UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moja umowa z UPC

Inspirator
6 0 0

Przeniesienie usługi na inny adres

Witam,

2 tygodnie temu zmieniłem adres i tym samym miejsce dostarczania internetu przez UPC. 16 lutego przybyły technik oznajmił, że kabel jest zajęty przez innego usługodawcę i on nie jest w stanie podpiąć UPC i aby to zrobić mam znaleźć właściciela kabla, bo on nie wie kto wisi na kablu. Na odpowiedź, że nie mam takiej możliwości poinformował, abym dzwonił do wszystkich internetodawców i ustalił kto jest na kablu i umówił wizytę technika, aby uwolnić go, a następnie ponownie umówić się z technikiem UPC. Każda infolinia (orange, vectra, jmdi) informowała mnie, że to obowiązek upc jako usługodawcy dowiedzieć się, kto zajmuje kabel i w drodze firma-firma dogadać się, a nie klient-firma, bo tak naprawdę mógłbym każdemu odciąć internet. Po wielu, wielu telefonach do upc udało mi się ich przekonać, że to jednak jest ich zadanie. Przy kolejnym telefonie chciałem dać namiary na JMDI (najprawdopodobniej oni zajmują kabel) zostałem poinformowany, że oni zlecili już zadanie innej firmie zewnętrznej i moje informacje są zbędne i nic nie wnoszące. Teraz mijają dwa tygodnie i nadal nie mam internetu, upc mnie zbywa z każdym kontaktem. Dostałem również informację, że oni odcinają internet na starym adresie, aby nowi lokatorzy mogli się podłączyć, a jeśli ja nie podłączę ponownie internetu w ciągu 30 dni to zapłacę karę za zerwanie umowy mimo zgłoszenia zmiany adresu oraz zwlekania ze strony upc. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Zaznaczę, że nie miałem żadnego kontaktu z tej firmy zewnętrznej, której to upc rzekomo zleciło ustalenie obecnego usługodawcy na kablu i dalszą część niezbędną do podłączenia u mnie internetu upc. Dodatkowo na nowym adresie na 100% upc ma możliwość dostarczania internetu. 

 

Wysłałem również maila do UKE, jednak czekam na odpowiedź od nich.

 

Pozdrawiam,

P.

14 ODPOW. 14
Moderator
923 601 148

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Nikt z użytkowników nie będzie raczej w stanie udzielić wsparcia dlatego wyślij mi proszę w prywatnej wiadomości dane, które pozwolą na identyfikacje konta abonenckiego w naszym systemie (ID klienta/numer pesel + imię i nazwisko) to ja zobaczę o co chodzi w Twojej sprawie.

UWAGA! Do 7 kwietnia przebywam na urlopie i nie pełnię obowiązków moderatora Społeczności UPC. Nie odpisuję na wiadomości prywatne. Moim bezpośrednim zastępcą jest Adrian. W razie potrzeby kontaktujcie się z nim lub z pozostałymi moderatorami. GMateusz

Inspirator
6 0 0

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Cześć,

 

Czy udało się coś ustalić? Mija kolejny dzień bez internetu od UPC, a oni nie raczą nawet się odezwać. Takiego podejścia do klienta jeszcze nie widziałem...zwyczajnie żenada. Mam nadzieję, że chociaż UKE coś zdziała. 

Nauczyciel
517 377 46

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Tak, UKE to najlepszy organ do tego żeby mu zawracać głowę twoim problemem z kablem który jest własnością wspólnoty/spółdzielni.

 

Brawo, poważna instytuacja zamiast zajmować się poważnymi sprawami będzie ustalała nikczeminka który miał czelność wykorzystać kabel który znajduje się w infrastrukturze wspólnej.

 

-------------------------------------------
Nie jestem nauczycielem, nie jestem wsparciem technicznym. Jak się nie znasz to skontaktuj się z kimś kto się zna i za odpowiednie wynagrodzenie zrobi wszystko tak jak powinno być.

hosting
Inspirator
6 0 0

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Nie napisałem do UKE prośby o znalezienie właściciela kabla.

Jeśli nie masz nic wnoszącego i pomocnego w temacie to co Tobą kieruje, aby w ogóle się wypowiadać? Chęć wyładowania jakiejś frustracji?

Skoro ja zawracam głowę UKE, to chociaż Ty zajmij się czymś poważnym.

Nauczyciel
517 377 46

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Jak czytam coś takiego to musze zareagować.

Cały świat musi zajać się twoją sprawą która jest niczym innym jak dobrą wolą operatora.

Szlak mnie trafia jak coś takiego widzę bo jako były pracownik innego telekoma przerabiałem takie sytuacje. Chce się klientowi pojsc na reke ale czynniki niezalezna od operatora nie pozwalaja a ten jeszcze robi jadkę,

UPC nie ma w obowiązku umożliwienie Ci przeniesienia to jedynie ich dobra wola. To ty zmieniasz warunki umowy (zmiana adresu) więc ja na twoim miejscu starał bym się robić wszystko żeby wspólnie z zarządcą/włascicielem okablowania namierzyć operatora który użył przewodu a później sprawę wyjaśniać czemau sie tak stało.

Warunki twojej umowy były jasne, świadczymy usługi na określonym adresie. Jesteśmy dorośli i powinniśmy radzić sobie w życiu i rozwiązywać swoje problemy.

-------------------------------------------
Nie jestem nauczycielem, nie jestem wsparciem technicznym. Jak się nie znasz to skontaktuj się z kimś kto się zna i za odpowiednie wynagrodzenie zrobi wszystko tak jak powinno być.

hosting
Profesor
1358 605 50

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

@brzozaa2 

A ja to widzę tak.

 

Nie ma żadnej wspólnej bazy klientów wszystkich ISP dostępnych w Polsce.

Nikt "swojego" klienta nie "zdradzi" bo jest RODO.

Nie wiem jak sobie wyobrażasz by UPC się dowiedziało kto jest tam abonentem i jaka firma na tym przewodzie "wisi" (w tym przypadku to jeszcze może jakimiś kanałami uda się to ustalić).

 

Mógłbym prosić o przepis, który wskazuje, że to operator ma obowiązek czegoś, kogoś szukać kto nie jest jego klientem a jest podpięty pod przewód z którego owy operator ma skorzystać?

Dogadywanie się firma-firma - albo się zgadzasz na nowy przewód, albo płacisz karę jak się na niego nie zgodzisz. Ty się przeniosłeś, a więc to Ty poniesiesz za to odpowiedzialność i zapłacisz ewentualną karę za uniemożliwienie UPC podpięcia swoich usług bo to Ty zmieniłeś warunki umowy..

 

Do UPC masz pretensje, że inny operator jeszcze jak widać palcem tu nie kiwnął, nie przenieśli i nie zwolnili przewodu? Skoro "zlecenie" już niby poszło, to rola i odpowiedzialność do czegokolwiek ze strony UPC na ten moment wygasła, bo to nie UPC ma zwolnić przewód.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Inspirator
6 0 0

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Drodzy,

To nie jest tak, że ja wszystko zrzuciłem na UPC, przeprowadziłem się i już mi macie montować neta. Nie.

Po informacji od technika, że mam znaleźć obecnego właściciela kabla, zacząłem poszukiwania. 

Dzwoniłem do JMDI, Vectry i Orange - potencjalni dostawcy na moim osiedlu. Każdy z nich odmówił mi udzielenia informacji dodając, że to jest obowiązek UPC odnaleźć po kablu zajmującego i już na drodze firma-firma się dogadywać. Co więcej, oni nie mogą przyjąć zgłoszenia zwolnienia kabla od zwykłego klienta, tylko nowy usługodawca ma to zrobić, aby zabezpieczyć się przed lewymi zgłoszeniami.

Chcąc wyjaśnić sprawę z UPC, Konsultant poinformował mnie, że sprawa trafiła do firmy zewnętrznej i słuch po wszystkim zaginął. Nikt nic nie wie, ani UPC, ani ja. Cisza. Irytująca cisza.

I tu jest problem, bo nie wiem ile jeszcze trzeba czekać.

 

Jak wcześniej 4 razy przenosiłem usługi na nowy adres to nie było najmniejszych problemów. Nie było w mieszkaniu kabla? Żaden problem, technik przeciągnął aż w piwnicy na 5 piętro. 

 

Czy coś mogę zrobić, aby to przyśpieszyć? Możecie proszę mi doradzić?

 

Może wiecie, czy da się zrezygnować z usług nie płacąc kary?

 

Rozumiem waszą irytację, ale zrozumnie też mnie. Szary klient, nikt nic nie informuje, więc chwytam się każdej deski ratunkowej, aby odzyskać to za co płacę. Nikt mi tego nie zwróci. 

Nauczyciel
517 377 46

Re: Przeniesienie usługi na inny adres


 

Rozumiem waszą irytację, ale zrozumnie też mnie. Szary klient, nikt nic nie informuje, więc chwytam się każdej deski ratunkowej, aby odzyskać to za co płacę. Nikt mi tego nie zwróci. 


Jeszcze raz to napiszę, to ty zmieniasz warunki i ty ponosisz pełną konsekwencję tej zmiany.

 

Czy dowiedziałeś się kto zarządza infrastrukturą na budynku ? (kto jest jej właścicielem?)

-------------------------------------------
Nie jestem nauczycielem, nie jestem wsparciem technicznym. Jak się nie znasz to skontaktuj się z kimś kto się zna i za odpowiednie wynagrodzenie zrobi wszystko tak jak powinno być.

hosting
Inspirator
6 0 0

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Niestety nie mam jak się dowiedzieć.

Administracja budynku nie prowadzi żadnego rejestru kto zajmuje kable, kto i jakie usługi i z jakieś firmy ma doprowadzane.

Zarówno orange, vectra, jmdi i teraz administracja wskazują upc jako podmiot, który jest w stanie zlokalizować wiszącego na kablu.

 

Sprawdzałem na stronie jmdi dostępność usług pod moim adresemm, to jest komunikat, że oni nie dostarczają tam nic - co jest sprzeczne z tym co uzyskałem od ich konsultanta...no ale wierzę stronie.

Nauczyciel
517 377 46

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Jak duzy zasób posiada twój budynek?

-------------------------------------------
Nie jestem nauczycielem, nie jestem wsparciem technicznym. Jak się nie znasz to skontaktuj się z kimś kto się zna i za odpowiednie wynagrodzenie zrobi wszystko tak jak powinno być.

hosting
Inspirator
6 0 0

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

Co masz na myśli? Ilość mieszkań? Ok. 70 lokum. 

Moderator
923 601 148

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

@brzozaa2 mam nowe informacje, zapraszam na PW.

UWAGA! Do 7 kwietnia przebywam na urlopie i nie pełnię obowiązków moderatora Społeczności UPC. Nie odpisuję na wiadomości prywatne. Moim bezpośrednim zastępcą jest Adrian. W razie potrzeby kontaktujcie się z nim lub z pozostałymi moderatorami. GMateusz

Profesor
1358 605 50

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

@brzozaa2 

Tu nie ma naszej irytacji - tylko takie są fakty i tak to wygląda.

 

Co masz zrobić? - wezwać serwis UPC i niech prowadzi monter nowy przewód.

 

Jesli to wspólnota, to załatw zgodę na instalację na części wspólnej i daj to instalatorowi (drugi egzemplarz zgody zostaw Sobie).

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Moderator
17 12 5

Re: Przeniesienie usługi na inny adres

@brzozaa2 

 

Wysłalem do Ciebie wiadomość prywatną w tej sprawie.