Pokażę ponownie na wynikach testów jak sprawy wyglądają u mnie na Compalu - bridge, połączenie kablem, brak firewalla. Dłuższy test na serwer voip pokazuje w czym problem. Praktycznie - rozmawiamy, a po pewnym szaleją wysokie opóźnienia, giną pakiety i koniec rozmowy: Tak samo z polskim voip, przy dłuższym sprawdzaniu opóźnienia ostro do góry i giną pakiety: Podobny test, jeden z europejskich serverów gry EVE Online, na początku dobrze, a po pewnym czasie tak: Puma to zabójstwo zwłaszcza dla usług opartych o protokół udp, który nie posiada retransmisji, czyli jak zginie pakiet po drodze to jego wysyłka nie jest ponawiana. Tak się składa, że voip i gry go często wykorzystują. Niektórzy twierdzą, że mogą grać i teoretycznie jest to możliwe przy bardzo niskim pingu wyjściowym (taki będzie na polski serwer). Przykładowo serwer PL CSGO, adres IP: 91.224.117.76, maksymalny ping 14 ms, jeśli połaczenie jest po tcp to dodanie 50 ms nie robi tragedii. Jednak nie gram w strzelanki (i nie zamierzam), poza tym chcę internetu, a nie intranetu. PS. Widzę, że linki z forum mediaswiat.pl poszły w las, nie widziałam, że to zakazane forum
... Wyświetl więcej