UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moja umowa z UPC

ROZWIĄZANE
Highlighted
Inspirator
3 4 0

Przeniesienie UPC Biznes pod inny adres – seria niekończących się problemów

Witamy serdecznie całą społeczność UPC.

 

Od kilku lat jesteśmy stałymi klientami firmy UPC w związku z dostępnością ich usług w naszej siedzibie. Ze względu na zmianę lokalizacji biura wystąpiliśmy o przeniesienie usługi internetowej pod inny adres, jednocześnie planując i uzależniając naszą przeprowadzkę od dostępności do internetu. Jesteśmy firmą internetową i każda minuta bez dostępu do sieci oznacza dla nas straty finansowe i całkowite sparaliżowanie pracy.

 

12 czerwca 2019 roku około godz. 16:00 wykonaliśmy pierwszy telefon do UPC z prośbą o przeniesienie usługi pod inny adres. Konsultantka zapewniła nas, że jest to bardzo prosta procedura i wystarczy przynieść obecnie wykorzystywany modemo-router, a technik podczas jednej wizyty dokona instalacji usługi. Na termin tej operacji został ustalony 14 czerwca w godz. 9:00-11:00.

 

14 czerwca około godz. 12:00 instalator pojawił się w lokalu po wcześniejszym kontakcie telefonicznym informującym o opóźnieniu. Technik stwierdził, że w naszym lokalu brakuje instalacji UPC, a dokładniej mówiąc kabla koncentrycznego i wyruszył w jego poszukiwania na klatkę schodową. Po oględzinach piętra wyżej dowiedzieliśmy się, że potrzebna będzie tzw. instalacja niestandardowa, wymagająca sporządzenia kosztorysu. Dodatkowo instalator podczas naszej rozmowy zalogował się prawdopodobnie do „Serwisu Instalatorów UPC Polska Sp. z o.o.” i sprawdził w systemie, że usługi UPC w tym lokalu nie były świadczone od 2016 roku. Wizyta zakończyła się zapewnieniem, iż UPC zostanie poinformowane o potrzebie instalacji niestandardowej i zostanie ona przeprowadzona najwcześniej w poniedziałek 17 czerwca.

 

Kilka godzin później, nie wierząc w twierdzenia instalatora, sami przystąpiliśmy do weryfikacji okablowania na korytarzu. Z naszego doświadczenia jako użytkowników usług domowych UPC, poznaliśmy charakterystyczne kable koncentryczne UPC z niebieskimi oznaczeniami, przebiegające wzdłuż całej klatki schodowej w białych, szerokich peszlach, a swoją drogę rozpoczynające w piwnicy. W tej sytuacji byliśmy przekonani, że standardowa instalacja usługi jest możliwa do wykonania. Według nas polegałaby ona na wywierceniu jednej dziury przy futrynie drzwi na kabel UPC biegnący bezpośrednio do lokalu, podłączony łącznikiem wtyków F (beczką) z kablem koncentrycznym na korytarzu, który z kolei biegnie do skrzyni rozdzielczej UPC w piwnicy.

 

Tego samego dnia (14 czerwca) skontaktowaliśmy się ponownie z UPC powiadamiając o naszych odkryciach. Od konsultanta dowiedzieliśmy się, że instalator stwierdził obecność okablowania UPC w głównej skrzynce w piwnicy (notabene bez fizycznego sprawdzenia i zejścia do piwnicy) i brak instalacji w naszym lokalu. Według niego zachodziła potrzeba przewiertów między stropami i sporządzenia wymienianego wyżej kosztorysu. W toku dalszej rozmowy konsultant poinformował nas o maksymalnym czasie wykonania kosztorysu wynoszącym 5 dni roboczych. Dowiedzieliśmy się również, że UPC ma kontakt z firmą podwykonawczą jedynie drogą elektroniczną. Ostatecznie zostało wysłane zapytanie do firmy podwykonawczej z prośbą o kontakt i ponowną weryfikację warunków instalacji. Zostaliśmy zapewnieni, że skontaktuje się z nami koordynator firmy podwykonawczej lub też sam instalator.

 

Druga rozmowa przyniosła nam też bardzo interesującą informację: UPC nie może przewidywać, że mogą pojawić się takie problemy z instalacją i dlatego też konsultanci nie widzą sensu w informowaniu klientów (w tym przypadku biznesowych), że może się pojawić coś takiego, jak instalacja niestandardowa i wydłużony czas instalacji usługi. Podobno UPC hipotetycznych informacji nie przekazuje swoim klientom.

 

17 czerwca po raz kolejny skontaktowaliśmy się z UPC drogą internetową oraz telefonicznie, ponieważ nie otrzymaliśmy żadnego kontaktu ze strony firmy podwykonawczej/instalatora. Konsultantka przekazała informację do działu instalacji z prośbą o pilny kontakt. Niestety nie była ona w stanie określić dokładnej daty, kiedy wreszcie uzyskamy dostęp do internetu.

 

Tego samego dnia wykonaliśmy jeszcze jeden telefon na infolinię UPC. Mijały kolejne godziny, a my nadal nie otrzymaliśmy kontaktu ze strony instalatorów. Konsultantka przekazała nam informację, że zostało zlecone zlecenie na kosztorys, który miałby odbyć się 21 czerwca. Na nasze piątkowe zgłoszenie z 14 czerwca dział instalacji odpowiedział jednoznacznie - kable w budynku nie należą do UPC. Została ponowiona prośba o kontakt i weryfikację oraz dodatkowo konsultantka przyjęła od nas reklamację z żądaniem rekompensaty w postaci bonifikaty – wyksięgowania abonamentu na czas braku dostępu do internetu oraz upustu w wysokości 50 zł netto.

 

Nieoczekiwanie, 19 czerwca, bez żadnego wcześniejszego kontaktu, pojawiło się dwóch instalatorów UPC w celu dokonania kosztorysu i ponownej weryfikacji potrzeby instalacji niestandardowej. Technicy stwierdzili, że okablowanie UPC jest obecne w budynku na klatce schodowej oraz bezproblemowo da się poprowadzić nowy kabel ze skrzynki UPC w piwnicy do naszego lokalu. Nie zachodzi zatem potrzeba żadnych przewierceń stropowych. Wystarczy zwykła wiertarka i opisany przez nas wcześniej sposób podłączenia. Ostateczna instalacja według techników miałaby się odbyć w poniedziałek lub wtorek następnego tygodnia.

 

25 czerwca ponowiliśmy kontakt z infolinią UPC, ponieważ technicy nie zjawili się ani w poniedziałek, ani we wtorek. Po raz kolejny otrzymaliśmy nowe informacje o realizacji naszego zlecenia. Maksymalnie w środę 26 czerwca UPC ma otrzymać informację na temat kosztorysu od techników, którzy pojawili się u nas 19 czerwca. Dopiero po jej otrzymaniu możliwe będzie umówienie kolejnego montera, który ostatecznie podłączy naszą usługę.

 

26 czerwca kontaktowaliśmy się trzykrotnie z UPC (rano, południe i popołudnie), za każdym razem dopytując, czy kosztorys, a raczej informacja o braku potrzeby jego wykonania, pojawiła się w systemie UPC. Oczywiście odpowiedź każdego z konsultantów była przecząca i nikt nie był w stanie ostatecznie zagwarantować nam, kiedy możemy spodziewać się jakiejkolwiek odpowiedzi.

 

Dzisiaj – 27 czerwca ponownie rozmawialiśmy z konsultantką UPC. Do firmy wreszcie dotarła odpowiedź od instalatorów, którzy dostrzegli kolejną przeszkodę w procesie instalacji. Podobno nie posiadają kluczy do pomieszczenia, gdzie najprawdopodobniej znajduje się skrzynka UPC. Jest to o tyle interesujące stwierdzenie, gdyż podczas wizyty techników parokrotnie informowaliśmy ich, że skrzynka UPC znajduje się w piwnicy, do której otrzymają bezproblemowy dostęp, gdy tylko rozpocznie się instalacja. Konsultantka przyjęła naszą prośbę o kolejny pilny kontakt oraz ponownie napisała do firmy podwykonawczej dopytując dokładnie, o jakie pomieszczenie chodzi.

 

Cały proces przeniesienia usługi trwa już drugi tydzień i nie dostrzegamy jego końca. Jesteśmy karmieni tymi samymi ogólnikami podczas każdej rozmowy telefonicznej. Konsultanci nie posiadają żadnej możliwości natychmiastowego i bezpośredniego kontaktu z osobami decyzyjnymi. Wydaje się, że UPC skazane jest na łaskę firmy podwykonawczej, która nie dość, że nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, to jeszcze zatrudnia nieprofesjonalistów – amatorów. Cały opisany przez nas proces traktowania i obsługi klienta biznesowego jest karygodny. Jako firma ponieśliśmy i z każdą minutą ponosimy realne straty pieniężne i wizerunkowe. Czy UPC będzie w stanie je pokryć? Śmiemy w to wątpić.

 

Ostatecznie zadajemy tylko jedno pytanie: kiedy wreszcie naszej firmie zostanie podłączona usługa internetowa UPC?

 

W razie jakiejkolwiek potrzeby weryfikacji informacji, posiadamy nagrania rozmów z konsultantami.

 

Planet Plus

5 ODPOW. 5
Tytan
1439 822 568

Re: Przeniesienie UPC Biznes pod inny adres – seria niekończących się problemów

@Planet_Plus witam w Społeczności UPC. Zweryfikuję Waszą sprawę jak mam to w zwyczaju - wyślijcie mi proszę w prywatnej wiadomości dane, które pozwolą na identyfikacje konta abonenckiego w naszym systemie (ID klienta/NIP + nazwa firmy). Dzięki za tak szczegółowy opis sprawy, będzie pomocny.

 

Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Inspirator
3 4 0

Re: Przeniesienie UPC Biznes pod inny adres – seria niekończących się problemów

@GMateusz dziękujemy za szybką reakcję.

 

Dane identyfikacyjne przesłaliśmy w wiadomości prywatnej.

Tytan
1439 822 568

Re: Przeniesienie UPC Biznes pod inny adres – seria niekończących się problemów

@Planet_Plus szczegółowo zapoznałem się z Waszą sprawą i skontaktowałem się z odpowiednimi osobami, spodziewajcie się kontaktu z naszej strony jeszcze dzisiaj lub jutro (zważywszy na godzinę nie mogę obiecać, że na 100% będzie to dzisiaj). Liczę na pozytywne i jak najszybsze zakończenie całej sprawy. Trzymam rękę na pulsie - w razie pytań zapraszam do kontaktu ze mną w wiadomości prywatnej. 

 

btw. osobiście cenię sobie Wasz cashback, bardzo przydatna opcja, niejednokrotnie z niej korzystałem :-)

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Inspirator
3 4 0

Re: Przeniesienie UPC Biznes pod inny adres – seria niekończących się problemów

W czwartek, 27 czerwca w godzinach popołudniowych i wieczornych, trzykrotnie skontaktowało się z nami UPC. Pierwszy telefon został wykonany przez firmę podwykonawczą w celu umówienia wizyty instalacyjnej na pierwszy wolny termin - 3 lipca. Przystaliśmy na tę propozycję, jednak w toku drugiej rozmowy z konsultantem UPC, okazało się, że możliwa będzie standardowa instalacja usługi już 28 czerwca w godzinach 13:00-15:00. Pod koniec dnia skontaktowała się z nami kolejna konsultantka, która ostatecznie potwierdziła nasze umówione instalacje.

 

W piątek, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym, po godzinie 14:00 faktycznie pojawiło się dwóch monterów UPC. Jeden z nich był nam już znany - pierwotnie miał (nie)przyjemność błędnie ocenić stan naszej instalacji. Okazało się, że od początku mieliśmy rację. Internet, z pomocą drugiego instalatora, został podłączony w niecałe 30 minut, zaś znaleziony przez nas wcześniej kabel koncentryczny nadawał się do instalacji usługi. Oczywiście właścicielem całej instalacji od początku było i jest UPC.

 

Internet od kilku dni działa w firmie bez zarzutów. Cała sytuacja naprawdę nie musiała się wydarzyć. Oczekiwalibyśmy od UPC, a co za tym też idzie, firmy podwykonawczej, większego profesjonalizmu oraz zdecydowanie większego zaangażowania i decyzyjności konsultantów na infolinii. Możemy mieć tylko nadzieję, że w przyszłości prawidłowa realizacja zleceń i rozwiązania naszych problemów będą przebiegały sprawniej i bez udziału moderatorów forum UPC.

 

Dziękujemy @GMateusz  za zaangażowanie i zdecydowane przyspieszenie całego procesu przeniesienia usługi. Mamy nadzieję, że zrobisz z nami jeszcze wiele zakupów i odbierzesz swój Cashback. ;-)

Tytan
1439 822 568

Re: Przeniesienie UPC Biznes pod inny adres – seria niekończących się problemów

Dziękuję za oficjalne potwierdzenie z Waszej strony. W imieniu UPC Polska raz jeszcze przepraszam za wszystkie powstałe utrudnienia, na które zostaliście narażeni. Liczę, że dalsze korzystanie z usług naszej firmy będzie dostarczało jedynie samych pozytywnych wrażeń!

 

Pozdrawiam,
Mateusz,
Moderator Społeczności UPC

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.