UPC
anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pozostałe urządzenia

ROZWIĄZANE
Tytan
924 578 77

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?

2 tygodnie temu zmieniłem łącze na biznes. Posiadam Hitrona, codziennie gram w CS:GO, nie zauważyłem problemów.

-------------------------------------------

hosting
Tytan
2062 813 71

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?

Teraz w każdym temacie jaki się tu na forum pojawi o podobnych problemach będziemy w kółko czytać o robieniu testów.

Co to Autorowi da w czym mu pomoże - zmarnowane tygodnie i zero skutków pozytywnych.

To forum operatorskie a nie forum wsparcia technicznego.

A od sprawdzania tego typu spraw jest serwis.

 

Jeśli wina modemu i tak trzeba go wymienić przez serwisanta.

A jeśli wina sygnału to też bez serwisanta się nie obejdzie.

Serwisant ma gdzieś jakieś tam testy, działa wedle schematu i tego co go nauczono na szkoleniach i z wiedzy indywidualnej.

 

Tytuł wątku jest jasny:

"Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?"

Konkluzja:

"Nie stwierdzono utraty pakietów"

End of story.

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Omnibus
378 126 11

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?


@KOCUREK1970napisał(a):

Tytuł wątku jest jasny:

"Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?"

Konkluzja:

"Nie stwierdzono utraty pakietów"

End of story.

 


@KOCUREK1970napisał(a):

Nie widzę większego sensu kolejnych testów pingu.


 

Konkluzja jest następująca - KOCUREK1970 nie widzi różnicy pomiędzy ping, a transmisją TCP i jak to się ma do ewentualnej reklamacji, a także nie zauważa, że w pierwszym poście autora jeden z testów wykazuje 100% strat pakietów co wręcz domaga się gruntowniejszego sprawdzenia i ponowienia testu. Jednak odradza dalsze kroki w celu wyjaśnienia przyczyn. Posty KOCUREK1970 wykazują zero chęci pomocy autorowi, a raczej zniechęcenie go do działań w swoim interesie. Nieważne, czy winne łącze, modem, sygnał - wzywać serwis bez zorientowania się w problemie. W sam raz do uzyskania płatnej wizyty serwisu, bo do tego prowadzi wzywanie go z pominięciem diagnostyki.

 

@Pablo 
Problem ma przecież autor, a nie Ty. Poza tym modem możecie mieć taki sam, ale trasę i opóźnienia już inne, łączycie się z innymi serwerami, CS:GO ma chyba serwery w Polsce, a podane dla WoT są poza jej granicami.

 

 

 

 

 

Tytan
924 578 77

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?


@zuzianapisał(a):

 

W UPC nic lepszego od Hitrona nie dostaniesz chyba, że jesteś z Warszawy w zasięgu 1 Gb/s. Nie wiem, czy do usługi biznesowej przewidziany jest modem Ubee, w każdym bądź razie ja z niego korzystam i bardzo sobie chwalę. Posiada on słabsze Wi-Fi niż Hitron, ale stabilność połączenia w grach jest bez zarzutu. Na razie jednak skup się na testach, bo główny problem może być w samym łączu, test na iperf.upc.pl wyszedł dobrze, do sprawdzenia masz wyjście w świat na europejskie serwery swoich gier.

 


@zuzia 

Mój post tyczył się tej części Twojej wypowiedzi.

Ty chwalisz ubee (które też posiadałem a teraz utylizuje się w szafie) a ja mogę odnieść się do działania Hitrona.
Tak samo jak i u Ciebie tak i u mnie są inne warunki (np. trasy, infrastruktura) niż u autora.

Żeby nie było przed tamtym postem sprawdziłem odpowiedzi do serwera podanego przez autora tematu. Nie zobserwowałem  problemów.

Aaa może nie gram w WoT-a ale pogrywam tez w WoW i tu tez bez problemów.

-------------------------------------------

hosting
Tytan
2062 813 71

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?

Konkluzja jest następująca - KOCUREK1970 nie widzi różnicy pomiędzy ping, a transmisją TCP i jak to się ma do ewentualnej reklamacji, a także nie zauważa, że pierwszym poście autora jeden z testów wykazuje 100% strat pakietów co wręcz domaga się gruntowniejszego sprawdzenia i ponowienia testu. Jednak odradza dalsze kroki w celu wyjaśnienia przyczyn. Posty KOCUREK1970 wykazują zero chęci pomocy autorowi, a raczej zniechęcenie go do działań w swoim interesie. Nieważne, czy winne łącze, modem, sygnał - wzywać serwis bez zorientowania się w problemie. W sam raz do uzyskania płatnej wizyty serwisu, bo do tego prowadzi wzywanie go z pominięciem diagnostyki.

No i w czym to Autorowi ma niby pomóc - w niczym, bo ani na sygnał ani na sprzęt nie ma wpływu.

Autor ma wsparcie dedykowane a być może nawet SLA.

I proszę Autora nie straszyć płatnym serwisem, bo czy on płatny będzie czy nie żaden test wpływu nie ma. A skoro niby (?) problem widoczny to jaki płatny serwis.

I gdzie kogo zniechęcam, skoro wskazuję drogę dalszych kroków - dodam kroków bardziej sensownych od Pani.

Szanowna Pani już nie pierwszy raz pod moim adresem coś mi tu imputuje - myślę, że nie powinno to ujść uwadze Moderacji.

 

@Sezeruk 

Proszę skorzystać z dedykowanego wsparcia i zgłosić problem na infolinii i nie tracić czasu na jakieś tam kolejne testy.

Skuteczność ich jest żadna, bo ani na sprzęt ani na sygnał wpływu użytkownik nie ma.

 

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Omnibus
378 126 11

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?


@Pablonapisał(a):

Ty chwalisz ubee (które też posiadałem a teraz utylizuje się w szafie) a ja mogę odnieść się do działania Hitrona.
Tak samo jak i u Ciebie tak i u mnie są inne warunki (np. trasy, infrastruktura) niż u autora.

Żeby nie było przed tamtym postem sprawdziłem odpowiedzi do serwera podanego przez autora tematu. Nie zobserwowałem  problemów.


Każdy chwali to co sam posiada, ale na tym etapie nie widzę jeszcze podstaw do wymiany modemu. Nasuwa się następujący wniosek, skoro mimo różnych lokalizacji, tras my możemy uzyskać prawidłowe połączenie z tym serwerem to znaczy, że z nim wszystko w porządku i @Sezeruk też powinien móc.

 

 

@Sezeruk - test na iperf.upc.pl nie wykazał problemów więc w obrębie sieci UPC wszystko wydaje się w porządku, pozostaje do sprawdzenia dalsza trasa do serwerów gier. Spokojnie najpierw sobie ustal co masz zgłosić/reklamować, żebyś w razie czego mógł uzasadnić te "lagi, opóźnienia, freeze itp.". Mając wyniki, "podkładkę" będziesz poważnie potraktowany i nie grozi ewentualność płatnej wizyty serwisu.

 

 



 

 

Tytan
2062 813 71

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?

@Sezeruk 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Tytan
924 578 77

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?


@zuzianapisał(a):

 

@Sezeruk - test na iperf.upc.pl nie wykazał problemów więc w obrębie sieci UPC wszystko wydaje się w porządku, pozostaje do sprawdzenia dalsza trasa do serwerów gier. Spokojnie najpierw sobie ustal co masz zgłosić/reklamować, żebyś w razie czego mógł uzasadnić te "lagi, opóźnienia, freeze itp.". Mając wyniki, "podkładkę" będziesz poważnie potraktowany i nie grozi ewentualność płatnej wizyty serwisu.

 

 



 

 


Zadam kluczowe pytanie.

Skoro według Ciebie w sieci operatora jest wszystko dobrze a ewentualne problemy pojawiają się poza nią (w miejscu na które operator nie ma wpływu, znajduję się poza granicami jego odpowiedzialności a ja osobiscie nie widzę tam problemów oglądając screeny które wstawił autor tematu) to czego będzie się tyczyć reklamacja ?

Może warto było by to przemyśleć ?

-------------------------------------------

hosting
Tytan
2062 813 71

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?


@Pablonapisał(a):

Zadam kluczowe pytanie.

Skoro według Ciebie w sieci operatora jest wszystko dobrze a ewentualne problemy pojawiają się poza nią (w miejscu na które operator nie ma wpływu, znajduję się poza granicami jego odpowiedzialności a ja osobiscie nie widzę tam problemów oglądając screeny które wstawił autor tematu) to czego będzie się tyczyć reklamacja ?

Może warto było by to przemyśleć ?


To samo skierowałem jako pytanie do Autora tego tematu, ale szybko skasowałem takie pytania, bo to nie ulegało wątpliwości były pytania pozbawione sensu i w ogóle z czapy a nie chciałem być ponownie posądzony, że się tylko czepiam  

 

.........................................................................................................................................................................................................To co prezentuję w moich postach jest moją opinią - to co w nich zawarte, każdy stosuje na własną odpowiedzialność.
Omnibus
378 126 11

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?



@Pablo 

Popatrz jeszcze raz: https://forum.upc.eu/t5/pozostale-urzadzenia/hitron-utrata-pakietow-czy-to-normalne/td-p/30087?light...
Konkretnie na wartość (PL%) - 100% strat pakietów danych na ostatnim hopie więc poprawna transmisja niemożliwa, a @Sezeruk jednak gra tylko mu laguje więc test do powtórki po doprowadzeniu do porządku PingPlottera. Taki efekt jest np. przy wybraniu nieprawidłowo nr portu albo złym działaniu Npcap.


Usługa dostępu do internetu z założenia zapewnia system połączeń z adresami z całego świata, a nie tylko z tymi wewnątrz sieci dostawcy. Trasa do serwera iperf.upc.pl obrazuje tylko pewien fragment, a nie całość routingu, na razie nie wiadomo jak wygląda połączenie choćby do punktów styku z zagranicą. Niewykluczone, ze problemy tyczą się hostów należących do UPC, testy właśnie mają za zadanie wychwycić słaby punkt.


Można reklamować problemy z połączeniem w dowolnych usługach związane z wysokimi opóźnieniami, ginięciem pakietów, ale trzeba dowieść, że wina leży po stronie dostawcy. @Sezeruk jeszcze nie zbliżył się do ustalenia stanu faktycznego więc uważam, że za wcześnie na robienie zgłoszeń. Zalecam, żeby jednak podjął kolejne próby testów mimo fali zniechęcania jaka się tu przelała.

Tytan
924 578 77

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?


@zuzianapisał(a):


@Pablo 

Popatrz jeszcze raz: https://forum.upc.eu/t5/pozostale-urzadzenia/hitron-utrata-pakietow-czy-to-normalne/td-p/30087?light...
Konkretnie na wartość (PL%) - 100% strat pakietów danych na ostatnim hopie więc poprawna transmisja niemożliwa, a @Sezeruk jednak gra tylko mu laguje więc test do powtórki po doprowadzeniu do porządku PingPlottera. Taki efekt jest np. przy wybraniu nieprawidłowo nr portu albo złym działaniu Npcap.


Usługa dostępu do internetu z założenia zapewnia system połączeń z adresami z całego świata, a nie tylko z tymi wewnątrz sieci dostawcy. Trasa do serwera iperf.upc.pl obrazuje tylko pewien fragment, a nie całość routingu, na razie nie wiadomo jak wygląda połączenie choćby do punktów styku z zagranicą. Niewykluczone, ze problemy tyczą się hostów należących do UPC, testy właśnie mają za zadanie wychwycić słaby punkt.


Można reklamować problemy z połączeniem w dowolnych usługach związane z wysokimi opóźnieniami, ginięciem pakietów, ale trzeba dowieść, że wina leży po stronie dostawcy. @Sezeruk jeszcze nie zbliżył się do ustalenia stanu faktycznego więc uważam, że za wcześnie na robienie zgłoszeń. Zalecam, żeby jednak podjął kolejne próby testów mimo fali zniechęcania jaka się tu przelała.


@zuziaw przypadku który opisujesz uznaje że autor skorzystał z polecania ping (wynika to z jego braku znajomości zagadnienia)
Przyjmuje także że serwer ma niski priorytet na odpowiedzi ICMP w związku z czym wykres jest jaki jest (potwierdzają to także host pośredniczące) ale w tym konkretnym przypadku nie ma mowy o stratach.

O punktach styku to możesz conajwyżej gdbyać i snuć teorie, odwołujać się do wykresów autora(które sama wskazałas) na punktach styków miedzy-operatorskich nie ma żadnegeo problemu. 

 

"Usługa dostępu do internetu z założenia zapewnia system połączeń z adresami z całego świata, a nie tylko z tymi wewnątrz sieci dostawcy."

Tak zgadzam się natomiast odpowiedzialność dostawcy internetu zamyka się na ostatnim punkcie styku miedzyoperatorskiego, to nie żadne odkrycie to fakt. W tym przypadku router jupici kieruje prawidłowo.

Szanuje Cie bo coś tam wiesz choć czasami "strzelasz kulą w płot" i twierdzisz że trafiłaś w 10-tkę, trzymajmy się faktów, opierajmy sie na konkretnych danych i nie snujmy w tym przypadku teori z mchu i paproci.

Jakby się dobrze zastanowić to problemy autora mogą równie dobrze być związane ze sprzetem który posiada albo oprogramowaniem na komputerze (tak to kolejna teoria i mam nadzieję że nie stanie się faktem)

-------------------------------------------

hosting
Moderator
1426 826 566

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?

@Sezeruk masz jeszcze jakieś pytania? Bo jak dla mnie temat jest zamknięty - wszystko zostało już wyjaśnione.

 

@zuzia @KOCUREK1970 po co te wzajemne uszczypliwości? Nie podoba mi się sposób, w który piszecie. Przenieście się na priv lub na fora gdzie to nikomu nie przeszkadza. Dalsze wypowiedzi w takim tonie zostaną nagrodzone.

 

 

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Naukowiec
1213 364 52

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?

@Pablo Czasem bardzo trudno jest określić, czy problem występuje jeszcze na sieci operatora, czy już za punktem styku. Tak było z serwerami Valve, gdzie opóźnienie rosło (tylko dla niektórych adresów) już poza siecią UPC, a jednak udało się to naprawić. Podobnie chyba zresztą było w przypadku usług google i horizona. 

Highlighted
Moderator
1426 826 566

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?

@zylx akurat z googlem i horizonem źródłem problemu było zupełnie coś innego, tak na marginesie.

---------------------------------------


Przestrzegaj Zasad Społeczności UPC, a będziemy żyli w zgodzie.

Omnibus
378 126 11

Re: Hitron - utrata pakietów. Czy to normalne?


@Pablonapisał(a):


@zuziaw przypadku który opisujesz uznaje że autor skorzystał z polecania ping (wynika to z jego braku znajomości zagadnienia)
Przyjmuje także że serwer ma niski priorytet na odpowiedzi ICMP w związku z czym wykres jest jaki jest (potwierdzają to także host pośredniczące) ale w tym konkretnym przypadku nie ma mowy o stratach.

 


Jeśli już robić założenia to zgodne z rfc1122, według których host docelowy (serwer gry) musi bezwzględnie odpowiadać po ICMP (echo reply), a jeśli tego nie robi z jakiś powodów (np. jest przeciążony) to zestawianie sesji TCP również stoi pod znakiem zapytania. Ale sprawdziłam co nieco i pod login.p1.worldoftanks.eu zgłaszają się różne serwery o różnych IP, ale bez problemu odpowiadają na ping i to z przyzwoitymi czasami. Sprawdzalne dla każdego, wystarczy puścić zwykły ping na 24h na boku.

 

@Sezerukpisał wyraźnie, że ustawił TCP (a nie ICMP) i problemy z testem dotyczą serwerów gier i DNS.

 

loss_packet.jpg

Wynik 100% strat oznacza nieprawidłowe działanie PingPlottera, a nie test po ICMP. Wnioski jak wcześniej - testy do powtórki.

 

 

 

@GMateusznapisał(a):

@Sezeruk masz jeszcze jakieś pytania? Bo jak dla mnie temat jest zamknięty - wszystko zostało już wyjaśnione.

 


Problem w tym, że nic nie wyjaśniono, nie wiadomo skąd te "lagi, opóźnienia, freeze itp.". Oczywiście decyzja o kontynuacji należy do autora.