UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moja umowa z UPC

ROZWIĄZANE
Inspirator
5 4 1

Podłączenie niestandardowe

Witam,

 

Od grudnia 2018 staram się o podłączenie światłowodu do mojego domu. Skrzynka jest oddalona o jakieś 10 metrów. Był instalator porobił zdjęcia stwierdził, że instalacja jest możliwa ale niestandardowa bo trzeba te 10 metrów przekopać. Od razu zaznaczył, że będę musiał ponieść koszty. Zgodziłem się. W lutym po rozmowie na infolini dostałem na maila wycenę instalacji 1867 zł oraz porozumienie. Dokonałem wpłaty wysłałem do Katowic podpisane porozumienie. No i na tym temat się zakończył. Zero kontatku ze strony UPC ciągłe telefony na infolinie kończą się tekstem typu "przekazuję sprawę do osoby odpowiedzialnej jeszcze dziś się z Panem skontaktujemy". Kolejny kontakt jest ale dopiero jak zadzwonie na infolinie sam. Trochę tracę cierpliwość. Nie wiem czy mam prosić o pomoc UOKiK czy może iść z tym do sądu? W końcu ktoś wziął moje prawie 1900 zł jak na razie za nic. Chociaż by zadzwonili wytłumaczyli co i jak. Podali jakiś termin ale nic nie żadnego kontaktu. Rozumiem, że muszą być jakieś procedury plan działania no ale to trzeba mnie poinformować.  

Dodatkowo po rozmowach z sąsiadami (dom kupiłem w zeszłym roku) okazuję się, że dom kiedyś był podłączony do tejże skrzynki, do której chcę się teraz podłączyć. Więc może w cale nie jest potrzeba ta instalacja niestandardowa? Czy można sprawdzić historię instalacji? 

Proszę o pomoc w tej sprawię bo tak się tego nie załatwia. 

11 ODPOW. 11
Moderator
1058 639 176

Re: Podłączenie niestandardowe

@JarekP witam na forum Społeczności UPC. Wyślij mi proszę w prywatnej wiadomości dane, które pozwolą na identyfikacje konta abonenckiego w naszym systemie (ID klienta/numer pesel + imię i nazwisko) sprawdzę o co chodzi z Twoją sprawą.

Inspirator
5 4 1

Re: Podłączenie niestandardowe

 To jest jakieś nieporozumienie. Przecież z takim traktowaniem to ja się jeszcze nigdy nie spotkałem. Po prostu jest to żenujące co UPC wyprawia w mojej sprawie.

Po kolei.

Nie pamiętam dat ale wpierw samo UPC zadzwoniło do mnie zapytać o instalację. Przedstawiłem sytuację i Pan był zdziwiony, że nie zostało to jeszcze wykonane choć zapłaciłem już prawie 1900 zł! Obiecał mi, że sprawę załatwi. Umówił instalację na 07.05 twierdząc, że rozmawiał z działem od instalacji niestandardowych i o wszystkim wiedzą. Specjalnie wziąłem dzień wolny aby być przy instalacji. Miała być w godzinach 11-13. Około 13 dzwoni (z numeru prywatnego) instalator (gość, który tylko podłącza modem) i tłumaczy mi, że ekipa z koparką tzn. podwykonawca jest zupełnie z innego miasta i nie mogą przyjechać (ku*wa co mnie to obchodzi?!) i że on pytał o zgodę przełożonego czy może znaleźć ekipę z mojego miasta. Ponoć zgodę dostał i uwaga przyjedzie około godziny 16-17 aby ten człowiek z koparką wycenił robotę! Nosz ku**a! W między czasie zadzwonił miły Pan z infolinii zapytać jak poszła instalacja! W związku z tym, że on jako jedyny ruszył tą sprawę byłem grzeczny. Wytłumaczyłem. Oczywiście był zdziwiony. Umówiliśmy się, że zadzwoni na drugi dzień ponieważ byłem "umówiony" z tym instalatorem na wizytę z koparkowym i w tedy przekaże mu co ustaliłem z tymi panami. I co? Ch*jów 100. Instalator z koparkowym się nie zjawił, a miły Pan z infolinii nie zadzwonił. W poniedziałek dzwonie do UOKiK, a jak oni nie pomogą idę do jakiegoś prawnika dowiedzieć się czy mogę z tym iść do sądu. W końcu ktoś przytulił moje pieniądze za nic! Mam maile oraz nagrane 2 rozmowy, w których infolinia zapewnia mnie o wykonaniu usługi. 

Mateuszu czy sprawdzałeś może coś z tą sprawą? 

Moderator
1058 639 176

Re: Podłączenie niestandardowe

@JarekP przykro mi to słyszeć. W żadnym razie nie powinno dojść do takiej sytuacji. Wraz z @Kamil wyjaśnimy Twoją sprawę. Następnym razem uderzaj do mnie bezpośrednio na priv.

Inspirator
5 4 1

Re: Podłączenie niestandardowe

W końcu jest! Udało się! Podłączyli. Teraz kwestia zapłaty. Zapłaciłem 1900 zł za wykonanie przekopu koparką przez drogę. Okazało się, że jest to nie możliwe ponieważ użytkownicy drogi (spółdzielnia w kamienicy) nie zgodziła się na to. Na szczęście ktoś mądry z UPC odkopał jakąś starą mapkę na której widać, że od skrzynki przez moją działkę do sąsiada biegnie kabel. Instalator (człowiek od podłączania modemu) zasugerował abym odkopał ten przewód i on przepchnie światłowód przez dużą niebieską rurę w której umieszcza się światłowody. Tak też zrobiliśmy i się udało. Z tym, że instalator (jeszcze raz przypomnę człowiek od końcowej instalacji modemu. Sam tak ciągle zaznaczał, że nie on powinien to robić ;-)) wraz z innym instalatorem przekopali resztę jakieś 5 metrów ręcznie i pociągnęli kabel do domu. Więc pytanie jak ta praca ma się do poprzedniej wyceny? Jak odzyskać pieniądze? Oczywiście nie mówię o całej kwocie bo chłopakom też trzeba zapłacić.
Nauczyciel
691 445 66

Re: Podłączenie niestandardowe

Brawo...

Wlasnie wkopales ludzi ktorzy ci chcieli pomoc i zrobili cos czego nie powinni wykonac a chcieli dobrze. Przez Ciebie dostana po glowie byc moze stracq prace .Beda mieli nauczke ze lepiej nigdy nikomu nie pomagac w sposob niestandardowy bo traci sie taki mosci pan co narobi im klopotow.

Jak dla mnie to UPC powinno odkrecic cala sytuacje na takiej zasadzie ze zrywaja umowe i Ci oddaja pieniadze. Wykonana instalacja jest metodami rodem z prl, gdzie Mietek i Heniek robili wszystko na krzywy ryj.  W dzisiejszych czasach takie metody sa niedpuszczalne.

Mysl, na wszystko musza byc projekty i sluzebnosci. Co w chwili gdy poklocisz sie.z.sasiadem, on potnie kabel i nie beda chcieli wpuscic UPC w cely dokonania naprawy. Takie rzeczy sa niedopuszczalne.

 

Jeszcze raz gratuluje zrobienia klopotu ludziom ktorzy wyciagneli do ciebie reke i chcieli ci pomoc. 

Zamiast przyjac ze efekt zostal osiagniety to szukasz nie patrzac na to ze czas prqcy tych ludzi kosztuje, kosztuje material, spawanie swiatlowodow (tu ulokowales pieniadze)

Szkoda gadac. 

To pokazuje ze nie powinno sie robic nic ponad miare i nie warto pomagac.

 

-------------------------------------------
Nie jestem nauczycielem, nie jestem wsparciem technicznym. Jak się nie znasz to skontaktuj się z kimś kto się zna i za odpowiednie wynagrodzenie zrobi wszystko tak jak powinno być.

hosting
GDA
Pan Abonent ;-)
1416 655 115

Re: Podłączenie niestandardowe


@JarekPnapisał(a):
W końcu jest! Udało się! Podłączyli.

i na tym.mogles zakonczyc

a reszte załatwić na priv z moderatorem

---
Nie mów do mnie szeptem.
Zimne nóżki w galarecie? Nie znoszę!
Moderator
1058 639 176

Re: Podłączenie niestandardowe

@JarekP zapraszam kolejny raz na priv. Twoją sprawą z resztą cały czas się zajmuje więc mogłeś od razu napisać do mnie.

Inspirator
5 4 1

Re: Podłączenie niestandardowe

No tak bo wcześniejsze wpisy nie robiły nikomu pod górkę. Opisałem w 2 poprzednich postach jak zostałem potraktowany i to nikomu nie przeszkadzało? Nikt przez to nie dostanie po głowie? Choć wyjątkowo w nieprofesjonalny sposób zostałem potraktowany. Chodzi tutaj o ludzi z infolinii. 

Instalacja była niestandardowa więc rozwiązanie również takowe jest. Gość był zdziwiony, że jemu to zlecili tak więc ktoś wydał polecenie z góry. Tak więc nie dolewaj do ognia bo należy im się premia za to. Nie zostało wykonane na krzywy ryj tylko tak jak być powinno. Rozchodzi się tylko o to, że ktoś nie potrzebnie zrobił kosztorys na podstawie nie wiem czego. Mój błąd, że zapłaciłem wcześniej ale w sumie gdyby nie ta wpłata to podejrzewam, że nie zostało by to w ogóle ruszone. Tak przynajmniej była jakaś "motywacja" do działania. Teraz po prostu oczekuję weryfikacji tych kosztów. To tak jak byś pojechał do mechanika, który powie ci, że wymieni sprzęgło na nowe Ty zapłacisz, a on zamontuję używane.

Tylko i wyłącznie działanie UPC (ludzi na infolinii) doprowadziło do tej kuriozalnej sytuacji więc proszę nie mieć do mnie pretensji, że oczekuję wyprostowania tego. Bo ja rozumiem, że taka instalacja potrzebuję czasu, decyzji i tak dalej. Ale od grudnia się prosiłem o to tak więc 5 miesięcy to dość długi okres aby można było wszystko wykonać tak jak być powinno. Ale tak jest jak o takich rzeczach decyduję człowiek na infolini? 

Przecież nikt tu nie zrobił niczego ponad miarę wręcz przeciwnie zostało wykonane to co być powinno w sposób najlepszy i najtańszy w mojej ocenie! Tylko nie pisz mi, że robię komuś kłopot bo to ja miałem kłopot przez prawie 5 miesięcy gdy 10 ludzi na infolinii mnie okłamywało. 

Jeszcze raz zaznaczam, że instalatorowi należą się podziękowania i zapłata. Ja z chęcia zapłacę (co już zrobiłem) ale koszty były zdecydowanie mniejsze niż sugerowano wcześniej. 

 

Moderator
1058 639 176

Re: Podłączenie niestandardowe

Czy podłączenie zostało wykonane tak jak należy, w zgodzie ze sztuką i spełniając warunki wynikające z wyceny to nie mnie oceniać - sprawa została przekazana gdzie trzeba ale to wiesz. Technik ewidentnie chciał dobrze i chwała mu za to. Należy jednak pamiętać, że prawnie też wszystko zgadzać się musi. To także zostanie z naszej strony wyjaśnione.

 

Odniosę się jedynie do pracowników infolinii. Mają za małą wiedzę, za małe możliwości i zbyt mało informacji, aby przekazać Tobie aktualny status sprawy, która wykracza poza wszelkie procedury. Instalacjami niestandardowymi zajmuje się dedykowany temu dział, z którym klient nie ma możliwości skontaktowania się. Problemem tutaj był słaby przepływ informacji pomiędzy firmą podwykonawczą a strukturami naszej firmy. Wina zawsze leży gdzieś po środku, ale bezpośrednio konsultanci nie są niczemu winni. Powiedziałbym przysłowiowo, że są po prostu na pierwszej linii ognia.

 

Highlighted
Moderator
1058 639 176

Re: Podłączenie niestandardowe

@JarekP jeszcze raz tym razem oficjalnie tu na forum, bo tutaj się wszystko zaczęło - przepraszam w imieniu UPC Polska za utrudnienia, które wystąpiły w trakcie szacowania kosztów podłączenia naszych usług u Ciebie oraz samej ich instalacji. 

 

Wszystkich zainteresowanych, którzy śledzili temat informuję, że koszt podłączenia został oczywiście raz jeszcze przeliczony i pierwotna kwota, która opiewała na ponad 1800 zł została pomniejszona o około połowę. 

 

Dzięki za współpracę i wszystkie przekazane sugestie. Pozwoli nam to w przyszłości usprawnić przebieg procesu między innymi takich niestandardowych podłączeń. Cieszę się, ze udało nam się sprawę wyjaśnić. Życzę samych pozytywnych wrażeń w trakcie korzystania z usług UPC.

 

Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC

Inspirator
5 4 1

Re: Podłączenie niestandardowe

Super! W końcu zostało to wszystko wyjaśnione. Dziękuję Mateuszu serdecznie za pomoc. Najważniejsze, że sprawa została zakończona pozytywnie. Tak jak wnioskowałem po podniesiemu przeze mnie punktu z porozumienia o kosztach - została mi zwrócona kwota 960 zł! 

Mam nadzieję, że wyjaśnicie sobie to wszystko we własnych strukturach i nikt nie będzie miał do nikogo pretensji. 

Masz rację z tą infolinią. Za pewne brak przepływu odpowiednich informacji doprowadził do tego zamieszania. Tylko ostatni konsultant był w temacie i też to na pewno pomogło przyśpieszyć działanie. Pole dla was aby to usprawnić i na przykład w takich sprawach jedna osoba od początku do końca nadzorowała to. 

Dziękuję i ogólnie polecam UPC! bo internecik śmiga  :-)