Witam serdecznie. Na wstępie podam swoje parametry techniczne aby nie było zastrzeżeń: Router: Compal v4.01 wymieniony przez technika na Compal v5.01 - obecnie Hitron (1A) Procesor: i7-8700K CPU @ 3.70GHz . Dysk: PLEXTOR PX-128M5M (540/320 MB/s) (pomiary były też na ADATA XPG SX6000 512GB PCIe x2 NVMe (1000/800 MB/s) Karta sieciowa: Intel® I219V ( 1 Gbps) Kabelki ethernet najwyższej jakości. Mniej więcej tydzień temu przesiadłem się ze starej umowy internet 250 Mb/s na 500 Mb/s - i od tego momentu w zasadzie zaczęły się moje problemy. Na starej umowie prędkość mojego internetu bez wyjątku zawsze oscylowała w granicach 300 Mb/s, czyli ponad normę i podczas wszystkich moich pomiarów czy to w pobieraniu plików czy na speedtestach nigdy te wartości nie spadały poniżej ~290 Mb/s. W danej chwili po przejściu na nową umowę 500 Mb/s prędkość oscyluje w granicach 150 do 300 Mb/s, gdzie te wartości dolne są tą średnią jaką otrzymuję. Ciekawostka 1: Podczas pobierania dużych plików prędkości trzymają się górnej granicy, czyli tych ~300 Mb/s a podczas pomiarów przez speedtest na początku wzrastają do ~300 Mb/s po czym w trakcie pomiaru cały czas spadają aż do 100/150 Mb/s, gdzie średnia z pomiaru wychodzi w okolicach 200 Mb/s. Ciekawostka 2: Podczas wszystkich testów występuje jedynie problem z prędkością pobierania natomiast prędkość wysyłania jest dobra, ~30 Mb/s czyli 100%. Kontaktowałem się z pomocą techniczną UPC i: - Według technika wszelkie parametry były prawidłowe. - W moim rejonie nie było żadnych problemów z sygnałem. - Błędy oscylowały w granicach 0,01/0,02% więc marginalne. - Zostało mi wlączone IPv4 (nie pomogło) - Były wykonane 2 twarde resety urządzenia (nie pomogło) - Technik zebrał jakieś tam dane z routera do sporządzenia raportu. Po tych nieudanych próbach została umówiona wizyta domowa technika. Technik sprawdził wszelkie parametry (które również według niego były prawidłowe), sprawdził połączenia, wykonaliśmy testy po czym podmienił router Compal v4 na Compal v5 gdzie znów wykonaliśmy testy. Wynik był bez zmien choć na początku po uruchomieniu internet chodził wyraźnie szybciej (do 300/340 Mb/s). Technik stwierdził, że nie jest w stanie rozwiązać tego problemu i powiedział aby kontaktować się z infolinią. - Pomiary były prowadzone na dwóch maszynach (laptop i komputer stacjonarny) przy bezpośrednim połączeniu. Pomiary odbywały się poprzez speedtest UPC, speedtest Ookla na kilku innych serwerach z dużą przepustowością, ftp UPC oraz z serwerów steam podczas pobierania wielkich plików. Po kolejnym kontakcie z infolinią, gdzie znów dokonywano podobnych prób pomocy jak przy pierwszym kontakcie (j.w.) ponownie umówiono ze mną technika na kolejny termin. Technik podczas następnej wizyty przyniósł router Hitron w celach testowych aby sprawdzić czy prędkości się zmienią i czy to router stanowił problem. Wspomniał również, że w tym samym mieście ale na innej ulicy ma podobny przypadek. Po podłączeniu Hitrona wykonaliśmy takie same testy jak przy pierwszej wizycie. Wyniki były znacznie lepsze bo po pierwszym włączeniu prędkości podczas pobierania dużych plików oscylowały w okolicy 350/400 Mb/s (z losowymi spadkami do 300). Przy sprawdzaniu z kolei przez speedtest UPC itp. wynik był ten sam jak z poprzednich pomiarów (prędkość na moment wzrastała po czym spadała nawet do 150 Mb/s) z czego średnia wychodziła 200-250 Mb/s. Technik znów stwierdził, że nie jest w stanie dalej mi pomóc i mówił aby dalej się kontaktować z infolinią. - Dla testu próbowaliśmy na dwóch różnych kabelkach ethernet i nie zmieniło to niczego. Z początku miałem nadzieję, że ten Hitron faktycznie poprawił sytuację skoro prędkość sięgła aż 400 Mb/s podczas pierwszych testów ale niestety - po paru godzinach wszystko znów wróciło do normy. Moje wrażenie względem tego jest takie, że podczas resetowania routera czy dłuższej przerwy w dostawie internetu ta prędkość po włączeniu znacznie, znacznie wzrasta (jakby gdzieś coś się przegrzewało?) ale po jakimś czasie znów spada do tych wartości minimalnych, które podawałem wcześniej lub jeszcze gorzej, bo są momenty kiedy jest non stop ~150Mb/s. Na obecną chwilę nie wiem co zrobić i prosiłbym o jakąkolwiek pomoc. Co mogę wykluczyć? - Wszystkie pomiary są bezpośrednie. Nie ma żadnych dodatkowych urządzeń w sieci. - WiFi wyłączone, Wi-Free + dostep gościnny również wyłączone. - Próby na kilku maszynach nie przyniosły żadnych zmian. (Wszędzie 1Gbps) - Parametry sprzętowe nie stanowią problemu. - Zużycie procesora podczas testów wynosi ~5% a dysku SSD ~8%. - IPv6 nie powodowało wąskiego gardła. IPv4 nie poprawiło sytuacji. - Antywirus (Avira) jak i Windows Defender nie wpływały w żaden sposób na wyniki. Nawet po wyłączeniu wszystkiego otrzymywałem takie same wartości. - Próby były na DNS google jak i innego operatora (szybsze). - Twarde resety nie przynoszą rezultatów. - Kanały DS 16/4 Poza tym wszystkim robiłem jeszcze kilka innych prób w akcie desperacji jak nawet wyłączenie zbędnych protokołów w ustawieniach sieci ale nawet to niczego nie zmieniło. Problem ewidentnie nie leży w moim sprzęcie. Od wczoraj wykonuję również pomiary poprzez aplikację pro.speedtest.pl.Niestety udało mi się zrobić tylko jeden certyfikowany pomiar bo z nieznanych mi przyczyn program wariuje. W większości sytuacji wykrywa w sieci dodatkowe urządzenie gdzie takowego nie ma. Połączenie jest bezpośrednie router > komputer stacjonarny i nie ma żadnych innych urządzeń. (WiFi jest wyłączone, uprzedzając pytania). Podczas testów nie było żadnego ruchu w sieci, żadnych pobierań czy czegokolwiek. Test robiony na czysto przy bezpośrednim połączeniu. Tak wyglądają wyniki: Z tego wszystkiego najbardziej intryguje mnie fakt, że przy umowie 250 Mb/s prędkość nigdy nie spadała poniżej ~290/300 Mb/s (a przynajmniej tego nie zarejestrowałem) a podczas zmiany umowy na 500 Mb/s nie osiągam nawet tego co miałem wcześniej. Na sam koniec dodam, że transfer w okolicach 400 Mb/s, o którym wspominałem wyżej pojawił się tylko raz podczas testów po wymianie routera na Hitron'a przez technika. Od tamtego czasu wszystko "wróciło do normy" i prędkości wzrastają tylko do ~300 Mb/s (podczas ciągłęgo pobierania dużych plików). Będę przeprowadzał jeszcze testy, gdzie czasowo wyłączę router lub zrobię twardy reset aby sprawdzić prędkości zaraz po ponownym podłączeniu. Mam wrażenie, że też będą większe bo podobna sytuacja była już podczas poprzednich dwóch wymian. Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za każdą pomoc czy próbę pokierowania co zrobić dalej w takiej sytuacji.
... Wyświetl więcej