UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pozostałe urządzenia

ROZWIĄZANE
Użytkownik
3 0 0

Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

Witam serdecznie.

Na wstępie podam swoje parametry techniczne aby nie było zastrzeżeń:

Router: Compal v4.01 wymieniony przez technika na Compal v5.01 - obecnie Hitron (1A)

Procesori7-8700K CPU @ 3.70GHz.

Dysk: PLEXTOR PX-128M5M (540/320 MB/s)

(pomiary były też na ADATA XPG SX6000 512GB PCIe x2 NVMe (1000/800 MB/s)

Karta sieciowa: Intel® I219V (1 Gbps)

Kabelki ethernet najwyższej jakości.

 

Mniej więcej tydzień temu przesiadłem się ze starej umowy internet 250 Mb/s na 500 Mb/s - i od tego momentu w zasadzie zaczęły się moje problemy. Na starej umowie prędkość mojego internetu bez wyjątku zawsze oscylowała w granicach 300 Mb/s, czyli ponad normę i podczas wszystkich moich pomiarów czy to w pobieraniu plików czy na speedtestach nigdy te wartości nie spadały poniżej ~290 Mb/s. W danej chwili po przejściu na nową umowę 500 Mb/s prędkość oscyluje w granicach 150 do 300 Mb/s, gdzie te wartości dolne są tą średnią jaką otrzymuję.

 

Ciekawostka 1: Podczas pobierania dużych plików prędkości trzymają się górnej granicy, czyli tych ~300 Mb/s a podczas pomiarów przez speedtest na początku wzrastają do ~300 Mb/s po czym w trakcie pomiaru cały czas spadają aż do 100/150 Mb/s, gdzie średnia z pomiaru wychodzi w okolicach 200 Mb/s.

 

Ciekawostka 2: Podczas wszystkich testów występuje jedynie problem z prędkością pobierania natomiast prędkość wysyłania jest dobra, ~30 Mb/s czyli 100%.

 

 

Kontaktowałem się z pomocą techniczną UPC i:

 

- Według technika wszelkie parametry były prawidłowe.

- W moim rejonie nie było żadnych problemów z sygnałem.

- Błędy oscylowały w granicach 0,01/0,02% więc marginalne.

- Zostało mi wlączone IPv4 (nie pomogło)

- Były wykonane 2 twarde resety urządzenia (nie pomogło)

- Technik zebrał jakieś tam dane z routera do sporządzenia raportu. 

 

Po tych nieudanych próbach została umówiona wizyta domowa technika.

 

Technik sprawdził wszelkie parametry (które również według niego były prawidłowe), sprawdził połączenia, wykonaliśmy testy po czym podmienił router Compal v4 na Compal v5 gdzie znów wykonaliśmy testy. Wynik był bez zmien choć na początku po uruchomieniu internet chodził wyraźnie szybciej (do 300/340 Mb/s). Technik stwierdził, że nie jest w stanie rozwiązać tego problemu i powiedział aby kontaktować się z infolinią.

 

- Pomiary były prowadzone na dwóch maszynach (laptop i komputer stacjonarny) przy bezpośrednim połączeniu. Pomiary odbywały się poprzez speedtest UPC, speedtest Ookla na kilku innych serwerach z dużą przepustowością, ftp UPC oraz z serwerów steam podczas pobierania wielkich plików.

 

Po kolejnym kontakcie z infolinią, gdzie znów dokonywano podobnych prób pomocy jak przy pierwszym kontakcie (j.w.) ponownie umówiono ze mną technika na kolejny termin.

 

Technik podczas następnej wizyty przyniósł router Hitron w celach testowych aby sprawdzić czy prędkości się zmienią i czy to router stanowił problem. Wspomniał również, że w tym samym mieście ale na innej ulicy ma podobny przypadek.

 

Po podłączeniu Hitrona wykonaliśmy takie same testy jak przy pierwszej wizycie. Wyniki były znacznie lepsze bo po pierwszym włączeniu prędkości podczas pobierania dużych plików oscylowały w okolicy 350/400 Mb/s (z losowymi spadkami do 300). Przy sprawdzaniu z kolei przez speedtest UPC itp. wynik był ten sam jak z poprzednich pomiarów (prędkość na moment wzrastała po czym spadała nawet do 150 Mb/s) z czego średnia wychodziła 200-250 Mb/s. Technik znów stwierdził, że nie jest w stanie dalej mi pomóc i mówił aby dalej się kontaktować z infolinią.

 

- Dla testu próbowaliśmy na dwóch różnych kabelkach ethernet i nie zmieniło to niczego.

 

Z początku miałem nadzieję, że ten Hitron faktycznie poprawił sytuację skoro prędkość sięgła aż 400 Mb/s podczas pierwszych testów ale niestety - po paru godzinach wszystko znów wróciło do normy. Moje wrażenie względem tego jest takie, że podczas resetowania routera czy dłuższej przerwy w dostawie internetu ta prędkość po włączeniu znacznie, znacznie wzrasta (jakby gdzieś coś się przegrzewało?) ale po jakimś czasie znów spada do tych wartości minimalnych, które podawałem wcześniej lub jeszcze gorzej, bo są momenty kiedy jest non stop ~150Mb/s.

 

Na obecną chwilę nie wiem co zrobić i prosiłbym o jakąkolwiek pomoc.

 

Co mogę wykluczyć?

- Wszystkie pomiary są bezpośrednie. Nie ma żadnych dodatkowych urządzeń w sieci.

- WiFi wyłączone, Wi-Free + dostep gościnny również wyłączone.

- Próby na kilku maszynach nie przyniosły żadnych zmian. (Wszędzie 1Gbps)

- Parametry sprzętowe nie stanowią problemu. 

- Zużycie procesora podczas testów wynosi ~5% a dysku SSD ~8%.

- IPv6 nie powodowało wąskiego gardła. IPv4 nie poprawiło sytuacji.

- Antywirus (Avira) jak i Windows Defender nie wpływały w żaden sposób na wyniki. Nawet po wyłączeniu wszystkiego otrzymywałem takie same wartości. 

- Próby były na DNS google jak i innego operatora (szybsze).

- Twarde resety nie przynoszą rezultatów.

- Kanały DS 16/4

 

Poza tym wszystkim robiłem jeszcze kilka innych prób w akcie desperacji jak nawet wyłączenie zbędnych protokołów w ustawieniach sieci ale nawet to niczego nie zmieniło. Problem ewidentnie nie leży w moim sprzęcie.

 

Od wczoraj wykonuję również pomiary poprzez aplikację pro.speedtest.pl.Niestety udało mi się zrobić tylko jeden certyfikowany pomiar bo z nieznanych mi przyczyn program wariuje. W większości sytuacji wykrywa w sieci dodatkowe urządzenie gdzie takowego nie ma. Połączenie jest bezpośrednie router > komputer stacjonarny i nie ma żadnych innych urządzeń. (WiFi jest wyłączone, uprzedzając pytania).

 

Podczas testów nie było żadnego ruchu w sieci, żadnych pobierań czy czegokolwiek. Test robiony na czysto przy bezpośrednim połączeniu.

 

Tak wyglądają wyniki:

bez ertyyy.pngcertyfikacja.png

 

Z tego wszystkiego najbardziej intryguje mnie fakt, że przy umowie 250 Mb/s prędkość nigdy nie spadała poniżej ~290/300 Mb/s (a przynajmniej tego nie zarejestrowałem) a podczas zmiany umowy na 500 Mb/s nie osiągam nawet tego co miałem wcześniej.

 

Na sam koniec dodam, że transfer w okolicach 400 Mb/s, o którym wspominałem wyżej pojawił się tylko raz podczas testów po wymianie routera na Hitron'a przez technika. Od tamtego czasu wszystko "wróciło do normy" i prędkości wzrastają tylko do ~300 Mb/s (podczas ciągłęgo pobierania dużych plików).

 

Będę przeprowadzał jeszcze testy, gdzie czasowo wyłączę router lub zrobię twardy reset aby sprawdzić prędkości zaraz po ponownym podłączeniu. Mam wrażenie, że też będą większe bo podobna sytuacja była już podczas poprzednich dwóch wymian.

 

Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za każdą pomoc czy próbę pokierowania co zrobić dalej w takiej sytuacji.

 

60 ODPOW. 60
Zawodowiec
112 33 9

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

jakiej kategorii masz kabel internetowy podpięty do kompa? jest do patchcord gotowy czy samodzielnie składany? to że masz kable najwyższej jakości to nic nie mówi

Connect Box 250/20 Mb/s || Horizon select TV DVR + multiroom TV mediaobox || minuty do wszystkich MAX
Użytkownik
3 0 0

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

Testy były robione na 3 kablach, efekty te same.

 

Na stałe jest podpięty CAT6 a dokładnie TEN MODEL (mam też taki 1m). Mam również CAT7, którego używam do domowego serwera ftp ale nie mogę znaleźć dokładnych danych z zamówienia + do tego te podstawowe, które były wraz z routerem. Sam CAT6 do 1Gbit'a spokojnie wystarcza.

 

Zawodowiec
112 33 9

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

Niech zgadne, na tym 1m cat.6 też sprawdzałeś?

Connect Box 250/20 Mb/s || Horizon select TV DVR + multiroom TV mediaobox || minuty do wszystkich MAX
Użytkownik
3 0 0

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

Wtedy to by były 4 kabelki. Matematyka się kłania.

 

Nie było potrzeby. CAT7, który był testowany miał 1,5m więc nie musiałem się bać o żadne spadki jakości po drodze w kablu skoro nawet ten efektu nie przyniósł.

Zawodowiec
112 33 9

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

To sprawdź na tym 1m cat.6 lecz 10m powinien bez problemu latać

Connect Box 250/20 Mb/s || Horizon select TV DVR + multiroom TV mediaobox || minuty do wszystkich MAX
Wykładowca
852 220 36

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

@CamiloDraye, a jakie transfery wyciągasz po sieci lokalnej? 

Specjalista
43 5 2

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

  1. Rozumiem, że na innej maszynie, pececie, laptopie, macbooku też było sprawdzane?
  2. Polecałbym faktycznie sprawdzić jak pisze @CamiloDraye transfery lokalne czy wszystko idzie blisko 1 Gb/s.
  3. Jeszcze sprawdź jak wygląda sprawa na Linuksie np linux mint, lub ubuntu. Wystarczy wgrać na pendrive dystrybucję i uruchomić bez instalacji.  Wykluczysz tym samym System i ewentualne problemy z nim. Wszak to tylko Windows.

@zylxnapisał(a):

@CamiloDraye, a jakie transfery wyciągasz po sieci lokalnej? 


 

Connect Box
UPC 250 Mpbs
Omnibus
243 86 5

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

Wybacz, że zasugeruję pewną możliwość, która zapewne ciebie nie dotyczy, ale na moim kompie, istnieje priorytet karty Wi-Fi, i pomimo podłączenia kabla lan wciąż pracuje na Wi-Fi. Dopiero jak ręcznie wyłączam kartę, to zaskakuje lan. Odkąd uruchomiono 24 kanały prędkość nigdy nie spadła poniżej 500 i nie była wyższa niż 502. O kazdej porze dnia i tygodnia. Łącze jest tak stabilne, że aż nie dowierzam.

500 +250 Mb/s, Asus AC 766 Mb/s +karta AC usb, Horizon Max PVR i 11-ki +Cisco PVR, Pakiet bezpieczeństwa
Profesor
1475 644 61

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s


@Adamz napisał(a):
Jeszcze sprawdź jak wygląda sprawa na Linuksie np linux mint, lub ubuntu. Wystarczy wgrać na pendrive dystrybucję i uruchomić bez instalacji.  Wykluczysz tym samym System i ewentualne problemy z nim. Wszak to tylko Windows.

 


 


@CamiloDraye

Windows ma tryb awaryjny z obsługą sieci - uruchomić i testować.

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Innowator
12 0 1

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem po migracji z 250 na 500, predkosci czesto spadaja ponizej 200 Mb, maksymalne czasami sa ale to okolice 2-3 w nocy, Umówiony byl technik przyszedł wymieniono mi modem, ale nadal jest to samo, przegladałem forum i jest kilka tematów odnosnie tego ze 500 nie trzyma predkosci, dodam jeszcze jako ciekawostka ze wiem ze minimum to 40 %, ale wczesniej na 250 nigdy ale to nigdy nie mialem mniej ZAWSZE były te 250 Mb..

Wykładowca
852 220 36

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

@Bart37, prędkość mierzysz po kablu czy przez WiFi? Zaloguj się na Compala i sprawdź czy z sygnałem jest wszystko w porządku. 

Innowator
12 0 1

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

@zylxOczywiscie ze kabel =) i to nie jeden sprawdzałem nawet na kilku sprzetach, ale to nie jest problemem bo jak dziala dobrze to mam speedtesty nawet po 480 Mbps po wifi i dodam ze na telefonie.

Connect box - CH7465LG-NCIP-6.12.18.24-5p4-NOSH.jpg

Wykładowca
852 220 36

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s

@Bart37, Nie najlepiej to u Ciebie wygląda. Jeśli teraz masz 9dBmV, to pewnie w szczycie przekracza 11. Przydało by się to wyregulować. Masz tez dużo błędów po korekcji. I o co chodzi z 16 kanałem, ze na jednej liście jest, a na drugiej go nie ma?

 

Idv7IFB

Profesor
1668 425 87

Re: Duże problemy z transferem po zmianie umowy na 500 Mb/s


@zylxnapisał(a):

Jeśli teraz masz 9dBmV, to pewnie w szczycie przekracza 11. 

 

 


Bez przesady. W szczycie to ma max 10 dBmV, a to jeszcze aż tak dużo nie jest

https://zanimnapiszesz.info