalić jakiegokolwiek polityka, kiedy ewidentnie partolą sprawę?

Czy jak któregoś za coś pochwalę to nie będzie mieszanie się do polityki?

Politycy tworzą prawo i to złe prawo - więc dostają to na co zasługują i nie moja wina, że widzę to tak jak widzę.

 

Zwrócenie mi uwagi przyjąłem do wiadomości - przepraszam.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Moderator
1413 821 560

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

Dla mnie nie ma tutaj różnicy czy chodzi o chwalenie jakiegoś polityka lub danej partii, czy też krytykę ich działań. Polityka to temat, który dzieli ludzi w wystarczająco wielu miejscach i nasze forum takim miejscem nie będzię  My tutaj budujemy relacje a nie je niszczymy.

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Tytan
2058 813 71

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

@GMateusz

Jakie relacje się buduje zależy tylko od samych zainteresowanych - można politycznie rozmawiać i pięknie się w tym różnić!

To jak się rozmowa potoczy nie jest uwarunkowane politycznie a tylko ludźmi, którzy nie potrafią znieść krytyki kierowanej pod adresem danej opcji politycznej i zamiast argumentów z ich ust pod adresem adwersarza lecą tylko inwektywy.

Niestety, jesteśmy świadkami tylko i wyłącznie takiej opcji i to widać wszędzie w sieci - szkoda.

Szkoda, że żadna strona nie potrafi z pokorą przyjąć, że coś zrąbali, przeprosić i starać się to naprawić.

Zamiast tego jest twarde brnięcie dalej w absurd.

 

Jeśli takie prawo wejdzie w życie - współczuję Wam jako firmie.

Współczuję, bo będziecie mieli przerąbane na każdym kroku - zamiast mniej biurokracji i więcej potrzebnej i efektywnej pracy, będziecie mieli jeszcze więcej biurokracji, przekładania papierów a efektywności w tym nie będzie żadnej itd.

Przewiduję w związku z tym wzrost reklamacji - bo to, że będzie dochodziło do pomyłek to pewne, jeśli coś jest bardziej skomplikowane to łatwiej o potknięcie.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Tytan
2331 534 105

Re: Nowe prawo telekomunikacyjne utrudni życie klientom. Zbyt skomplikowane umowy

We Francji ludzie rozmawiają o polityce bo Francuzi uwielbiają o tym rozmawiać i jakoś tam problemu nie ma. No tyle, że to inna kultura

https://zanimnapiszesz.info